برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. mohamadbaha ?????? ??
    mohamadbaha
    هوانورد فعال-سرگرد
    May 2012
    تهران & ایلام
    697
    تعداد تشکر : 5,970
    Thanked 2,793 Times in 674 Posts

    ??? ??? یه سوال در باره موتور جت

    با سلام..

    ببخشید یه چندتا سوال داشتم البته در قسمت های مختلف..

    اول اینکه تفاوت موتورهای چهارزمانه و دوزمانه در چیست..دوم اینکه در موتورهای جت چه نیرویی باعث گردش موتور و عملیات مکش میشود یعنی به چه صورتی هستند توربوفن یا..!
    راستی اصلا چیزی به اسم فن دارند...بعد اینکه وقتی زیاد گرم میکنند با چه چیزی خنک میشوند و اینکه به صورت مداروم تا چند ساعت یه موتور جت مثلا تایگر یا فانتوم به صورت مداوم میتونه دوام بیاره.

    متشکر..
    ?????? ???? mohamadbaha : March 31st, 2013 ?? ???? 16:36:40


    #1 ارسال شده در تاريخ March 31st, 2013 در ساعت 16:21:00

  2. The Following 7 Users Say Thank You to mohamadbaha For This Useful Post:

    امیررضا (March 31st, 2013), B727 (April 1st, 2013), Dream Bird (April 1st, 2013), Esmaiel_F4 (March 31st, 2013), Nima Amini (March 31st, 2013), pakradm (March 31st, 2013), saman9086 (April 1st, 2013)

  3. Nima Amini ?????? ??
    Nima Amini

    عضو شورا هوانوردی
    July 2008
    ایران
    1,673
    تعداد تشکر : 8,296
    Thanked 8,135 Times in 1,642 Posts

    ??? ??? پاسخ: یه سوال در باره موتور جت

    ...
    در موتورهای جت چه نیرویی باعث گردش موتور و عملیات مکش میشود ...
    در موتورهای جت، سیال ِ هوا وارد ِ Compressor می شود و هوا تا فشار بسیار بالایی متراکم می شود و در این هوای متراکم شده عملیات Fuel injection انجام می شود و مشتعل شدن ِ سوخت در این مرحله انجام می شود که به تبع آن یک flow با درجه ی حرارت بسیار بالایی تولید می شود و همین جریان ِ داغ، وارد ِ وارد Turbine می شود و در فاز ِ خروجی منبسط می شود و در اینجا Propulsion تولید می شود.

    ... یعنی به چه صورتی هستند توربوفن یا..!
    ...
    موتورهای جت در تایپ های مختلفی نظیر توربوجت (Turbo-jet)، توربوفن (Turbo-fan)، توربوپراپ (Turbo-prop)، اسکرمجت (scramjet) و ... تولید می شوند.

    راستی اصلا چیزی به اسم فن دارند...
    در موتورهای Turbo-fan که مشخص است (blade و ...) ، اما سایر تایپ ها خیر.
    در تایپ ِ Turbo-prob نیز از مقاطع ِ ارفویلی ِ propeller استفاده می شود.

    ... بعد اینکه وقتی زیاد گرم میکنند با چه چیزی خنک میشوند ...
    سیستم های جت، به طور ِ طبیعی در برخورد با یک خنک-کننده که همان سیال ِ هوا می باشد قرار دارند.
    گذشته از این نیز، در Structure ِ موتورها مسلما از مواد ِ ترکیبی مناسبی استفاده می شود تا دمای بسیار بالا را تحمل کنند و سیستم هایی برای کنترل ِ دما در آن ها وجود خواهد داشت.
    #2 ارسال شده در تاريخ March 31st, 2013 در ساعت 22:49:21

  4. The Following 8 Users Say Thank You to Nima Amini For This Useful Post:

    afshinmardani (March 31st, 2013), امیررضا (April 1st, 2013), B727 (April 1st, 2013), Dream Bird (April 1st, 2013), Esmaiel_F4 (March 31st, 2013), mohamadbaha (March 31st, 2013), pilot 747 (April 1st, 2013), saman9086 (April 1st, 2013)

  5. Esmaiel_F4 ?????? ??
    Esmaiel_F4

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    July 2012
    اهواز
    959
    تعداد تشکر : 8,446
    Thanked 5,425 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: یه سوال در باره موتور جت

    عد اینکه وقتی زیاد گرم میکنند با چه چیزی خنک میشوند و اینکه به صورت مداروم تا چند ساعت یه موتور جت مثلا تایگر یا فانتوم به صورت مداوم میتونه دوام بیاره.
    با تشکر از جناب امینی بابت توضیحات. در مورد خنک شدن اینکه موتورها معمولا با روغن خنک میشوند و دو نوع سیستم روغن رسانی وجود دارد: مدار بسته و مدار باز. در موتور های پیستونی از نوع باز و در موتور های جت از نوع بسته استفاده میشود. به دلیل باز بودن سیستم روغن هواپیما هایی که از این سیستم استفاده می کنند نباید rolling تا تا زاویه های زیاد انجام دهند و در هواپیماهای آکروباتیک تغییراتی ایجاد میشود که سیستم روغن در حین roll زدن دچار مشکل نمی شود. این هم منیع: پرسش و پاسخ درباره آیرودینامیک
    IRIAF F-4 Phantom


    Phantom Phor EVER
    #3 ارسال شده در تاريخ March 31st, 2013 در ساعت 23:00:47

  6. The Following 8 Users Say Thank You to Esmaiel_F4 For This Useful Post:

    امیررضا (April 1st, 2013), B727 (April 1st, 2013), Dream Bird (April 1st, 2013), mohamadbaha (March 31st, 2013), Nima Amini (March 31st, 2013), pilot 747 (April 1st, 2013), reza_forouhi (April 4th, 2013), saman9086 (April 1st, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0