برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. Queen ?????? ??
    Queen
    هوانورد عادی - سرباز صفر
    March 2013
    Tehran
    1
    تعداد تشکر : 0
    تعداد تشکر :Thanked 7 Times in 1 Post

    ??? ??? سوال .. خواهشاً جواب بدید

    اگر هنگام پرواز هواپیما ، شکافی در بدنه ی آن ایجاد شود چه تغییری در فشار داخل هواپیما ایجاد می شود ؟
    چرا از ماسک اکسیژن در این زمان استفاده می شود ؟
    #1 ارسال شده در تاريخ April 3rd, 2013 در ساعت 15:59:57

  2. The Following 7 Users Say Thank You to Queen For This Useful Post:

    امیررضا (April 3rd, 2013), B727 (April 3rd, 2013), Esmaiel_F4 (April 3rd, 2013), Farhan (April 3rd, 2013), felipe (April 3rd, 2013), pakradm (April 6th, 2013), setare aseman (April 3rd, 2013)

  3. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: سوال .. خواهشاً جواب بدید

    سلام دوست عزیز

    خدمتتون عرض کنم که هر چه از سطح زمین فاصله می گیریم غلظت هوا کمتر میشه و هوا رقیق تر می شه. این اختلاف فشار بین سطح زمین و هوایی که هواپیماها عموما در آن به صورت کروز پرواز می کنند به قدری زیاد است که بدنه ی هواپیما در طول پرواز مقدار کمی تغییر شکل می دهد. همچنین با اینکه غلظت هوا کمتر می شود و به تبع اون فاصله ی مولکول ها از یکدیگر بیشتر می شوند و بالطبع میزان اکسیژن در واحد حجم کاهش میابد اما هوای داخل کابین هواپیما چه از لحاظ فشاری و چه از لحاظ اکسیژنی در واحد حجم باید مانند سطح کره ی زمین باشه که این کار از طریق سیستم تهویه مطبوع و پرشرایزیشن محقق می شه. با ایجاد شکاف در بدنه ی هواپیما وضع هوای نرمال برای تنفس طبیعی به هم می خورد چرا که هم فشار هوا کم شده و هم میزان اکسیژن کاهش یافته. کم شدن میزان اکسیژن سبب تنگی نفس و بالا رفتن ضربان قبل خواهد شد و فشار هوای کم هم مشکلات جدی مربوط به خود رو در پی خواهد داشت که اگر هواپیما مدتی در اون ارتفاع بمونه حتی منجر به مرگ افراد هم خواهد شد. برای اینکه این مشکلات تا زمان نزول هواپیما به ارتفاع مورد نظر رخ نده، ماسک اکسیژن از محفظه ی بالای سر مسافران در اختیارشون قرار میگیره . پس از به وجود آمدن این مشکل هواپیما با Rate of descent بالا به ارتفاعی که بتوان در آن تنفس طبیعی را انجام داد نزول پیدا می کند.
    البته یه نکته هست و اون اینکه اختلالات فشار تنها به دلیل شکاف در بدنه رخ نمی دهد بلکه در اکثر موارد این اتفاق به دلیل اشکال در سیستم تهویه مطبوع هواپیما رخ می دهد که خلبان به سرعت پس از مشاهده ی آلارم مربوطه فورا هواپیما را به ارتفاعی که بتوان در آن به صورت طبیعی تنفس انجام داد نزول می دهد.


    #2 ارسال شده در تاريخ April 3rd, 2013 در ساعت 20:57:47

  4. The Following 14 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    A-2727 (April 7th, 2013), Ali Pilot (April 4th, 2013), امیررضا (April 3rd, 2013), B727 (April 3rd, 2013), Dream Bird (April 3rd, 2013), Esmaiel_F4 (April 3rd, 2013), Farhan (April 3rd, 2013), felipe (April 3rd, 2013), M.R.H (April 3rd, 2013), MeLoDY (April 3rd, 2013), Nima Amini (April 3rd, 2013), pakradm (April 6th, 2013), parvaz parvaz (April 3rd, 2013), فانتوم-2 (April 4th, 2013)

  5. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: سوال .. خواهشاً جواب بدید

    هواپیمای توی ارتفاع بالا مانند یک بادکنک پر از هواست ، کافیه یک نشتی کوچک پیدا بشه و تبدیل میشه به یک شکاف بزرگ و سریعا هوا و هرچه داخل هواپیماست ،بعلت اختلاف فشار با بیرون به

    شدت به سمت بیرون هواپیما پرتاب میشوند . این اتفاق باعث میشود تا مسافران با کمبود اکسیژن و حتی خدای ناکرده سکته مغزی نیز مواجه شوند . البته همانطور که دوست عزیزم محمد اشاره

    کردند ، ماسکهای اکسیژن برای این مو اقع تعبیه شده اند که تا رسیدن هواپیما به ارتفاع قابل تنفس طبیعی ( 12000 پا ) ، اکسیژن کافی دارد . قابل ذکر است که هواپیماها بگونه ای طراحی

    میشوند که که در صورت خرابی پرشرایز هواپیما تا مدتی در ارتفاعات بالا هم حفظ فشار یکنند .
    ?????? ???? Dream Bird : April 3rd, 2013 ?? ???? 22:52:09

    #3 ارسال شده در تاريخ April 3rd, 2013 در ساعت 22:50:35

  6. The Following 10 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    A-2727 (April 7th, 2013), Ali Pilot (April 4th, 2013), امیررضا (April 3rd, 2013), B727 (April 3rd, 2013), Esmaiel_F4 (April 3rd, 2013), M.R.H (April 3rd, 2013), Mohammadme (April 3rd, 2013), Nima Amini (April 3rd, 2013), pakradm (April 6th, 2013), فانتوم-2 (April 4th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0