برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. محمد تقی طباطبایی ?????? ??
    محمد تقی طباطبایی
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    July 2012
    مرز پرگهر
    50
    تعداد تشکر : 241
    Thanked 158 Times in 41 Posts

    new_news پس از 45 سال پرده از راز مرگ یوری گاگارین ، اولین انسانی که به فضا رفت برداشته شد

    شاید بالاخره و به لطف فضانورد سابق آقای الکسی لئونوف که اولین راهپیمایی فضایی بشر را در سال 1965 رهبری کرد ، جوابی برای راز مرگ یوری گاگارین ، پیدا کرده باشیم.

    مرگ گاگارین در سال 1968 که یک تراژدی برای تمام علاقمندان به فضا بود، نتیجه سقوط هواپیمایی بود که او هدایت می کرد، ولی اینکه چطور دچار سانحه گردید، به خاطر رازداری ها پیرامون این پرونده تبدیل به موضوعی شد برای علاقه مندان به تئوری توطئه و حتی یوفو ها! عده ای هم می گفتند که او خودکشی کرده.

    اما نظریه های فنی بر این مدار می چرخید که او در حین پرواز آزمایشی، مانوری ضعیف انجام داده و یا موتور هواپیمایش ناگهان خاموش شده و در نتیجه سقوط کرده. حالا راشا تودی گزارشی منتشر کرده که در آن آقای لئونوف جزئیات جدیدی را بیان می کند. او که آن روز در محل حادثه بوده، می گوید که عامل انسانی در مرگ گاگارین نقش داشته.

    لئونوف آن روز، مسئول یک تمرین پرش با چتر بود و به این واسطه در محل حضور داشت. اما هوای بسیار بد شامل باران، باد و برف امکان انجام کار را از او و تیمش گرفت. سپس در حالی که منتظر بود تا تایید رسمی برای لغو تمرین را بگیرد، صدای یک جت مافوق صوت و بعد یک انفجار را به فاصله فقط 1 ثانیه از هم، شنید.
    [از قبل] می دانستیم که یک Su-15 قرار است آن روز تست شود، ولی باید ارتفاعش 10 هزار متر یا بالاتر می بود، نه 450-500 متر. پس حتما دستورالعمل پرواز نقض شده بود.
    لئونوف آن روز با شاهد دیگری حرف زد که می گفت یک Su-15 را در حالی که آتش گرفته بود و دود می کرد، در حال خروج از ابرها دیده. او می گوید:
    [به نظر می رسد که] آن جتِ آتش گرفته، در حالی که مدام ارتفاعش کاهش می یافته، در داخل ابرها از فاصله 10-15 متری گاگارین عبور کرده باشد، در نتیجه هواپیمای او دچار چرخش و سپس وارد یک فاز سقوط دَوَرانی شده باشد. یک سقوط عمیق، اگر بخواهم دقیق بگویم؛ با سرعت 750 کیلومتر در ساعت.
    آخرین جمله ای که از گاگارین شنیده شد، این بود:
    پرنده 645، ماموریت تکمیل شد، در حال پایین آمدن هستیم.
    «55 ثانیه بعد، هواپیمای او سقوط کرد.» لئونوف با گفتن این مورد، از ماجرای بعد از سقوط می گوید:

    «
    ما یک تیم به محل فرستادیم که بقایای هواپیما و سریوگین (کمک خلبان) را پیدا کردند، ولی اثری از گاگارین پیدا نشد، جز جلد نقشه اش و یک کیف. برای همین فکر کردیم که موفق به اجکت شده. یک گردان سرباز فرستادیم که تمام شب داشتند در جنگل جستجو می کردند. فریاد می زدند تا شاید صدای شان را بشنود، ولی تمام چیزی که پیدا کردند باقی مانده یک بالن بود. سه روز بعد، تازه بقایای پیکر یوری گاگارین را پیدا کردیم. از روی خالی که سه روز پیش روی گردنش دیده بودم، فهمیدم که خودش است

    اما به خاطر اینکه یک جت ارتشی مقصر جریان بود، حقیقت به او و دیگران اعلام نشد. این خود آقای لئونوف بود که اخیراً و پس از به دست آوردن درجه امنیتی لازم، قطعات پازل را کنار هم چید. خاطرات او، برخی شبیه سازی های کامپیوتری و دقت بیشتر در گزارش تحقیق، باعث شده که به این نتیجه برسد. هر چند یک اعلام رسمی نیست، ولی خودش آن را نزدیک به واقعیت می داند.

    او با دقت در گزارش تحقیق به تناقض ها پی برد. اینکه فاصله انفجار و صدای مافوق صوت، در گزارش 15 تا 20 ثانیه ذکر شده بود او را به شک انداخت، چون خودش آن را یکی دو ثانیه گزارش کرده بود. 15 تا 20 ثانیه، یعنی اینکه فاصله دو جت کمتر از 55 کیلومتر نبوده، چیزی که نمی توانست حقیقت داشته باشد.

    تنها چیزی که می توانست باعث بر هم خوردن تعادل هواپیمای گاگارین و ورود آن به فاز سقوط دَوَرانی شود، عبور یک هواپیمای سنگین تر از فاصله نزدیک و با سرعت بالا بود که با ایجاد یک موج، تعادل آن را بر هم زده باشد.

    گفته های جنرال زاپولسکی درباره خلبان Su-15 (که از هواپیمای در حال سقوطش اجکت کرد و زنده ماند) نیز هیچ شکی باقی نمی گذارد که او مقصر به وجود آمدن این شرایط بوده. او هنوز در قید حیات است و در 80 سالگی، وضعیت سلامتش چندان خوب نیست. با این حال لئونوف نامش را ذکر نمی کند: «از من خواسته شده که نام او را بیان نکنم. او یک خلبان آزمایشی خوب بود... گفتن نامش چیزی را عوض نمی کند

    والنتینا ترشکووا اولین بانوی فضانورد روسی نیز از این ابراز ناراحتی می کند که چرا اصل ماجرا این همه وقت پوشیده ماند و به خانواده گاگارین، حقیقت گفته نشد. بعد از آن حادثه شوروی دیگر به این بانو اجازه پرواز نداد، چون نمی خواست از دست دادن یک نماد دیگر در تاریخ فضانوردی کشور، به تراژدی تبدیل شود.
    ?????? ???? محمد تقی طباطبایی : June 17th, 2013 ?? ???? 17:16:10
    #1 ارسال شده در تاريخ June 17th, 2013 در ساعت 10:36:15

  2. The Following 11 Users Say Thank You to محمد تقی طباطبایی For This Useful Post:

    B727 (June 17th, 2013), Dream Bird (June 17th, 2013), EP-IBC (June 17th, 2013), Esmaiel_F4 (June 18th, 2013), M.R.H (June 17th, 2013), maryam 69 (June 19th, 2013), mohamadbaha (June 17th, 2013), pakradm (June 18th, 2013), saman9086 (June 17th, 2013), setare aseman (June 17th, 2013), عبدالاحد (June 19th, 2013)

  3. saman9086 ?????? ??
    saman9086
    هوانورد فعال-سرهنگ
    December 2011
    شیراز
    1,549
    تعداد تشکر : 3,752
    Thanked 4,220 Times in 1,282 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: پس از 45 سال پرده از راز مرگ یوری گاگارین ، اولین انسانی که به فضا رفت برداشته شد

    بسیار هم عالی

    ولی یکم گنگ بود یا من نفهمیدم

    پس علت سقوط سوخو15 وی عبور یک هواپیمای دیگه باسرعت بالا از کنار او بود؟



    Russian Air force
    #2 ارسال شده در تاريخ June 17th, 2013 در ساعت 10:42:13

  4. The Following 6 Users Say Thank You to saman9086 For This Useful Post:

    B727 (June 17th, 2013), Dream Bird (June 17th, 2013), M.R.H (June 17th, 2013), mohamadbaha (June 17th, 2013), pakradm (June 18th, 2013), setare aseman (June 17th, 2013)

  5. mohamadbaha ?????? ??
    mohamadbaha
    هوانورد فعال-سرگرد
    May 2012
    تهران & ایلام
    697
    تعداد تشکر : 5,970
    Thanked 2,793 Times in 674 Posts

    ??? ??? پاسخ: پس از 45 سال پرده از راز مرگ یوری گاگارین ، اولین انسانی که به فضا رفت برداشته شد

    یه سوال دیگه اینجا نوشته
    [به نظر می رسد که] آن جتِ آتش گرفته، در حالی که مدام ارتفاعش کاهش می یافته، در داخل ابرها از فاصله 10-15 متری گاگارین عبور کرده باشد، در نتیجه هواپیمای او دچار چرخش و سپس وارد یک فاز سقوط دَوَرانی شده باشد. یک سقوط عمیق، اگر بخواهم دقیق بگویم؛ با سرعت 750 کیلومتر در ساعت.
    درحالی که خود گاگارین این رو میگه
    پرنده 645، ماموریت تکمیل شد، در حال پایین آمدن هستیم.

    یعنی موتور اتیش بگیره و خودش خبر نداشته باشه...؟؟؟


    #3 ارسال شده در تاريخ June 17th, 2013 در ساعت 10:45:22

  6. The Following 6 Users Say Thank You to mohamadbaha For This Useful Post:

    Dream Bird (June 17th, 2013), EP-IBC (June 17th, 2013), M.R.H (June 17th, 2013), pakradm (June 18th, 2013), setare aseman (June 17th, 2013), عبدالاحد (June 19th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0