برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? چگونه از بروز Tail Strike جلوگیری کنیم؟

    اختصاصي ايروسنتر : تقریباً همه ی ما حداقل یک بار در مورد تیل استرایک یا برخورد دم با زمین خبری خوانده ایم.اما اینبار می خواهیم کمی دقیق تر به این حادثه نگاه کنیم و آن را مورد بررسی قرار بدهیم.


    ابتدا بیایید این سوال را بپرسیم:چگونه از بروز یک Tail Strike جلوگیری کنیم؟
    در حقیقت ما قرار هست که در این تاپیک تنها به این سوال بپردازیم.
    تیل استرایک زمانی اتفاق می افتد که زاویه عمودی هواپیما(Pitch)در نزدیکی-یا روی-زمین از حد مجاز بالا رود.نتیجه آن می شود برخورد دم با زمین.
    اما تیل استرایک را باید در دو بخش تقسیم کرد:

    • تیل استرایک هنگام برخاستن
    • تیل استرایک هنگام فرود آمدن


    تیل استرایک هنگام برخاستن

    اگر به تصویر زیر دقت کنیم خواهیم فهمید که حداقل فاصله بین زمین و دم درست پس از برخاستن بوجود می آید.



    شواهد نشان می دهند که یکی از مهمترین عوامل برای جلوگیری از برخورد دم با زمین ، توانایی خلبان در انجام صحیح روتیت یا بلند کردن دماغه از زمین است.به تصویر دقت کنید:

    خط افقی صورتی رنگ یا Flight Director Pitch Bar زاویه 12.5 را نشان می دهد.در صورتی که اوج گیری را شروع نکرده باشیم و نشان دهنده زاویه ی هواپیما از این خط صورتی عبور کند ، دم هواپیما به زمین برخورد می کند.تیک آف با فلپ 20 درجه تقریباً بیشتر فاصله ی ممکن دم با زمین را هنگام برخاستن به ما می دهد.البته باید این مسئله را در نظر داشت که تنها فلپ در جلوگیری از برخورد دم با زمین تاثیر ندارد و عوامل و فاکتور های دیگری هم دخیل هستند.فاصله ی دم با زمین رابطه ی مستقیمی با سرعت غلبه هواپیما بر جاذبه (Rotation Speed)و زاویه ی افقی(Pitch)آن دارد.
    بیاید تیک آف با درجه های فلپ مختلف را بررسی کنیم.
    در هواپیمای 757 اگرچه فلپ یک درجه برای تیک آف قابل استفاده است اما تحقیقات نشان می دهد که از این درجه ی فلپ به ندرت استفاده می شود.پس بیایید از فلپ 5 درجه شروع کنیم.در فلپ پنج درجه زمانی که هواپیما پیچ 10 درجه داشته باشد فاصله ی دم با زمین 33 اینج یا تقریباً 3 فیت می باشد.
    در فلپ 15 درجه با اسلت های کاملاً باز و سرعت مناسب همراه با پیچ9.5درجه ، فاصله به 3 فیت یا تقریباً یک متر می رسد.
    در فلپ 20 درجه با اسلت های کاملاً باز و سرعت مناسب همراه با پیچ8.5 درجه ، فاصله به 4 فیت می رسد.فلپ 20 درجه یک فیت بیشتر از فلپ 15 درجه به شما مجال برخاستن بدون برخورد دم با زمین می دهد.




    بیایید کمی دقیق تر یک تیک آف اصولی را مورد بررسی قرار دهیم.


    • برای یک تیک آف صحیح و بدون تیل استرایک باید ابتدا درجه ی صحیح و درست Stabilizer Trim را بعد از به دست آوردن وزن هواپیما هنگام برخاستن ،مشخص و ست کرد.عدم ست کردن این درجه به طور صحیح می تواند باعث زود بلند شدن دماغه و اصطلاحاً Over Rotate شدن هواپیما و در نتیجه برخورد دم با زمین می شود.




    • از طریق Performance Chart سرعت دقیق Vr را مشخص کنید و پس از رسیدن به آن اقدام به بلند کردن دماغه کنید(اجازه ندهید قبل از رسیدن هواپیما به Vr دماغه از زمین کنده شود)



    • هنگام رسیدن به Vr دماغه را به آرامی و با سرعت 2.5 تا 3 درجه بر ثانیه از زمین بلند کنید.

    یک بار دیگر عواملی که ممکن است باعث برخورد دم با زمین هنگام برخاستن بشوند را بررسی می کنیم:

    • عدم ست کردن Stabilizer Trim به طور صحیح
    • Vr غیر صحیح
    • بلند کردن دماغه زودتر تر از رسیدن به سرعت Rotate
    • افزایش Pitch بیش از حد مجاز
    • استفاده غیرصحیح از Flight Director

    اگر بنا به دلایلی نمیتوانیم Pitch Rate را ببینیم یا آن را مثلاً به خاطر فریز شدن ADI نتوان تعیین کرد ، می توان به سادگی ثانیه ها را شمارش کرد.طی چهار ثانیه باید دماغه را از زمین بلند کنیم.
    در آینده در مورد تیل استرایک هنگام فرود آمدن بحث خواهیم کرد.
    ادامه دارد...

    هواپیمای پیش فرض در این مطالب،بوئینگ 757 سری 200 می باشد.

    هرگونه كپي برداري از اين مطلب بدون ذكر نام ايروسنتر www.Aerocenter.ir ممنوع مي باشد
    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #1 ارسال شده در تاريخ March 14th, 2013 در ساعت 16:02:35

  2. The Following 20 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    A-2727 (March 16th, 2013), abtin kh (March 15th, 2013), afshinmardani (March 14th, 2013), Ali Pilot (March 14th, 2013), امیررضا (March 14th, 2013), B727 (October 15th, 2014), Esmaiel_F4 (March 17th, 2013), farzadcatc (July 12th, 2016), freez578 (March 14th, 2013), IR Blue SKY (March 14th, 2013), masa88 (April 6th, 2014), mobinall (March 15th, 2013), Mohammadme (March 14th, 2013), pakradm (March 15th, 2013), pilot 747 (March 14th, 2013), saman9086 (March 14th, 2013), SKY MAN (May 9th, 2016), tomcatt (March 14th, 2013), vmanafi (March 14th, 2013), سجیل (June 20th, 2016)

??????? ?????

  1. کدامیک برتر است؟(Sukhoi Su-30mK vs Boeing F 15E Strike Eagle )
    ???? Farhan ?? ????? هواپیماهای جنگنده شکاری
    ????: 12
    ????? ?????: January 24th, 2013, 18:21:23
  2. IRIS F15E Strike Eagle Full Package For FSX
    ???? NightVision ?? ????? الحاقی های سری X
    ????: 0
    ????? ?????: June 22nd, 2012, 16:59:53
  3. Tail Strike
    ???? EP-IAG ?? ????? موضوعات متفرقه اموزش خلبانی
    ????: 0
    ????? ?????: October 6th, 2010, 10:30:30

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0