برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. ارش کمان گیر ?????? ??
    ارش کمان گیر
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2012
    کرج
    130
    تعداد تشکر : 49
    Thanked 292 Times in 97 Posts

    ??? ??? C-160


    C-160 یک هواپیمای ترابری – تاکتیکی دو موتوره است که در کشورهای فرانسه ، آلمان و ترکیه در حال خدمت است.در رده بندی هواپیماهای ترابری این هواپیما جزو هواپیماهای ترابری متوسط محسوب می شود. این هواپیما همانند اکثر هواپیماهای ترابری دارای یک بال سراسری است که در بالای بدنه هواپیما نصب شده است.هواپیمای C-160 توانایی انجام ماموریت های گوناگونی مانند حمل و نقل بار ، حمل چترباز ، نظارت الکترونیکی ، رله ارتباطاتی و حمل مجروحان را دارد.در سال ۱۹۵۹ گروهی متشکل از شرکت MBB ، شرکت حمل و نقل هوایی Nord و شرکت VFW به منظور توسعه طرح C-160 برای رفع نیاز کشورهای فرانسه ، آلمان ، ترکیه و آفریقای جنوبی به یک هواپیمای ترابری – تاکتیکی تشکیل شد.تولید این هواپیما در این سه شرکت پس از ساخت ۱۶۹ فروند در سال ۱۹۷۲ متوقف شد.اما در سال ۱۹۷۶ تولید این هواپیما به شرکت های فرانسوی Aerospatiale و آلمانی MBB (در حال حاضر هر دوی این شرکت ها عضوی از سازمان هوا و فضای اروپا هستند) سپرده شد و ساخت آن از سر گرفته شد.همانطور که گفته شد تولید این هواپیما در سال ۱۹۷۶ شروع شد و تا ۱۹۸۵ نیز ادامه داشت اما نمونه های تولید شده بین این سال ها دارای بهبود هایی نسبت به نمونه های گذشته بودند ، مانند سیستم های الکترونیکی به روز تر ، بال های تقویت شده و مخازن سوخت خارجی.هواپیماهای C-160 کشورهای فرانسه ، آلمان ، آفریقای جنوبی و ترکیه قرار است در سال ۲۰۱۲ با هواپیمای ترابری مدرن ایرباس A-400M جایگزین شود.در حال حاضر فرانسه دارای ۵۵ فروند ، آلمان ۸۰ فروند و ترکیه ۲۰ فروند C-160 عملیاتی است.هواپیماهای C-160 آفریقای جنوبی نیز بازنشست شده اند.

    C-160H Astarte (نمونه رله ارتباطی)



    در بین سال های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۷ ، ۴ فروند هواپیمای رله ارتباطی C-160H Astarte به نیروی هوایی فرانسه تحویل داده شد.ماموریت اصلی این هواپیما ارتباط با ناوگان زیردریایی های هسته ای حامل موشک های بالستیک فرانسه است.این هواپیما به سیستم های ارتباطی فرکانس بسیار پایین (VLF) ساخت شرکت معروف راکول و مرکز ارتباطی ساخت شرکت تالس مجهز است.سیستم ارتباطی VLF این هواپیما دارای یک آنتن دوگانه در انتهای هواپیما است.در سال ۲۰۰۲ ، این هواپیماها بازنشسته شدند.

    C-160 Gabriel ELINT (نمونه نظارت الکترونیکی)


    هواپیمای C-160 گابریل الینت نمونه ارتقا یافته از نسخه نظارت الکترونیکی هواپیمای C-160 است که به منظور استفاده در نیروی هوایی فرانسه توسعه داده شده است سیستم سیگنال های اطلاعاتی (signals intelligence) این هواپیما ساخت شرکت تالس است.کابین مخصوص این هواپیما دارای انواع کامپیوتر های نظارتی و سیستم های ارتباطی است.در سپتامبر ۲۰۰۸ ، قراردادی بین شرکت تالس و نیروی هوایی فرانسه به منظور ارتقای این هواپیما منعقد شد.

    برنامه بروز رسانی


    فرانسه




    The C-160 Transall aircraft are twin turboprop transporters in service with the air forces of France, Germany and Turkey. The aircraft is a cantilever high-wing monoplane and is configured for transportation, paratroop drop, electronic surveillance, airborne communications relay and medical evacuation.
    The companies MBB, Nord Aviation and VFW formed the Transall group in 1959 for the development and production of the C-160 for the air forces of France, Germany, South Africa and Turkey. Production of the aircraft by the three companies ended in 1972, with 169 aircraft having been delivered.
    In 1976, responsibility for production of the aircraft was given to Aerospatiale in France and MBB (now DaimlerChrysler Aerospace) in Germany.
    Both companies are now part of EADS (European Aeronautics Defence and Space). Production of the aircraft from 1976 to 1985 included updated avionics, a reinforced wing housing and additional fuel tanks.
    The C-160 fleets of France, Germany, South Africa and Turkey will be replaced by the Airbus Military A400M transport when that enters service from 2012. France has 55 aircraft still in service, Germany 80 and Turkey 20. South Africa has retired its C-160 fleet.
    C-160H Astarte communications relay aircraft

    Four communications relay aircraft, designation C-160H Astarte, were delivered to the French Air Force between 1981 and 1987. The aircraft's main mission was communications with the submerged nuclear ballistic missile submarines of the French fleet. The aircraft were equipped with unjammable VLF communications including a Rockwell VLF transmitter and a Thales communications centre. The VLF system includes dual trailing wire antennae.
    The French Air Force retired the C-160H Astarte aircraft in 2002.
    C-160 Gabriel ELINT electronic surveillance aircraft

    The C-160 Gabriel aircraft is an upgraded electronic surveillance version in service with the French Air Force. Thales developed the signals intelligence (sigint) system. The main cabin houses the workstations and computer systems for ten elint (electronic intelligence) and comint (communications intelligence) mission crew.
    In September 2008, Thales was awarded a contract to upgrade the ELINT system.
    C-160 upgrade programmes

    An upgrade programme for the French Air Force C-160 was completed in 1999. All C-160 Transall aircraft were upgraded with modern avionics suite and new anti-missile countermeasures between 1994 and 1999. The upgraded cockpit is equipped with a new head-up display and an upgraded electronic warfare suite, with a radar warning receiver, missile approach warner and chaff and decoy dispensers.
    "The main cabin can be fitted to carry 93 troops or up to 68 fully equipped paratroops."
    The aircraft have been fitted with a new EFIS 854 TF Electronic Flight Instrumentation System, which includes an electronic attitude director indicator (EADI) and electronic horizontal situation indicator (EHSI). A flight management system with two Gemini 10 computers and a new radio management system have been installed. Three new sensors have also been installed for aircraft position and attitude control: an inertial reference unit (IRU), an attitude and heading reference unit (AHRU), and a global positioning system (GPS).
    German Air Force C-160D are upgraded with BAE SYSTEMS high integration air data computer (HIADC), Northrop Grumman (Litton) ALR-68 radar warning systems and Rockwell Collins FMS-800 Flight Management and Global Positioning System. 21 aircraft have also been fitted with an EADS countermeasures suite, Northrop Grumman AN/AAR-54(V) missile warning system and chaff / flare launcher.
    Cockpit

    The air-conditioned and pressurised cockpit accommodates four crew: the pilot and co-pilot, the flight engineer, and the navigator. The pressurisation and air-conditioning system is supplied by Normalair-Garrett.
    Transport

    The main cabin can be fitted to carry 93 troops or up to 68 fully equipped paratroops. For medical evacuation, the cabin can accommodate 62 stretcher patients.
    In the cargo transporter role, the aircraft can carry a maximum payload of 16,000kg, including armoured vehicles, tanks and palletised or unpalletised loads. The floor is fitted with lashing points rated at 5,000kg on a 20in grid pattern. Lashing points rated at 12,000kg are fitted in the side walls of the cabin. The aircraft wheels can be raised in order to lower the fuselage for loading and unloading. Vehicles are driven into the cabin and an automated translation and stowing system is used for loading and unloading of cargo items which are not driven.
    "The C-160 transporter aircraft can carry a maximum payload of 16,000kg."
    Loads up to 8,000kg can be air-dropped. The aircraft can carry out low-level altitude drops at altitudes between 10ft and 30ft, and touch-and-go drops in which the aircraft briefly touches the runway without landing.
    Engines

    The aircraft is powered by two Rolls-Royce Tyne Rty.20 mk22 turboprop engines, each rated at 4,549kW. The engines drive four-blade, reversible-pitch, constant-speed BAe 4/8000/6 propellers, built by Ratier Figeac in France.
    The fuel system includes four wing tanks with a capacity of 19,000l, an optional wing centre section tank with a capacity of 9,000l and a single-point pressure refuelling system. The aircraft is equipped with an in-flight refuelling probe mounted above and behind the flight deck.
    Performance

    The C-160 can climb at the rate of 6.6m/s. The never exceed speed is 593km/h. The C-160's maximum speed is 513km/h. Its stall speed is 177km/h. Its normal range and ferry range are 1,853km and 8,858km respectively. The service ceiling is 8,230m. The aircraft weighs 29,000kg, while the maximum take-off weight is 51,000kg.





    برنامه ارتقای C-160 های نیروی هوایی فرانسه در سال ۱۹۹۹ به پایان رسید.در این برنامه به روز رسانی که شامل همه هواپیماهای C-160 ترانسال نیروی هوایی فرانسه می شد ، سیستم های الکترونیکی و خودکار کابین خلبان و سیستم های انحراف موشک در بین سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ به روز رسانی شد.بروز رسانی های کابین خلبان شامل یک نمایشگر سربالا (HUD) ، سیستم های جنگ الکترونیک ، رادار هشدار دهنده و سامانه های چف و فلیر می شود.بر روی هواپیماهای ارتفا یافته نیروی هوایی فرانسه ، سیستم آلات دقیق الکترونیکی جدید EFIS 854 ریال سیستم EADI ، سیستم ارتباط داخلی بین کارکنان و سامانه ناوبری موقعیت یاب جهانی (GPS) نیز نصب شده است.سیستم مدیریت پرواز این هواپیما از دو کامپیوتر ۱۰ جیمینی (Gemini) و سیستم مدیریت رادیویی جدید تشکیل شده است.

    آلمان


    در این بین آلمان نیز بیکار ننشسته و از همسایه جنوبی خود عقب نمانده است.نیروی هوایی آلمان با کمک شرکت سیستم های BAE هواپیماهای C-160D خود را مجهز به کامپیوترهای اطلاعات پروازی ، رادار هشدار دهنده ALR-68 ساخت شرکت نورثروپ گرومن ، سیستم مدیریت پرواز FMS-800 ساخت شرکت راکول کرده است و سامانه موقعیت یاب جهانی (GPS) هواپیما را نیز ارتقا داده است.۲۱ فروند از از C-160 های نیروی هوایی آلمان (لوفت وافه) نیز مجهز به مجموعه سامانه های اقدامات متقابل الکترونیکی EADS ، رادار هشدار دهنده موشک AN/AAR-54 (باند V) ساخت شرکت نوثروپ گرومن و پخش کننده های چف (باریکه) و فلیر (شراره) شده است.

    کاکپیت


    کابین این هواپیما تحت فشار بوده و دارای فضایی جادار و تهویه هوایی مطبوع (ساخت شرکت Normalair-Garrett) است.هواپیمای C-160 دارای چهار نفر خدمه شامل خلبان ، کمک خلبان ، ناوبر و مهندس پرواز می باشد.

    سیستم باربری


    کابین اصلی هواپیما (محفظه بار) توانایی حمل حداکثر ۹۲ سرباز کاملا مجهز یا ۶۸ چترباز را دارد.زمانی که ماموریت هواپیمای C-160 تخلیه مجروحان است ، این هواپیما توانایی حمل حداکثر ۶۲ برانکارد را دارد.زمانی نیز که هواپیما ماموریت حمل و نقل بارهای مختلف را داشته باشد می تواند تا حداکثر ۱۶ تن بار را مانند خودروهای تاکتیکی ، نفربرهای زرهی ، آذوقه و… را با خود حمل کند.کابین خلبان دارای یک سیستم مترجم خودکار است که در هنگام بارگیری و تخلیه بار در کشورهای خارجی می تواند بسیار کاربردی باشد.این هواپیما نیز همانند اکثر هواپیماهای ترابری – تاکتیکی دارای یک رمپ بارگیری در انتهای بدنه است که به وسیله نیروی هیدرولیک باز و بسته می شود.هواپیمای C-160 توانایی بار ریزی در ارتفاعات مختلف دارد و می تواند در باندهای نیمه کاره و خاکی نیز فرود بیاید.

    پیشرانه


    هواپیمای C-160 نیروی پیشرانه خود را از دو موتور توربوپراپ Tyne Rty.20 mk22 هر کدام به قدرت ۴۵۴۹ کیلو وات(۶۱۰۰ اسب بخار) ساخت شرکت روزل رویس می گیرد.این موتور دارای ملخ چهار تیغه و قابلیت حرکت معکوس است.ملخ این موتور توسط شرکت Ratier Figeac و در فرانسه ساخته می شوداین هواپیما دارای ۴ مخزن سوخت داخلی(داخل بال ها) هر یک به ظرفیت ۱۹ هزار لیتر است و توانایی حمل یک مخزن سوخت خارجی در مرکز بدنه و با ظرفیت ۹ هزار لیتر را دارد.علاوه بر آن هواپیمای C-160 توانایی سوخت گیری هوایی به روش Probe and Drogue را دارد(در این روش یک شلنگ از هواپیمای سوخت رسان آزاد می شود و هواپیمایی که قصد سوخت گیری دارد دارای یک میله سخت است ، با اتصال شلنگ به این میله سوخت گیری انجام می شود).میله سوخت گیری این هواپیما مانند هواپیمای C-130J پشت کابین خلبان نصب شده است و هنگام سوخت گیری هوایی از غلاف خود بیرون آمده و با اتصال به شلنگ هواپیمای سوخت رسان سوخت گیری را انجام می دهد.

    مشخصات
    خدمه: ۴ نفر (خلبان ، کمک خلبان ، ناوبر و مهندس پرواز)
    طول: ۳۲٫۴۰ متر
    ارتفاع: ۱۱٫۶۵ متر
    موتور: ۲ موتور توربوپراپ Rty.20 Mk 22 (هر کدام به قدرت ۴٫۵۴۹ کیلووات)
    ظرفیت: ۱۶ هزار کیلوگرم
    نرخ صعود: ۶٫۶ متر بر ثانیه
    بیشینه سرعت: ۵۱۳ کیلومتر در ساعت
    حداقل سرعت: ۱۷۷ کیلومتر در ساعت
    برد معمول (در حالت فول لود): ۱٫۸۵۳ کیلومتر
    برد (بدون بار): ۸٫۸۵۸ کیلومتر
    حداکثر ارتفاع پروازی: ۸٫۲۳۰ متر
    وزن خالی:۲۹ هزار کیلوگرم
    بیشینه وزن هنگام برخاست: ۵۱ هزار کیلوگرم
    #1 ارسال شده در تاريخ May 13th, 2013 در ساعت 17:12:17

  2. The Following 10 Users Say Thank You to ارش کمان گیر For This Useful Post:

    B727 (October 8th, 2016), benkoochooloo (May 13th, 2013), cp amirhossein (May 13th, 2013), Dream Bird (May 13th, 2013), MAMN (October 7th, 2016), mojtabarahmani (May 13th, 2013), OIII (May 15th, 2013), rockwusho (May 13th, 2013), setare aseman (May 13th, 2013), سجیل (October 7th, 2016)

  3. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,067
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 862

    ??? ??? پاسخ : C-160

    هواپیمای خیلی خوبیه به خصوص الگویی برای ما هم میتواند باشد .

    2 موتور 6100 اسب بخاری و توان حمل 16 تن

    برد عبوری هم تا 9000 کیلومتر است که برای گشت دریایی و جنگ الکترونیک و اواکس و پست فرماندهی و VIP و ... ایده ال است .



    یعنی تقریبا مشابه سی130 که 4 موتور دارد ( فقط کافیه به زیر بال مخزن سوخت اضافه شود و به کمک وینگلت به 18 تا 20 تن ظرفیت حمل ان میرسد )



    میتواند پلتفرم و الگوی خوبی برای اینده ایران / انتونف 140 باشد.
    ?????? ???? سجیل : October 7th, 2016 ?? ???? 21:05:17


    #2 ارسال شده در تاريخ October 7th, 2016 در ساعت 20:22:52

  4. The Following 2 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (October 8th, 2016), MAMN (October 7th, 2016)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0