برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 14
dqw
  1. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? تجزیه سطوح بال هواپیما + تصویر


    01-Winglets
    02 - Aileron
    03 - High-speed aileron
    04 - Fairings flap actuators
    05 - Slat Kruger
    06 - Slats.
    07 - Flap.
    08 - Flap.
    09 - Spoilers.
    10 - Spoiler


    منبع:FB/
    Aviation with style



















    #1 ارسال شده در تاريخ January 28th, 2013 در ساعت 04:36:55

  2. The Following 18 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    A-2727 (January 28th, 2013), afshinmardani (January 28th, 2013), AWG-9 (May 29th, 2015), امیررضا (January 28th, 2013), B727 (July 28th, 2013), Dream Bird (January 29th, 2013), Esmaiel_F4 (January 28th, 2013), fathi_fathi (December 8th, 2014), fmspace (December 18th, 2013), gsa7 (November 5th, 2013), HOSJAN78 (July 28th, 2013), IRI.AMIR (January 28th, 2013), mobinall (January 28th, 2013), Mohammadme (January 28th, 2013), Nima Amini (January 28th, 2013), pakradm (January 28th, 2013), عابدین (January 28th, 2013), عبدالاحد (January 28th, 2013)

  3. Esmaiel_F4 ?????? ??
    Esmaiel_F4

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    July 2012
    اهواز
    959
    تعداد تشکر : 8,446
    Thanked 5,425 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: تجزیه سطوح بال هواپیما + تصویر

    Slat Kruger
    Kruger یک نوع Flap است که از زیر لبه حمله بال(Attack edge) تا کمی عقب تر هست و به سمت پایین باز میشود

    بعد یه سوال مگه Flap و Slat هر دو باعث افزایش برا نمیشن پس چرا Slat یه نوع Flap نیست؟
    IRIAF F-4 Phantom


    Phantom Phor EVER
    #2 ارسال شده در تاريخ January 28th, 2013 در ساعت 15:58:00

  4. The Following 10 Users Say Thank You to Esmaiel_F4 For This Useful Post:

    AWG-9 (May 29th, 2015), امیررضا (January 28th, 2013), B727 (July 28th, 2013), Dream Bird (January 29th, 2013), fmspace (December 18th, 2013), gsa7 (November 5th, 2013), pakradm (January 29th, 2013), reza_fvr (March 7th, 2013), saman9086 (January 28th, 2013), عبدالاحد (January 28th, 2013)

  5. عبدالاحد ?????? ??
    عبدالاحد

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    February 2011
    منزل
    1,402
    تعداد تشکر : 4,588
    Thanked 3,805 Times in 1,141 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: تجزیه سطوح بال هواپیما + تصویر

    ??? ??? ????? ???? ???? AMIR-MOHAMAD ????? ??? ??
    Kruger یک نوع Flap است که از زیر لبه حمله بال(Attack edge) تا کمی عقب تر هست و به سمت پایین باز میشود

    بعد یه سوال مگه Flap و Slat هر دو باعث افزایش برا نمیشن پس چرا Slat یه نوع Flap نیست؟
    منم کنجکاو شدم بدونم اما فکر میکنم دلیلش این هست که فلپ قسمت عقب ایرفویل قرار میگیره و برای جلوی بالها یه اسم دیگه ای بهش دادند تا بتوند اینا رو از هم تشخیص بدند - چون اگه بگند فلپ ها رو بالا ببر اشتباه پیش میاد که منظور فلپ های عقبی هست یا جلویی.به همین خاطر یه اسم دیگه ای واسش گذاشتند تا قابل تشخیص باشند و بعدش هم فلپ کارش با سلت یه مقداری فرق میکنم
    ?????? ???? عبدالاحد : January 28th, 2013 ?? ???? 18:05:32


    ما پگرمندء بین گوں دیما روگین ذمہ دارے نہ گوں گوستگین یادان

    #3 ارسال شده در تاريخ January 28th, 2013 در ساعت 18:04:13

  6. The Following 8 Users Say Thank You to عبدالاحد For This Useful Post:

    AWG-9 (May 29th, 2015), امیررضا (January 28th, 2013), B727 (July 28th, 2013), Dream Bird (January 29th, 2013), Esmaiel_F4 (January 28th, 2013), fmspace (December 18th, 2013), gsa7 (November 5th, 2013), pakradm (January 29th, 2013)

  7. Esmaiel_F4 ?????? ??
    Esmaiel_F4

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    July 2012
    اهواز
    959
    تعداد تشکر : 8,446
    Thanked 5,425 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: تجزیه سطوح بال هواپیما + تصویر

    ??? ??? ????? ???? ???? عبدالاحد ????? ??? ??
    منم کنجکاو شدم بدونم اما فکر میکنم دلیلش این هست که فلپ قسمت عقب ایرفویل قرار میگیره و برای جلوی بالها یه اسم دیگه ای بهش دادند تا بتوند اینا رو از هم تشخیص بدند - چون اگه بگند فلپ ها رو بالا ببر اشتباه پیش میاد که منظور فلپ های عقبی هست یا جلویی.به همین خاطر یه اسم دیگه ای واسش گذاشتند تا قابل تشخیص باشند و بعدش هم فلپ کارش با سلت یه مقداری فرق میکنم
    نه حدس شما درست نیست چون Kruger Flap و Leading edge Flap هر دو در لبه حمله هستن و هر دو جزو Flap ها طبقه بندی میشن
    بعدش هم فلپ کارش با سلت یه مقداری فرق میکنم
    میشه بگید Slat دقیقا چیه؟ من درست متوجه نشدم اسلت چیه تو عکسی که برا افزاها رو معرفی کرده بود آخر هر اسم نوشته بود Flap مثلا Blown Flap ولی یک نوع از اون ها که اتفاقا در لبه حمله هم بود این اسم رو داشت: Extensible Slat
    IRIAF F-4 Phantom


    Phantom Phor EVER
    #4 ارسال شده در تاريخ January 28th, 2013 در ساعت 18:27:35

  8. The Following 10 Users Say Thank You to Esmaiel_F4 For This Useful Post:

    AWG-9 (May 29th, 2015), امیررضا (January 28th, 2013), B727 (July 28th, 2013), Dream Bird (January 29th, 2013), fmspace (December 18th, 2013), gsa7 (November 5th, 2013), mohamadbaha (January 28th, 2013), pakradm (January 29th, 2013), reza_fvr (March 7th, 2013), عبدالاحد (January 28th, 2013)

  9. عبدالاحد ?????? ??
    عبدالاحد

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    February 2011
    منزل
    1,402
    تعداد تشکر : 4,588
    Thanked 3,805 Times in 1,141 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: تجزیه سطوح بال هواپیما + تصویر


    Slat : از دیگر برآفزاهای بال Slat هست كه در قسمت لبه حمله بال وجود دارده و معمولا به صورت كشويي و يا تاشو به جلو يا پايين حركت مي كنه. اين ابزار علاوه بر افزايش انحناي بال، جدايش جريان روي بال را در زواياي حمله بالا به تاخير مي اندازده


    بنابراين همانند فلپها در هنگام نشست و برخاست هواپيما كاربرد دارند. علاوه بر آن هنگامي كه هواپيماها مانور هاي با زاويه حمله بال مي زند از Slat استفاده مي كنند



    ما پگرمندء بین گوں دیما روگین ذمہ دارے نہ گوں گوستگین یادان

    #5 ارسال شده در تاريخ January 28th, 2013 در ساعت 18:52:46

  10. The Following 11 Users Say Thank You to عبدالاحد For This Useful Post:

    Ali Pilot (January 28th, 2013), AWG-9 (May 29th, 2015), امیررضا (January 28th, 2013), B727 (July 28th, 2013), Dream Bird (January 29th, 2013), Esmaiel_F4 (January 29th, 2013), fmspace (December 18th, 2013), gsa7 (November 5th, 2013), Mohammadme (January 28th, 2013), pakradm (January 29th, 2013), shadi aero (July 28th, 2013)

  11. عبدالاحد ?????? ??
    عبدالاحد

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    February 2011
    منزل
    1,402
    تعداد تشکر : 4,588
    Thanked 3,805 Times in 1,141 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: تجزیه سطوح بال هواپیما + تصویر

    فلپها انواع مختلفي دارند كه هر كدام بسته به شكل و ابعاد هواپيما به كار برده مي شوند مثلا براي هواپيماي مسافربري از Fowler flap استفاده مي شود به طور كلي راندمان اين نوع فلپ نسبته به بقيه انواع آن بيشتر هست:



    ما پگرمندء بین گوں دیما روگین ذمہ دارے نہ گوں گوستگین یادان

    #6 ارسال شده در تاريخ January 28th, 2013 در ساعت 18:54:48

  12. The Following 12 Users Say Thank You to عبدالاحد For This Useful Post:

    Ali Pilot (January 28th, 2013), AWG-9 (May 29th, 2015), امیررضا (January 28th, 2013), B727 (July 28th, 2013), Dream Bird (January 29th, 2013), Esmaiel_F4 (January 29th, 2013), fmspace (December 18th, 2013), gsa7 (November 5th, 2013), IR Blue SKY (January 28th, 2013), mohamadbaha (January 28th, 2013), Mohammadme (January 28th, 2013), pakradm (January 29th, 2013)

  13. عبدالاحد ?????? ??
    عبدالاحد

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    February 2011
    منزل
    1,402
    تعداد تشکر : 4,588
    Thanked 3,805 Times in 1,141 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: تجزیه سطوح بال هواپیما + تصویر

    عقاب ها هم یه چیزی مشابه به سلت در جلوی بالشون دارند اما یک ذره متفاوت هست -
    بال عقاب رو دقت کنید:



    ما پگرمندء بین گوں دیما روگین ذمہ دارے نہ گوں گوستگین یادان

    #7 ارسال شده در تاريخ January 28th, 2013 در ساعت 19:01:23

  14. The Following 11 Users Say Thank You to عبدالاحد For This Useful Post:

    AWG-9 (May 29th, 2015), امیررضا (January 28th, 2013), B727 (July 28th, 2013), Dream Bird (January 29th, 2013), Esmaiel_F4 (January 29th, 2013), fmspace (December 18th, 2013), gsa7 (November 5th, 2013), IR Blue SKY (January 28th, 2013), Nima Amini (January 28th, 2013), pakradm (January 29th, 2013), shadi aero (July 28th, 2013)

  15. عبدالاحد ?????? ??
    عبدالاحد

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    February 2011
    منزل
    1,402
    تعداد تشکر : 4,588
    Thanked 3,805 Times in 1,141 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: تجزیه سطوح بال هواپیما + تصویر

    اگر تا حالا از دوستان کسی ماکت عقاب طراحی کرده باشه کاملا متوجه منظورم می شه - در طراحی بال عقاب از 4قسمت تشکیل شده - 1- قسمت جلویی یا سلت -2- قسمت ایرفویل اصلی یا بال اصلی و بال داخلی 3- قسمت انتهایی بال و قسمت پشت بالای بالها یا فلپ ها -


    ما پگرمندء بین گوں دیما روگین ذمہ دارے نہ گوں گوستگین یادان

    #8 ارسال شده در تاريخ January 28th, 2013 در ساعت 19:04:52

  16. The Following 9 Users Say Thank You to عبدالاحد For This Useful Post:

    AWG-9 (May 29th, 2015), امیررضا (January 28th, 2013), B727 (July 28th, 2013), Dream Bird (January 29th, 2013), Esmaiel_F4 (January 29th, 2013), gsa7 (November 5th, 2013), IR Blue SKY (January 28th, 2013), pakradm (January 29th, 2013), saman9086 (January 28th, 2013)

  17. عبدالاحد ?????? ??
    عبدالاحد

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    February 2011
    منزل
    1,402
    تعداد تشکر : 4,588
    Thanked 3,805 Times in 1,141 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: تجزیه سطوح بال هواپیما + تصویر

    اینم اسمشون البته یک مورد ایراد داره


    ما پگرمندء بین گوں دیما روگین ذمہ دارے نہ گوں گوستگین یادان

    #9 ارسال شده در تاريخ January 28th, 2013 در ساعت 19:19:52

  18. The Following 7 Users Say Thank You to عبدالاحد For This Useful Post:

    امیررضا (January 28th, 2013), B727 (July 28th, 2013), Dream Bird (January 29th, 2013), Esmaiel_F4 (January 29th, 2013), gsa7 (November 5th, 2013), IR Blue SKY (January 28th, 2013), pakradm (January 29th, 2013)

  19. Esmaiel_F4 ?????? ??
    Esmaiel_F4

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    July 2012
    اهواز
    959
    تعداد تشکر : 8,446
    Thanked 5,425 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: تجزیه سطوح بال هواپیما + تصویر

    ماکت عقاب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ماکت عقاب چه صیغه ای شد؟؟؟؟؟؟؟

    فلپها انواع مختلفي دارند كه هر كدام بسته به شكل و ابعاد هواپيما به كار برده مي شوند مثلا براي هواپيماي مسافربري از Fowler flap استفاده مي شود به طور كلي راندمان اين نوع فلپ نسبته به بقيه انواع آن بيشتر هست:
    البته بیشتر هواپیماهای مسافربری از فلاپ چند تکه Double Slotted یا Triple Slotted استفاده میشه که میشه گفت همون فلاپ Fowler هست ولی بصورت چند تکه
    دلیل راندمانش هم وجود شکاف هاست که باعث میشه هوا جریان پیدا کنه و پسای کمتری تولید بشه
    IRIAF F-4 Phantom


    Phantom Phor EVER
    #10 ارسال شده در تاريخ January 29th, 2013 در ساعت 13:50:32

  20. The Following 6 Users Say Thank You to Esmaiel_F4 For This Useful Post:

    AWG-9 (May 29th, 2015), B727 (July 28th, 2013), gsa7 (November 5th, 2013), pakradm (January 29th, 2013), reza_fvr (March 7th, 2013), عبدالاحد (January 29th, 2013)

???? 1 ?? 2 12 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0