برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. mehdishahsiah ?????? ??
    mehdishahsiah
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    January 2011
    اصفهان
    23
    تعداد تشکر : 1
    Thanked 94 Times in 20 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? سیستم گزارش دهی داوطلبانه

    ضرورت وجود سیستم مدیریت ایمنی در ساختارهای سازمانی سرویس کنترل ترافیک هوایی تا بدان جایی است که ایکائو اولین فصل از سند 4444 را به معرفی و تعیین الزامات سیستم مدیریت ایمنیِ سرویس کنترل ترافیک هوایی اختصاص داده است.در این فصل از این سند، ایکائو کشورها را ملزم کرده است برای اطمینان از ایمنی در نحوه ی ارائه ی سرویس کنترل ترافیک هوایی از سیستم های مدیریت ایمنی استفاده کنند.

    2.1.3 To ensure that safety in the provision of ATS is maintained, the appropriate ATS authority shall implement safety management systems (SMS) for the air traffic services under its jurisdiction…


    و در ادامه اقداماتی که یک سیستم مدیریت ایمنی می بایست مدنظر قرار دهد را بدین گونه آورده است:

    • نظارت بر کلیه ی سطوح ایمنی و تشخیص روند های نامناسب؛
    • بازنگری ایمنی در واحد های کنترل ترافیک هوایی؛
    • ارزیابی ایمنی ساختارهای برنامه ریزی شده برای اجرا در فضای عملیاتی، سیستم ها و تجهیزات جدید، دستورالعمل های جدید یا تغییر یافته ی سرویس کنترل ترافیک هوایی؛
    • ایجاد مکانیزمی برای تشخیص نیاز به افزایش اقدامات ایمنی؛ (icao- PANS-ATM page-2-1)

    نظارت بر کلیه ی سطوح ایمنی نیازمند در دسترس بودن اطلاعات مرتبط با ایمنی از منابع مختلف است. بهمین خاطر از مراجع مسئول خواسته است تا برای تسریع در جمع آوری اطلاعات مربوط به خطرات و نواقص مربوط به ارائه ی سرویس واحد های کنترل ترافیک هوایی از جمله ساختار مسیر ها، دستورالعمل ها و سیستم های ناوبری و ارتباطی و حتی تراکم کاری کنترلر، علاوه بر یک سیستم گزارش دهی رسمی، سیستم گزارش دهی داوطلبانه ایجاد کند. این نکته را میتوانید در فصل 8 از انکس 13 ایکائو(بررسی سوانح و رویدادهای هواپیمایی) ببینید ضمن اینکه در انکس 13 به اساس غیرتنبیهی بودن چنین سیستمی اشاره شده است و قانون گذاریِ کشورها در راستای چنین سیستمی را خواستار شده است.


    8.2 Recommendation— A State should establish a voluntary incident reporting system to facilitate the collection of information that may not be captured by a mandatory incident reporting system.
    8.3 A voluntary incident reporting system shall be non-punitive and afford protection to the sources of the information.
    Note 1.— A non-punitive environment is fundamental to voluntary reporting.
    Note 2.— States are encouraged to facilitate and promote the voluntary reporting of events that could affect aviation
    safety by adjusting their applicable laws, regulations and policies, as necessary.


    آیین نامه ی 113 سازمان هواپیمایی کشوری که در تاریخ 22/01/1391 به تصویب هیئت وزیران و امضای معاون اول رییس جمهور رسیده است در ماده ی 34 خود سازمان را موظف کرده است تا برنامه ای جامع ایمنی هوانوردی کشوری تهیه کند و با استفاده از ظرفیت های قانونی حمایت های لازم را برای حفظ امنیت فردی، حرفه ای، شغلی و اجتماعی گزارش دهنده بعمل آورد. امید است وضع چنین مواد قانونی فضا را برای اطلاع رسانی ها از وقایع و رویدادهای ایمنی بازتر کند.
    سازمان هواپیمایی کشوری در وب سایت خود امکان گزارش دهی داوطلبانه را مهیا کرده است.
    #1 ارسال شده در تاريخ March 12th, 2013 در ساعت 13:27:05

  2. The Following 2 Users Say Thank You to mehdishahsiah For This Useful Post:

    A-2727 (March 12th, 2013), pakradm (March 13th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0