برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 9 ?? 9
dqw
  1. Esmaiel_F4 ?????? ??
    Esmaiel_F4

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    July 2012
    اهواز
    959
    تعداد تشکر : 8,446
    Thanked 5,425 Times in 934 Posts

    new_news بازگشت توپولف به آسمان به شرط ......


    رییس سامان هواپیمایی کشوری درباره زمزمه های بازگشت مجدد توپولوف به آسمان ایران یادآور شد که این بازگشت منوط به رفع نقایصی است که باعث زمینگیر شدن این هواپیما شده است.

    به گزارش تین نیوز حمیدرضا پهلوانی در حاشیه نشست خبری با رسانه ها، در پاسخ به سوالی درباره تامین ارز مورد نیاز شرکتهای هواپیمایی داخلی گفت: به طور متوسط ماهانه 50 میلیون دلار ارز مبادله‌ای به ایرلاین ها پرداخت می‌شود و در دوماه اخیر نیز 200 میلیون دلار به آنها پرداخت شده است. قیمت سوخت ارایه شده به ایرلاین ها نیز لیتری 700 تومان توافق شده است.

    وی ادامه داد: با برگزاری جلسات متعدد مورد اختلافی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و انجمن شرکتهای هواپیمایی را بررسی کردیم. یکی از مشکلات کنونی ایرلاین‌ها کمبود نقدینگی بوده که مانع پرداخت نقدی سوخت به شرکت پخش تاکنون شده است. البته سوخت یکی از مولفه‌های مربوط به بدهکاری ایرلاین‌ها است و یک مولفه دیگر که قابل بررسی است مربوط به بدهکاری شرکتهای هواپیمایی بابت خدمات فرودگاهی به شرکت فرودگاه‌های کشور است.

    پهلوانی با اشاره برگزاری جلسه اخیر سازمان هواپیمایی با شرکت های هواپیمایی و شرکت پخش گفت: در این جلسه پیشنهاد دادیم بدهکاری‌های قبلی ایرلاین‌ها به شرکت پخش فراورده های نفتی به صورت اقساط پرداخت شود و از تاریخ اول آذر امسال نیز همه پرداخت‌ها به صورت نقدی بوده است.

    ورود 3 فروند هواپیما با قابلیت پرواز طولانی مدت به کشور
    رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به پرسش دیگری درباره ورود 3 فروند هواپیما جدید با پروازهای طولانی به کشور گفت: این هواپیماها متعلق به شرکتهای هواپیمایی آسمان و ماهان است و در حال حاضر این هواپیماها به دلیل توان پروازهای طولانی در مسیرهای خارجی به کار گرفته شده اند.

    وی درباره تولید هواپیماهای مسافری در ایران گفت: در ایران بر روی ساخت دو هواپیمای سبک و مسافری کار می کنیم که در بخش هواپیماهای سبک چند کارخانه خصوصی مشغول فعالیت هستند که در چند ماهه گذشته سازمان هواپیمایی کشوری همکاری هایی را با آنها آغاز کرده و به زودی محصولات آنها به مجموعه صنعت اضافه می شود.

    درخواست خرید هواپیمای «ایران 140» از سوی کشورهای خارجی
    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ارتباط تنگاتنگی برای تدوین و نظارت بر تولید هواپیماهای داخلی انجام شده و در حال حاضر هواپیمای ایران 140 تولید داخل در پروازها استفاده می شود و چند کشور هم درخواست خرید این نوع هواپیما را از ایران داشته اند.

    فعلا آزادسازی نرخ بلیت منتفی است
    وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره آزاد سازی قیمت بلیت شركت‌های هواپیمایی در سال آینده گفت: سال آینده قیمت‌ها بر اساس 19 مولفه در قیمت تمام شده، به ویژه نرخ سوخت و ارز و دیگر فاكتورها محاسبه خواهد شد و فعلا آزاد سازی قیمت بلیت منتفی است.

    هواپیمای از رده خارج نمی خریم!
    معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که «آیا هواپیماهایی با کارکرد زیاد از سوی ایران خریداری می شود؟» اظهار کرد: هواپیماهای از رده خارج توسط ایران خریداری نمی شود بلکه هواپیماهای خریداری شده یا سن کارکرد پایینی دارند و یا به صورت نو و دست اول خریداری می شوند.

    وی افزود: تمامی هواپیماهای خریداری شده از نظر دارا بودن استانداردهای لازم برای فعالیت ایمن پیش از قرارگیری در سرویس های داخلی و خارجی ایران، دوباره مورد بررسی قرار گرفته و اگر هواپیمایی فاقد استانداردهای لازم باشد از پروازشان جلوگیری خواهد شد.

    7 فروند هواپیما از رده خارج می شوند
    پهلوانی با اشاره به فعالیتهای آغاز شده در زمینه نوسازی ناوگان هوایی کشورمان گفت: 7 فروند هواپیما در حال بررسی برای خروج از ناوگان هوایی کشور است که عمده دلیل خروج این تعداد هواپیما، قطع ارتباط مستمر آنها با شرکت های سازنده و مراکز سرویس دهی است.

    ورود مجدد توپولوف به آسمان ایران با شرایط قبلی منتفی است
    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی درباره احتمال بکارگیری مجدد هواپیماهای توپولف 154 در ناوگان هوایی کشور، بازگشت این هواپیماها را منوط به رعایت یکسری پارامترهای فنی از سوی شرکت سازنده دانست و افزود: نظر رسمی سازمان هواپیمایی کشوری اکنون نیز همان است که پیش از این در خصوص این هواپیماها اعلام شده است.

    وی با بیان اینکه رعایت نکردن یکسری مشخصات فنی از جمله پارامترهایی بوده که باعث جلوگیری از پرواز این هواپیماها شده گفت: وجود 31 فروند هواپیمای توپولف سالم و 45 دستگاه موتور نو در مجموعه صنعت هواپیمایی کشور که همگی نیز ملکی هستند، انگیزه ای در دولت برای حضور دوباره توپولف به صحنه هوایی کشور ایجاد کرده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می کند که اگر قرار باشد تمام پارامترهایی که سبب زمینگیر شدن این هواپیماها شده، همچنان وجود داشته باشد، به طور قطع ورود توپولف به صحنه هوایی کشور میسر نخواهد بود اما اگر شرکت های هواپیمایی دارنده این نوع هواپیماها با کشور سازنده توپولف، مولفه ها و پارامترهای مورد نظر سازمان هواپیمایی کشوری را لحاظ کنند موضوع بازگشت توپولف در سازمان هواپیمایی کشوری قابل طرح خواهد بود.

    وی ادامه داد: اصلاح و بهینه سازی موتورهای توپولف از جمله پارامترهایی است که باید در ورود مجدد این هواپیماها به ناوگان هوایی کشور در نظر گرفته شود.

    کاهش تاخیر پروازها
    رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه های این سازمان برای کاهش تاخیر پروازها گفت: از چند ماه قبل در مجموعه فرودگاه های کشور ستاد تاخیرات را تشکیل داده ایم که بررسی های این ستاد نشان می دهد تاخیرها از 34 دقیقه به 20 دقیقه رسیده و در ایام عید نیز این روند کاهشی ادامه خواهد یافت.

    برقراری 2736 پرواز فوق العاده در نوروز
    پهلوانی با اشاره به برقراری 2736 پرواز فوق العاده در ایام نوروز اظهار کرد: از این تعداد 2400 پرواز فوق العاده مورد درخواست شرکت های هواپیمایی داخلی و حدود 350 پرواز نیز مورد درخواست شرکتهای هواپیمایی خارجی بوده که با تمامی آنها موافقت شده است.

    منبع: تين نيوز - ◄ بازگشت توپولوف به آسمان ایران شرط دارد/آزادسازی نرخ بلیت فعلا منتفی است
    IRIAF F-4 Phantom


    Phantom Phor EVER
    #1 ارسال شده در تاريخ March 10th, 2013 در ساعت 18:10:14

  2. The Following 11 Users Say Thank You to Esmaiel_F4 For This Useful Post:

    A-2727 (March 11th, 2013), B727 (March 12th, 2013), Captain Mostafavi (March 11th, 2013), Dream Bird (March 10th, 2013), EP-IBC (March 10th, 2013), mohammad hossein (March 11th, 2013), Mohammadme (March 10th, 2013), nd_blacky (March 10th, 2013), pakradm (March 10th, 2013), reza_forouhi (March 20th, 2013), Triple_Seven (May 22nd, 2015)

  3. EASTERLY WIND ?????? ??
    EASTERLY WIND
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    January 2012
    FL40
    229
    تعداد تشکر : 76
    Thanked 1,278 Times in 259 Posts

    ??? ??? پاسخ: بازگشت توپولف به آسمان به شرط ......

    خدا کنه هنوز اینقدر عقلانیت توی سیستم مونده باشه که این هواپیماها رو به پرواز برنگردونن....واقعا تاسف آوره اگر این تصمیم عملی بشه و به شخصه فکر نکنم واقعا این

    اتفاق بیفته...و امیدوارم به خیر بگذره...
    پرواز ...آرزوی کودکانه ام...دوستت دارم . SAFETY IS THE FIRST.

    #2 ارسال شده در تاريخ March 10th, 2013 در ساعت 18:51:52

  4. The Following 6 Users Say Thank You to EASTERLY WIND For This Useful Post:

    B727 (March 12th, 2013), Dream Bird (March 10th, 2013), EP-IBC (March 10th, 2013), Esmaiel_F4 (August 13th, 2013), pakradm (March 10th, 2013), saman9086 (March 10th, 2013)

  5. EP-IBC ?????? ??
    EP-IBC
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    December 2012
    نصف جهان
    401
    تعداد تشکر : 1,275
    Thanked 1,405 Times in 381 Posts

    ??? ??? پاسخ: بازگشت توپولف به آسمان به شرط ......

    یادمه که توی اینترنت یجا خوندم""از چاله ی توپولف در اومدیم افتادیم،توی چاهmdها"" حالا فهمیدم یه قنات زدند برگشتند عقب!!!!!////اما به نظر من اگه بخوان دوباره به توپولف اجازه پرواز بدهند،باید توپولف های کیش ایر و تابان.به پرواز برگردند..و چند تا هم از ایرتور!!....نگران جو نارضایتی مردم هم نباشید...مثل قضیه MDها و چند مورد دیگه که میدونید....پیش بینی میشود تیتر متن بازگشت توپولف ها در روز نامه ها به این چنین استبازگشت توپولف ها از چک کلاسDاز لوفتهانزای آلمان!!
    ?????? ???? EP-IBC : March 10th, 2013 ?? ???? 23:31:20
    واعظی پرسید از فرزند خویش
    هیچ میدانی مسلمانی به چیست؟
    صدق و بی آزاری و خدمت به خلق
    هم عبادت،هم کلید زندگیس
    گفت: "زین معیار اندر شهرما، یک مسلمان هست آن هم ارمنیست"

    پروین اعتصامی
    #3 ارسال شده در تاريخ March 10th, 2013 در ساعت 20:18:22

  6. The Following 7 Users Say Thank You to EP-IBC For This Useful Post:

    Ali Pilot (March 10th, 2013), B727 (March 12th, 2013), Captain Mostafavi (March 11th, 2013), Dream Bird (March 10th, 2013), felipe (March 10th, 2013), pakradm (March 10th, 2013), saman9086 (March 10th, 2013)

  7. mohammad hossein ?????? ??
    mohammad hossein
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    November 2011
    تهران
    614
    تعداد تشکر : 2,594
    Thanked 3,009 Times in 615 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: بازگشت توپولف به آسمان به شرط ......

    البته هواپيما اين روزها آنقدر گران شده که صندلي هاي هواپيماهاي پرطرفداري مانند ايرباس که روزي برايش سرو دست مي شکستند هم بعضا خالي مي ماند. مهمترين دليل شرکت هاي هواپيمايي براي افزايش قيمت بليط ارتقاء کيفيت، امنيت و خدمات به مسافران بود حال بايد ديد منظور اين ارتقاء پرواز جغد شوم صنعت هوايي کشور يعني توپولوف بوده است؟
    پرنده اي با بال هاي آهني،اسمش مانند جغد براي ايرانيان شوم است،مسافرانش با ذکر شهادتين پا در رکابش مي گذاشتند و سلامي هم به حضرت عزرائيل مي دادند. نام اين پرنده در صنعت هوايي مترادف پرايد در صنعت جاده اي است و به علت تعدد سوانحش نامش براي مسافران وحشت آفرين است.

    درست حدس زده ايد نام اين پرنده روسي توپولوف است. اين هواپيما سال هاي نه چندان دور بخش عمده اي از پروازهاي داخلي را برعهده داشت، نه شکايت مسافران از سر صداي زياد داخل کابين اين هواپيما و تکان هاي شديد زمان نشست و برخاست و نه استهلاک زياد و مصرف بالا هيچ کدام حريف بازنشسته شدن اين پرنده نشدند. سوانحش به سرعت اضافه مي شد ؛ اما شرکت هاي هواپيمايي مي گفتند ايمني پروازها را تضمين مي کند .



    اما اين پرنده آنقدر بين آسمان و زمين جان مسافرانش را گرفت تا مسئولين را به فکر براي خروجش از ناوگان هوايي وا داشت. نخجواني رييس وقت سازمان هواپيمايي کشوري بالاخره ممنوعيت پرواز هواپيماي توپولوف را از اول اسفند سال 1389 اعلام کرد.

    با گذشت سه سال از ممنوعيت پروازهواپيماي توپولوف تقريبا سانحه بزرگ هوايي در ايران رخ نداده و مسافران اين پرنده هاي آهني با فراغ بال بيشتري پرواز مي کنند. اما گويا دل مسئولين سازمان هواپيمايي کشوري براي سوانح هوايي تنگ شده و کاهش استرس مسافران آنها را برآن داشته تا براي افزايش جذابيت و هيجان انگيزتر کردن پروازهاي هوايي دوباره توپولوف شوم را در آسمان ايران پر دهند.



    آيا ارزش چندين موتور نو هواپيما با جان مسافران قابل قياس است؟ برخی نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هم معتقدند بازگشت هواپيماي نامطمئن توپولوف به آسمان کشور غير قابل توجيه است و نبايد به بهانه هايي مانند تحريم جان مسافران را به مخاطره انداخت.

    البته قیمت بلیت هواپيما اين روزها آنقدر گران شده که صندلي هاي هواپيماهاي پرطرفداري مانند ايرباس که روزي برايش سرو دست مي شکستند هم بعضا خالي مي ماند. مهمترين دليل شرکت هاي هواپيمايي براي افزايش قيمت بليط ارتقاء کيفيت، امنيت و خدمات به مسافران بود حال بايد ديد منظور اين ارتقاء پرواز جغد شوم صنعت هوايي کشور يعني توپولوف بوده است؟

    منبع
    #4 ارسال شده در تاريخ March 11th, 2013 در ساعت 21:37:50

  8. The Following 8 Users Say Thank You to mohammad hossein For This Useful Post:

    B727 (March 12th, 2013), Captain Mostafavi (March 11th, 2013), Dream Bird (March 12th, 2013), EP-IBL (August 3rd, 2013), M.R.H (June 15th, 2013), pakradm (March 12th, 2013), pilot 747 (March 12th, 2013), Triple_Seven (May 22nd, 2015)

  9. داوديان ?????? ??
    داوديان

    مدیرتالار خلبانی و مهمانداری
    August 2009
    کرج
    572
    تعداد تشکر : 2,070
    Thanked 4,242 Times in 580 Posts

    ??? ??? پاسخ: بازگشت توپولف به آسمان به شرط ......

    نگاهی به خروج توپولف از ناوگان هوایی کشور
    زمین گیری توپولف 2 ساله شد

    هواپیماهای توپولف اگرچه به دلیل ناایمن بودن، طی دوسال گذشته از ناوگان هوایی کشور خارج شدند اما به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران صنعت هوایی، توپولف همچنان از لحاظ ایمنی با هواپیماهای غربی تفاوت ندارد.
    به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، اگر با کارشناسان و فعالان حوزه صنعت هوایی کشور صحبت شود نه تنها هیچ یک از آنها بر ناایمن بودن هواپیمای توپولف مهر تایید نخواهند زد بلکه اذعان خواهند داشت این هواپیما به لحاظ ایمنی پروازی، نسبت به سایر هواپیماهای غربی نظیر بوئینگ ایمن تر است.
    آنان همچنان معتقدند شایعات مطرح شده در خصوص ناامنی هواپیماهای توپولف به دلیل عدم آگاهی مردم است چرا که هیچ فرقی بین هواپیماهای توپولف و بوئینگ به لحاظ ایمنی وجود ندارد و حتی در برخی موارد و شرایط پیش بینی نشده، هواپیماهای توپولف از ایمنی بیشتری برخوردار است.
    اما چرا جواز پرواز توپولف با وجود تایید کارشناسان فنی و عملیاتی صنعت هوایی، در ایران باطل شد و از بهمن سال 89 تاکنون آسمان ایران صدای غرش موتورهای این هواپیما را نشنیده است.
    داستان خروج توپولف از ناوگان هوایی کشور زمانی آغاز شد که یک فروند هواپیمای توپولف 154 متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین در 24 تیرماه سال 1388 در مسیرعزیمت به ارمنستان پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران در 12 کیلومتری جنوب قزوین بین منطقه فارسیان و جنت آباد در بخش مرکزی قزوین سقوط کرد و تمام 169 سرنشین آن (خدمه و مسافران) کشته شدند.
    اگرچه به گفته سرپرست وقت سازمان هواپیمایی کشوری علت سقوط این هواپیما به مسایل فنی ارتباط نداشت و احتمال دارد که در حین پرواز برای توپولف اتفاقی رخ داده که از دستورالعمل هواپیما خارج بوده باشد، اما این مسئله باعث شد تا ذهنیت آحاد جامعه به این پرنده آهنین منفی شود و از بابت حضور این هواپیما در ناوگان هوایی کشور ابراز نگرانی کنند.
    از سوی دیگر کارشناسان صنعت هوایی معتقدند قضاوت ناایمن بودن درباره هواپیماهای توپولف صحیح نیست و این هواپیماها در کشور ما واقعا به مردم خدمت کرده است اما چند حادثه در ایران با توپولف اتفاق افتادکه خاطره بدی در ذهن هموطنان ایجاد کرد، هرچند در اکثر این حوادث عامل انسانی دلیل اصلی سوانح اعلام شده است.
    امروزه در صنعت هواپیمایی ثابت شده که توپولف شرقی از نظر ایمنی مشکل خاصی ندارد و دارای موتورهای بسیار قوی است. طوری که اگر در حین پرواز یک موتور این هواپیما از کار بیافتد به راحتی با دو موتور دیگر خود را حفظ می کند یا اینکه اگر باند فرودگاه کاملا یخ زده باشد توپولف قادر خواهد بود در آن بنشیند، کاری که ایرباس و بوئینگ قادر به انجام آن نیستند.
    همچنین با بررسی های به عمل آمده در صنعت هوایی، بیش از 70 درصد سوانح هوایی جهان ناشی از خطای انسانی است و حدود 20 درصد حوادث رخ داده نیز مربوط به شرایط نامساعد جغرافیایی فرودگاه هاست بویژه فرودگاه هایی که نزدیک به نواحی کوهستانی باشند.
    همین بررسی ها نشان می دهد که درصد بسیار ناچیزی از این سوانح مربوط به مشکلات و نقص فنی و ایمنی هواپیماهاست و البته برخی از حوادث نیز غرمترقبه و غیرقابل پیش بینی است.
    به اعتقاد و باور کارشناسان اگر مسئولان این اطلاعات را صریح و شفاف به مردم اعلام کنند افکار عمومی جامعه نباید در مورد پرواز توپولف نگران باشد.
    باید بدانیم از سال 1970 تا کنون بیش از هزار فروند توپولف تولید شده که 40 فروند آن دچار سانحه هوایی شدند که 10 درصد (4 فروند توپولف) از این تعداد در ایران اتفاق افتاده است. روس ها معتقدند که این رقم سقوط استاندارد است و با هواپیماهای بوئینگ 727 و 737 برابری می کند.
    یادآوری می شود، 31 فروند هواپیمای توپولف با سه هزار و 100 صندلی در حمل و نقل هوایی کشور فعال بوده که با ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری از حدود دو سال پیش ناوگان هوایی کشور را ترک کردند.
    اگرچه سانحه برای هر وسیله نقلیه ای (جاده ای، ریلی و هوایی) قابل پیش بینی است اما موضوعی که باید مورد توجه داشت ایمنی پرواز در حمل و نقل هوایی است. باید مسافران و متقاضیان بخش هوایی کشور بدانند ایمن سازی پرواز، بحث اصلی و محوری صنعت هوایی است و هیچ هواپیمایی بدون اطمینان از آن و طی مراحل مختلف اجازه پرواز ندارند.
    همچنین در کشورهای غربی و حتی آمریکا که از بالاترین تکنولوژی برخوردارند هواپیماهایی با 40 سال عمر در حال پرواز هستند. در حالی که کارشناسان معتقدند عمر هواپیما ارتباطی با ایمنی آن ندارد و حفظ و نگهداری و چگونگی بهره برداری از آن مهم است که اگر بتوانیم ضریب ایمنی پرواز را در حد استاندارد جهانی رعایت کنیم به طور قطع مشکل خاص نخواهیم داشت.
    در خصوص هواپیماهای توپولف هم اگر سیستم اورهال (تعمیر اساسی) آن در داخل کشور ایجاد، مصرف سوخت آن اصلاح و فضای نامناسب بین صندلی های آن رفع شود، به طور قطع پاسخگویی به نیاز جامعه با اضافه شدن سه هزار و 100 صندلی به ناوگان هوایی، فراهم خواهد شد.
    #5 ارسال شده در تاريخ March 11th, 2013 در ساعت 23:12:24

  10. The Following 8 Users Say Thank You to داوديان For This Useful Post:

    Ali Pilot (March 11th, 2013), B727 (March 12th, 2013), dorchin (March 16th, 2013), Dream Bird (March 12th, 2013), EP-IBZ (March 12th, 2013), pakradm (March 12th, 2013), pilot 747 (March 12th, 2013), Triple_Seven (May 22nd, 2015)

  11. Captain Mostafavi ?????? ??
    Captain Mostafavi
    هوانورد فعال-سرهنگ
    January 2012
    Iran Blue Sky
    965
    تعداد تشکر : 3,212
    Thanked 3,109 Times in 929 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: بازگشت توپولف به آسمان به شرط ......

    بالاخره ممنوعيت پرواز هواپيماي توپولوف را از اول اسفند سال 1389 اعلام کرد.

    با گذشت سه سال از ممنوعيت پروازهواپيماي توپولوف تقريبا سانحه بزرگ هوايي در ايران رخ نداده و مسافران اين پرنده هاي آهني با فراغ بال بيشتري پرواز مي کنند.
    ممنون از متنتون دوست عزیز
    اگه خروج توپولوف ها رو از اول اسفند سال 89 حساب کنیم،خروج از ناوگان توپولوف ها دو سال است که اجرا شده،نه سه سال.
    سانحه بزرگ هوایی هم متأسفانه چند ماه قبل از اجرای این قانون به وقوع پیوست.
    سقوط دردناک و تأسف بار بویینگ 727 ایران ایر.


    #6 ارسال شده در تاريخ March 11th, 2013 در ساعت 23:19:07

  12. The Following 5 Users Say Thank You to Captain Mostafavi For This Useful Post:

    B727 (March 12th, 2013), Dream Bird (March 12th, 2013), mohammad hossein (March 12th, 2013), pakradm (March 12th, 2013), saman9086 (March 12th, 2013)

  13. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: بازگشت توپولف به آسمان به شرط ......



    بازگشت توپولف‌ به آسمان ایران منتفی شد


    رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با تاكید بر اینكه توپولف‌ها دیگر به آسمان كشور بازنمی گردند، گفت: براساس بررسی كارشناسان این سازمان در زمینه موتور و بدنه این هواپیماها تمامی مولفه ها برای پرواز توپولف منفی بوده است.

    'حمیدرضا پهلوانی' درباره حتمال بازگشت توپولف‌ها به آسمان كشور، گفت: موضوع توپولف كاملا بسته شده است و سازمان هواپیمایی كشوری نه تنها با نوع مسافربری آن موافق نیست بلكه موافق پرواز هواپیماهای باری توپولف هم نیست.

    وی درباره اینكه یكی از ایرلاین‌ها اعلام كرده است كه توپولف از بوئینگ‌های MD ایمنی بیشتری دارد، گفت: وظیفه بررسی تخصصی و فنی هواپیماها برعهده متخصصین سازمان هواپیمایی كشوری است و براساس بررسی كارشناسان سازمان بر روی موتور و بدنه این هواپیماها تمامی مولفه ها برای پرواز توپولف منفی بوده است.

    رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با تاكید بر اینكه توپولف‌ها مناسب پرواز نیستند، بیان كرد: سازمان به دنبال این است كه این هواپیماها به صنعت هواپیمایی بازنگردد تا مشكلات گذشته دوباره برای مسافران بوجود نیاید.

    پهلوانی تصریح كرد: موضوع توپولف‌ها در گذشته رسانه ای شده و پرونده آن بسته شده است و با توجه به مخالفت سازمان هواپیمایی با پرواز توپولف‌ها، دیگر در این خصوص تصمیم جدیدی گرفته نمی شود.

    براساس این گزارش، پیش از این و به دنبال درخواست برخی از ایرلاین ها، پهلوانی اعلام كرده بود: در میان توپولف‌های زمین گیر شده 35 فروند هواپیما سالم هستند و 45 موتور نو هم در مجموعه صنعت وجود دارد كه اگر این هواپیماها با مولفه های مورد نظر سازمان هماهنگ شوند، برگشت دوباره آنها در سازمان مطرح خواهد شد.(مهر)
    #7 ارسال شده در تاريخ April 6th, 2013 در ساعت 23:33:51

  14. The Following 7 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    B727 (August 2nd, 2013), Captain Mostafavi (April 7th, 2013), Dream Bird (April 8th, 2013), Esmaiel_F4 (April 8th, 2013), M.R.H (June 15th, 2013), pakradm (April 6th, 2013), saeed airport (June 14th, 2013)

  15. ali7676 ?????? ??
    ali7676
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    May 2013
    OISS
    310
    تعداد تشکر : 259
    Thanked 418 Times in 196 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: بازگشت توپولف به آسمان به شرط ......

    tu-154از کاکپیت های قدیمی بهره مند است
    اینا کجاش سالم هستند که رییس هواپیمایی کشور میگویند 31 فروند ازین هواپیما ها سالم هستند.
    #8 ارسال شده در تاريخ June 14th, 2013 در ساعت 22:32:05

  16. The Following 4 Users Say Thank You to ali7676 For This Useful Post:

    B727 (August 2nd, 2013), Captain Mostafavi (June 14th, 2013), M.R.H (June 15th, 2013), saeed airport (June 14th, 2013)

  17. ali7676 ?????? ??
    ali7676
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    May 2013
    OISS
    310
    تعداد تشکر : 259
    Thanked 418 Times in 196 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: بازگشت توپولف به آسمان به شرط ......

    ایران ایر خیلی وقته tu-204سفارش داده ولی هنوز نرسیده
    دانلود FMC برای SIMCHECK AIRBUS A300

    لینک دانلود



    #9 ارسال شده در تاريخ August 2nd, 2013 در ساعت 15:05:27

  18. The Following User Says Thank You to ali7676 For This Useful Post:

    B727 (August 2nd, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0