برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    new_3 چرا تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی در زمان نشست و برخاست هواپیما باید خاموش باشد؟

    همانطور که استفاده از دستگاه های قابل حمل الکترونیکی (PED) رونق گرفت، به همان نسبت شکایت در مورد محدودیت در استفاده از آنها، به خصوص در هنگام فرود و برخاست هواپیما زیاد شد . این مقررات بخاطر نگرانی از اینکه که انتشارامواج رادیویی از دستگاههای الکترونیکی ممکن است با سیستم الکترونیک هواپیما تداخل به وجود آورد. عملیات برخاست و فرود زمان های حیاتی در طول پروازهستند ، وو این عملیات ها نیاز به توجه کامل خدمه، ارتباط مستمر با کنترل ترافیک هوایی و عملکرد صحیح تمام ابزارهای ناوبری دارد. مخالفان این محدودیت ها ادعا می کنند که استفاده از دستگاههایی مانند تلفنهای همراه اثرات قطعی و حتمی بر عمیلات پرواز ندارند . اداره هواپیمایی فدرال (FAA) در ایالات متحده و سازمان های مشابه در کشورهای دیگر برای رویکرد بهتر و امن تر پروازی این مقررات را وضع نموده اند .

    آیین نامه ها

    در سال 2013، FAA مقرراتی را وضع نمود که بر اساس آن تلفن های همراه را نمی توان در هر زمان در طول پرواز استفاده نمود، و وسایل الکترونیکی دیگر، مانند لپ تاپ ها، پخش سی دی و دستگاه های بازی، باید در زمان برخاست و فرود هواپیما خاموش باشد . در اغلب موارد، دوره برخاست و فرود در حالی که هواپیما در زیر سطح بحرانی 10،000 فوت (3048 متر) تعریف شده است. به طور متوسط ، حدود 15-20 دقیقه برای رسیدن به این ارتفاع برای یک هواپیما ، طول می کشد .بنابراین محدودیت تنها برای دو دوره نسبتا کوتاهی در شروع و پایان پرواز اعمال می شود. برخی از دستگاه های الکتریکی که از این قانون معاف هستند شامل دستگاه کنترل ضربان قلب، سمعک، وریش تراشهای الکتریکی هستند . در اصل اجرای این قانون به سال 1988 بر میگردد و نه تنها برای جلوگیری از تداخل رادیویی در نظر گرفته شده بود، بلکه برای جلوگیری از احتمال آسیب های ناشی از انتشار امواج الکتریکی این دستگاهها پرواز در اطراف و یا حتی مسافران که دریک کابین بسته قرار دارند .

    در اوت 2012، اعلام شد که FAA ،برای استفاده از PED در محدودیت های خود تجدید نظر نموده است ، اگر چه ممنوعیت استفاده از تلفن همراه باقی خواهد ماند.یک گروه نیزبرای مورد مطالعه به روش آزمایش و تعیین موارد استفاده تعیین شده است که اگر ایرادی وجود نداشته باشد، با خیال راحت دستگاه می تواند مورد استفاده قرار گیرد .در سال 2013، FAA در انتظار توصیه های این گروه است.

    بسیاری از هواپیماهای مدرن مجهز به سیستم وای فای است که اجازه می دهد مسافران برای دسترسی به اینترنت از طریق لپ تاپ ها و دستگاه های دیگر براحتی بهره مند شوند. این سیستم ها برای سازگاری با سیستم الکترونیک هواپیما تست شده وتوسط FAA تایید شده است. با این حال، تماس صوتی از طریق پروتکل اینترنت(VOIP) ، مجاز نیست .

    سیستم های الکترونیک هواپیما

    هر هواپیما دارای تعدادی از سیستم های الکترونیکی است که آنرا را قادر می سازد با زمین ارتباط داشته باشد و همچنین بر کارکرد اجزای حیاتی و تجهیزات نظارت داشته باشد. این سیستم ها در مجموع به عنوان اویونیک شناخته شده است. بسیاری از این تجهیزات شامل انتقال و دریافت سیگنال های رادیویی هستند و بنابراین به طور بالقوه در معرض تداخل امواج از دستگاه هایی که تولید امواج رادیویی با فرکانس مشابه میکنند ، میباشند . تابش فرکانس رادیویی نیز می تواند در سیم کشی القاء جریان الکتریکی نماید ، بنابراین سایر سیستم های اویونیک می توانند تحت تاثیر قرار گیرند.

    ارتباطات هوایی در هواپیما های مدرن از تداخل محافظت شده است، اما هنوز هم ممکن است تعداد زیادی از هواپیماهایی که فاقد سیستم متمایز کننده باشند ، مناسب در خدمت باشند و در هر صورت، این محافظ نمی تواند جامع باشد. این سیستم که با استفاده از آنتن خارجی برای دریافت سیگنال هستند بیشتر در معرض خطر تداخل امواج هستند . البته بدنه آلومینیومی هواپیما عایق مناسبی است ، اما باز هم این امواج میتوانند ، از پنجره ها انتشار یابند و باعث تداخل شوند .

    دستگاه های الکترونیکی قابل حمل و اثرات آنها

    آیا تمام تجهیزات الکتریکی تولید امواج رادیویی میکنند یا نه ؟ تلفن های همراه و دستگاه های متصل به اینترنت باید با دستگاه های دیگرارتباط داشته باشند. شاید این واقعیت را کمتر بدانید که سی دی پلیر و پخش کننده های MP3، به عنوان مثال، نیز ساطع کننده تابش الکترومغناطیسی در فرکانس های رادیویی است. هیچ مدرکی که ثابت کند که این امواج در سیستم اویونیک تداخل ایجادکنند وجود ندارد، اما یک تعداد از حوادث مستند، گزارش شده توسط خلبانان و کارکنان شرکت هواپیمایی دیگر، نشان می دهد این گونه مداخلات وجود دارد.

    انواع بسیار متنوعی از دستگاه های قابل حمل الکترونیکی از انواع و مارک های مختلف وجود دارد و چک کردن قدرت و فرکانس منتشره هر کدام غیرعملی است. در حالی که برخی از دستگاه ها، مانند لپ تاپ ها، به نحوی ساخته شده اند که سیستم الکترونیکی محافظ دارند، این و آسیب ها به سیستم اویونیک خفیف شده یا حذف شده باشد .از آنجا که بررسی تمام دستگاههای الکترونیکی هر مسافر برای سازگاری با سیستم های هواپیما امکان پذیر نیست ، ممنوعیت استفاده از این دستگاه ها تا ارتفاع بحرانی 10،000 فوت (3048 متر)به عنوان معقول ترین گزینه در نظر گرفته شده است.

    تلفن های همراه دارای قابلیت انتقال سیگنال های قوی است که می توان آنرا در فاصله های بسیار دور دریافت کرد. این امکان وجود دارد که آنها می توانند نه تنها با سیستم های هواپیما تداخل داشته باشند ، بلکه با سیستم ارتباط زمینی درفرودگاه ها نیز تداخل کنند. به همین دلیل استفاده از آنها در طول پرواز ممنوع است. بسیاری از تلفن های همراه مدرن دارای یک حالت "هواپیما"، که مانع از تماس در حال پرواز میشود،بوده ، اما اجازه می دهد تا برخی از امکانات دیگر مانند بازی ها، استفاده شود . استفاده از تلفن در این حالت ممکن است اجازه داده شود، اما آن منوط به مقررات شرکت هواپیمایی میباشد .

    ( ترجمه توسط : Dream Bird *** اختصاصی آیروسنتر )

    #1 ارسال شده در تاريخ April 6th, 2013 در ساعت 01:12:45

  2. The Following 15 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    AIR BUS (April 6th, 2013), Ali Pilot (April 6th, 2013), att89 (April 16th, 2013), B727 (April 6th, 2013), Esmaiel_F4 (April 6th, 2013), freez578 (April 7th, 2013), IRI.AMIR (April 6th, 2013), M.R.H (April 6th, 2013), maryam 69 (April 22nd, 2013), Mohammadme (April 6th, 2013), Nima Amini (April 8th, 2013), pakradm (April 6th, 2013), saman9086 (April 19th, 2013), setare aseman (April 11th, 2013), SKY ANGEL (April 6th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0