برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. Esmaiel_F4 ?????? ??
    Esmaiel_F4

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    July 2012
    اهواز
    959
    تعداد تشکر : 8,446
    Thanked 5,425 Times in 934 Posts

    ??? ??? کمربند ایمنی هواپیما، چرا و چگونه؟

    "لزوم بستن کمربند ایمنی در هواپیما"
    خیلی ها با شنیدن اسم کمربند ایمنی به یاد اتوموبیل می افتند اما باید گفت صنعت هوانوردی از پیش تازان استفاده از کمربند ایمنی است مخترع کمربند ایمنی یک دانشمند در زمینه هوانوردی بود و اولین وسیله نقلیه که در آن از کمربند ایمنی استفاده شد یک هواپیما بود.

    كمربندهاي ايمني توسط جورج كيلي1 در اواخر قرن نوزدهم اختراع و براي اولين‌بار در هواپيما توسط آدولف پژود2- كه جزو اولين كساني بود كه به‌صورت واژگون با هواپيما پرواز كردند- معرفي شد. كمربندهاي ايمني تا 1930 در هواپيما استاندارد نشدند. ادوارد ج. كالاگورن3 اولين حق اختراع با شماره 312085 را در دهم فوريه 1885 براي يك كمربند ايمني ثبت كرد. در دهه 1930، فيزيكدانان امريكايي از كاربرد كمربند در خودروها حمايت كرده و حتي برخي از آنها خودروهاي خويش را به كمربند ايمني مجهز كردند.







    هنوز سانحه بوئینگ ۷۳۷ در پرواز ۲۴۳ هواپیمایی “آلوها” را بر فراز اقیانوس آرام در ۲۸ آوریل ۱۹۹۸ از یاد نبردیم. در ارتفاع ۷۳۰۰ متری سقف هواپیما ناگهان کنده میشود و یکی از مهمانداران که کمربند نداشت و مخصوص پذیرایی از مسافران بود طعمه آسمان اقیانوس آرام میگردد. یکی از مسافران آن پرواز می گوید که من فقط پاهای مهماندار را دیدم که از جلوی چشمانم رد شد. هنوز هم جسد این مهماندار پیدا نشده است. (عکس همین سانحه است)

    بنابر این برای اینکه در اینگونه حوادث جان سالم به در برید حتی المقدور کمربند خود را تا انتهای پرواز بسته نگه دارید. هرچه یک هواپیما اوج میگیرد، با افزایش ارتفاع دمای هوا و فشار آن کاهش میابد. درواقع وقتی که هواپیما در ارتفاع ۱۲ کیلومتری سطح زمین قرار میگیرد، مانند بادکنک پر از بادیست که در دمای ۵۰ درجه زیر صفر قرار گرفته باشد. مکانی بسار بسیار سرد با فشار خیلی کم تمایل دارد هوای داخل هواپیما را به بیرون بمکد.
    حال تصور کنید روزنه ای در این بادکنک پرباد ایجاد شود. چه خواهد شد؟
    هوای بادکنک به شدت تخلیه میشود. این همان تخلیه فشار کابین است. اگر روزنه یا شکافی در بدنه هواپیما ایجاد شود، تمایل دارد همه اجسام درون هواپیما(از جمله مسافران) را به آن هوای یخبندان و بدون اکسیژن و با ارتفاعی وحشتناک بکشاند.



    توربولانس ها هر ساله باعث جراحت افراد بسیاری میشوند که کمربند ایمنی را نبسته اند بعلاوه در زمان فرود و برخاست یا در مواقعی که تکان ها بیشتر است با بستن کمربند ایمنی می توان از بسیاری از سوانح جلوگیری کرد.

    منابع:
    لزوم بستن کمربند ایمنی در هواپیما
    بررسي تاريخچه و گسترش كمربند ايمني
    چگونه ترس از تکان خوردن هواپیما را کنترل کنیم
    IRIAF F-4 Phantom


    Phantom Phor EVER
    #1 ارسال شده در تاريخ January 21st, 2013 در ساعت 17:34:20

  2. The Following 9 Users Say Thank You to Esmaiel_F4 For This Useful Post:

    AWG-9 (May 27th, 2015), Farhan (January 21st, 2013), mohamadbaha (January 21st, 2013), omidair (January 21st, 2013), pakradm (January 21st, 2013), reza_forouhi (March 27th, 2013), reza_fvr (March 14th, 2013), sky 2014 (April 2nd, 2015), عبدالاحد (January 21st, 2013)

  3. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: کمربند ایمنی هواپیما، چرا و چگونه؟

    ??? ??? ????? ???? ???? AMIR-MOHAMAD ????? ??? ??
    "لزوم بستن کمربند ایمنی در هواپیما"




    هنوز سانحه بوئینگ ۷۳۷ در پرواز ۲۴۳ هواپیمایی “آلوها” را بر فراز اقیانوس آرام در ۲۸ آوریل ۱۹۹۸ از یاد نبردیم. در ارتفاع ۷۳۰۰ متری سقف هواپیما ناگهان کنده میشود و یکی از مهمانداران که کمربند نداشت و مخصوص پذیرایی از مسافران بود طعمه آسمان اقیانوس آرام میگردد. یکی از مسافران آن پرواز می گوید که من فقط پاهای مهماندار را دیدم که از جلوی چشمانم رد شد. هنوز هم جسد این مهماندار پیدا نشده است. (عکس همین سانحه است)

    بنابر این برای اینکه در اینگونه حوادث جان سالم به در برید حتی المقدور کمربند خود را تا انتهای پرواز بسته نگه دارید. هرچه یک هواپیما اوج میگیرد، با افزایش ارتفاع دمای هوا و فشار آن کاهش میابد. درواقع وقتی که هواپیما در ارتفاع ۱۲ کیلومتری سطح زمین قرار میگیرد، مانند بادکنک پر از بادیست که در دمای ۵۰ درجه زیر صفر قرار گرفته باشد. مکانی بسار بسیار سرد با فشار خیلی کم تمایل دارد هوای داخل هواپیما را به بیرون بمکد.
    منابع:
    لزوم بستن کمربند ایمنی در هواپیما
    بررسي تاريخچه و گسترش كمربند ايمني
    چگونه ترس از تکان خوردن هواپیما را کنترل کنیم
    2 سال پیش هم یک 737 در آمریکا سقفش هنگام پرواز ترک خورد.انگار 737ها یه مشکلی دارن
    #2 ارسال شده در تاريخ January 21st, 2013 در ساعت 19:05:09

  4. The Following 4 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 21st, 2013), pakradm (January 21st, 2013), sky 2014 (April 2nd, 2015), عبدالاحد (January 21st, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0