برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 6 ?? 6
dqw
  1. AIR BUS ?????? ??
    AIR BUS

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    December 2011
    تهران
    1,209
    تعداد تشکر : 4,847
    Thanked 3,171 Times in 1,025 Posts

    Smile ویژگی های A310






    ایرباس a310 هواپیمایی است، دو موتوره،مسافربری،پهن پیکر و دور برد. این هـــواپیما دومین محصول کارخانه اروپایی ایرباس است، که در سال 1978 وارد خـــــــــدمت شد. A310 را می توان نوعی a300 نامید، که طول آن کوتاه تر شده اســـت. تولید a310 در جولای 2007 خاتمه یافت، این در حالی است که آخرین تـــــــــحویل آن در سال 1998 صورت گرفت.

    برد a310 از همه مدل های a300 به جز a300-600 بیشـــتر است. به همین علت این مدل بسیار مورد توجه قرار گرفت. آ-300 و آ-310 به قــــــــدری به هم شبیه بودند، که خلبان یکی از آن ها فقط با یک روز تمرین می توانست با دیگری نیز پرواز کند.

    این دو خواهر مانند بسیاری از هواپیــــــــــــــــــما ها هم به صورت باری و هم به صورت مسافربری ساخته شدند. از اواخر 1990 به جز چند ســــفارش باری سفارشی برای مدل مسافربری آن دریافت نشد. هم اکنون آ-330 تا حدودی جای خالی این هواپیما را پر می کند. مهمترین استفاده کنندگان این هواپیما در سال 1978 لوفتهانزا و سوئیس ایر بودند، که درخواست چنین هواپیمایی را به ایرباس دادند. در اوایل تولید اســـــم این هواپیما a300-B10 بود که مدت کوتاهی بعد به a310 تغییر نام داد.

    تفاوت ها با a300 :
    بدنه ای کوچکتر: با ظرفیت بالای 200 نفر.
    طراحی مجدد بدنه : ایرباس برای ساخت این مدل نقشه کشی را از اول شـــروع کرد.
    طراحی مجدد بال ها: این کار توسط بریتیش ایرواسپیس انجام گرفت.
    کوچک تر شدن سکان عمودی.

    بین سال های 1978 تا 1998 ،255 فروند a310 ساخـــــته شد. هم اکنون a330-200 جایگزین این هواپیما شده است. همینطور a310 مدل پایـه خانواده a320 و a330/340 محسوب می شود.
    مدل ها
    A310-200: دومین مدل a310 که در سال 1982 در رنگ آمیزی لوفتهانزا و سوئیس ایر پرواز کرد. موتور این هواپیما از نوع پرات اند ویتنی JT9D بود
    A310-200C: مدلی با قابلیت تغییر کاربری از مسافربری به باری است.
    A310-300: در سال 1985 به پرواز در آمد. دارای مخازن سوخـــــــــت اضافی برای برد بیشتر بود. اولین اپراتور آن سوئیس ایر است که در سال 1986 این هــــــــــواپیما را به خدمت گرفت. بزرگتری خریدار این سری FedEx بود.
    A310-300C: این مدل هم به صورت باری هم به صورت مســــــافری با قابلیت صندلی های جمع شونده بود.
    A310-300F: کاملا باری.
    A310 MRTT: این یک مدل ویژه نظامی است و برای سوخترســــــــانی طراحی شده است. تنها کاربر آن ارتش آلمان است. تا کنون تنها 3 فروند از آن ســــــاخته شده که اولین آن در اکتبر 2007 تحویل داده شد. طراحی آن از سال 2004 آغاز شده بود. لازم به ذکر است که این مدل با A310 تفاوت های زیادی از نظر بدنه ندارد اما مدل کـــــاملا مستقلی به شمار می آید.


    و اینم عکسی از A310-MRTT





    Mahan Air
    #1 ارسال شده در تاريخ April 8th, 2013 در ساعت 20:55:25

  2. The Following 12 Users Say Thank You to AIR BUS For This Useful Post:

    abtin kh (April 8th, 2013), B727 (April 9th, 2013), Dream Bird (April 9th, 2013), Farhan (April 9th, 2013), felipe (April 8th, 2013), MAHANVIRTUALAIRLINE (April 24th, 2013), mohamadbaha (April 9th, 2013), Mohammadme (April 8th, 2013), NightVision (April 8th, 2013), pakradm (April 8th, 2013), sfaiazy (April 9th, 2013), yasini-phantom (April 9th, 2013)

  3. NightVision ?????? ??
    NightVision
    هوانوررد عادي
    October 2009
    - OITT - RW 30R
    1,995
    تعداد تشکر : 2,829
    Thanked 8,067 Times in 1,997 Posts

    ??? ??? پاسخ: ویژگی های A310

    ??? ??? ????? ???? ???? AIR BUS ????? ??? ??
    A310 MRTT: این یک مدل ویژه نظامی است و برای سوخترســــــــانی طراحی شده است. تنها کاربر آن ارتش آلمان است. تا کنون تنها 3 فروند از آن ســــــاخته شده که اولین آن در اکتبر 2007 تحویل داده شد. طراحی آن از سال 2004 آغاز شده بود. لازم به ذکر است که این مدل با A310 تفاوت های زیادی از نظر بدنه ندارد اما مدل کـــــاملا مستقلی به شمار می آید.

    و اینم عکسی از A310-MRTT




    البته MRTT

    6 فروند ساخته شده و اولین پروازش دسامبر 2003 بوده

    تا جایی که اطلاع دارم نیروی هوایی فرانسه و ترکیه هم شدیدا در پی این تانکر بودند که فکر کنم بیخیالش شدند .
    #2 ارسال شده در تاريخ April 8th, 2013 در ساعت 21:18:40

  4. The Following 5 Users Say Thank You to NightVision For This Useful Post:

    AIR BUS (April 8th, 2013), B727 (April 9th, 2013), Dream Bird (April 9th, 2013), mohamadbaha (April 9th, 2013), pakradm (April 8th, 2013)

  5. AIR BUS ?????? ??
    AIR BUS

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    December 2011
    تهران
    1,209
    تعداد تشکر : 4,847
    Thanked 3,171 Times in 1,025 Posts

    ??? ??? پاسخ: ویژگی های A310

    ??? ??? ????? ???? ???? NightVision ????? ??? ??
    البته MRTT

    6 فروند ساخته شده و اولین پروازش دسامبر 2003 بوده

    تا جایی که اطلاع دارم نیروی هوایی فرانسه و ترکیه هم شدیدا در پی این تانکر بودند که فکر کنم بیخیالش شدند .
    من خودم این مطالب رو تو یه سایت دیگه خوندم و به نظرم جالب اومد و گفتم برای دوستان هم بذارم اگر دیگه اشتباهی بود ببخشید


    Mahan Air
    #3 ارسال شده در تاريخ April 8th, 2013 در ساعت 21:21:20

  6. The Following 5 Users Say Thank You to AIR BUS For This Useful Post:

    B727 (April 9th, 2013), Dream Bird (April 9th, 2013), mohamadbaha (April 9th, 2013), NightVision (April 8th, 2013), pakradm (April 8th, 2013)

  7. pakradm ?????? ??
    pakradm
    هوانورد فعال-ستوان یکم
    November 2011
    Tehran
    387
    تعداد تشکر : 11,147
    Thanked 2,068 Times in 375 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: ویژگی های A310

    ??? ??? ????? ???? ???? AIR BUS ????? ??? ??
    برد a310 از همه مدل های a300 به جز a300-600 بیشـــتر است.
    میثم جان.... بابت مقاله بسیار خوبت ممنون

    فقط یک نکته ::: برد A300-600 با موتورهای CF6-80 برابر 3600NM است، همچنین برد A300-600R که تفاوتش با A300-600 در داشتن Fuel Trim Tank می باشد با موتورهای CF6-80 برابر 4050NM می باشد. این اعداد در حالی می باشند که تایپ A310-300 با موتورهای CF6-80 دارای برد 4310NM می باشد!!!!

    اصلا یکی از دلایل استفاده هواپیمایی ماهان از A310 به جای A306 برای پروازهای خارجی همین دوربردتر بودن آن است چرا که در میان A300-600 های ماهان تنها EP-MNN ، EP-MNU و EX-35011 از سری R بوده و برد نزدیکتری به A310 دارند
    #4 ارسال شده در تاريخ April 8th, 2013 در ساعت 21:37:54

  8. The Following 6 Users Say Thank You to pakradm For This Useful Post:

    AIR BUS (April 8th, 2013), aliordi3 (April 9th, 2013), B727 (April 9th, 2013), Dream Bird (April 9th, 2013), felipe (April 8th, 2013), mohamadbaha (April 9th, 2013)

  9. sina danesh ?????? ??
    sina danesh
    هوانورد عادی-استوار دوم
    November 2012
    تهران
    122
    تعداد تشکر : 77
    Thanked 246 Times in 91 Posts

    ??? ??? پاسخ: ویژگی های A310

    ممنون مطلبتون مفیدبود
    #5 ارسال شده در تاريخ April 9th, 2013 در ساعت 14:54:30

  10. The Following 2 Users Say Thank You to sina danesh For This Useful Post:

    AIR BUS (April 9th, 2013), B727 (April 9th, 2013)

  11. B727 ?????? ??
    B727
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    December 2012
    بم
    363
    تعداد تشکر : 12,519
    Thanked 945 Times in 317 Posts

    ??? ??? پاسخ: ویژگی های A310

    درود.منم خیلی تشکرمیکنم،استفاده کردم.ممنون.
    #6 ارسال شده در تاريخ April 9th, 2013 در ساعت 15:18:30

  12. The Following User Says Thank You to B727 For This Useful Post:

    AIR BUS (April 9th, 2013)

??????? ?????

  1. سانحه برای A310 یمن - صنعا
    ???? EP-IBZ ?? ????? سوانح هواپیماهای نیمه سنگین و سنگین
    ????: 1
    ????? ?????: February 23rd, 2013, 15:28:40
  2. ورود یک فروند A310 به ناوگان ایران ایر تور+عکس
    ???? keyvanr ?? ????? اخبار غیر نظامی
    ????: 31
    ????? ?????: October 5th, 2012, 20:51:09
  3. ????: 0
    ????? ?????: September 11th, 2012, 00:02:44

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0