برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 5 ?? 5
dqw
  1. rockwusho ?????? ??
    rockwusho

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    October 2012
    ایران
    64
    تعداد تشکر : 144
    Thanked 198 Times in 56 Posts

    Question سوال در مورد سیستم هیدرولیک

    با سلام به همه کاربران محترم .. یه سوال خیلی ساده دارم ..
    سوال اینه که ؛ ارتباط بین قسمتهای متحرک هواپیما که با نیروی هیدرولیک کنترل میشند مثل ایلرونها ، الویتورها ، لندیگ گیر و غیره با ادوات کنترلی داخل کابین خلبان به چه نحوی ست؟ توضیح بیشتر اینکه ، در هدایت کننده های قدیمی تر که اندازه بزرگ تر بود (نظیر سسنا) میتوان حدس زد که شبکه هیدرولیک تا داخل کابین لوله کشی شده .. اما در سیستم های مدرن جدیدتر مثل ارباسها که اهرم کنترل چیزی شبیه جوی استیک میباشد آیا شبکه کلیدها و شیرهای هیدرولیک تا زیر اهرم لوله کشی شده اند؟ یا اینکه در این هواپیماها از یک سیستم الکترونیکی واسط بین اهرم و سیستم اصلی هیدرولیک استفاده شده؟

    با تشکر ..
    آسمان و پرواز .... رویای شبانه روز من ..
    ---------------------
    Saeid Abbaspour
    ---------------------
    #1 ارسال شده در تاريخ July 4th, 2013 در ساعت 16:22:40

  2. The Following 8 Users Say Thank You to rockwusho For This Useful Post:

    Ali Pilot (July 4th, 2013), Esmaiel_F4 (July 4th, 2013), iran.aseman (July 4th, 2013), maryam 69 (July 4th, 2013), Mohammadme (July 4th, 2013), Nima Amini (July 4th, 2013), pakradm (July 6th, 2013), pilot 747 (July 4th, 2013)

  3. Nima Amini ?????? ??
    Nima Amini

    عضو شورا هوانوردی
    July 2008
    ایران
    1,673
    تعداد تشکر : 8,296
    Thanked 8,135 Times in 1,642 Posts

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد سیستم هیدرولیک

    وقت بخیر؛

    سیستم های انتقال قدرت که برای متحرک ساختن سطوح کنترل مثل الوان، الویتور، رادر، الرانز و ... صرفا هیدرولیکی نیستند و سیستم های متفاوتی مانند پنوماتیکی و الکتریکی و حتی نوری نیز وجود دارد.

    در هواپیماهای سرنیشین دار سیستم هایی داریم با نام ِ سیستم های الکترونیکی AHMI که مخفف Airborne Human Machine Interface می باشد و همانطوری که از نامش پیداست، سامانه ای برای ارتباط انسان با هواپیما است و در کاکپیت های پیشرفته نظیر Airbus A-350 که از فناوری کاکپیت Full-Glass/Full-touch بهره مند است به وفور می توان یافت.

    البته در سیستم های قدیمی و اولیه مسلما یک رابط ِ ساده وجود داشته است. مثل یه ارتباط لوله کشی شده با محتوای یک نوع روغن از الرانز با داخل کاکپیت.

    در مورد ِ سیستم های هیدرولیکی و ارتباط با اهرم کنترل و الران ها ...
    شما Wingbox یک هواپیمای Civilian/Commercial پهن پیکر رو تصور کنید.
    برای مثال مقاطع ِ یک سمت ِ بال (بال ِ چپ) رو فرض کنید.
    در داخل این wing-sections تعدادی سامانه ی مرتبط با انتقال قدرت هیدرولیکی وجود دارد که شامل Left/Center/Right Hydraulic systems نزدیک به Left-Eleron می باشد و کانکشن ای بین این سیستم و الران ها و اهرم هدایت در داخل کاکپیت می باشد.
    برای spoiler ها و rudder و elevator و ... نیز چنین توضیح خلاصه ای می توان داد.
    در مورد ِ نقش سیستم های الکترونیکی نیز اکثرا در این ارتباط نقش سنجشگرها رو عمل می کنند و اطلاعاتی در مورد ِ وضعیت سیستم به شما خواهند داد.
    #2 ارسال شده در تاريخ July 4th, 2013 در ساعت 19:39:40

  4. The Following 10 Users Say Thank You to Nima Amini For This Useful Post:

    Ali Pilot (July 4th, 2013), arshia81a (July 5th, 2013), Esmaiel_F4 (July 4th, 2013), IR Blue SKY (July 6th, 2013), maverick100 (July 6th, 2013), Mohammadme (July 4th, 2013), NightVision (July 5th, 2013), pakradm (July 6th, 2013), pilot 747 (July 4th, 2013), rockwusho (July 6th, 2013)

  5. Esmaiel_F4 ?????? ??
    Esmaiel_F4

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    July 2012
    اهواز
    959
    تعداد تشکر : 8,446
    Thanked 5,425 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد سیستم هیدرولیک

    با اجاز جناب امینی عرض کنم که در سیستم های قدیمی تر از سیستم هیدرولیک استفاده میشد و اهرم کنترل یا میله ی فرامین در وسط کاکپیت بود. در این سیستم های قدیمی اهرم به وسیله میله مستقیما به سطوح کنترل وصل بود و پیچیدگی و حجم زیادی داشت. با پیشرفت سیستم ها سیستم پرواز با سیم (FBW) بوجود آمد که میله فرامین بوسیله سیم به سطوح کنترل متصل بود و از آنجا سطح کنترل می شد. در این شیوه فرمان یا استیک می تواند در جایی غیر از وسط هم باشد و اغلب طرح های جدید به علت راحتی بیشتر خلبان و مزاحم نشدن دیدن مانیتورها از استیک پهلو استفاده میشود. اخیرا سیستم های پرواز با نور استیک را بوسیله فیبر نوری به سطح کنترلی وصل می کنند. این روش حتی از پرواز با سیم هم حجم کمتری دارد.(در ازای هزینه بیشتر)
    IRIAF F-4 Phantom


    Phantom Phor EVER
    #3 ارسال شده در تاريخ July 4th, 2013 در ساعت 23:16:34

  6. The Following 4 Users Say Thank You to Esmaiel_F4 For This Useful Post:

    Ali Pilot (July 5th, 2013), Nima Amini (July 5th, 2013), pakradm (July 6th, 2013), rockwusho (July 6th, 2013)

  7. rockwusho ?????? ??
    rockwusho

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    October 2012
    ایران
    64
    تعداد تشکر : 144
    Thanked 198 Times in 56 Posts

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد سیستم هیدرولیک

    ممنونم از پاسخهای جامعتون ..



    ??? ??? ????? ???? ???? Nima Amini ????? ??? ??
    کاکپیت های پیشرفته نظیر Airbus A-350 که از فناوری کاکپیت Full-Glass/Full-touch بهره مند است
    این کاکپیت باید بین خلبانها خیلی طرفدار داشته باشه .. من خلبان نیستم اما خیلی دوست دارم فقط برای یک بار هم که شده اون تو رو ببینم ... شما خلبانها خیلی باید شیفته 350 باشید .... واقعا تکنولوژی روز چه در خودرو چه در هواپیما و هر جای دیگه ای شیرینه !!
    ?????? ???? rockwusho : July 6th, 2013 ?? ???? 18:32:53
    آسمان و پرواز .... رویای شبانه روز من ..
    ---------------------
    Saeid Abbaspour
    ---------------------
    #4 ارسال شده در تاريخ July 6th, 2013 در ساعت 18:27:45

  8. The Following User Says Thank You to rockwusho For This Useful Post:

    Nima Amini (July 6th, 2013)

  9. Nima Amini ?????? ??
    Nima Amini

    عضو شورا هوانوردی
    July 2008
    ایران
    1,673
    تعداد تشکر : 8,296
    Thanked 8,135 Times in 1,642 Posts

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد سیستم هیدرولیک

    ... شما خلبانها خیلی باید شیفته 350 باشید ...
    وقت بخیر ؛
    بنده خلبان نیستم و رشته ی تخصصی بنده مهندسی هوافضا می باشد.
    #5 ارسال شده در تاريخ July 6th, 2013 در ساعت 19:51:15

  10. The Following 5 Users Say Thank You to Nima Amini For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (July 6th, 2013), IR Blue SKY (July 6th, 2013), pakradm (July 7th, 2013), rockwusho (July 7th, 2013), عبدالاحد (July 6th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0