برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 6 ?? 6
dqw
  1. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? زمينگير شدن و توقف عمليات پرواز يك شركت هواپيمايي داخلي



    معاون وزير راه و شهرسازي از توقف عمليات پرواز و زمينگير شدن هواپيماهاي يكي از ايرلاين هاي داخلي از 20 فروردين امسال خبرداد.

    خلبان حميدرضا پهلواني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهارداشت: از 20 فروردين ماه امسال يكي از شركت هاي هواپيمايي با وجود آنكه مجوز عملياتي دارد عملا در صحنه هوانوردي كشور حضور ندارد و با همين مولفه همه هواپيماهاي اين شركت هواپيمايي داخلي زمينگير شده است.

    وي با تاكيد براينكه عمر ناوگان هوايي كشور بايد كاهش يابد ياد آور شد: حداكثر عمرناوگان براي سال جاري 11سال است كه با احتساب اين رقم يك هواپيما مي تواند دو سوم عمر خود را در صنعت حمل ونقل هوايي پرواز كند اما اين رقم قطعا براي سالهاي آينده تغيير خواهد كرد.

    رييس سازمان هواپيمايي كشوري با تاكيد بر اينكه سياست اين سازمان نوسازي ناوگان و ممانعت از پرواز هواپيماهاي فرسوده است تصريح كرد: برهمين اساس عمر ناوگان بايد كاهش يابد و هواپيمايي كه داراي سن بالايي هستند به تدريج از ناوگان هوايي كشور خارج شده و هواپيماهاي نو با سن پائين جايگزين مي شوند.

    خلبان پهلواني اضافه كرد: به دليل آنكه ساختارهاي تعمير و نگهداري هواپيماهاي فرسوده در حد شاخص ها و استانداردهاي سازمان هواپيمايي كشوري نيست به طور حتم سازمان هواپيمايي كشوري كمك مي كند تا شركت هاي هواپيمايي با هواپيماهاي نو ادامه فعاليت دهند اما تا آن سازمان مانع پرواز چنين هواپيماهاي فرسوده كه شاخص هاي ايمني را از دست مي دهند، مي شود.
    #1 ارسال شده در تاريخ April 23rd, 2013 در ساعت 11:25:23

  2. The Following 12 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    afshinmardani (April 23rd, 2013), AIR BUS (April 23rd, 2013), B727 (April 23rd, 2013), danoosh (April 23rd, 2013), Farhan (April 23rd, 2013), IR Blue SKY (April 23rd, 2013), Mehdi.M (July 18th, 2013), mona (April 24th, 2013), pakradm (April 24th, 2013), pilot 747 (April 23rd, 2013), sfaiazy (April 23rd, 2013), SKY ANGEL (April 23rd, 2013)

  3. sfaiazy ?????? ??
    sfaiazy
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    January 2011
    اهواز
    444
    تعداد تشکر : 1,376
    Thanked 2,079 Times in 423 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: زمينگير شدن و توقف عمليات پرواز يك شركت هواپيمايي داخلي

    توقف فعالیت شرکت هواپیمایی ساها

    شرکت هواپیمایی ساها که ایرلاین‌ 23 ساله ایران است و توسط نیروی هوایی ارتش تاسیس شده، به دلیل بالا‌بودن سن ناوگان از سوی سازمان هواپیمایی کشوری فعلا فعالیت آن متوقف شده است.

    به گزارش ایسنا طبق آنچه در پورتال سازمان صنایع هوایی کشور عنوان شده این شرکت دارای چهار فروند هواپیماست که یک فروند آن پیش از این زمین‌گیر شده بود و سه فروند بویینگ 707 با میانگین سنی 36.8 سال دارد.

    شرکت هواپیمایی ساها آخرین و تنها کاربر بویینگ ۷۰۷ به عنوان هواپیمای مسافربری در جهان است. بویینگ‌های ۷۰۷‌ هواپیمایی ساها در ابتدا هواپیماهای سوخت‌رسان به نیروی هوایی ارتش بودند که بعدا به مدل مسافربری تغییر کاربری داده‌اند و این هواپیماها از فرودگاه مهرآباد به مشهد، کیش، عسلویه و شیراز پرواز داشته‌اند.

    در حالی از شرکت ساها به عنوان شرکت لغو امتیاز شده در بین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی یاد می‌شود، هیچ کدام از مسئولان بخش هوایی کشور به‌طور رسمی حاضر به اعلام نام این شرکت نیستند.

    در این باره کاپیتان حمیدرضا پهلوانی - رییس سازمان هواپیمایی کشوری - در گفت‌وگو با ایسنا ضمن خودداری از عنوان نام شرکتی که فعالیت آن متوقف شده است، گفت:‌ هواپیماهای یک شرکت هواپیمایی داخلی به علت فرسوده‌ بودن و بالا‌بودن سن ناوگان، زمین‌گیر شده است.

    وی تاکید کرد: از آنجا که کار نگهداری و تعمیر هواپیماهای این شرکت به درستی و طبق استاندارد‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری انجام نشده است، سازمان هواپیمایی کشوری برای حفظ ایمنی مسافران این شرکت، تصمیم به توقف فعالیت‌های آن گرفته است.

    پهلوانی افزود: از 20 فروردین‌ماه امسال شرکت هواپیمایی مذکور بلیت‌فروشی نکرده و تمام تدابیر لازم برای جلوگیری از سرگردانی مسافران این شرکت پیش‌بینی شده است زیرا قبل از 20 فروردین‌ماه توقف فعالیت‌های این ایرلاین به مسئولان آن اعلام و ابلاغ شده بود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره‌ چگونگی حل این مساله گفت: شرکت هواپیمایی مذکور باید اسناد مورد نیاز سازمان هواپیمایی کشوری را به منظور ایمن‌بودن هواپیماها ارائه کند یا هواپیمای نو بخرد.

    وی در پاسخ به اینکه این شرکت توان خرید مالی هواپیمای جدید را دارد؟ گفت: تنها راه از سرگیری فعالیت شرکت هواپیمایی مذکور، خرید هواپیمای جدید است. برای هزینه آن نیز خود شرکت باید فکر چاره باشد هرچند در این زمینه سازمان هواپیمایی کشور همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

    پهلوانی خاطر نشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری برای ادامه فعالیت ایرلاین مذکور و زمان خرید هواپیمای جدید هیچ محدودیتی از نظر زمان‌بندی قائل نیست زیرا این شرکت باید جوابگوی پرسنل خود باشد.
    #2 ارسال شده در تاريخ April 23rd, 2013 در ساعت 17:16:15

  4. The Following 9 Users Say Thank You to sfaiazy For This Useful Post:

    B727 (July 19th, 2013), danoosh (April 23rd, 2013), Dream Bird (April 24th, 2013), Farhan (April 23rd, 2013), homa ye aseman (July 16th, 2013), Mehdi.M (July 18th, 2013), mona (April 24th, 2013), pakradm (April 24th, 2013), pilot 747 (April 23rd, 2013)

  5. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: زمينگير شدن و توقف عمليات پرواز يك شركت هواپيمايي داخلي

    #3 ارسال شده در تاريخ April 23rd, 2013 در ساعت 17:21:28

  6. The Following 9 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    امیررضا (April 24th, 2013), B727 (July 19th, 2013), danoosh (April 23rd, 2013), Farhan (April 23rd, 2013), Mehdi.M (July 18th, 2013), mona (April 24th, 2013), pakradm (April 24th, 2013), sfaiazy (April 23rd, 2013), عبدالاحد (April 24th, 2013)

  7. keyvanr ?????? ??
    keyvanr
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    May 2010
    اهواز-OIAW
    142
    تعداد تشکر : 274
    Thanked 732 Times in 128 Posts

    ??? ??? انحلال هواپیمایی ساها (سازمان ارتباط هوایی ارتش )



    بعد از پایان جنگ 8 ساله ایران و عراق نیروی هوایی زخم خورده ارتش ایران هم به مانند سایر قوای نظامی تمامی توان و بازمانده های خود را به پایگاه های هوایی بازگرداند...هرچند که بیش از 50% از پرنده های رهگیر شکاری و بمب افکن نهاجا در طول جنگ به نوعی از خدمت خارج شدند اما همچنان ناوگان ترابری نهاجا قدرتمندترین ارگان هوایی کشور بود ..ناوگان 747 و فوکر های 27 و همچنین هرکولس های سی 130 نهاجا با وجود خدمات گسترده در جنگ تلفات و خسارات چندانی نداشتند و اماده به خدمت ترین پرنده های این یگان بودند ...

    تا پیش از سال 1990 نیروی هوایی برای خدمات رسانی به خانواده های نظامی پروازهایی را از ترمینالها و پایگاهای نظامی به مرکزیت فرودگاه دوشان تپه صورت می داد ..اما از سال 1990 نیروی هوایی به فکر تشکیل یک شرکت هوایی منسجم و رسمی با اتکا به پرنده های متنوع خود افتاد ..بنابر این این شرکت هوایی با 4 فروند بوئینگ 747 ... 2 فروند بوئینگ 707 ...و 4 فروند هرکولس 130 ... کار خود را از فرودگاه مهراباد اغاز کرد.....

    اما نداشتن صندلی ها و تجهیزات رفاهی پروازی ...نشاندن مسافرین بر روی نیمکتهای برزنتی و چوبی و یا اسکان مسافرین درون فضای خالی و غیر استاندارد بوئینگهای 747 تانکر از مشکلات اولیه این شرکت و مسافرین بود...یکسال بعد ساها با اضافه کردن 5 فروند فوکر 27 و یک فروند بوئینگ 707 دیگر نام خود را در کنار ایران ایر به عنوان دومین غول شرکتهای هوایی ایران به ثبت رسانید ...همچنین این شرکت در سالهای 1996 2000 2002 2003 و 2009 با اضافه کردن 6 فروند دیگربوئینگهای 707 و 747 دیگر به کار خود ادامه داد..همچنین هواپیمایی ساها در سال 2003 با در اختیار گرفتن 4 فروند بوئینگ 707 مستهلک ایران ایر تعداد ناوگاه هوایی ثبت شده خود را به عدد 30 رساند....

    اما سوانح و حوادث مکرر از جمله سانحه فوکر 27 ساوه در همان سال ابتدایی تاسیس ...سانحه فلپ 707 در عسلویه....واژگون شدن 707 در رودخانه کن ..اتش سوزی های مکرر و مداوم موتورهای 707 ها ....و مهمترین عامل مشترک بودن پرنده های ساها با پرنده های نیروی هوایی ایران که وظیفه حفظ سیادت و صیانت اسمان کشور را بر عهده داشت باعث متزلزل شدن پایه های ساختاری این شرکت شد هواپیمایی ساها علارغم اینکه به دلیل استفاده از قدیمی ترین جت های جهان نام و شهرت خاصی را بدست اورده بود اما نقش بسیار مهمی در تخریب قوای ترابری نهاجا به عهده داشت...

    ساها بعد از بروز هر گونه نقص فنی در پرنده های خود به دلیل عدم توانایی مالی در تعمیرات یا پرنده را برای مدت زمانی طولانی زمینگیر می کرد و یا به نیروی هوایی عودت میداد ....همین عامل باعث می شد که ساها هرگز به طور همزمان حتی 4 فروند هواپیمای اماده به خدمت نداشته باشد....

    فوکر های 27 ساها در سال 2004 زمینگیر شدن....747 های این شرکت هم در سال 2007 زمینگیر و به نیروی هوایی بازگشتند ...تقریبا تمامی 707 های ساها هم در بیت سالهای 2009 تا 2013 زمینگیر و به نهاجا عودت داده شدند...ساها حتی توانایی مالی حفظ 2 فروند ایرباس 300 تازه خریداری خود را هم نداشت و به دستور مقامات ستاد مشترک هر دو فروند به هواپیمایی معراج واگذار شد....


    EP-SHA 1991 *EP-SHB 1991* EP-SHC 1991 *EP-SHD 1991* EP-SHE 1992* EP-SHF1991* EP-SHG 2002* EP-SHH 1996* EP-SHK 2000* EP-SHL 1992* EP-SHM 1992* EP-SHN 1992* EP-SHO 1992* EP-SHP 2000* EP-SHU 2003* EP-SHV 2003





    Try & try...One day u can flyyyy
    #4 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2013 در ساعت 21:54:38

  8. The Following 4 Users Say Thank You to keyvanr For This Useful Post:

    B727 (July 19th, 2013), bozorg2011 (July 16th, 2013), Esmaiel_F4 (July 17th, 2013), pakradm (July 17th, 2013)

  9. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: زمينگير شدن و توقف عمليات پرواز يك شركت هواپيمايي داخلي

    ویژه

    فعالیت ایرلاین دیگری فعلا متوقف نمی‌شود


    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه شرکت هواپیمایی ساها خرید هواپیما را در دست اقدام دارد و به زودی هواپیماهای این شرکت وارد ناوگان می شود، گفت: خوشبختانه در حال حاضر توقف پرواز ایرلاین خاصی مدنظر سازمان نیست و تمامی ناوگان حمل و نقل استاندارد لازم را دارند.

    به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حمیدرضا پهلوانی در گفتگو با مهر در خصوص توقف پرواز شرکت هواپیمایی ساها، اظهار داشت: این شرکت هواپیمایی به دلیل شرایط سنی هواپیماهایش زمین گیر شد اما فعالیت این ایرلاین همچنان برقرار است و مجوزهای پروازی آن لغو نشده است.

    وی افزود: این ایرلاین باید براساس شاخصهای استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیما به کشور وارد کند که تاکنون هم برنامه هایی در این زمینه داشته و در حال اقدام برای خرید هواپیما است.

    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان ایکه این شرکت هواپیمایی از سازمان درخواست کارشناس برای بررسی هواپیما کرده است، بیان کرد: کارشناسان ما به محل اعزام می شوند تا این هواپیماها را بررسی کنند و پس از تایید، وارد ناوگان حمل و نقل هوایی خواهند شد.

    پهلوانی در خصوص اینکه آیا امکان زمین گیر شدن هواپیماهای ایرلاین دیگری وجود دارد، گفت: خوشبختانه در حال حاضر ایرلاینی مدنظر نیست و تمامی هواپیماهای موجود، شاخص های استاندارد را دارند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در صورتی که ناوگان یک ایرلاین از نظر کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری فرسوده تشخیص داده شود، تذکرات لازم به آنها داده می شود و این هواپیماها زمین گیر خواهد شد، بنابراین ایرلاینها باید نسبت به نوسازی ناوگان خود اقدام کنند
    #5 ارسال شده در تاريخ July 17th, 2013 در ساعت 12:25:10

  10. The Following 5 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    afshinmardani (July 17th, 2013), B727 (July 19th, 2013), emkan78 (August 10th, 2013), Mehdi.M (July 18th, 2013), pakradm (July 20th, 2013)

  11. ramram64 ?????? ??
    ramram64
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    November 2012
    تبریز
    25
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 61 Times in 18 Posts

    فلش سرنوشت شرکت هواپیمایی ساها به کجا رسید؟

    مدیرعامل شرکت هواپیمایی ساها با اشاره به متوقف بودن فعالیت این شرکت، گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز و مشکلات خرید در سیستم دولتی، امکان دارد به جای خرید، هواپیما اجاره‌ کنیم.

    والی اویسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان اینکه هواپیماهای فرسوده این ایرلاین نظیر بوئینگ‌های 707 ‌از رده خارج شده‌اند، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی نمی‌توان درباره از سرگیری فعالیت شرکت پیش‌بینی درستی کرد اما اگر نرخ ارز ثابت بماند، هواپیمای ایرباس می‌خریم در غیر این صورت هواپیمای بوئینگ MD اجاره خواهیم کرد.

    وی با بیان این‌که به دلیل قدمت هواپیماهای این شرکت به آنها اجازه ادامه پرواز داده نشده است، افزود: هرچند ساعت پرواز هواپیماها پایین بود اما سن ناوگان بالا بود که سازمان هواپیمایی کشوری اجازه ادامه پرواز آنها را نداد.

    مدیرعامل شرکت هواپیمایی ساها درباره اینکه قرار بود پروازهای این شرکت از نیمه خرداد از سر گرفته شود اما هنوز این موضوع اجرایی نشده است، گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز، خرید هواپیما را به زمان ثابت‌ شدن نرخ ارز موکول کردیم.

    اویسی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کردیم از خرداد‌ بتوانیم نسبت به خرید هواپیما اقدام کنیم اما هنوز نرخ ارز به ثبات نرسیده و با توجه به شرایط فعلی و مشکل بودن خرید در سیستم دولتی، امکان دارد هواپیما اجاره کنیم.

    از سوم اردیبهشت امسال به دلیل بالا بودن سن ناوگان، فعالیت شرکت هواپیمایی ساها که ایرلاین‌ 23 ساله ایران است، متوقف شد.

    قرار بود با ورود چهار فروند هواپیمای جدید از نیمه خرداد ماه پروازهای این شرکت از سر گرفته شوند که به دلیل نوسانات نرخ ارز، فعلا دست نگه داشته شده تا اینکه نرخ ارز ثابت و سپس هواپیما خریداری شود یا اینکه با استفاده از ناوگان استیجاری فعالیت شرکت از سر گرفته شود.
    FLY TOGETHER
    ATA-AIRLINES
    هواپیمایـــــــی آتــــــــا
    #6 ارسال شده در تاريخ July 17th, 2013 در ساعت 15:30:15

  12. The Following 3 Users Say Thank You to ramram64 For This Useful Post:

    B727 (July 19th, 2013), nd_blacky (July 18th, 2013), pakradm (July 20th, 2013)

??????? ?????

  1. ????: 0
    ????? ?????: July 25th, 2011, 10:04:49
  2. ????: 0
    ????? ?????: June 5th, 2011, 09:31:32
  3. ????: 6
    ????? ?????: March 10th, 2011, 18:56:25
  4. ????: 0
    ????? ?????: July 1st, 2009, 05:34:58

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0