برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 6 ?? 6
dqw
  1. Esmaiel_F4 ?????? ??
    Esmaiel_F4

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    July 2012
    اهواز
    959
    تعداد تشکر : 8,446
    Thanked 5,425 Times in 934 Posts

    new_2 تصویری جالب از eject خلبان جنگنده F-35

    مهندسان شركت BAE سيستمز با ماه‌ها تلاش به تكميل فناوري نجات بر روي نسل جديد جنگنده اف‌35 لايتنينگ 2 پرداخته‌اند.


    براي پرواز با سرعت 965 كيلومتر در ساعت، داشتن صندلي پرتاب به بيرون يك اصل اوليه محسوب مي‌شود. محققان براي بازسازي پرواز در سرعت بالا به يك پرواز آزمايشي در ميدان هوايي Chalgrove در آكسفوردشاير پرداختند.

    در اين عمليات آزمايشي آنها توانستند اطاقك خلبان يك جنگنده بدل اف‌35 را در سرعت بيش از 960 كيلومتر در ساعت به جلو رانده و صندلي پرتاب به بيرون خلبان را آزمايش و اصلاح كنند.

    پس از انجام تنظيمات دقيق بر روي اين فناوري طي پروازهاي آزمايشي، اكنون از زمان كشيدن دكمه پرتاب به بيرون (اجكت) خلبان تا پرواز خلبان با چتر نجات در خارج از اطاقك تنها سه ثانيه طول مي‌كشد.

    به گفته دانشمندان اين فناوري هر 30 آزمايش خود را در انگليس، فرانسه و آمريكا با موفقيت پشت سر گذاشته است.
    جنگنده اف‌35 لايتنينگ 2 در آينده نزديك جايگزين نسل اسطوره‌اي جنگنده‌هاي هرير جت (Harrier jet) يا همان جامبوجت‌ها خواهد شد.

    كشورهاي انگليس و آمريكا خواستار يك ناوگان هوايي براي ارتش خود شده‌اند.

    جنگنده مشترک عمود پرواز اف‌35 لايتنينگ 2 هم اکنون به وسيله شرکت لاکهيد مارتين در حال طراحي و ساخت مي باشد.

    اين جنگنده طي يک برنامه مشترک توسط شرکت هاي نورث روپ گرومن، BAE سيستمز، پرات اند ويتني و رولزرويس ساخته مي شود. يکي از خصوصيات جنگنده F-35 کم پيدايي آن از لحاظ راداري است.




    منبع: تصاوير جالب از پرش خلبان جت اف 35 در سرعت 960 كيلومتر در ساعت!
    IRIAF F-4 Phantom


    Phantom Phor EVER
    #1 ارسال شده در تاريخ February 25th, 2013 در ساعت 17:57:41

  2. The Following 17 Users Say Thank You to Esmaiel_F4 For This Useful Post:

    AWG-9 (May 4th, 2015), امیررضا (February 25th, 2013), B727 (February 26th, 2013), Captain Mostafavi (February 26th, 2013), davar_73 (December 23rd, 2014), ehsanmilitant (December 13th, 2014), F14-Tomcat (February 25th, 2013), Farhan (February 26th, 2013), Hamidreza rt (December 11th, 2014), IRIAF F-14A (February 25th, 2013), khabardad (December 22nd, 2014), mohamadbaha (December 12th, 2014), reza_forouhi (March 17th, 2013), reza_fvr (March 5th, 2013), saman9086 (February 25th, 2013), solution (February 26th, 2013), عبدالاحد (February 25th, 2013)

  3. F14-Tomcat ?????? ??
    F14-Tomcat
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    March 2012
    IRAN
    164
    تعداد تشکر : 2,051
    Thanked 546 Times in 145 Posts

    ??? ??? پاسخ: تصویری جالب از eject خلبان جنگنده F-35

    بسیار زیبا ممنون
    آن کس که تو را شناخت،جان را چه کند؟

    فرزندُ عیالُ خانمان را چه کند؟

    دیوانه کنی،هر دو جهانش بخشی

    دیوانه ی تو هر دو جهان را چه کند؟




    #2 ارسال شده در تاريخ February 25th, 2013 در ساعت 23:06:00

  4. The Following 3 Users Say Thank You to F14-Tomcat For This Useful Post:

    امیررضا (February 26th, 2013), ehsanmilitant (December 13th, 2014), saman9086 (February 26th, 2013)

  5. mohsen heydarkhani ?????? ??
    mohsen heydarkhani
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    February 2013
    تهران
    47
    تعداد تشکر : 140
    Thanked 29 Times in 18 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 15

    ??? ??? پاسخ: تصویری جالب از eject خلبان جنگنده F-35

    بسیاز زیبا
    #3 ارسال شده در تاريخ December 11th, 2014 در ساعت 15:32:52

  6. The Following User Says Thank You to mohsen heydarkhani For This Useful Post:

    ehsanmilitant (December 13th, 2014)

  7. mohamadbaha ?????? ??
    mohamadbaha
    هوانورد فعال-سرگرد
    May 2012
    تهران & ایلام
    697
    تعداد تشکر : 5,970
    Thanked 2,792 Times in 674 Posts

    ??? ??? پاسخ: تصویری جالب از eject خلبان جنگنده F-35

    ??? ??? ????? ???? ???? AMIR-MOHAMAD ????? ??? ??
    جنگنده مشترک عمود پرواز اف‌35 لايتنينگ 2 هم اکنون به وسيله شرکت لاکهيد مارتين در حال طراحي و ساخت مي باشد.
    اسماعیل منظورت از اف‌35 لايتنينگ 2 چی هست ….منظورت F-35 B هست …؟

    راستی در این سرعت چقدر فشار جی به خلبان وارد میشه و اینکه لباس خلبان جقدر تاثیر در کاهش فشار داره ؟
    ?????? ???? mohamadbaha : December 12th, 2014 ?? ???? 20:53:34


    #4 ارسال شده در تاريخ December 12th, 2014 در ساعت 20:52:14

  8. The Following 4 Users Say Thank You to mohamadbaha For This Useful Post:

    AWG-9 (May 4th, 2015), Esmaiel_F4 (December 12th, 2014), F-BTCS (December 12th, 2014), IRIAF F-14A (December 13th, 2014)

  9. Esmaiel_F4 ?????? ??
    Esmaiel_F4

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    July 2012
    اهواز
    959
    تعداد تشکر : 8,446
    Thanked 5,425 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: تصویری جالب از eject خلبان جنگنده F-35

    ??? ??? ????? ???? ???? mohamadbaha ????? ??? ??


    اسماعیل منظورت از اف‌35 لايتنينگ 2 چی هست ….منظورت F-35 B هست …؟
    خب اسم کامل هواپیما F-35 Lightning II هست گویا قبلا لقب Lightning به یک هواپیمای دیگه داده شده بود و اف35 دومین هواپیما با این لقب هست. لقب همه انواع F-35 A و B و C همین Lightning II هست.

    یا مثلا فانتوم خودمون F-4 Phantom II هست چون قبلا این لقب روی جنگنده FH-1 گذاشته شده بود.


    یا در مورد C-17 Globe Master III نام گذاری شد چون قبلا لقب Globe Master روی دو هواپیمای C-74 Globe Master (راست) و C-124 Globe Master II (چپ) گذاشته شده بود.


    راستی در این سرعت چقدر فشار جی به خلبان وارد میشه و اینکه لباس خلبان جقدر تاثیر در کاهش فشار داره ؟
    ببین محمد جان جی واحد سنجش شتاب هست. شتاب هم یعنی تغییر سرعت (فیزیک دوم) یعنی وقت سرعت کم یا زیاد بشه یا راستای حرکت عوض بشه نیروی جی وارد میشه و اگر هواپیما در مسیر مستقیم با سرعت ثابت حرکت کنه نیرویی به خلبان وارد نمیشه. حالا سرعت هرچقدر میخاد باشه. لباس ضد جی یا همون G-suit هم در جی مثبت که خون در پایین بدن جمع میشه و به سر خون نمیرسه (black out) قسمت پای این لباس باد میشه تا با فشار خون رو به سر خلبان برسونه. در جی منفی برعکس خون در بالای بدن جمع میشه و قسمت بالای لباس با باد شدنش خون رو به پایین بدن میرسونه. واضح هست که این لباس جی وارد به بدن رو کم نمیکنه بلکه فقط از اثر نیروی جی (black out و red out) کم میکنه.
    IRIAF F-4 Phantom


    Phantom Phor EVER
    #5 ارسال شده در تاريخ December 12th, 2014 در ساعت 22:13:24

  10. The Following 5 Users Say Thank You to Esmaiel_F4 For This Useful Post:

    AWG-9 (May 4th, 2015), F-BTCS (December 13th, 2014), IRIAF F-14A (December 13th, 2014), mohamadbaha (December 12th, 2014), reza_fvr (June 15th, 2015)

  11. IRIAF F-14A ?????? ??
    IRIAF F-14A
    هوانورد فعال-سرهنگ
    January 2012
    Tehran
    1,352
    تعداد تشکر : 6,626
    Thanked 7,147 Times in 1,373 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: تصویری جالب از eject خلبان جنگنده F-35

    ??? ??? ????? ???? ???? mohamadbaha ????? ??? ??
    راستی در این سرعت چقدر فشار جی به خلبان وارد میشه و اینکه لباس خلبان جقدر تاثیر در کاهش فشار داره ؟
    در مورد G Force چند نكته را خدمت دوستان عرض ميكنم .
    اول اينكه در حالت عادي ، كه هيچ تغييري در سرعت يا مسير هواپيما نداريم و به اصطلاح در حالت پرواز مستقيم الخط يا Cruse هستيم ، مقدار اين نيرو 1 است . همانند حالتي كه روي زمين ايستاده ايم . محدوده ي مجاز و قابل تحمل براي شخص خلبان اين نيرو ، 4.5 الي 5 جي در نظر گرفته مي شود . هر چند خلبانان بايد توانايي تحمل مقادير بسيار بالايي از اين نيرو را داشته باشند . اما اين مقدار نيز در دو جهت مطرح است . G مثبت كه به طور مثال با بالا بردن دماغه وارد ميشود . يعني نيرويي خلاف جهت جاذبه ، كه باعث ميشود خون به مغز نرسد . G منفي نيز خلاف حالت بيان شده مي باشد ؛ يعني در جهت جاذبه كه با پايين آوردن دماغه و شتاب به سمت زمين وارد مي گردد . لازم به يادآوري ست كه اين نيرو تنها بر شخص خلبان تأثير منفي ندارد ، بلكه بر تمام اجزاي هواپيما نيز وارد آمده و در صورت بيش از حد مجاز بودن ، باعث وارد آمدن آسيب به سازه ي هواپيما مي گردد . خستگي سازه در بعضي نقاط نيز ناشي از وارد آوردن نيروي G بيش از اندازه به هواپيماست .
    اما در هنگام خروج اضطراري يا Eject ، مقدار اين نيروي وارد آمده ، بسيار بيشتر خواهد بود كه البته بسته به نوع صندلي و شرايط ، تا 11G هم ميرسد .
    شرايط ايجكت ، پرتاب (پرواز) صندلي با سرعت 700km/h و به اندازه ي حدود 100m رو به بالا مي باشد .




    اِلـهي و رَبـّـي مَن لي غَيـرُك




    Aeronautics was neither an industry nor a science
    It was a miracle

    Igor Sikorsky




    #6 ارسال شده در تاريخ December 13th, 2014 در ساعت 11:02:57

  12. The Following 5 Users Say Thank You to IRIAF F-14A For This Useful Post:

    AWG-9 (May 4th, 2015), davar_73 (December 23rd, 2014), Esmaiel_F4 (December 13th, 2014), F-BTCS (December 13th, 2014), reza_fvr (June 15th, 2015)

??????? ?????

  1. خروج اضطراری از هواپیما (Eject)
    ???? Real Flight ?? ????? موضوعات متفرقه اموزش خلبانی
    ????: 3
    ????? ?????: May 20th, 2010, 10:48:40

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0