برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. pilot 747 ?????? ??
    pilot 747
    هوانورد نیمه فعال-سرگرد
    April 2012
    in the sky
    530
    تعداد تشکر : 2,431
    Thanked 1,659 Times in 464 Posts

    ??? ??? مداخله مستقیم دولت عامل بیماری صنعت هوایی است

    تین‌نیوز | رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران مداخله مستقیم دولت در صنعت هوایی را عامل بیماری این صنعت در کشورمان دانست و گفت: صنعت هوایی به طور مستقیم وابسته به ارز است اما درآمد ما ریالی است!

    به گزارش تین‌نیوز، عبدالرضا موسوی، در سمینار «روش‌های کاهش هزینه‌های حمل و نقل هوایی در کشور» در دانشگاه صنعتی شریف گفت: گذشته از مشکلات ناشی از تحریم در بخش هوایی، برخی مسایل و مقررات داخلی نیز دست و پای صنعت هوایی کشور را کاملا بسته است که این مقررات نیاز به بازنگری دارند.

    وی ادامه داد: چون هواپیما پشت مرزهای بین‌المللی فعالیت دارد، در هیچ کجای دنیا نه تنها عوارض و مالیات گمرکی به آن تعلق نمی‌گیرد بلکه مالیات بر ارزش افزوده و مسایلی از این قبل نیز شامل حالش نمی‌شود، اما در کشور ما این‌گونه نیست.

    مدیر شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: اگرچه ما لوازم و قطعات یدکی را با واسطه‌های مختلف تهیه می‌کنیم اما دریافت مالیات و عوارض گمرکی، تاخیرهایی در تحویل آنها ایجاد می‌کند که هزینه‌های عملیاتی شرکت‌ها را افزایش می‌دهد.

    خصوصی‌سازی در صنعت هوایی صورت بگیرد
    موسوی با تاکید بر لزوم خصوصی‌سازی در صنعت هواپیمایی کشور گفت: در بخش خصوصی، هم تصمیم‌گیری‌ها سریع‌ترانجام می‌شود و هم بازدهی بیشتر خواهد بود که نبود این مسئله هم از جمله مشکلاتی است که اکنون گریبان صنعت را گرفته است.

    ایرلاین‌ها تجمیع شوند
    وی مشترک کردن برخی فعالیت‌های شرکت‌های هواپیمایی را از دیگر راه‌های کم کردن هزینه‌ها دانست و اضافه کرد: مشترک کردن فعالیت‌ها به ویژه در اموری همچون خدمات فرودگاهی، عملیات فنی و... یا برون‌سپاری فعالیت‌ها باعث می‌شود شرکت‌ها تنها بر عملیات پروازی تمرکز کنند اما اکنون انرژی شرکت‌ها صرف بخش‌های مختلف کترینگ، هندلینگ، بازرگانی و... می‌شود. این موضوع در برخی کشورها با موفقیت انجام شده و باعث شده بخشی از دغدغه‌های مدیریت شرکت هواپیمایی کاهش یابد.

    رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران مداخله مستقیم دولت در صنعت هوایی را عامل اصلی بیماری این صنعت در کشورمان دانست و افزود: نرخ‌گذاری در این صنعت توسط دولت صورت می‌گیرد و بعد هم با دستور دولت افزایش می‌یابد و ما هیچ دخالتی در آن نداریم که این موضوع، آسیب‌رسان به صنعت است.

    وی با بیان این‌که 65 درصد هزینه‌های یک ایرلاین، ارزی است اظهار کرد: صنعت هوایی به طور مستقیم وابسته به ارز است اما درآمد ما ریالی است! دولت تعهدی برای تامین ارز ما ندارد و از سال گذشته ارز ما قطع شد و تا پایان سال تنها 200 میلیون دلار به شرکت‌ها اختصاص یافت که امکان جذب کامل این ارز هم فراهم نشد.

    موسوی یادآور شد: درگیری مدیران ایرلاین‌ها با مشکلات روزمره، امکان برنامه‌ریزی‌های بلند مدت را از آنها گرفته است.

    سمینار «روش‌های کاهش هزینه‌های حمل و نقل هوایی در کشور» عصر روز 25 اردیبهشت ماه، به همت قطب علمی سامانه‌های هوافضایی دانشگاه شریف، در این دانشگاه برگزار شد.

    #1 ارسال شده در تاريخ May 20th, 2013 در ساعت 23:08:23

  2. The Following 4 Users Say Thank You to pilot 747 For This Useful Post:

    Dream Bird (May 21st, 2013), IR ENGINEER (May 20th, 2013), Mohammadme (May 21st, 2013), pakradm (June 4th, 2013)

  3. IR ENGINEER ?????? ??
    IR ENGINEER
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    May 2013
    Iran
    36
    تعداد تشکر : 33
    Thanked 88 Times in 32 Posts

    ??? ??? پاسخ: مداخله مستقیم دولت عامل بیماری صنعت هوایی است

    کاملا درسته.اگه شرکت ها خصوصی بشن. اولا هزینه بیت المال به باد نمیره. ثانیا شرکت ها یاد میگیرن با مدیریت درست سود دهی کنن.
    البته باید دونست اگه خصوصی سازی بشه خیلی شرکت هایی که الان غول هستن میخورن زمین... اما کاری هست که بالاخره باید انجام شه.
    راهی جز امیدواری و تلاش زیاد نیست...
    #2 ارسال شده در تاريخ May 20th, 2013 در ساعت 23:19:37

  4. The Following User Says Thank You to IR ENGINEER For This Useful Post:

    pilot 747 (May 21st, 2013)

  5. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: مداخله مستقیم دولت عامل بیماری صنعت هوایی است

    در کشور ما به حمل و نقل هوایی به عنوان یک امر صرفا خدماتی نگاه میشه و بنابراین کنترل قیمت دست دولت است .

    خدماتی بودن صرف هم مشکلاتی دارد که یکی از آنها عدم توجه به نوسازی و مدرنسازی است .

    ممکن است یک ایرلاین دولتی مانند ایران ایر با کمک دولت خدمات پرواز ارائه دهد ، حتی اگر برای شرکت مقرون به صرفه نباشد ، اما از یک ایرلاین خصوصی نباید این انتظار را داشت که صرفا برای خدمت به مردم کار کند و هیچ برنامه و اندیشه ای برای ترقی نداشته باشد .

    درست است که با درآمد ریالی نمیتوان جوابگوی هزینه های برون مرزی بود ، ولی افزایش بیشتر قیمت ها هم به نفع ایرلاینها نخواهد بود و باعث استقبال کمتر مردم از مسافرت هوایی میشود .

    بنظر من یکی از راههای خوب برای رشد شرکتهای هواپیمایی و استقلال از تامین ارز دولتی ادغام آنها و تشکیل یک ایرلاین مدرن تا حد توان همراه با فرودگاههای مجهز است تا بتوان از طریق آن ایران به یک ترمینال بین المللی برای مسافران کشورهای دور از این منطقه که قصد سفر به کشورهای منطقه ما را دارند ، تبدیل شود و از طریق ایرلاینهای ایرانی ادامه سفر دهند و بدین طریق ایرلاینها هم ارز مورد نیازخود را تهیه کنند .


    #3 ارسال شده در تاريخ May 21st, 2013 در ساعت 01:16:45

  6. The Following 2 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    pakradm (June 4th, 2013), pilot 747 (May 21st, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0