برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 10
dqw
  1. rockwusho ?????? ??
    rockwusho

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    October 2012
    ایران
    64
    تعداد تشکر : 144
    Thanked 198 Times in 56 Posts

    ??? ??? ساخت هواپیمای r30 trainer

    با سلام به دوستان و هنرمندان و آسمان دوستان و مدلرهای عزیز ..
    بنده تازه وارد دنیای مدل هستم .. عاشق پرواز و در دنیای مدل عاشق ساختن .. لذت میبرم وقتی حاصل دسترنج خودم رو میبینم .. البته مدلی که ست آپ بشه و پرواز کرده باشه تابحال نساختم این اولین قدم من برای ساختن هواپیماییه که بتونه پرواز کنه .. همونطور که دوستان در جریانند خیلی علاقه مندم مدل اسکیل بسازم اما از اونجایی که تجربه کافی در این زمینه ندارم با راهنمایی آقای نوروزیان تصمیم به ساخت مدل فومی گرفتم تا با اصول پایه ای این هنر و علم بیشتر آشنا بشم ..
    بعد از بررسی هایی که کردم بهترین و ساده ترین مدلی که کسی مثل من در اوایل راه بتونه بسازه نقشه ایه که آقای امام دوست طرحش رو کشیدند و در سایت قرار دادند ..


    http://grcg.ir/attachment.php?aid=1727


    من هم اون رو دانلود کردم و پلات 100% گرفتم و شروع کردم ... البته در ابتدا (بدلیل اینکه فکر میکردم ممکنه خوب از آب در نیاد) تصمیم نداشتم مراحل ساختنم رو در سایت قرار بدم اما با پیشنهاد آقای امام دوست تصمیم گرفتم این تاپیک مجزا رو ایجاد کنم تا مراحل رو دوستان هم ببینن تا اگر مشکلی دوستان مشاهده کردند برطرف کنم .. و به همین جهت از مراحل اولیه اندازه گذاری و برش کاری اولیه عکسی موجود ندارم و قطعات بدنه مونتاژ شده ..

















    توضیح اینکه.. طبق نقشه آقای امام دوست بایستی قطعات body top و body botton در بین قطعات body side قرار میگرفت که البته من بعد از مونتژ متوجه اون شدم و کار رو ادامه دادم و تصحیح این مورد رو به طرحههای بعدی موکول کردم .. (البته امیدوارم این تغییر کوچک در تعادل و پرواز تاثیری نداشته باشه)


    ---


    این منگنه ها موقتی هستند و برای نگه داشتن لبه فوم بر روی لبه منحنی با دست زده شده تا چسب خشک بشه برشو میدارم که وزن اضافی ایجاد نکنه .. البته برای بالا بردن استقامت سازه تمام طول لبه هایی که چسبیده میشد رو قبل از چسب زنی تو فاصله های 5-10سانتی تقویتهای چوبی (خلال دندون) گذاشتم تا بعد از خشک شدن حداکثر چسبندگی رو داشته باشه (ایده آقای نوروزیان) ..





    ---
    تمام تلاشمو کردم که برشها تمیز در بیاد بازم یه مقدار تو بعضی نقاط مطلوب نشد .. اینم گذاشتم به حساب اولین برشم !! (باشد که در آینده تمیزتر بزنیم :دی)







    --


    خوب ... رفتیم واسه برش و جاگذاری تیرک های تقویت بال ..
    برای تقویت طولی تیکر بالسا 5میل در 5میل در 1متر از بازار تهیه کردم


    برای دیدن عکس درسایز اصلی کلیک کنید


    برای دیدن عکس درسایز اصلی کلیک کنید


    لبه این کاتر دقیقا 5میله که براحتی میتونم برای بالسای 5 میل جا باز کنم ..


    برای دیدن عکس درسایز اصلی کلیک کنید











    ادامه دارد ...
    آسمان و پرواز .... رویای شبانه روز من ..
    ---------------------
    Saeid Abbaspour
    ---------------------
    #1 ارسال شده در تاريخ April 15th, 2013 در ساعت 10:56:26

  2. The Following 7 Users Say Thank You to rockwusho For This Useful Post:

    AIR BUS (April 15th, 2013), AMIN2904 (February 23rd, 2014), امیررضا (April 15th, 2013), iran.aseman (April 18th, 2013), Mehdi520 (October 22nd, 2014), mona (April 17th, 2013), ژنرال (June 26th, 2014)

  3. rockwusho ?????? ??
    rockwusho

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    October 2012
    ایران
    64
    تعداد تشکر : 144
    Thanked 198 Times in 56 Posts

    ??? ??? پاسخ: ساخت هواپیمای r30 trainer

    خوب ... امروز فرصتی شد و مونتاژ قطعات بال رو شروع کردم .. البته هنوز چسب نزدم .. فقط چیدمان ..





    [attachment=1733]


    نکته ای که این کارو برای من جذاب میکنه اینه که تفکر و ایجاد راهکار شخصی حرف و آخر رو میزنه .. و این راهکار از بزرگترین و اساسی ترین گرفته تا کوچکترین و پیش پا افتاده ترین برای من جذابه .. در مورد چیدمان و اندازه ها بدون استفاده از اندازه با یه راه ابتکاری چینش رو شروع کردم و وقتی تموم شد اندازه گرفتم دیدم تلرانس کارم چیزی نزدیک به میلیمتره !


























    i think wing work to be done with this triplex balsa rods



















    آسمان و پرواز .... رویای شبانه روز من ..
    ---------------------
    Saeid Abbaspour
    ---------------------
    #2 ارسال شده در تاريخ April 15th, 2013 در ساعت 19:35:45

  4. The Following 5 Users Say Thank You to rockwusho For This Useful Post:

    AIR BUS (April 15th, 2013), امیررضا (April 15th, 2013), iran.aseman (April 18th, 2013), mona (April 17th, 2013), saman9086 (April 15th, 2013)

  5. rockwusho ?????? ??
    rockwusho

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    October 2012
    ایران
    64
    تعداد تشکر : 144
    Thanked 198 Times in 56 Posts

    ??? ??? پاسخ: ساخت هواپیمای r30 trainer

    الان در این مرحله (دیروز) برای استقامت بیشتر ساختمان داخلی بال ، اتصالات رو تیرک گذاری کردم .. و از دیروز تا الان طی یک پروسه زمانبر و حساس (حساسیت به خاطر مساله مهم توازن متقارن بال) دونه دونه تیرکها چسب خورد و قطعات روی روکش فوم زیری چسبید و امروز فقط اتصالات رو با چسب با استفاده از انگشت!) درزگیری کردیم و صبر کردیم تا کامل خشک بشه تا فشار بعدی و چالش بعدی (نصب روکش فوم قوس رویی) رو بتونه تحمل کنه[url=http://imageupload.co.uk/]
    آسمان و پرواز .... رویای شبانه روز من ..
    ---------------------
    Saeid Abbaspour
    ---------------------
    #3 ارسال شده در تاريخ April 18th, 2013 در ساعت 11:19:40

  6. The Following User Says Thank You to rockwusho For This Useful Post:

    iran.aseman (April 18th, 2013)

  7. iran.aseman ?????? ??
    iran.aseman
    هوانورد نیمه فعال-سرگرد
    January 2013
    OIAD
    489
    تعداد تشکر : 561
    Thanked 1,428 Times in 411 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: ساخت هواپیمای r30 trainer

    خوبه،موفق باشی.......
    OIAD



    #4 ارسال شده در تاريخ April 18th, 2013 در ساعت 11:28:24

  8. The Following User Says Thank You to iran.aseman For This Useful Post:

    rockwusho (April 18th, 2013)

  9. rockwusho ?????? ??
    rockwusho

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    October 2012
    ایران
    64
    تعداد تشکر : 144
    Thanked 198 Times in 56 Posts

    ??? ??? پاسخ: ساخت هواپیمای r30 trainer

    خوب رسیدیم به مرحله ساخت ایلرونها .. برای این منظور از اونجایی که سعی دارم بیشترین همگرایی رو با ادامه بال داشته باشه با ابعاد اصلی ادامه بال (لبه فرار) رو به نحوی طرح کردم تا در عین سادگی ساخت دقت و ظاهر زیبا هم حفظ بشه .. این طرح سطح مقطع ایلرون برگرفته از لبه فرار بال هست .. در این نقشه از فوم 5میل برای لبه چرخش (25درجه که در اینجا با 5 درجه افزایش 30درجه منظور شده) و برای دو سطح بالا و پایین ایلرون همانند روکشهای خود بال از فوم 3میل استفاده میشه ..
    ** اندازه ها به میلیمتر است و در زمان ساخت اندازه ها کمی گرد میشند مثلا 1.45میل میتونه 1.5 یا 2 میل منظور بشه که زیاد تغییر محسوسی نیست
    *** بدلیل اینکه بعد از کوچک شدن نقشه اندازه ها با فرمت JPEG واضح قابل خوندن نیستند مجبور شدم عکس نقشه رو با ابعاد کمی بزرگتر قرار بدم

    آسمان و پرواز .... رویای شبانه روز من ..
    ---------------------
    Saeid Abbaspour
    ---------------------
    #5 ارسال شده در تاريخ April 20th, 2013 در ساعت 10:46:20

  10. rockwusho ?????? ??
    rockwusho

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    October 2012
    ایران
    64
    تعداد تشکر : 144
    Thanked 198 Times in 56 Posts

    ??? ??? پاسخ: ساخت هواپیمای r30 trainer

    ailerons parts have been ready for assemble









    آسمان و پرواز .... رویای شبانه روز من ..
    ---------------------
    Saeid Abbaspour
    ---------------------
    #6 ارسال شده در تاريخ April 20th, 2013 در ساعت 11:56:06

  11. The Following User Says Thank You to rockwusho For This Useful Post:

    عبدالاحد (April 20th, 2013)

  12. rockwusho ?????? ??
    rockwusho

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    October 2012
    ایران
    64
    تعداد تشکر : 144
    Thanked 198 Times in 56 Posts

    ??? ??? پاسخ: ساخت هواپیمای r30 trainer

    امشب بعد از یه توقف کوتاه ادامه کار ساخت رو دست گرفتم .. البته الرونها رو قبلا درست کرده بودم .. نصب روکش قوس رویی (Upper Camber) و بزرگترین چالشی که داشتم رو امشب انجام دادم .. سخت تر از اون چیزی بود که انتظار داشتم .. برای اینکه تمام لبه های طول بال رو یکباره بچسبونم و وسط کار چسب کم نیاد یکم زیاده روی عمدی کردم و چسب زیاد درست کردم تا وسط کار کم نیاد و خراب نشه .. خوب پیش رفت .. البته قبل از چسب کاری روکش فوم رویی رو در قسمتهایی که قوس بیشتری داشت با سشوار گرم کردم و چندبار آروم آروم با دست قوس دادم تا شکل کلی رو بگیره .. جالبه که فوم ، خاصیتی داره که تا زمانی که حرارت بهش نرسیده شکننده ست اما زمانی که حرارت بهش میرسه نرم میشه و نمیشکنه (الان میپرسی کجاش جالبه؟؟) اما جالب اینه که وقتی سرد میشه دیگه به حالت شکننده بر نمیگرده و نرم باقی میمونه و قابل انعطاف!! از نظر فیزیکی اطلاعاتی ندارم که این رفتار رو توضیح بدم .. اینجام بدردمونم نمیخوره پس ولش .. بهرحال با پیش گرم و پیش قوس شروع کردم و بعد از چند بار قوس دادن حدودی ، رفتم واسه چسب کاری .. یکم سخت تر از انتظارم بود اما با کمی آریتمی انجام شد .. تا فردا برم واسه تمیزکاری با اره مویی ... همونطور که تو عکس میبینید فوم رویی تو قسمت لبه ارفویل تو بعضی جاها به خاطر فشار جدا شد که چسباشو تمیزکاری کردم فردا باید اینا رو تیکه تیکه بچسبونم بره سر جاش ..






    و این توضیح رو هم بدم که دوستانی که در مورد نوع اتصال و جاگذاری الرون ها سوال پرسیده بودند نحوه کار به این شکل هست که بعد از اینکه ریپها و اسکلتبندی ، کامل روی کفه پایینی نصب شد با استفاده از اندازه های الرونهای از قبل ساخته شده اقدام به برشکاری کفه پایینی بال کردم و محل نصب رو تا حدودی در آوردم .. حالا که روکش بالایی هم نصب شده میشه بدون هیچ خطای اندازه ای و دقیقا مماس ، برشکاری کنم .. اینطوری دقت کار بالا میره و دردسر اندازه گذاری از بین میره ..








    و یه مساله جالب .. شاید برای افراد با تجربه ، خیلی ساده باشه .. اما همیشه تو دروس و منابع ، در مورد ارفویل و تاثیر ایرودینامیکی ای که میذاره و نیروهایی که ایجاد میکنه خونده و شنیده بودم .. اما با اینکه همیشه به ارفویل ها دقت میکردم و هیچ وقت از هیچ فرصتی برای بررسی عینی شکل ارفویلها دریغ نمیکردم از بال هواپیما از نزدیک و موقع تیک آف و لندینگ و فشارهایی که میدیدم به بالها میاد و تغییرشکلهای سینوسی ای که توشون ایجاد میشد گرفته تا حتی دیدن پره های توربینهای بادی تو منجیل ، همیشه تشنه این بودم که این نیروها رو خودم از نزدیک لمس کنم و شاید به جرات میتونم بگم که قسمتی از هدف من برای ورود به دنیای مدل لمس و درک بهتر همین مسایل ایرودینامیکی ای بود که همیشه تئوری وار مطالعه میکردم .. امشب این تجربه ساده با بالی که خودم ساخته بودم ، برای من به نوعی نیروی برا رو تو دست خودم ایجاد کرد که حداقل برای من خیلی جالب بود .. بال رو برداشتم و با دوتا دست بالای سرم گرفتم و سعی کردم زاویه حمله (angel of attack) رو صفر حفظ کنم تا فقط نیروی برای ایجاد شده از طریق انحنای رویی (Upper Camber) ایجاد بشه و وقتی شروع به دویدن کردم بسیار لذتبخش این نیروی ایجاد شده رو تو دستم حس کردم و تجربه عینی به من داد از نیروهای وارده ..

    مطلب طولانی شد ..

    مرحله بعدی کار چسب کاری لبه های جدا شده باله (دیگه بال شکل نهایی خودش رو بدست آورد برای من که اولین تجربمه خیلی شیرینه ..) و نصب لبه های داخلی محل قرارگیری الرونهاست ..


    ?????? ???? rockwusho : April 27th, 2013 ?? ???? 23:26:52
    آسمان و پرواز .... رویای شبانه روز من ..
    ---------------------
    Saeid Abbaspour
    ---------------------
    #7 ارسال شده در تاريخ April 27th, 2013 در ساعت 23:25:16

  13. The Following 2 Users Say Thank You to rockwusho For This Useful Post:

    AMIN2904 (February 23rd, 2014), baroonka2012 (June 26th, 2014)

  14. baroonka2012 ?????? ??
    baroonka2012
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    June 2014
    کرمان
    4
    تعداد تشکر : 1
    تعداد تشکر : Thanked 1 Time in 1 Post

    ??? ??? پاسخ: ساخت هواپیمای r30 trainer

    سلام لطفا ادامه بدید
    #8 ارسال شده در تاريخ June 26th, 2014 در ساعت 16:09:57

  15. rockwusho ?????? ??
    rockwusho

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    October 2012
    ایران
    64
    تعداد تشکر : 144
    Thanked 198 Times in 56 Posts

    ??? ??? پاسخ: ساخت هواپیمای r30 trainer

    ??? ??? ????? ???? ???? baroonka2012 ????? ??? ??
    سلام لطفا ادامه بدید
    سلام ... کار ساخت این مدل به خاطر مشغله های متفرقه ای که در همون تاریخ برای من پیش اومد متوقف شد و برای ادامه این مدل برنامه ای ندارم اما در آینده ای نزدیک ساخت مدلی جدید رو شروع میکنم که کارهای نقشه اولیه انجام شده و مدل بسیار زیباتر و کاربردی تری از این مدل هست .. این مدلی که شما گزارش اون رو تا همین مرحله ساخت خوندید برای من تجربیات بسیار ارزنده ای داشت که در برنامه آتی لحاظ خواهم کرد ..
    با تشکر
    آسمان و پرواز .... رویای شبانه روز من ..
    ---------------------
    Saeid Abbaspour
    ---------------------
    #9 ارسال شده در تاريخ June 28th, 2014 در ساعت 13:04:44

  16. baroonka2012 ?????? ??
    baroonka2012
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    June 2014
    کرمان
    4
    تعداد تشکر : 1
    تعداد تشکر : Thanked 1 Time in 1 Post

    ??? ??? پاسخ: ساخت هواپیمای r30 trainer

    ممنون انشاالله موفق وپیروز باشید.
    #10 ارسال شده در تاريخ June 29th, 2014 در ساعت 09:51:27

  17. The Following User Says Thank You to baroonka2012 For This Useful Post:

    rockwusho (July 3rd, 2014)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0