برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? گزارش بازدید از نمایشگاه حمل و نقل خوزستان

    با سلام؛

    نمایشگاه سالانه ی حمل و نقل در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان در حالی به پایان رسید که مسئولین مربوطه هیچ گونه اطلاع رسانی ای در سطح شهر انجام نداده بودند و به طور صحیح تر اگر بخوام بگم این نمایشگاه در سکوت کامل تبلیغاتی برگزار شد.

    بعد از ظهربود که از طریق فیس بوک متوجه برگزاری این نمایشگاه شدم.زمان 16 بهمن تا 21 بهمن !!!!شرکت های شرکت کننده :"ایرلاین نفت"،"مرکز آموزش علوم و فنون هوایی "،"فرودگاه آبادان"،سازمان هواشناسی" و...

    سریعاً آماده شدم و طی تماسی هول هولکی (!)با یکی دو نفر از دوستان هوایی شهر اهواز رهسپار شدیم.متاسفانه چون روز آخر بود نمایشگاه تقریباً تمام شده بود و اکثر شرکت ها در حال برچیدن غرفه های خودشون بودند اما بازهم جای شکرش باقی بود.

    این نمایشگاه با شرکت تعداد زیادی از شرکت های فعال در زمینه ی حمل و نقل جای بسیار داشت برای گشت زدن اما من گزارش رو به شرکت های هوایی خلاصه می کنم.

    در ابتدا به غرفه ی فرودگاه بین المللی آبادان برخوردیم...اولین نمایی که از غرفه دیدم فیلم MD شرکت ارتور بود که در فاینال باند 32 قرار داشت و پس از اون تاچ دان زیبا و تاکسی به طرف گیت.
    با مدیر روابط عمومی فرودگاه گپ و گفت کوتاهی داشتم و ازشون درباره ی تاریخچه ی فرودگاه پرسیدم
    • فرودگاه آبادان در زمره ی اولین فرودگاه های کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران احداث شده است.این فرودگاه در ضلع شرقی جزیره ی آبادان در موقعیت 48 درجه و 32 دقیقه و 16 ثانیه طول شرقی و 30 درجه و 22 دقیقه و 16 ثانیه عرض شمالی در زمینی به مساحت 354 هکتار واقع گردیده است.از شرکت هایی که به فرودگاه آبادان پرواز داشته اند می توان به KLM ,Kuwait Airways, British Airways, Lufthansa,Malta,Swiss Air,SAS,و Alitalia اشاره کرد.


    سرویسهای هوانوردی این فرودگاه را می توان به دو بخش مراقبت پرواز و تقرب پرواز تجزیه کرد.
    اما در سیستم های هوانوردی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
    1. ناوبری:
      سیستم های ناوبری NDB,VOR-DME و DVOR
      این سیستم ها در قالب طرح های VOR-DME و NDB-DME موقعیت مکانی و زاویه ای را به پرواز ارائه می کند که پرواز بدون داشتن این اطلاعات قادر به ادامه ی عملیات نمی باشد.
    2. ارتباطی:
      سیستم فرستنده و گیرنده (ارتباط بین برج مراقبت پرواز،خلبان و عوامل زمینی)
      سیستم Recorder (ضبط مکالمات بین برج مراقبت پرواز و خلبان)
      سیستم پخش اتوماتیک اطلاعات هواشناسی و هوانوردی به خلبان(ATIS)
      سیستم مبادله ی اطلاعات هوانوردی با سرعت و ایمنی بیشتر (MPLS)
    3. امنیتی:
      دستگاه X-RAY و Gate Way(بازرسی مسافر و بار همراه)
      دوربین های مدار بسته

    تصاویر غرفه





    تعدادی از تصاویر غرفه بیشتر که چه عرض کنم...بسیار به فرودگاه اهواز شباهت داشتن تا آبادان...از جمله عکسی از سه فروند فوکر نفت در اپرونی بسیار بسیار شبیه به اپرون فرودگاه اهواز


    پس از کمی گفت و گو و درخواست قرار ملاقات با مسئولین به صورت حضوری جهت ارائه ی پاره ای از درخواست ها،راهی غرفه ی دیگری شدیم..."غرفه مرکز آموزش علوم و فنون هوایی سازمان هواپیمایی کشوری"

    در ابتدا یک چیز تعجب منو بسیار برانگیخت و اون سیمولاتور هواپیما Piper28 بود.تقریباً سالم بود.تمام Instrument ها رو چک کردم دیدم سالم هستند تا خواستم رادر هواپیما رو چک کنم دیدم یک صدا اومد...سلام فلانی...!این کیه که منو به اسم میشناسه؟اونم به اسم کوچیک...!سرمو برگردوندم دیدم جوانی با وینگ و ریت خلبانی با رویی خندون داره نگاهم میکنه و مشغول احوال پرسی هست...یکمی به ذهنم فشار آوردم دیدم بـــَــه اینکه آقا مجتبی خودمونه...چطوری مجتبی جان...
    پشت سیمولاتور نشستیم و ایشون یکمی درباره ی نحوه ی کارکرد دستگاه صحبت کرد.همینطور داشتیم صحبت می کردیم و اصلاً حواسمون به وقت نبود.ابتدا درباره ی مرکز و وضعیت فعلیش و همینطور وضعیت دو فروند Cessna 172 مرکز که ظاهراً یکی به خاطر اینکه باتریشو باز کرده بوده و به تبریز انتقال داده بودند زمینگیر بود اما دومی هنوز چند ده ساعتی تا رسیدن تایم چک موتور و پراپ جای پرواز داشت.
    بعد از اون دوستان قول همکاری از ما گرفتن برای ساخت ریپینت های فول HD مرکز اهواز و قرار بر این شد که یک روز من برم هنگر و اونجا کار طراحی ریپینت رو شروع کنم(خدا به خیر بگذرونه چون اینطور که دوستان داشتن صحبت می کردن به این نتیجه رسیدم که نمیشه یه ریپینت الکی زد!!! و باید کلی وقت گذاشت...یه لحظه به شوخی به خودم گفتم که نمیشد جلو خودتو میگرفتی و پشت سیمولاتور نمینشستی؟)
    البته سیمولاتور تنها بخش این غرفه نبود،هواپیماهای مدل (کنترولی)در ابعاد بزرگ و کوچک و همینطور هلیکوپتر های مدل که بسیار زیبا بودند همراه با بخش پرسش و پاسخ در زمینه آموزش هوانوردی هم از دیگر بخش های جذاب این غرفه بودند.


    اینم عکس من پشت سیمولاتور پایپر



    تصویر سیمولاتور از بیرون

    پس از اون راهی غرفه ای ایرلاین نفت شدم.اونجا طرح ها و ایده های زیادی داشتم که انصافاً مورد استقبال دوستان ما در اون ایرلاین شد.بنا به دلایلی ترجیح میدم فعلاً در زمینه این طرح ها صبحت نکنم اما دوستان در ایرلاین نفت قول های بسیار خوبی در زمینه پرواز مجازی و سیمولاتور و همینطور مسائل تبلیغاتی و روابط عمومی به ما دادند.با یکی از خلبان های ایرلاین که اونجا بود هم حدوداً نیم ساعت صحبت کردم ایشون هم از طرح ها بسیار خوششون اومد و پس از رد و بدل کردن شماره تلفن ها ازم خواست که حتماً باهاش تماس بگیرم و حضوری به روابط عمومی مراجعه کنیم.





    متاسفانه یا خوشبختانه تصمیم گرفتم بیشتر به گفتگو با مسئولین هوانوردی بپردازم تا عکاسی!

    بعد از اون به سراغ غرفه ی شرکتی رفتیم که اساس پرواز و هوانوردی هست اما بی اساسی در اون بیداد می کرد."سازمان هواشناسی"

    متاسفانه بی مدیریتی و بی برنامگی در این سازمان موج میزنه!از یکی از دوستان(یکی از دوستان که چه عرض کنم...تنها فرد حاضر در غرفه)پرسیدم که برای گزارش کتبی به چندتا بروشور درباره ی فعالیت سازمان شما نیاز داریم...ایشون لبخند عاقل اندر سفیهی(!)به من زدن و گفتن که بروشور نداریم!!!روی میز رو نگاه کردم دیدم هیچی نیست!گفتم مگه شما روابط عمومی ندارید؟مگر وظیفه ی روابط عمومی اطلاع رسانی نیست؟ایشون هم برگشتن و گفتن من مدیر روابط عمومی هستم!!!چشمام چهارتا شد!گفتم پس برادر من حداقل یه بروشور یا کاتالوگ چاپ می کردید!گفت که برای اینکار باید از تهران اجازه بگیرم!!!ترجیح دادم برای اینکه انجین مغزم Over Heat نشه بیخیال بشم و به چندتا بنر که با بی سلقیگی به اسپیس فریم ها متصل بود بسنده کنم.

    یک سری رایزنی های دیگه با شرکت های نامرتبط با هوانوردی هم انجام دادم و از نمایشگاه زدم بیرون...

    توی مسیر داشتم به این فکر می کردم که با این بی مسئولیتی ها داریم به کجا میریم؟مدیر روابط عمومی یک نهاد قدرتمند تجاری کشوری حتی حرف زدن بلد نیست!و بسیاری موارد دیگه.در مقابل دوستان ما در زمینه هوانوردی بسیار ما رو تحویل گرفتند و از طرح ها و ایده ها و پیشنهاد ها استقبال کردند.جا داره همینجا تشکر بکنم از دوست خوبم مجتبی پارسی عزیز بابت مهمون نوازیش که فقط دوتا ریت تا کاپیتانی فاصله داره!!!همینطور خلبان"رحیمی" و مدیران روابط عمومی های ایرلاین نفت،مرکز علوم فنون و فرودگاه آبادان...

    Taregh Msr
    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #1 ارسال شده در تاريخ February 10th, 2013 در ساعت 00:36:51

  2. The Following 8 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    Ali Pilot (February 10th, 2013), ali viva (February 10th, 2013), amir.fly (February 10th, 2013), Backfire (February 10th, 2013), Farhan (February 10th, 2013), pilot1359 (February 10th, 2013), SALMAN (February 10th, 2013), vmanafi (February 10th, 2013)

  3. pilot1359 ?????? ??
    pilot1359
    هوانورد عادی-استوار دوم
    December 2010
    Ahwaz
    101
    تعداد تشکر : 601
    Thanked 445 Times in 103 Posts

    ??? ??? پاسخ: گزارش بازدید از نمایشگاه حمل و نقل خوزستان

    سلام.
    عجب. حالا که تموم شد می گی؟ دو روز زودتر می گفتی بنده ی حقیر هم استفاده می کردیم؟
    با تشکر.
    اَيْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلا

    كجاست خواهنده خون كشته كربلا؟

    #2 ارسال شده در تاريخ February 10th, 2013 در ساعت 03:30:36

  4. The Following User Says Thank You to pilot1359 For This Useful Post:

    EP-IBZ (February 10th, 2013)

  5. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? پاسخ: گزارش بازدید از نمایشگاه حمل و نقل خوزستان

    سید علی جان متاسفانه منم در آخرین ساعات خودمو بهش رسوندم!!!ولی توی همون مدت تونستم مخ چندتا شرکت معتبر رو واسه کارهای تبلیغاتی بزنم
    ایشالله سال دیگه
    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #3 ارسال شده در تاريخ February 10th, 2013 در ساعت 03:43:26

  6. The Following 2 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    pilot1359 (February 10th, 2013), vmanafi (February 10th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0