برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 5 ?? 5
dqw
  1. Esmaiel_F4 ?????? ??
    Esmaiel_F4

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    July 2012
    اهواز
    959
    تعداد تشکر : 8,446
    Thanked 5,425 Times in 934 Posts

    ??? ??? حوادث بوئینگ 787 برای سازنده اش گران تمام شد


    تحلیلگران اقتصادی زیان شرکت هواپیماسازی بوئینگ را به علت زمین‌گیر شدن هواپیماهای ۷۸۷ این شرکت بین ۱۲۵ میلیون تا پنج میلیارد دلار برآورد کرده‌اند.
    بسیاری از مراکز تحقیقاتی به‌محض وقوع حادثه فرود اضطراری هواپیمای بوئینگ۷۸۷ متعلق به یک شرکت هواپیمایی ژاپنی، پیش‌بینی کردند: شرکت بوئینگ طرح بلندپروازانه خود برای افزایش تولید ماهانه موتورهای دریم‌لاینر به ۱۰ موتور تا پایان سال ۲۰۱۳ را تعدیل خواهد کرد و متحمل زیان‌های مالی سنگینی خواهد شد. سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۸۷ را به‌طور موقت به حال تعلیق درآورده است.

    منبع: تين نيوز - هزینه میلیاردی هواپیماهای بوئینگ
    IRIAF F-4 Phantom


    Phantom Phor EVER
    #1 ارسال شده در تاريخ January 30th, 2013 در ساعت 16:59:15

  2. The Following 12 Users Say Thank You to Esmaiel_F4 For This Useful Post:

    ahnourian (February 9th, 2013), AWG-9 (May 30th, 2015), Captain Mostafavi (January 30th, 2013), Dream Bird (January 30th, 2013), Farhan (January 30th, 2013), IR Blue SKY (January 30th, 2013), Mohammadme (January 31st, 2013), pakradm (January 30th, 2013), reza_forouhi (March 25th, 2013), reza_fvr (March 7th, 2013), saman9086 (January 30th, 2013), Triple_Seven (May 22nd, 2015)

  3. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: حوادث بوئینگ 787 برای سازنده اش گران تمام شد

    مقامات شرکت های خطوط هواپیمایی ژاپن (نپیون و ژاپن) باتریهای لیتیوم- یونی هواپیماهای بوئینگ جت دریم لاینر787 را تعویض کردند. دست اندرکاران شرکت هواپیمایی نیپون امروز چهارشنبه گفتند «بدلیل نقص فنی در پرشدن باتریها و دیگر مشکلات مشابه، مجبور شدند ده مرتبه باتریها را تعویض کنند.»شرکت خطوط هواپیمایی ژاپن نیز با اشاره به تعویض باتریهای لتیوم-ین در هواپیماهای جت هفتصد و هشتاد و هفت از ارائه جزئیات در این باره خودداری کرد.
    در پی فرود اضطراری یک فروند هواپیمای شرکت خطوط هوایی ژاپن بدلیل گرم شدن بیش از حد یکی از باتریها در شانزدهم ژانویه، پنجاه فروند هواپیماهای مسافربری این شرکت زمین گیر شدند.
    همچنین در اوایل ژانویه، باتری یک فروند هواپیمای جت دریم لاینز در فرودگاه بین المللی بستون آتش گرفت. باتریهای لیتیوم ینی معمولا بر اثر گرمای بیش از اندازه آتش می گیرند و از اینرو به منظور جلوگیری آتش گرفتن نیاز به اقدامات ایمنی اضافی است.
    خبرگزاری واحد مرکزی خبر
    #2 ارسال شده در تاريخ January 30th, 2013 در ساعت 21:22:09

  4. The Following 6 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    Captain Mostafavi (January 30th, 2013), Dream Bird (January 30th, 2013), Esmaiel_F4 (January 31st, 2013), IR Blue SKY (January 30th, 2013), pakradm (January 30th, 2013), عبدالاحد (January 30th, 2013)

  5. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: حوادث بوئینگ 787 برای سازنده اش گران تمام شد

    بویینگ این پروژه را خیلی زود عملیاتی کرد و نیاز به تستهاس بیشتری داشت . مخصوصا باتریهای لیتیومی که روی لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی دردساز شده ، حالا بخواد در حجم وسیع برای کارهای حیاتی یک هواپیما بکار بیاد ، خیلی نیاز به بررسی دارد .

    بویینگ بیشتر بخاطر اینکه ، در پروژه ایرباس 380 ، از ایرباس عقب افتاد و یا ورود ابرباس 350 نیز عرصه برای بویینگ تنگ میشد ، ارائه 787 را با عجله انجام داد .

    بنظر من بویینگ میبایست ابتدا روی طرح موفقی مثل 767 ، تغییرات جدید را انجام میداد تا اگر مثل حالا مشکلدار میشد ، تایپ جدیدی از هواپیماهایش مثل 787 بدنام نشوند .

    بنده خودم ذاتا با تغییر وسایل مکانیکی به الکترونیکیموافق نیستم ( لااقل تا صد در صد کارایی خودشان را ثابت نکنند ) . مخصوصا وقتی قراره یک کامپیوتر زبون نفهم هم بعنوان کمک ، موی دماغ بشه ، زیاد جالب بنظر نمیاد . البته قبول دارم که سرعت و دقت وسایل الکترونیکی به مراتب از وسایل مکانیکی بالاتر است ، اما مشکلات خاص خودش را هم به همراه دارد .

    #3 ارسال شده در تاريخ January 30th, 2013 در ساعت 22:09:47

  6. The Following 6 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    Captain Mostafavi (January 30th, 2013), Esmaiel_F4 (January 31st, 2013), Farhan (January 30th, 2013), IR Blue SKY (January 30th, 2013), pakradm (January 30th, 2013), عبدالاحد (January 30th, 2013)

  7. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: حوادث بوئینگ 787 برای سازنده اش گران تمام شد

    به کارگیری باتری یون لیتیوم در این هواپیما کار فوق العاده اشتباهی بود. البته اون زمانی که داشتم توضیحات فنی این هواپیما رو می خوندم خوب وقتی دیدم که در بسیاری از موارد فوق العاده هست مثلا بیشترین هارد اس اس دی موجود در بازار در زمان عرضه ی این هواپیما 16 گیگ بود و در این هواپیما از هارد های اس اس دی 2 ترابایتی استفاده شده بود گفتم که حتما این باتری های یون لیتیومی reform شده هستند. که بعد ها معلوم شد اینطور نیستند. بر فرض اینکه مشکلات آتش سوزی باتری های یون لیتیومی این هواپیما حل شوند اما این باتری ها یه مشکل دیگه دارند و اون هم اینه که بهترین نوعش اگر یک ماه از باتریش استفاده نشه و شارژ و دشارژ نشه دیگه توانایی نگهداری شارژ خودش رو از دست میده و ظرفیت نگهداری شارژش به یک چهارم یا یک پنجم کاهش میابه که عیب بسیار بزرگی هست.


    #4 ارسال شده در تاريخ January 31st, 2013 در ساعت 12:34:41

  8. The Following 5 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    Ali Pilot (January 31st, 2013), AWG-9 (May 30th, 2015), Esmaiel_F4 (January 31st, 2013), pakradm (January 31st, 2013), Triple_Seven (May 22nd, 2015)

  9. Esmaiel_F4 ?????? ??
    Esmaiel_F4

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    July 2012
    اهواز
    959
    تعداد تشکر : 8,446
    Thanked 5,425 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: حوادث بوئینگ 787 برای سازنده اش گران تمام شد

    باتری های لیتیومی استعداد خوبی در آتش گرفتن دارن بارها محموله هایی که باتری لیتیوم بینشون بود آتیش گرفت و علت هم باتری لیتیومی اعلام شد معروف ترین حادثه در این مورد مربوط میشه به آتش سوزی یک انبار کالا متعلق به شرکت FedEx که قرار بود روز بعد با هواپیما به جای دیگه ای منتقل بشه اگه این آتش سوزی در هواپیما اتفاق می افتاد...
    IRIAF F-4 Phantom


    Phantom Phor EVER
    #5 ارسال شده در تاريخ January 31st, 2013 در ساعت 15:13:30

  10. The Following 7 Users Say Thank You to Esmaiel_F4 For This Useful Post:

    Ali Pilot (January 31st, 2013), AWG-9 (May 30th, 2015), Mohammadme (January 31st, 2013), pakradm (January 31st, 2013), reza_forouhi (March 25th, 2013), reza_fvr (March 7th, 2013), Triple_Seven (May 22nd, 2015)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0