برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 3 123 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 24
dqw
  1. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    no بلای تعطیلی به جان آموزشگاه‌های خصوصی خلبانی افتاد

    خبرگزاری میراث فرهنگی ـ حمل و نقل ‌ـ ظاهراً افزایش نرخ سوخت هواپیما فقط دامن‌گیر شرکتهای هواپیمایی نشده بلکه به تبع منجر به کاهش تربیت خلبانان و در برخی مواقع تعطیلی بخش‌های خصوصی فعال در این زمینه نیز شده است.

    به گزارش CHN، ظاهراً با افزایش نرخ سوخت تهدیدها شامل ایرلاین ها نشده و تنها آن‌ها نیستند که با این وضعیت می‌سوزند و می‌سازند چرا که آموزشگاههای بخش خصوصی نیز با مشکلاتی در زمینه تربیت خلبانان مواجه شدند و این امر می‌تواند نگرانی ها را در صنعت هوایی ایران تشدید کند.

    «بابک بیات»، کارشناس ارشد صنعت حمل و نقل هوایی در گفت و گو با CHN، از وضعیت فعلی آموزش خلبانان در ناوگان هوایی کشور انتقاد کرد و گفت: «واردات سوخت 100 ال ال همیشه از سوی شرکت نفت صورت می‌گرفته است و این سوخت دارای قابلیت‌های فراوان برای هواپیماست .به عبارتی سوخت 100 ال ال سوخت مخصوص هواپیماست که توسط شرکت نفت وارد شده و با توجه به یارانه ای که به ان اختصاص می‌یافت در اختیار ایرلاین ها قرار می‌گرفت.»

    وی ادامه داد:« اما چندی پیش اعلام کردند که ایران به خودکفایی در راستای تولید این نوع سوخت رسیده و نیازی به واردات آن نیست این در حالی است که مسئولان بعدها اعلام کردند که هزینه های لازم را برای تولید و به بهره‌برداری رسیدن این نوع سوخت که البته مورد تائید سازمانهای بین المللی است ندارند در نتیجه یکی از مهمترین پیامدهای این موضوع افزایش نرخ سوخت که نه تنها کمر ایرلاین ها را خم کرده بلکه از پیامدهای دیگر آن می توان به مشکلات آموزش خلبانان و افزایش بودجه برای آموزش این حرفه اشاره کرد.»

    بیات گفت:«به دلیل کمبود سوخت 100 ال ال و عدم تامین آن توسط شرکت نفت برای آموزشگاه های خلبانی این آموزشگاه ها تصمیم به خرید سوخت آزاد کردند و قیمت ساعت پروازی خود را از ساعتی 250 هزار تومان به 330 هزار تومان رساندند.حال با 200 ساعت پروازی که هر دانشجویی باید آن را طی کند مبلغی در حدود 70 میلیون تومان پرداخته می‌شود، در نتیجه پرداخت این مبلغ فقط برای مرفهین امکان‌پذیر بوده و کسانی که به این رشته و حوزه علاقمندند و توان مالی معمولی هم دارند نمی توانند از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.»

    بیات با بیان این‌که آرتا کیش از موسسات خصوصی است که به تازگی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده ابراز کرد: «آموزش‌های پارسیز و معراج نیز وضعیتی مشابه این موضوع دارند و برای تامین سوخت هواپیماهاو آموزش به نیروی انسانی با مشکل جدی مواجه شدند.»

    بیات در پاسخ به این سوال که سازمان هواپیمایی در این میان چه نقشی دارد و یا باید چه اقداماتی را انجام دهد ابراز کرد: «سازمان هواپیمایی با وضعیت فعلی باید از ناوگان هوایی حمایت‌های لازم را بکند چرا که از مهمترین وظایف سازمان هواپیمایی حمایت، نظارت و حاکمیت است و اگر در یکی از این سه وظیفه کوتاهی صورت گیرد مشکلات صد چندان خواهد شد.»

    بیات ادامه داد:«سازمان هواپیمایی با جذب بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در حوزه ناوگان هوایی می‌تواند به طرز چشم‌گیری از بار مشکلات ایرلاین ها و این صنعت بکاهد ضمن این‌که با افزایش هزینه های صنعت حمل و نقل هوایی کشور همچنان مشکلات وجود داشته باید این سازمان به عنوان سکاندار ناوگان هوایی فکری به حال ایرلاین ها بکند.»
    #1 ارسال شده در تاريخ January 28th, 2013 در ساعت 07:20:27

  2. The Following 8 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    A-2727 (January 28th, 2013), Ali Pilot (January 28th, 2013), امیررضا (January 28th, 2013), B727 (January 28th, 2013), Captain Mostafavi (January 28th, 2013), pakradm (January 28th, 2013), pilot 747 (January 28th, 2013), عبدالاحد (January 28th, 2013)

  3. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? پاسخ: بلای تعطیلی به جان آموزشگاه‌های خصوصی خلبانی افتاد

    سروده ی یکی از دوستان:

    با من از عشق مگو

    با من از حال خراب دل مجنون مگو

    با من از سوخت بگو

    با من از حال دلِ عشاقِ پرواز بگو

    ... ... با من از درد گرانی بگو (ساعت پرواز)

    با من از سختی پر کردن پرواز بگو(1)

    ما که در اوج به ایرباس میبالیدیم(از نوع600-300)

    حال برای یک ساعت پرواز، به پایپر(2) هم می نازیم

    حال من مِی دِی (3) و قلبم همگی فِیلر(4) توست

    تشنه ی یک جرعه سوخت ام ؛ فقط یک جرعه سوخت..
    .
    پایپری که صبح تا ظهرش فقط خر کاری بود؛

    حال در پیام(5) لم داده ست و کار ایرباس های ماهان میکند... (6)

    من که خود دیوانه ات گشتم و مجنونت شدم (پایپر)

    من که با ایرباس فخر میفروختم، آقا ااا جان پشیمانت شدم

    کاش میشد حالمو یک لحظه درک بکنی

    کاش بشه یک سورت با منم پرواز بکنی ....

    تو که دائم 100 ال ال (7) می خوری....

    چی میشد فقط یه بار بنزین ِ سوپر بخوری......


    پی نوشت :
    1- دانشجو های خلبانی برای اینکه یک مقطع رو بگذرونن ؛ باید تعداد ساعاتی که نیاز است رو پرواز کنن که اصطلاحا به اون پر کردن پرواز میگن
    2-پایپر (PIPER) یک هواپیمای آموزشی هست که آرتا هم داره
    3-MAY DAY پیامی است که خلبانانا به هنگام مواقع اضطراری اونو مخابره میکنن
    4-failure : قطعه یا سیستمی که در هواپیما از کار بیفتد یا درست کار نکند؛اصطلاحا میگن failure.
    5-فرودگاه پیام(کرج)
    6-اشاره به هواپیماهای از کار افتاده A300 B2/B4 ماهان داره که الان گوشه فرودگاه امام افتادن
    7-سوخت100LL که مخصوص برخی هواپیماهای پیستونی هست که خدا رو شکر اون رو هم تحریم کردن...

    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #2 ارسال شده در تاريخ January 28th, 2013 در ساعت 14:36:17

  4. The Following 12 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    AIR BUS (April 20th, 2013), amir.fly (January 31st, 2013), arra (February 26th, 2013), B727 (January 28th, 2013), Esmaiel_F4 (January 31st, 2013), Farhan (January 28th, 2013), maryam 69 (April 20th, 2013), mehdi00 (May 2nd, 2013), mobinall (January 28th, 2013), MOHSEN.ALIKHANI (February 25th, 2013), pakradm (January 29th, 2013), pilot 747 (January 28th, 2013)

  5. jb1989 ?????? ??
    jb1989
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    May 2011
    تهران
    290
    تعداد تشکر : 90
    Thanked 702 Times in 240 Posts

    ??? ??? پاسخ: بلای تعطیلی به جان آموزشگاه‌های خصوصی خلبانی افتاد

    مشکل دانشجوهای هوانوردی رو میراث فرهنگی باید پیگیری کنه عجب ب ب
    #3 ارسال شده در تاريخ January 28th, 2013 در ساعت 17:43:55

  6. The Following 2 Users Say Thank You to jb1989 For This Useful Post:

    amir.fly (January 31st, 2013), mehdi00 (May 2nd, 2013)

  7. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? پاسخ: بلای تعطیلی به جان آموزشگاه‌های خصوصی خلبانی افتاد

    شنیده شده پرواز ساعت 400 تومن رو رد کرده!!!!خدا به داد کسایی برسه که وسط راهن!نه راه پس دارن نه راه پیش...
    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #4 ارسال شده در تاريخ January 28th, 2013 در ساعت 18:03:39

  8. The Following 7 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    AIR BUS (April 20th, 2013), amir.fly (January 31st, 2013), Farhan (January 28th, 2013), IR Blue SKY (January 28th, 2013), mehdi00 (May 2nd, 2013), pakradm (January 29th, 2013), pilot 747 (January 30th, 2013)

  9. pilot 747 ?????? ??
    pilot 747
    هوانورد نیمه فعال-سرگرد
    April 2012
    in the sky
    530
    تعداد تشکر : 2,431
    Thanked 1,659 Times in 464 Posts

    ??? ??? پاسخ: بلای تعطیلی به جان آموزشگاه‌های خصوصی خلبانی افتاد

    دوستان کسی خبر جدیدی نداره؟سوخت تولید ایران چی شد؟پروازها ساعتی چقدر؟آرتا پرواز داره؟
    #5 ارسال شده در تاريخ January 30th, 2013 در ساعت 20:19:13

  10. The Following 6 Users Say Thank You to pilot 747 For This Useful Post:

    abasfb (February 1st, 2013), AIR BUS (April 20th, 2013), amir.fly (January 31st, 2013), Farhan (January 30th, 2013), mehdi00 (May 2nd, 2013), pakradm (January 30th, 2013)

  11. samanj ?????? ??
    samanj
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    February 2010
    tehran
    39
    تعداد تشکر : 149
    Thanked 161 Times in 38 Posts

    ??? ??? پاسخ: بلای تعطیلی به جان آموزشگاه‌های خصوصی خلبانی افتاد

    امروز یکی از دوستان آرتایی خبری از عملیات آرتا داد که این ماه پرواز روی 400 تومن هست و ماهه آینده به 550 تومن قراره برسه!که همین ماه 14 نفر انصراف دادند

    خدا به داده دانشجو ها برسه!

    #6 ارسال شده در تاريخ January 31st, 2013 در ساعت 12:55:44

  12. The Following 6 Users Say Thank You to samanj For This Useful Post:

    AIR BUS (April 20th, 2013), amir.fly (January 31st, 2013), Farhan (February 3rd, 2013), mehdi00 (May 2nd, 2013), pakradm (January 31st, 2013), pilot 747 (January 31st, 2013)

  13. EP-IBC ?????? ??
    EP-IBC
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    December 2012
    نصف جهان
    401
    تعداد تشکر : 1,275
    Thanked 1,405 Times in 381 Posts

    ??? ??? پاسخ: بلای تعطیلی به جان آموزشگاه‌های خصوصی خلبانی افتاد

    باز هم یک پایان غم انگیز برای مجنونان لیلی گور به گور شده............ ...یکی از دوستانم جزو انصرافی ها بود...بدبخت جوری گریه میکرد که به مرگش راضی بود....من دلسنگ براش گریه کردم
    واعظی پرسید از فرزند خویش
    هیچ میدانی مسلمانی به چیست؟
    صدق و بی آزاری و خدمت به خلق
    هم عبادت،هم کلید زندگیس
    گفت: "زین معیار اندر شهرما، یک مسلمان هست آن هم ارمنیست"

    پروین اعتصامی
    #7 ارسال شده در تاريخ January 31st, 2013 در ساعت 16:42:48

  14. The Following 5 Users Say Thank You to EP-IBC For This Useful Post:

    AIR BUS (April 20th, 2013), amir.fly (January 31st, 2013), Farhan (February 3rd, 2013), mehdi00 (May 2nd, 2013), pakradm (January 31st, 2013)

  15. jb1989 ?????? ??
    jb1989
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    May 2011
    تهران
    290
    تعداد تشکر : 90
    Thanked 702 Times in 240 Posts

    ??? ??? پاسخ: بلای تعطیلی به جان آموزشگاه‌های خصوصی خلبانی افتاد

    یکی از دوستان بی رحم که از قشر مرفه جامعه بود از این وضعیت خوشحال بود میگفت خیلی خوبه ورودی کم میشه. سنگ دل دیده بودین ؟
    #8 ارسال شده در تاريخ January 31st, 2013 در ساعت 17:45:16

  16. The Following 4 Users Say Thank You to jb1989 For This Useful Post:

    Amiralikarimi (February 1st, 2013), Farhan (February 3rd, 2013), mehdi00 (May 2nd, 2013), pakradm (January 31st, 2013)

  17. abasfb ?????? ??
    abasfb
    هوانورد فعال-سرگرد
    January 2011
    iran
    502
    تعداد تشکر : 368
    Thanked 1,590 Times in 438 Posts

    ??? ??? پاسخ: بلای تعطیلی به جان آموزشگاه‌های خصوصی خلبانی افتاد

    خدایه من چه خبره !!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! !!!!!!! سوخت هواپیما داریم ، نداریم ، صادر کننده ایم ، وارد کننده ایم ؟؟!؟؟ خودکفا شدیم ، گرون تر شده ... !؟! ... ( خدا به من شفا بده ) کم کم دارم شاخ در میارم ...

    ایران به جمع صادرکنندگان سوخت جت و هواپیما پیوست / افزایش 2 میلیون لیتری تولید بنزین

    خبرگزاری فارس: مرحله دوم فاز سوم واحد بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان لحظاتی پیش به دست رئیس‌جمهور افتتاح شد و به این وسیله ایران به جمع صادرکنندگان سوخت جت و هواپیما پیوست.

    به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان دقایقی پیش و همزمان با نخستین روز از ایام‌الله دهه فجر با حضور رئیس جمهور و هیئت همراه فاز سوم توسعه و نوسازی پالایشگاه آبادان افتتاح شد.با بهره‌برداری نهایی از فاز سوم توسعه و نوسازی پالایشگاه آبادان حدود 2 میلیون لیتر دیگر به ظرفیت تولید بنزین یورو 4 کشور افزوده خواهد شد.
    با راه‌اندازی رسمی برخی از واحدهای فرآیندی همچون ایزومریزاسیون، آلکیلاسیون، بازیافت اسید سولفوریک، کت کراکر و شیرین‌سازی بنزین در مجموع کل ظرفیت 14.1 میلیون لیتری تولید بنزین قدیمی‌ترین پالایشگاه نفت خاورمیانه با استاندارد یورو 4 و 5 تولید و به بازار عرضه می‌شود.
    هزینه سرمایه‌گذاری در طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی کل این پروژه و نیروگاه نزدیک به یک میلیارد دلار است و در مجموع با بهره‌برداری از این پروژه در بهمن ماه جاری کل ظرفیت 14.1 میلیون لیتری تولید بنزین پالایشگاه آبادان با استاندارد یورو 4 تکمیل خواهد شد.
    لازم به ذکر است با بهره‌برداری رسمی از مرحله دوم فاز سوم طرح توسعه و نوسازی پالایشگاه نفت آبادان، پس از حضور ایران در جمع کشورهای صادرکننده سوخت جت و هواپیماهای مسافربری، امکان خودکفایی در تامین بنزین هلیکوپتر و انواع هواپیماهای آموزشی و کشاورزی هم فراهم می‌شود.

    مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو ... یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو


    #9 ارسال شده در تاريخ February 1st, 2013 در ساعت 00:04:19

  18. The Following 6 Users Say Thank You to abasfb For This Useful Post:

    amir.fly (February 1st, 2013), Farhan (February 3rd, 2013), mehdi00 (May 2nd, 2013), pakradm (February 1st, 2013), pilot 747 (February 1st, 2013), saman9086 (February 1st, 2013)

  19. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? پاسخ: بلای تعطیلی به جان آموزشگاه‌های خصوصی خلبانی افتاد

    "شنیده شده" که پرواز برگشته ساعتی 250 تومن...

    کسی تایید می کنه؟
    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #10 ارسال شده در تاريخ February 23rd, 2013 در ساعت 12:41:17

  20. The Following 5 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    Farhan (February 23rd, 2013), mehdi00 (May 2nd, 2013), Mohammadme (February 23rd, 2013), pakradm (February 23rd, 2013), pilot 747 (February 23rd, 2013)

???? 1 ?? 3 123 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0