برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 18
dqw
  1. sina danesh ?????? ??
    sina danesh
    هوانورد عادی-استوار دوم
    November 2012
    تهران
    122
    تعداد تشکر : 77
    Thanked 246 Times in 91 Posts

    Smile پاراگلایدر

    همواره برای کسانی که به آسمان عشق می ورزند و آرزوی پرواز در سر دارند اين سؤال مطرح است که چگونه می توانند خلبان شوند؟ شرايط لازم آن چيست؟ چه مراحلی را بايد پشت سر بگذارند و هزينه انجام اين کار چقدر است؟ ممکن است حتی اين سؤال برای خيلی ها مطرح باشد که در ميان اين همه رشته های هوانوردی بهتر است کدام را انتخاب کنند؟ در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با اين مقوله آشنا کنيم. اگر قصد داريد خلبان شويد اين را بدانيد که تصميم بزرگی در زندگی خود گرفته ايد. يادگيری هنر پرواز فقط کسب يک مهارت تازه نيست، شما با اين کار آرام آرام به فرد ديگری تبديل خواهيد شد. پس ابتدا خوب تحقيق و مطالعه کنيد، بپرسيد، بيانديشيد، شرايط خود را ارزيابی کنيد و سپس تصميم بگيريد. برای اين تصميم گيری لازم است در قدم اول هدف خود را مشخص نماييد. همين اول با خودتان کنار بيايد. هدف شما از خلبان شدن چيست؟ جوگير که نشده ايد!؟ خوب است. پس می دانيد که می خواهيد چه کار کنيد. برخی خلبانی را به عنوان کسب کار خود برمی گزينند. البته شغل پرمخاطره ای است. ولی خوب هر کس روحيه ای دارد. اگر چنين هدفی داريد ما حداکثر کاری که می توانيم برای شما انجام دهيم مشاوره است. البته می توانيم شما را به مراکز معتبری در داخل و خارج از کشور معرفی کنيم تا ادامه مسيرتان را با ايشان پيگيری کنيد. اما عده زيادی در دنيا هستند که فقط برای تفريح و لذت بردن پرواز می کنند. حتی فدراسيون جهانی در اين رابطه وجود دارد تا به فعاليتهای اين افراد نظم و سيستم منظمی بدهد. مطلبی در بخش مطالب خواندنی اين وب سايت در اين باره وجود دارد. اگر شما جزء اين افراد می باشيد ادامه مطلب را بخوانيد. در غير اين صورت می توانيد با ارسال پیام و یا تماس با شماره 09121908518و 09371908518 از مشاوره رايگان ما بهره مند شويد. خوب است. شما درحال مطالعه ادامه مطلب هستيد. آيا اين بدين معنی است که شما هدفتان را مشخص کرده ايد؟ و می خواهيد با قصد تفريح اوقات خوش، لذت بخش و هيجان انگيزی را در آسمان سپری کنيد؟ اگر هنوز مردد هستيد به مطالعه ادامه مطلب یپردازيد. ما شما را در تصميم گيری ياری خواهيم نمود. خلبانی ورزشی چيست؟ امروزه رشته های زيادی در زير مجموعه ورزشهای هوايي قرار می گيرند. اما همه آنها خلبانی محسوب نمي شوند. هدايت هر وسيله پرنده ای که بتواند از روی سطح زمین تیک _ آف نماید و در آسمان اوج بگيرد و همچنین قادر به لندینگ آرام باشد را خلبانی می گويند. وسايل پرنده ورزشی را می توان به دو دسته اصلی تقسيم نمود:
    1. وسايل پرنده بدون موتور (گلايدر ها) : وسايلی که برای اوج گيری مجبورند از جريانات بالارونده هوا استفاده کنند.
    2. وسايل پرنده موتور دار: که دارای نيروی پيشرانه برای پرواز هستند. مانند اغلب هواپيماهایی که با آن آشنايي داريد.

    صحبت در اين خصوص بسيار زياد است و شما در قسمت مطالب علمی و خواندنی اين وب سايت می توانيد اطلاعات ارزشمندی در اين باره بدست آوريد. در اينجا می خواهيم شما را با يکی از سبکترين وسايل پروازی دنيا آشنا کنيم. پاراگلايدر، وسيله اي بسيار سبک، قابل حمل، انعطاف پذير با توانايي و قدرت پروازی بالا ،نوع موتوردار شده آن پاراموتور نام دارد که در مطالب ديگری به آن خواهيم پرداخت. پاراگلايدر چيست؟ پاراگلايدر وسيله ايست چتر مانند که شما را قادر می سازد با آن از فراز کوهها و ارتفاعات به پرواز در آييد و گلاید نمایید و روی لايه های هوا سر بخورید، توسط جريانات بالارونده هوا اوج بگيريد، سپس وسيله را برای فرود در نقطه ای خاص هدايت کرده و فرود بياييد. وزن کلی اين وسيله با تمام تجهيزات جانبی آن تقریبا 15 کيلوگرم است. به سادگی درون يک کوله پشتی جمع می شود و قابل حمل توسط يک نفر است. می توانيد آنرا درون صندوق ماشينتان به هر نقطه که می خواهيد ببريد. خلبانی با آن نياز به کسب مهارتهای خاصی دارد که فقط با مراجعه به يک مربی آگاه می توانید آنرا حتی با هزينه ای منطقی و عاری از خطرآفرینی فرا بگيرند. چه کسانی می توانند پاراگلايدر را آموزش ببينند؟ مهمترين شرط خواستن است و داشتن سلامت کامل. هم خانمها و هم آقايان می توانند خلبان پاراگلايدر شوند. حداقل سن 16 سال برای اين کار معين شده است. چه کسی مجاز است پاراگلايدر را آموزش دهد؟ داشتن مهارت پروازی بالا ملاکی بر مجوز آموزش نيست. تدريس دروس تئوری و عملی خلبانی پاراگلايدر دارای نکات ظريف و فوت و فن های خاصی است که تنها خلبانان ماهری که آموزشهای مربيگری پاراگلايدر را با موفقيت پشت سر گذاشته باشند می توانند خلبانی پاراگلايدر را آموزش دهند. برای اطلاع از داشتن صلاحيتهای يک فرد می توانيد از انجمن ورزشهای هوايي ايران استعلام کنيد. آموزش خلبانی پاراگلايدر اگر شما به تازگی می خواهيد وارد اين راه شويد پس اول بايد خلبان شويد! و پس از آن تصميم بگيريد می خواهيد چه نوع خلبانی باشيد. در اينجا اين نکته ياد آوری می شود که اگر هدف اصلی شما از خلبان شدن تفريح، ورزش و لذت است ادامه مطالب اين صفحه به درد شما می خورد. خلبانی پاراگلايدر يک رشته ورزشی است که بايد برای آن وقت و پول کافی هزينه کنيد تا از آن لذت ببريد. پس اگر چنين است و شرايط لازم را داريد ما شما را خلبان پاراگلايدر خواهيم کرد. خلبانان پاراگلايدر چند دسته اند:
    1. خلبانان تفريح (خلبانان آخر هفته) : ايشان افرادی هستند که می خواهند يکی دو روز از روزهای هفته خود را با پرواز و تفريح سپری کنند و با روحيه ای تازه هفته جديد را برای کار و فعاليت بهتر آغاز کنند.
    2. خلبانان حرفه ای: کسانی هستند که برای شرکت در مسابقات حرفه ای تلاش می کنند. اين افراد لازم است حداقل چند روز از هفته را به تمرينات خود اختصاص دهند. خلبانان حرفه ای در دو رشته مسافت (کراس کانتری XC) و يا آکروباسی فعاليت می کنند.

    به هر حال همه آنها به نوعی از پروازهای خود لذت می برند. شما بايد ابتدا آموزشها لازم را ببينيد و خلبان شويد و پس از آن با شناخت بيشتر و با توجه به وقت و درآمد خود در اين باره تصميم گيری کنيد. مراحل آموزش: دوره آموزشی مقدماتی (Beginner): اين دوره اولين قدم برای خلبان پاراگلايدر شدن است. شما در اين دوره با گذراندن آموزشهای تئوری و عملی مقدمات کار را فرا می گيريد و با کسب دانش و مهارت لازم در انتهای اين دوره آموزشی خواهيد توانست به تنهايي از سایت پروازی با ارتفاع تقریبی حداقل 450 متر از سطح زمین (AGL) تحت نظر مستقیم مربی خود پرواز نموده و به وسيله ارتباط راديويي (توسط يک بيسيم) هدایت شويد و در پایین دامنه کوه، پرواز خود را به پایان رسانده و اصطلاحاً Solo شويد. دوره آموزشی مبتدی (Novice): دوره مبتدی در ادامه دوره مقدماتی به تکميل مهارتهای پروازی شما کمک خواهد نمود. شما زمانی می توانيد بدون نياز به کمک مربی پرواز کنيد که درک و قضاوت صحيحی از مراحل پرواز خود داشته باشيد. علاوه بر آن، قضاوت صحيح نسبت به شرايط سايت پروازی و شرايط هوا نيز لازم است. کسب اين مهارت در قالب آموزشهای دوره Novice گنجانده شده است. مربيان مختلف ممکن است دوره مبتدی را به گونه های متفاوتی برنامه ريزی کرده باشند. برخی آنرا در قالب يک دوره و برخی در قلب دوره نوايس 1 و 2 طرح ريزی می کنند. حتی نظر مربيان در مورد سيلابسهای درسی اين دوره نيز ممکن است متفاوت باشد. ساير دوره های پروازی برای يک خلبان ماهر شدن لازم است. اما شما تنها با گذراندن دوره های فوق می توانيد از پروازهای آخر هفته در کنار دوستان و ساير اعضاء گروه پروازيتان لذت ببريد. سؤالات متداول درباره پاراگلایدر

    1) پاراگلایدر چگونه بوجود آمد؟

    پاراگلایدر از اروپا سرچشمه گرفت و سپس در طول سالیان بعد، از چترهای هدایت شونده به بال پرنده توسعه یافت. امروزه پاراگلایدر یک بال بیضی شکل است كه به انسان قدرت پرواز كردن می بخشد. 2) ورزش پاراگلایدینگ چیست؟

    پرواز با پاراگلایدر جدیدترین، زیباترین و ساده ترین روش پرواز كردن است. این وسیله با بهره گیری از جریان هوا و وزن به پرواز در می آید. پاراگلایدر بال چترمانندی است كه بوسیله فشار باد شكل می گیرد و با دویدن از فراز تپه ها و كوهها به طرف پائین به پرواز در می آید. 3) بوسیله پاراگلایدر از چه جاهائی می­ توان پرید؟

    محل مناسب برای به پرواز درآوردن پاراگلایدر كوهها و تپه­ های به هم پیوسته مشرف به دشت می­باشد. محل برخواستن میبایست دارای شیب مناسب باشد. با پاراگلایدر از دیواره ها و صخره ها نمی توان پرید. هنگام برخواستن لازم است باد مناسب از سمت دشت به طرف كوه وجود داشته باشد و خلبان با دویدن در سراشیبی رو به باد و به طرف دشت به پرواز در خواهد آمد. 4) اگر من بخواهم پرواز كنم چه باید انجام دهم؟

    شما لازم است از طریق یك باشگاه یا آموزشگاه دارای مجوز، كه بتواند بوسیله مربیان باتجربه و دارای مدارك لازم شما را مورد آموزش قرار دهد، اقدام به یادگیری و پرواز بوسیله پاراگلایدر نمائید. پس از طی مراحل تئوری و عملی و موفقیت در آزمونها شما می­توانید با عضویت در گروه یا باشگاههائی كه در این زمینه فعالیت می­كنند در برنامه­های پروازی ایشان شركت نموده و پرواز كنید. 5) میزان سختی یادگیری فن پرواز با پاراگلایدر چقدر است؟

    یادگیری پرواز مطمئنأ به سادگی یادگیری رانندگی است. آنچه دارای اهمیت بسیاری می­باشد این است كه مطالب تئوری لازم را درخصوص هواشناسی، آیرودینامیك و تئوری پرواز باید فراگرفت و به دقت اجرا نمود. شاید گاهی تخطی كردن از قوانین رانندگی ما را با خطر جدی مواجه نسازد اما رعایت نكردن و بی­توجهی به اصول و قوانین پرواز می­تواند خطر آفرین باشد. یك خلبان پاراگلایدر باید بتواند خود را ملزم به رعایت كامل مقررات نماید و شاید این سخت­ترین بخش یادگیری پرواز باشد! 6) چه كسانی میتوانند اقدام به فراگیری فن پرواز با پاراگلایدر نمایند؟ آیا محدودیت وزنی وجود دارد؟ آیا این ورزش مخصوص جوانان با قدرت بدنی زیاد است؟

    مطمئناً خیر. بالهای پروازی دارای محدوده وزنی متفاوتی هستند و هركس با توجه به وزن و سایز خود وسایل پروازی مناسب را تهیه خواهد نمود. استفاده از وسایل پروازی مناسب دارای اهمیت حیاتی برای خلبان است. آنچه مهم است دارا بودن حداقل آمادگی جسمانی میباشد. اگر شما میتوانید ورزش دیگری كه به تحرك بدنی نیاز دارد انجام دهید مطمئناً میتوانید پرواز هم بكنید. داشتن سلامت جسمی و روحی نیز از شرایط اولیه پرواز است. 7) آیا افرادی كه دارای معلولیت جسمی میباشند می­توانند پرواز كنند؟

    در چنین مواردی باید با یك مربی با تجربه و همچنین پزشك ورزشی آگاه مشورت كرد. برخی از معلولیتها عامل محدود كننده جدی نیست فقط شرایط پرواز كردن را برای شخص متفاوت می نماید. 8) عوامل محدود كننده مهم برای پرواز كدامها هستند؟

    كمترین سن پرواز 16 سال میباشد. البته با توجه به رشد جسمی، افراد 14 سال تا 16 سال هم میتوانند امكان فراگیری پرواز را داشته باشند. داشتن ناراحتی­های قلبی و تنفسی برای خلبان پاراگلایدر خطر ساز است. 9) آیا خانمها نیز میتوانند فن پرواز را فراگیرند؟

    البته. حتی خانمها در این رشته مسابقات جداگانه­ ای دارند. جالب است بدانید برخی از ركوردهای پروازی تاكنون بوسیله خانمها در دنیا ثبت گردیده است. در واقع پرواز با پاراگلایدر نیاز به قدرت بدنی خاصی ندارد و تنها داشتن آمادگی جسمانی و شهامت لازم برای آن كافی است. 10) خطرات پاراگلایدر چیست؟ آیا این ورزش ایمنی كافی دارد؟

    مطمئن ترین و امن ترین روش در هر ورزشی این است كه آنرا از طریق تلویزیون تماشا كنید! شما مطمئناً در میان دوستانتان و حتی در میان بازیكنان حرفه ای رشته­ های ورزشی گوناگون دیده اید كه ایشان در اثر ورزش صدمه دیده و روانه بیمارستان شده اند. حتی ممكن است این امر برای خود شما هم پیش آمده باشد. آنچه مسلم است این است كه اغلب این حوادث در اثر بی احتیاطی و یا خطاها بوجود می آید.در خصوص پاراگلایدر باید گفت این ورزش خطرناكتر از ورزش هائی همچون كوهنوردی، غارنوردی، اسكی و موتورسواری نیست. چه بسا كه دارای خطرات كمتری هم باشد. اما به این نكته باید توجه نمود كه عدم رعایت قوانین و مقرارت در ورزشهای هوائی دارای اهمیت حیاتی است. استفاده از وسایل مطمئن و مناسب، بازرسی دوره ای وسایل، آگاهی كافی از هواشناسی و پرهیز از پرواز در هوای نامناسب، داشتن پشتیبانی زمینی، پرهیز از اقدام به پرواز به صورت انفرادی و شركت در برنامه ­های تیمی و گروهی و رعایت دیگر مسائل و مقرارت پروازی، پاراگلایدر را به وسیله ­ای بسیار لذت­بخش و ایمن برای پرواز تبدیل می سازد. 11) اگر در طول پرواز باد متوقف گردد یا زیاد شود خطرناك است؟

    قبل از پرواز لازم است با پیش بینی وضع هوا با توجه به دانش فراگرفته شده در طول دوره آموزش مطمئن شوید كه در طول پرواز تاهنگام فرود شرایط دشواری برای شما پیش نخواهد آمد. البته توقف وزش باد در طول پرواز برای خلبان هیچ مشكلی را به وجود نمی آورد و پاراگلایدر بواسطه نیروی وزن حركت رو به جلوئی دارد كه فشار كافی هوا را در سلها بوجود می آورد و خلبان میتواند بدون نیاز به باد پرواز كند. در صورت زیاد شدن سرعت باد تا حدی مشخص و پیش­ بینی شده مشكلی ایجاد نمیكند. اگر شرایط غیر قابل پیش بینی بوجود آید خلبانان در طول دوره آموزش یاد میگیرند تا چگونه به سرعت ارتفاع كم كرده و فرود آیند. وقتی شما گروهی پرواز می كنید با یكدیگر ارتباط رادیوئی (بیسیم) خواهید داشت و این امر شما را كمك میكند تا از تجربه دیگران بهره ­های مفیدی ببرید. به هر حال هرچه تئوری خلبان در خصوص هواشناسی، آیرودینامیك و پرواز بیشتر باشد پروازهای مطمئن تر و لذت بخش تری را انجام خواهد داد.
    #1 ارسال شده در تاريخ April 14th, 2013 در ساعت 16:24:11

  2. The Following 8 Users Say Thank You to sina danesh For This Useful Post:

    AIR BUS (April 14th, 2013), ARF* (April 14th, 2013), cjshams (June 24th, 2013), M.R.H (April 25th, 2013), maryam 69 (April 20th, 2013), setare aseman (April 24th, 2013), sky2 (May 9th, 2013), سوخومجيد (April 14th, 2013)

  3. ARF* ?????? ??
    ARF*

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    January 2012
    قائمشهر
    80
    تعداد تشکر : 106
    Thanked 157 Times in 66 Posts

    ??? ??? پاسخ: پاراگلایدر

    عالی و کامل بود
    آیا خودتون در این رشته فعالیت میکنید؟(قطعا فعالیت میکنید) کدوم باشگاه؟( پ خ کنید برام)

    میروم تا این خطه را گلگون کنم

    مرز ایران را مشخص تر ز رنگ خون کنم




    #2 ارسال شده در تاريخ April 14th, 2013 در ساعت 21:22:08

  4. The Following 2 Users Say Thank You to ARF* For This Useful Post:

    AIR BUS (April 14th, 2013), setare aseman (April 24th, 2013)

  5. سوخومجيد ?????? ??
    سوخومجيد
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    November 2011
    NASA
    224
    تعداد تشکر : 241
    Thanked 564 Times in 196 Posts

    ??? ??? پاسخ: پاراگلایدر

    ولی من از
    پاراگلایدر خوشم نمی اید....

    چون اون بالا سرد؟؟؟؟؟ ولی ازش پروازکردن بااون راداره.........


    #3 ارسال شده در تاريخ April 14th, 2013 در ساعت 21:28:55

  6. The Following User Says Thank You to سوخومجيد For This Useful Post:

    setare aseman (April 24th, 2013)

  7. AIR BUS ?????? ??
    AIR BUS

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    December 2011
    تهران
    1,209
    تعداد تشکر : 4,847
    Thanked 3,171 Times in 1,025 Posts

    ??? ??? پاسخ: پاراگلایدر

    ??? ??? ????? ???? ???? سوخومجيد ????? ??? ??
    ولی من از
    پاراگلایدر خوشم نمی اید....

    چون اون بالا سرد؟؟؟؟؟ ولی ازش پروازکردن بااون راداره.........
    عزیز من خودم بخاطر مسائل مالی نتونستم این رشته رو ادامه بدم ولی همیشه با دو تا از دوستانم که تو این زمینه فعالیت دارند به سایت پرواز شهران میرم و پرواز هارو نگاه میکنم.انصافا هنوز از نگاه کردنش خسته نشدم.فقط کافیه جلوت یه مانور هلیکو یا تامبلینگ بزنند کل خستگی روز از تنت در میره


    Mahan Air
    #4 ارسال شده در تاريخ April 14th, 2013 در ساعت 21:33:17

  8. The Following 3 Users Say Thank You to AIR BUS For This Useful Post:

    cjshams (June 24th, 2013), setare aseman (April 24th, 2013), سوخومجيد (April 14th, 2013)

  9. سوخومجيد ?????? ??
    سوخومجيد
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    November 2011
    NASA
    224
    تعداد تشکر : 241
    Thanked 564 Times in 196 Posts

    ??? ??? پاسخ: پاراگلایدر

    ??? ??? ????? ???? ???? AIR BUS ????? ??? ??
    عزیز من خودم بخاطر مسائل مالی نتونستم این رشته رو ادامه بدم ولی همیشه با دو تا از دوستانم که تو این زمینه فعالیت دارند به سایت پرواز شهران میرم و پرواز هارو نگاه میکنم.انصافا هنوز از نگاه کردنش خسته نشدم.فقط کافیه جلوت یه مانور هلیکو یا تامبلینگ بزنند کل خستگی روز از تنت در میره
    کاملا درسته ولی اگه شما خودتون تجربه می کردین دیگه.................................


    #5 ارسال شده در تاريخ April 14th, 2013 در ساعت 21:37:27

  10. The Following 2 Users Say Thank You to سوخومجيد For This Useful Post:

    AIR BUS (April 14th, 2013), setare aseman (April 24th, 2013)

  11. AIR BUS ?????? ??
    AIR BUS

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    December 2011
    تهران
    1,209
    تعداد تشکر : 4,847
    Thanked 3,171 Times in 1,025 Posts

    ??? ??? پاسخ: پاراگلایدر

    ??? ??? ????? ???? ???? سوخومجيد ????? ??? ??
    کاملا درسته ولی اگه شما خودتون تجربه می کردین دیگه.................................
    مطمئن باش وقتی که این همه اون سایت رفتم حداقل یه بار دو نفره پریدمش.نترس من تو رشته پرواز هیج چیزی رو تجربه نکرده باقی نمیذارم.
    شما که عاشق پروازی چرا از این حرفا میزنی؟؟؟؟بعیده ها


    Mahan Air
    #6 ارسال شده در تاريخ April 14th, 2013 در ساعت 21:46:09

  12. The Following User Says Thank You to AIR BUS For This Useful Post:

    setare aseman (April 24th, 2013)

  13. سوخومجيد ?????? ??
    سوخومجيد
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    November 2011
    NASA
    224
    تعداد تشکر : 241
    Thanked 564 Times in 196 Posts

    ??? ??? پاسخ: پاراگلایدر

    دوست من شما درست میگین من منظوربدی نداشتم............ من فقط می گم پرواز با اون یه کم سخته ولی کسی که عاشق پرواز(مثل شماو...) اینا کارابراش مثل آب خوردنه!!!!


    #7 ارسال شده در تاريخ April 14th, 2013 در ساعت 21:51:34

  14. The Following 2 Users Say Thank You to سوخومجيد For This Useful Post:

    AIR BUS (April 14th, 2013), setare aseman (April 24th, 2013)

  15. AIR BUS ?????? ??
    AIR BUS

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    December 2011
    تهران
    1,209
    تعداد تشکر : 4,847
    Thanked 3,171 Times in 1,025 Posts

    ??? ??? پاسخ: پاراگلایدر

    ??? ??? ????? ???? ???? سوخومجيد ????? ??? ??
    دوست من شما درست میگین من منظوربدی نداشتم............ من فقط می گم پرواز با اون یه کم سخته ولی کسی که عاشق پرواز(مثل شماو...) اینا کارابراش مثل آب خوردنه!!!!
    بله درسته.ولی به لذتش میارزه.پاراگلایدر یکی از محدود وسایل پروازی هست که تو کابین قرار نمیگیری و با تمام وجودت پرواز رو حس میکنی


    Mahan Air
    #8 ارسال شده در تاريخ April 14th, 2013 در ساعت 21:54:04

  16. The Following 4 Users Say Thank You to AIR BUS For This Useful Post:

    ARF* (April 15th, 2013), cjshams (June 24th, 2013), setare aseman (April 24th, 2013), سوخومجيد (April 14th, 2013)

  17. سوخومجيد ?????? ??
    سوخومجيد
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    November 2011
    NASA
    224
    تعداد تشکر : 241
    Thanked 564 Times in 196 Posts

    ??? ??? پاسخ: پاراگلایدر

    ??? ??? ????? ???? ???? AIR BUS ????? ??? ??
    بله درسته.ولی به لذتش میارزه.پاراگلایدر یکی از محدود وسایل پروازی هست که تو کابین قرار نمیگیری و با تمام وجودت پرواز رو حس میکنی
    بله به خاطرهمین چیزهاست که اگرکسی خلبان نظامی و... نشد می تونه باپاراگلایدر پروازراتجربه کنه ولذت ببره البته با داشتن اندکی.... پول


    #9 ارسال شده در تاريخ April 14th, 2013 در ساعت 22:01:26

  18. The Following 3 Users Say Thank You to سوخومجيد For This Useful Post:

    AIR BUS (April 14th, 2013), cjshams (June 24th, 2013), setare aseman (April 24th, 2013)

  19. setare aseman ?????? ??
    setare aseman

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    March 2013
    شیراز
    63
    تعداد تشکر : 922
    Thanked 253 Times in 62 Posts

    ??? ??? پاسخ: پاراگلایدر

    مثلا چقدر پول ؟ اینهمه میگید گرونه خب قیمتشم بگید دیگه ؟ میدونید تو شیراز هم همچین جایی هست؟
    زندگی دیدن یک باغچه از شیشه مسدود هواپیماست
    خبر رفتن موشک به فضا
    لمس تنهایی ماه
    فکر بوییدن گل در کره ای دیگر


    #10 ارسال شده در تاريخ April 24th, 2013 در ساعت 20:57:27

  20. The Following User Says Thank You to setare aseman For This Useful Post:

    cjshams (June 24th, 2013)

???? 1 ?? 2 12 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0