برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 6 ?? 6
dqw
  1. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? چرا نباید در هواپیما تصمیم گرفت ؟

    براساس اظهارات یکی از پیشگامان پزشکی هوایی در بریتانیا، سفرکردن با هواپیما تفکر را دشوار می کند، از این رو در سفرهای هوایی خود باید تصمیم گیری را به زمان دیگری موکول کنید.
    به گزارش مشرق به نقل از مهر، دیوید گرادول پزشک پیشگام هوایی به مسافران این سفرها توصیه کرده است که آرام روی صندلی خود بنشینند و استراحت کنند و خود را با حل معماها، جدول کلمات و انجام کارهای خود مشغول نکنند.

    علت این امر فشار هوا روی هواپیما است که از فشار هوا در سطح دریا کمتر است از این رو استفاده مغز از اکسیژن در هوا را دشوار کرده و عملکرد آن را کاهش می دهد.

    وقتی که یک هواپیما در ارتفاع 12 هزار متری سفر می کند، فشارها در کابین معادل فضای خارج در ارتفاع 1800 تا 2400 متری است.

    یک کارشناس برجسته در این زمینه اظهار داشت که هیچ شواهدی در این رابطه وجود ندارد که پوشیدن جورابهای تنگ از شکل گیری ترومبوز سیاهرگی عمقی جلوگیری کند.

    گرادول از کالج کینگ لندن توضیح داد که یادگیری در ارتفاع 2400 متری ضعیف می شود، از این رو بهتر است در چنین شرایطی اتخاذ تصمیم درباره مهمترین موضوعات زندگی خود را به زمان دیگر واگذار کنید.

    وی افزود: اگرچه در صورتی که در کاری بسیاری ماهر باشید و تمرین کرده باشید بعید است که عملکردتان تحت تأثیر قرار گیرد.

    گرادول که نخستین استاد بریتانیایی است که به صورت تمام وقت بر حوزه پزشکی هوایی تمرکز دارد، گفت: اگر به صورت معمول جدول حل می کنید، می توانید باز هم این کار را در هواپیما انجام دهید اما نمی توانید کار جدید ذهنی را هنگام پروازهای هوایی به خوبی انجام دهید.

    این امر توضیح می دهد که چرا تفکر خلبانهایی که به طور مرتب سفرهای هوایی انجام می دهند ضعیف نمی شود. آنها به انجام وظایف خود در یک شبیه ساز در سطح زمین عادت کرده و پس از آن عازم سفرهای هوایی می شوند.

    این پزشک تأکید کرد که توصیه وی زمانی بیشتر مورد تأکید قرار می گیرد که دسترسی به اینترنت در هواپیماها گسترده شود و بسیاری از تاجران از زمان پرواز خود برای کار استفاده کنند.
    #1 ارسال شده در تاريخ May 2nd, 2013 در ساعت 00:41:39

  2. The Following 18 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    afshinmardani (May 2nd, 2013), AIR BUS (May 2nd, 2013), Ali Pilot (May 2nd, 2013), امیررضا (May 2nd, 2013), B727 (May 2nd, 2013), danoosh (May 2nd, 2013), HOSJAN78 (May 3rd, 2013), M.R.H (May 2nd, 2013), maryam 69 (May 2nd, 2013), MeLoDY (May 2nd, 2013), mohamadbaha (May 2nd, 2013), mona (May 3rd, 2013), Nima Amini (May 2nd, 2013), pakradm (May 2nd, 2013), pilot 747 (May 2nd, 2013), saman9086 (May 2nd, 2013), sani (May 3rd, 2013), SKY MAN (December 21st, 2015)

  3. afshinmardani ?????? ??
    afshinmardani
    هوانورد عادی-استوار دوم
    February 2011
    گچساران (OIAH)
    116
    تعداد تشکر : 600
    Thanked 463 Times in 115 Posts

    ??? ??? پاسخ: چرا نباید در هواپیما تصمیم گرفت ؟

    ??? ??? ????? ???? ???? Farhan ????? ??? ??
    براساس اظهارات یکی از پیشگامان پزشکی هوایی در بریتانیا، سفرکردن با هواپیما تفکر را دشوار می کند، از این رو در سفرهای هوایی خود باید تصمیم گیری را به زمان دیگری موکول کنید.
    به گزارش مشرق به نقل از مهر، دیوید گرادول پزشک پیشگام هوایی به مسافران این سفرها توصیه کرده است که آرام روی صندلی خود بنشینند و استراحت کنند و خود را با حل معماها، جدول کلمات و انجام کارهای خود مشغول نکنند.

    علت این امر فشار هوا روی هواپیما است که از فشار هوا در سطح دریا کمتر است از این رو استفاده مغز از اکسیژن در هوا را دشوار کرده و عملکرد آن را کاهش می دهد.

    وقتی که یک هواپیما در ارتفاع 12 هزار متری سفر می کند، فشارها در کابین معادل فضای خارج در ارتفاع 1800 تا 2400 متری است.

    یک کارشناس برجسته در این زمینه اظهار داشت که هیچ شواهدی در این رابطه وجود ندارد که پوشیدن جورابهای تنگ از شکل گیری ترومبوز سیاهرگی عمقی جلوگیری کند.

    گرادول از کالج کینگ لندن توضیح داد که یادگیری در ارتفاع 2400 متری ضعیف می شود، از این رو بهتر است در چنین شرایطی اتخاذ تصمیم درباره مهمترین موضوعات زندگی خود را به زمان دیگر واگذار کنید.

    وی افزود: اگرچه در صورتی که در کاری بسیاری ماهر باشید و تمرین کرده باشید بعید است که عملکردتان تحت تأثیر قرار گیرد.

    گرادول که نخستین استاد بریتانیایی است که به صورت تمام وقت بر حوزه پزشکی هوایی تمرکز دارد، گفت: اگر به صورت معمول جدول حل می کنید، می توانید باز هم این کار را در هواپیما انجام دهید اما نمی توانید کار جدید ذهنی را هنگام پروازهای هوایی به خوبی انجام دهید.

    این امر توضیح می دهد که چرا تفکر خلبانهایی که به طور مرتب سفرهای هوایی انجام می دهند ضعیف نمی شود. آنها به انجام وظایف خود در یک شبیه ساز در سطح زمین عادت کرده و پس از آن عازم سفرهای هوایی می شوند.

    این پزشک تأکید کرد که توصیه وی زمانی بیشتر مورد تأکید قرار می گیرد که دسترسی به اینترنت در هواپیماها گسترده شود و بسیاری از تاجران از زمان پرواز خود برای کار استفاده کنند.
    درسته که ارتفاع و کاهش اکسیژن باعث کاهش کارایی مغز میشه ... ولی مسئله اینکه که اکثر هواپیماهای امروزی کابین پرشایز دارن و کاهش اکسیژن و فشاری به سرنشینان اعمال نمیشه
    اگر هم منظورشون هواپیما با کابین بدون فشار بوده که محدود به هواپیماهای تک موتور ، هلیکوپتر ها و برخی از جنگنده ها میشه که معمولا در این پرواز ها شرایط نسبتا خاص پرواز اجازه خیلی کارها مثل جدول حل کردن و تصمیم گیری های آنچنانی رو نمیده
    #2 ارسال شده در تاريخ May 2nd, 2013 در ساعت 08:16:59

  4. The Following 7 Users Say Thank You to afshinmardani For This Useful Post:

    AIR BUS (May 2nd, 2013), B727 (May 2nd, 2013), Farhan (May 2nd, 2013), HOSJAN78 (May 3rd, 2013), mohamadbaha (May 2nd, 2013), pakradm (May 4th, 2013), sani (May 3rd, 2013)

  5. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: چرا نباید در هواپیما تصمیم گرفت ؟

    ??? ??? ????? ???? ???? afshinmardani ????? ??? ??
    درسته که ارتفاع و کاهش اکسیژن باعث کاهش کارایی مغز میشه ... ولی مسئله اینکه که اکثر هواپیماهای امروزی کابین پرشایز دارن و کاهش اکسیژن و فشاری به سرنشینان اعمال نمیشه
    اگر هم منظورشون هواپیما با کابین بدون فشار بوده که محدود به هواپیماهای تک موتور ، هلیکوپتر ها و برخی از جنگنده ها میشه که معمولا در این پرواز ها شرایط نسبتا خاص پرواز اجازه خیلی کارها مثل جدول حل کردن و تصمیم گیری های آنچنانی رو نمیده
    بنده هم با نظر شما موافق هستم.اما بنده از قول یکی از مهمانداران ماهان شنیدم که اگر بطور مثال هواپیما در حال پرواز در ارتفاع 30000 پا هست , خلبان فشار کابین را به اندازه فشار هوا در روی سطح زمین تنظیم نمیکنه بلکه مثلا فشار داخل کابین را روی 4000 پا تنظیم میکنه.بنده خودم حدس میزنم که این عمل برای کاهش فشار از روی بدنه هواپیما انجام میشه.
    البته نمیدونم این کار فقط در ایران به دلیل فرسودگی ناوگان انجام میشه یا در خارج از کشور هم به همین صورت هست؟
    #3 ارسال شده در تاريخ May 2nd, 2013 در ساعت 13:58:19

  6. The Following 4 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    AIR BUS (May 2nd, 2013), B727 (May 2nd, 2013), mohamadbaha (May 2nd, 2013), pakradm (May 4th, 2013)

  7. SKY ANGEL ?????? ??
    SKY ANGEL
    اخراج دائم
    September 2011
    OIMM
    74
    تعداد تشکر : 222
    Thanked 308 Times in 88 Posts

    ??? ??? پاسخ: چرا نباید در هواپیما تصمیم گرفت ؟

    , خلبان فشار کابین را به اندازه فشار هوا در روی سطح زمین تنظیم نمیکنه بلکه مثلا فشار داخل کابین را روی 4000 پا تنظیم میکنه
    [/QUOTE]ارتفاع داخل کابین روی 8000 پاتنظیم میشه واگر به 10000پا برسه دچار افت فشار شده
    ?????? ???? SKY ANGEL : May 2nd, 2013 ?? ???? 14:32:10
    #4 ارسال شده در تاريخ May 2nd, 2013 در ساعت 14:30:47

  8. The Following 4 Users Say Thank You to SKY ANGEL For This Useful Post:

    AIR BUS (May 2nd, 2013), B727 (May 2nd, 2013), fly angel (May 3rd, 2013), pakradm (May 4th, 2013)

  9. AIR BUS ?????? ??
    AIR BUS

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    December 2011
    تهران
    1,209
    تعداد تشکر : 4,847
    Thanked 3,171 Times in 1,025 Posts

    ??? ??? پاسخ: چرا نباید در هواپیما تصمیم گرفت ؟

    پس بیچاره خلبانا که همه فعالیتشون تو پروازه


    Mahan Air
    #5 ارسال شده در تاريخ May 2nd, 2013 در ساعت 17:46:34

  10. The Following User Says Thank You to AIR BUS For This Useful Post:

    B727 (May 2nd, 2013)

  11. fly angel ?????? ??
    fly angel
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    December 2011
    OIMM-OIAD
    214
    تعداد تشکر : 247
    Thanked 932 Times in 218 Posts

    ??? ??? پاسخ: چرا نباید در هواپیما تصمیم گرفت ؟

    ??? ??? ????? ???? ???? Farhan ????? ??? ??
    بنده هم با نظر شما موافق هستم.اما بنده از قول یکی از مهمانداران ماهان شنیدم که اگر بطور مثال هواپیما در حال پرواز در ارتفاع 30000 پا هست , خلبان فشار کابین را به اندازه فشار هوا در روی سطح زمین تنظیم نمیکنه بلکه مثلا فشار داخل کابین را روی 4000 پا تنظیم میکنه.بنده خودم حدس میزنم که این عمل برای کاهش فشار از روی بدنه هواپیما انجام میشه.
    البته نمیدونم این کار فقط در ایران به دلیل فرسودگی ناوگان انجام میشه یا در خارج از کشور هم به همین صورت هست؟
    سلام
    دوستان این یک سیستم هست که در اکثر هواپیماهای جهان سعی میشه قرار بگیره. اسمشم کاملا مشخصه: pressurization system
    من در مورد این سیستم در هواپیمای اف 5 که تخصص خودم هست اطلاعات مختصری خدمتتون عرض میکنم.
    اسم این سیستم در اف 5 همونه که عرض کردم ولی زیر مجموعه یک سیستم کامل تر به نام "ECS "Enviromental Control System است.
    داخل کابین یک گیج به نام cabin alt قرار داره که ارتفاع تنظیم شده توسط سیستم رو نشون میده . شایان ذکره که به صورت اتوماتیک این کار صورت میگیره و تنظیمات این سیستم توسط تیم متخصص و بر روی زمین انجام میشه.
    تنظیم پیش فرضش به این صورته که تا ارتفاع خاصی فشار های خاصی رو نگه میداره و از 23000 پا به بعد فشار ی رو که باید نگه داره از طریق فرمول زیر محاسبه میشه:
    ارتفاع - 6 تقسیم بر 2 ؛ جواب هر چی بود میشه ارتفاعی که باید فشار کابین برای اون تنظیم بشه و cabin alt میبایست اون عدد رو نشون بده.
    #6 ارسال شده در تاريخ May 3rd, 2013 در ساعت 06:08:13

  12. The Following 5 Users Say Thank You to fly angel For This Useful Post:

    AIR BUS (May 3rd, 2013), Farhan (May 3rd, 2013), pakradm (May 4th, 2013), pilot 747 (May 3rd, 2013), SKY ANGEL (May 3rd, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0