برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. سينا حمزانلويي ?????? ??
    سينا حمزانلويي
    هوانورد نیمه فعال-سرگرد
    April 2013
    THR-BJB
    525
    تعداد تشکر : 939
    Thanked 966 Times in 368 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? يادگار پرواز 7908

    5سال گذشت...


    24 تیرماه 1388


    ساعت 11:34


    خلبان: برج، کاسپین 7908 آماده پرواز


    کنترلر: کاسپین 7908 باند باز، پرواز آزاد


    موتورها غرش کنان طول باند را طی کرده و پرنده ی آهنین بال با سرعت به سمت ابدیت به پرواز در می آید.




    خلبان: برج مراقبت، کاسپین 7908 صحبت میکنه همه چیز طبق طرح پروازی پیش میره، ....
    .
    .
    .
    .
    .
    ساعت 11:50


    نقطه ای روی رادار محو میشود. کنترلرها نگرانند. باز هم بررسی میکنند. درسته یکی از نقاط کم شده. 7908 کجاس؟


    با 7908 تماس بگیرید


    پرواز 7908 اینجا رادار تهران اعلام موقعیت کنید


    و سکوت...


    کاسپین 7908 جواب بدید
    .
    .
    و باز هم هیچ


    از ماهواره ها خبر میرسد دستگاه موقعیت یاب شرایط اورژانسی *(ELT) یکی از هواپیماها نقطه ای را به مرکز خود مخابره کرده.


    مختصات این نقطه (۳۶°۸′۳۳″ شمالی ۴۹°۵۹′۳۸″ شرقی)


    مرکز کنترل تهران با خبر میشود


    گزارشهای مردمی از محل حادثه مخابره میشود.


    این نقطه کجاست؟


    جایی بین روستاهای فارسیان و جنت‌آباد در بخش مرکزی قزوین


    شک ها به یقین تبدیل میشود. کاسپین 7908 زمین خورده. تیم های امداد و نجات به محل حادثه اعزام میشوند. ممکنه کسی زنده مونده باشه؟


    وقتی به محل میرسن باورشون نمیشه که یه هواپیما به تکه هایی اندازه کاغذ تبدیل شده باشه.
    جسدی باقی نمونده. همه چیز غیرقابل شناسایی
    فقط با آزمایشات DNA اجساد شناسایی میشن.


    وحشتناک بود...


    غم و اندوه سرتاسر ایران را فرا میگیرد. فاجعه ای دردناک


    علت چیست؟
    خلبان؟ نقص فنی؟ شرایط جوی؟


    تیم های بررسی سانحه اعزام میشوند. جعبه سیاه پیدا میشود.
    بعد از ماه ها تحقیق علت سانحه جدا شدن يک قطعه از کمپرسور کم فشار موتور شماره يک و برخورد آن با موتور و در نهایت انفجار موتور و کنده شدن دم هواپیما اعلام میشود


    آیا خلبان مرحوم شیراکبری مقصر بوده؟


    روسها بعد از رمزگشایی جعبه سیاه اعلام کردن در موقع حادثه خلبان در کابینش نبوده. این ادعا از سوی ایران رد شد. مگه میشه زمانی که هواپیما هنوز به نقطه کروز خودش نرسیده خلبان صندلیشو ترک کنه؟


    دوستان به اندازه کافی به این فاجعه پرداخته شده در این پست فقط قصد داشتیم تا یادی کنیم از 168 مسافر و خدمه اون پرواز بی انتها


    دوستان شدت حادثه به حدی بود که ۶ هکتار از اراضی زراعی اون منطفه نیز دچار حریق شده بوده. در محل برخورد هواپیما با زمین گودال عظیمی به قطر ۶۰ تا ۷۰ متر ایجاد شد
    به گفته شاهدان عینی دقایقی پیش از سقوط، هواپیما آتش گرفته بود و تلاش خلبان برای نشستن روی زمین بی نتیجه بود و منجر به چرخ زدن هواپیما در حوالی شهر اقبالیه شد و در حال دور زدن نیز به ناگاه پس از آتش گرفتن دم هواپیما در مزارع گندم سقوط می‌کند.




    طبق گزارش‌ها از ۱۶۸ مسافر این پرواز، ۳۸ تن ایرانی‌الاصل (شامل ۲ تن از خدمه)، ۴۰ تن شهروند ارمنستان، ۲ گرجستانی، ۲ کانادایی، ۲ ایرانی-استرالیایی و همچنین ۲ ایرانی-آمریکایی بوده‌اند.

    مسافران سرشناس

    اعضای تیم ملی جودو نوجوانان ایران
    لون داویدیان نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی
    ناتلا نیکولاوا، همسر سفیر گرجستان در ایران.
    عبدی یمینی آهنگساز مشهور و سازندهٔ بسیاری از آثار داریوش ، منصور ، شهیار قنبری و...




    ***اسامی کادر پروازی***


    استاد خلبان علی اصغر شیر اکبری
    خلبان جواد معصومی
    کمک خلبان مهدی فیروزه سهیل (عکس الصاقی)
    مهندس پرواز نیما صالحی رزوه
    مهندس فنی گرگوری بارساغیان
    مهندس فنی سورن موقومونیان
    سرمهماندارسیدعباس قائم مقامی
    مهماندارارشد امیر علی ملکی نژاد
    مهماندارارشدفرشته سماکی رحمت
    مهماندارارشدساناز اصلانی
    مهماندارمریم فرهادی
    مهماندار مریم کمانی


    روحشان شاد، یادشان گرامی...




    ---------------------------------------------------------------
    *ELT: Emergency Locator Transmitter


    دستگاهی در هواپیما که با وارد شدن ضربه غیر عادی به هواپیما این دستگاه سیگنالی را به ماهواره های COSPAS/SARSAT ارسال کرده و مختصات جغرافیایی را اعلام میکند. این دستگاه قبلا بر روی فرکانسهای 121.5 و 243.0 مگاهرتز کار میکرد که به دلیل مشکلاتی، این فرکانسها حذف و هم اکنون بر روی فرکانس 406 مگاهرتز فعالیت میکند.
    ?????? ???? سينا حمزانلويي : July 16th, 2013 ?? ???? 02:18:38
    #1 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2013 در ساعت 01:10:13

  2. The Following 13 Users Say Thank You to سينا حمزانلويي For This Useful Post:

    Alireza Sayah (July 16th, 2013), amir.fly (July 16th, 2013), B727 (July 17th, 2013), dorchin (July 16th, 2013), Dream Bird (July 16th, 2013), EP-IBC (July 16th, 2013), Esmaiel_F4 (July 16th, 2013), Farhan (July 16th, 2013), majidkar (November 22nd, 2013), mobinall (July 20th, 2013), omidair (July 16th, 2013), pakradm (July 16th, 2013), saman9086 (July 16th, 2013)

  3. W mahan 5 ?????? ??
    W mahan 5
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    January 2009
    تهران
    647
    تعداد تشکر : 4,369
    Thanked 1,668 Times in 384 Posts

    ??? ??? پاسخ: يادگار پرواز 7908

    این نوشته واقعا قلبم رو به درد آورد.
    امیدوارم دیگه هیچ وقت فریب روسها رو نخوریم.افراد نامردی که خودشون در هوایمایی ملی خودشون هواپیمای نقص دار مزخرف با تکنولوژِی 200 سال پیش خودشون رو خارج میکنن.
    اگه تحریمیم اگه نمیتونیم به مردم خدمات هوایی خوبی بدیم ، در هواپیمایی رو تختنه کنیم مردم با قطار اوتوبوس برن مسافرت نه اینکه روحشون بره مسافرت...
    متاسفم...
    با ولایت زنده ایم،تا زنده ایم رزمنده ایم....


    #2 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2013 در ساعت 23:24:00

  4. The Following 4 Users Say Thank You to W mahan 5 For This Useful Post:

    B727 (July 17th, 2013), Esmaiel_F4 (July 17th, 2013), pakradm (July 17th, 2013), سينا حمزانلويي (July 17th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0