برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ????? ??? ??????? ??: به نظر شما کدام یک برای بهره برداری در ایران مناسب ترند

??? ???????
55. ??? ??? ?????? ?? ??? ??????? ??? ????.
  • ATR 72

    38 69.09%
  • DHC DASH 8

    8 14.55%
  • F 50

    9 16.36%
???? 1 ?? 8 12345678 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 76
dqw
  1. ahnourian ?????? ??
    ahnourian
    هوانورد عادی-استوار دوم
    October 2012
    tehran
    136
    تعداد تشکر : 208
    Thanked 609 Times in 139 Posts

    hot مقايسه ي كارشناسي بين F50 و ATR 72 و DHC DASH 8

    با سلام:
    دوستان،چندي پيش شنيدم كه شركت هواپيمايي آسمان، هنگام تصميم گيري براي انتخاب يك هواپيماي كوتاه برد و افزودن آن به ناوگانش،سه گزينه را مدنظر داشته كه عبارتند از هواپيماهاي مورد بررسي ما در اين تاپيك يعني ATR 72 و F 50 و DHC DASH 8 كه نهايتا پس از تحقيقاتش هواپيماي ATR 72 را برگزيده است.
    به همين دليل به اين فكر افتادم كه دلايل اين تصميم گيري را با دوستان بررسي كنيم.البته هواپيماهاي مشابهي هم مانند:
    ATR42
    CASA CN 235
    IlYUSHIN IL 114

    FAIRCHILDDORNIER 328
    EMBRAER EMB 120 BRASILIA
    و ... هم هستند كه بنا به دلايلي از نظرسنجي ما حذف شده اند.
    به نظر شما کدام یک از این سه تایپ هواپیمااز لحاظ فنی بهترند؟
    موارد مورد بررسی:
    - مصرف سوخت
    - اویونیک
    - برد پروازی
    - استحکام
    - هزینه نگهداری
    - برد گلاید
    - سازگاری با شرایط كشورمان
    - راحتی مسافر
    - قيمت
    - سفارش و تولید
    - آسايش خدمه
    - سرعت عملیاتی شدن
    - الودگی ها
    - امنیت
    - گنجایش
    - موتور ها
    - مسافت نشست و برخاست

    ?????? ???? ahnourian : February 10th, 2013 ?? ???? 14:36:34
    " برای آنان که مفهوم پرواز را نمیفهمند "
    " هرچه اوج بگیری کوچک تر می شوی "

    #1 ارسال شده در تاريخ February 8th, 2013 در ساعت 21:36:01

  2. The Following 9 Users Say Thank You to ahnourian For This Useful Post:

    afshinmardani (June 21st, 2013), Ali Pilot (February 8th, 2013), B727 (February 10th, 2013), Dream Bird (February 9th, 2013), IRIAF F-14A (February 14th, 2013), mohamadbaha (February 9th, 2013), pakradm (February 8th, 2013), tu-154 (February 10th, 2013), سجیل (December 22nd, 2016)

  3. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: مقايسه ي كارشناسي بين F50 و ATR 72 و DHC DASH 8

    فوکر 50 با اینکه هواپیمای خوبی است و پشتوانه فنی فوکر 27 را نیز یدک میکشد ، اما با توجه به اینکه سالهاست از تولید خارج شده است ، لااقل از لحاظ خدمات تعمیر و نگه داری آسیب پذیر تر از بقیه است . بنظر من رقابت در این میان بیشتر مابین ای تی آر و داش 8 است .
    در پستهای آینده مطالبی را در مورد مقایسه آنها قرار خواهم داد .


    از تمامی دوستان میخواهم که در این بحث شرکت کنند تا کمافی السابق از اطلاعات فنی بیشتری بهره مند شویم .

    #2 ارسال شده در تاريخ February 9th, 2013 در ساعت 10:17:31

  4. The Following 4 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    ahnourian (February 9th, 2013), B727 (February 10th, 2013), mohamadbaha (February 9th, 2013), pakradm (February 10th, 2013)

  5. negin zayanderood ?????? ??
    negin zayanderood

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    November 2012
    اصفهان خیابان جی
    68
    تعداد تشکر : 65
    Thanked 178 Times in 58 Posts

    ??? ??? پاسخ: مقايسه ي كارشناسي بين F50 و ATR 72 و DHC DASH 8

    ATR72 خیلی بهتره
    ?????? ???? Dream Bird : February 10th, 2013 ?? ???? 11:29:41
    #3 ارسال شده در تاريخ February 9th, 2013 در ساعت 19:51:12

  6. The Following 2 Users Say Thank You to negin zayanderood For This Useful Post:

    B727 (February 10th, 2013), mohamadbaha (February 10th, 2013)

  7. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: مقايسه ي كارشناسي بين F50 و ATR 72 و DHC DASH 8

    مشخصات کلی هواپیماهای ای تی آر و دی اپ سی ( که هم اکنون تحت نام بمباردیه ساخته میشود ) :

    هردو هواپیماهایی هستند دو موتوره با شش تیغه پره و با ساختاربندی های وینگ و تی تیل . هر دو از موتورهای پرا اند ویتنی بهره میبرند و دارای ردیفهای صندلی دوتایی در هر طرف هستند و هرکدام دست کم ظرفیت جابجایی 70 مسافر را دارند .



    کابین دی اچ سی 8 کابین ای تی آر 72



    مشخصات فنی :

    (ATR 72–500 ****************************** DASH 8 ( 400 Series



    سرعت کروز : 667 کیلومتر بر ساعت *********************** 511 کیلومتر بر ساعت

    سقف پرواز : 27000 پا *************************************** 25000 پا

    برد : 2525 کیلومتر **************************************** 1324 کیلومتر

    مسافت مورد نیاز برای برخاست : 4600 پا ************************** 3822 پا

    ظرفیت صندلی : 68 الی 80 صندلی ************************** 68 الی 74 صندلی

    حداکثر وزن برخاست : 29260 کیلوگرم ************************* 22500 کیلوگرم


    با مشخصات فوق داش 8 از لحاظ سرعت و توانایی پرواز در ارتفاع بالاتر و نیز ظرفیت صندلی از ای تی آر برتر است .

    همانطور که میدانید سرعت بالا باعث افزایش تعداد پرواز در یک بازه زمانی مشخص میشود .

    با توجه به قرار داشتن ایران بر روی فلات و کوهستانی بودن اکثر مناطق ایران ارتفاع بالا بخصوص در زمان ازدست دادن یک موتور حائز اهمیت است .

    البته باید توجه داشت که هواپیمای ای تی آر هم فوق العاده هواپیمای محبوبی برای ایرلاینها است . اما داش 8 سری 400 تقریبا برای جایگزینی هواپیماهای جت منطقه ای طراحی شده است .


    ?????? ???? Dream Bird : February 10th, 2013 ?? ???? 12:31:34

    #4 ارسال شده در تاريخ February 10th, 2013 در ساعت 12:22:19

  8. The Following 7 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    ahnourian (February 10th, 2013), Ali Pilot (February 11th, 2013), B727 (February 10th, 2013), IRIAF F-14A (February 14th, 2013), mohamadbaha (February 10th, 2013), pakradm (February 10th, 2013), yasin1 (February 11th, 2013)

  9. mohamadbaha ?????? ??
    mohamadbaha
    هوانورد فعال-سرگرد
    May 2012
    تهران & ایلام
    697
    تعداد تشکر : 5,970
    Thanked 2,793 Times in 674 Posts

    ??? ??? پاسخ: مقايسه ي كارشناسي بين F50 و ATR 72 و DHC DASH 8

    ببخشید شما همه مقایسه هارو انجام دادین...

    اما یه سوال چرا شرکت اسمان سفارش این مدل جدید ATR 72-600 رو نداده در این مدل جدید: افزایش سرعت. افزایش صندلی تا90 . مصرف سوخت کمتر. راحتی بیشتر..که فکر کنم مالزی هم سفارش چندتاشون رو داده.




    و در کل بخوایم بگیم....
    همشون به دردی نمیخورن ...حالا شاید این 600 یکم چون دراز تر شده و شاید بهش رسیده باشن و یا یکم پهن تر شده باشه بهتر باشه..

    و الا با اون ملخ ها و اون داخل جمع که اعصاب برا ادم نمیمونه و صدا ......فکر نمیکنم خوب باشن ...

    ?????? ???? mohamadbaha : February 11th, 2013 ?? ???? 17:29:19


    #5 ارسال شده در تاريخ February 11th, 2013 در ساعت 17:23:12

  10. The Following 4 Users Say Thank You to mohamadbaha For This Useful Post:

    B727 (September 8th, 2013), Dream Bird (February 11th, 2013), pakradm (February 12th, 2013), WARWOLF (January 5th, 2014)

  11. EP-IBC ?????? ??
    EP-IBC
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    December 2012
    نصف جهان
    401
    تعداد تشکر : 1,275
    Thanked 1,405 Times in 381 Posts

    ??? ??? پاسخ: مقايسه ي كارشناسي بين F50 و ATR 72 و DHC DASH 8

    تا جاییکه یادمه چند سال پیش....ایران قصد خرید.dash8رو داشت.و حتی توسط خلبان های ایرانی در چهار اقلیم کشور هم تست شد که خوب هم عمل کرده بود...ولی نمی دونم چرا بهم خورد.واخرش چی شد!****
    واعظی پرسید از فرزند خویش
    هیچ میدانی مسلمانی به چیست؟
    صدق و بی آزاری و خدمت به خلق
    هم عبادت،هم کلید زندگیس
    گفت: "زین معیار اندر شهرما، یک مسلمان هست آن هم ارمنیست"

    پروین اعتصامی
    #6 ارسال شده در تاريخ February 11th, 2013 در ساعت 18:08:21

  12. The Following 4 Users Say Thank You to EP-IBC For This Useful Post:

    B727 (September 8th, 2013), Dream Bird (February 11th, 2013), mohamadbaha (February 11th, 2013), pakradm (February 12th, 2013)

  13. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: مقايسه ي كارشناسي بين F50 و ATR 72 و DHC DASH 8

    ??? ??? ????? ???? ???? mohamadbaha ????? ??? ??
    ببخشید شما همه مقایسه هارو انجام دادین...

    اما یه سوال چرا شرکت اسمان سفارش این مدل جدید ATR 72-600 رو نداده در این مدل جدید: افزایش سرعت. افزایش صندلی تا90 . مصرف سوخت کمتر. راحتی بیشتر..که فکر کنم مالزی هم سفارش چندتاشون رو داده.




    و در کل بخوایم بگیم....
    همشون به دردی نمیخورن ...حالا شاید این 600 یکم چون دراز تر شده و شاید بهش رسیده باشن و یا یکم پهن تر شده باشه بهتر باشه..

    و الا با اون ملخ ها و اون داخل جمع که اعصاب برا ادم نمیمونه و صدا ......فکر نمیکنم خوب باشن ...

    مدل 600 جدیدترین مدل است ، اما طبق معمول ممکنه مشمول تحریم باشه یا عدم دسترسی کافی به خدمات سرویس و نگهداری هم ممکن است دلیلی برای عدم خرید این هواپیما باشد .

    مدل ای تی آر 72 سری 600 از کاکپیت تمام شیشه ای برخوردار است ، بنابراین به فرمایش شما پیشرفته تر است و کارایی بالاتری دارد . موتورهای این هواپیما ساخت پرات اند ویتنی کانادا است .

    اینکه بگیم توربوپراپ بدرد نخوره ، زیاد کارشناسی نیست . لااقل از دیدگاه ایرلاینها ، زیرا برای مسافتهای کوتاه و ظرفیتهای کم ، اقتصادی تر از توربوفن است . ولی از دیدگاه مسافر ، شاید توجیه پذیر باشه . کمااینکه در بسیاری از نقاط دنیا مسافران با هواپیماهای توربوپراپ ، میانه چندانی ندارند .

    #7 ارسال شده در تاريخ February 11th, 2013 در ساعت 18:37:10

  14. The Following 5 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    ahnourian (February 15th, 2013), B727 (September 8th, 2013), IRIAF F-14A (February 14th, 2013), mohamadbaha (February 11th, 2013), pakradm (February 12th, 2013)

  15. tu-154 ?????? ??
    tu-154
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    December 2012
    تهران
    243
    تعداد تشکر : 199
    Thanked 1,119 Times in 244 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: مقايسه ي كارشناسي بين F50 و ATR 72 و DHC DASH 8

    با سلام به دوستان .مطالبی اماده کردم در مورد فوکر 50 و ای تی ار که امیدوارم خوشتون بیاد .همانتور که میدانید دو هواپیما توربوپراپ هستنند خوب این بدین معنی هست که هردو ارتفاع پروازی کمی دارند . فوکر 50 هواپیمایی هست که سازگار هست با اب و هوای گرم .همانطور که شرکت هواپیمایی نفت پرواز های مناطق گرم سیرس رو بااین هواپیما انجام میده ولی ای تی ار برای اب و هوای سرد نیز کارایی داره البته فوکر نیز دارد ولی نه به اندازه ی ای تی ار .
    ای تی ار سیستم های پیشرفته تری نسبت به فوکر داره مثل :
    2 رایانه (کامپیوتر مرکزی) MFC که کلیه سیستم های هواپیما تحت کنترل و فرمان این کامپیوتر ها می باشند.

    سیستم GPWS (سیستم هشدار دهنده عدم برخورد به زمین و موانع) و E GPWS هواپیمای مدل 500 که سیستم فوق پیشرفته ترین سیستم به کار رفته در دنیا می باشد که تمام عوارض زمین را به صورت رنگی و با نشان دادن ارتفاع هر مانعی قابلیت و ایمنی هواپیما را به طور چشمگیری بالا برده است .



    سیستم رایانه ای C.CAS (سیستم هشدار دهنده وضعیت اضطراری به خلبان)

    سیستم جهانی مکان یابی ماهواره ای GNSS و GPS که همزمان با تماس به 24 ماهواره کلیه اطلاعات موقعیت جغرافیایی هواپیما را بر روی کره زمین با خطای سه متر نشان می دهد و کمک شایانی به ناوبری هواپیما جهت فرودگاههایی که مجهز به دستگاه های ناوبری نیستند می کند.

    سیستم رایانه ای AF CAS (سیستم کنترل کننده اتوماتیک هواپیما و هدایت هواپیما) این سیستم قابلیت قفل شدن به GNSS را دارد که ناوبری با دقت زیاد در فواصل طولانی را ممکن می سازد.

    سیستم EADI-EHS (سیستم نمایشگر تلوزیونی از وضعیت هواپیما که جایگزین سیستم های قدیمی دهه 70 و 80 میلادی گردیده .)

    سیستم اکسیژن اضطراری

    سیستم اطفاء حریق اتوماتیک

    رادار پیشرفته رنگی با برد 65 کیلومتر(300 NM)

    نمایشگر رنگی جهت اطلاعات هواشناسی و عوارض زمین
    سیستم اتوماتیک تنظیم فشار

    قابلیت پرواز با یک موتور با حفظ ارتفاع 14000 پا
    قابلیت نشست بر روی آب در وضعیت اضطراری و ماندگاری به مد''متن مورب'ت 30 دقیقه بر روی آب
    قابلیت نشست و برخاست بر روی باندهای کوتاه ، چمن ، خاکی و یخ
    سیستم از بین بردن صدا در داخل کابین که باعث شده تا کابین این هواپیما از کابین یک هواپیمای جت نیز بی سرو صداتر باشد.که البته مطلقا اینگونه نیست و صدای آن در حین نشست و برخاست و در طول پرواز آزار دهنده است.
    البته فوکر نیز سیتم هایی دارد .. ادامه دارد
    #8 ارسال شده در تاريخ February 13th, 2013 در ساعت 20:52:22

  16. The Following 9 Users Say Thank You to tu-154 For This Useful Post:

    afshinmardani (June 21st, 2013), ahnourian (February 15th, 2013), B727 (September 8th, 2013), davar_73 (August 25th, 2014), Dream Bird (February 14th, 2013), IRIAF F-14A (February 14th, 2013), Jetstar (January 5th, 2014), mohamadbaha (February 13th, 2013), pakradm (February 14th, 2013)

  17. tu-154 ?????? ??
    tu-154
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    December 2012
    تهران
    243
    تعداد تشکر : 199
    Thanked 1,119 Times in 244 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: مقايسه ي كارشناسي بين F50 و ATR 72 و DHC DASH 8

    نمایی از ساختار فوکر 50
    [IMG][/IMG]
    #9 ارسال شده در تاريخ February 13th, 2013 در ساعت 20:56:41

  18. The Following 7 Users Say Thank You to tu-154 For This Useful Post:

    ahnourian (February 15th, 2013), B727 (September 8th, 2013), davar_73 (August 25th, 2014), Dream Bird (February 14th, 2013), IRIAF F-14A (February 14th, 2013), mohamadbaha (February 13th, 2013), pakradm (February 14th, 2013)

  19. tu-154 ?????? ??
    tu-154
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    December 2012
    تهران
    243
    تعداد تشکر : 199
    Thanked 1,119 Times in 244 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: مقايسه ي كارشناسي بين F50 و ATR 72 و DHC DASH 8

    نمایی از اطلاعات فوکر 50
    [IMG][IMG][/IMG]
    #10 ارسال شده در تاريخ February 13th, 2013 در ساعت 20:59:22

  20. The Following 4 Users Say Thank You to tu-154 For This Useful Post:

    Dream Bird (February 14th, 2013), IRIAF F-14A (February 14th, 2013), mohamadbaha (February 13th, 2013), pakradm (February 14th, 2013)

???? 1 ?? 8 12345678 ??????????

??????? ?????

  1. فرود اضطراري‌ dash-8 این بار در المان‌
    ???? spiderman ?? ????? سوانح غیر نظامی
    ????: 0
    ????? ?????: September 23rd, 2007, 17:58:59

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0