برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 4 ?? 4
dqw
  1. reza.mechanic ?????? ??
    reza.mechanic
    هوانورد عادی - سرباز صفر
    July 2013
    تبریز - تهران
    1
    تعداد تشکر : 3
    تعداد تشکر :Thanked 3 Times in 1 Post

    Question راهنمایی در مورد پدیده فلاتر

    سلام .

    اگه از دوستان کسی در مورد فلاتر بطوری که از اول کامل توضیح بده مطلبی داشته باشه ممنون میشم راهنمایی کنه .
    #1 ارسال شده در تاريخ July 21st, 2013 در ساعت 13:41:30

  2. The Following 3 Users Say Thank You to reza.mechanic For This Useful Post:

    B727 (July 21st, 2013), Esmaiel_F4 (July 21st, 2013), Mehdi520 (October 20th, 2014)

  3. ارش کمان گیر ?????? ??
    ارش کمان گیر
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2012
    کرج
    130
    تعداد تشکر : 49
    Thanked 292 Times in 97 Posts

    ??? ??? پاسخ: راهنمایی در مورد پدیده فلاتر

    ??? ??? ????? ???? ???? reza.mechanic ????? ??? ??
    سلام .

    اگه از دوستان کسی در مورد فلاتر بطوری که از اول کامل توضیح بده مطلبی داشته باشه ممنون میشم راهنمایی کنه .
    دورود.
    structural flutter
    به ارتعاشات سازه ای که ترکیبی خمش و پیچش باشد. میتونه برای دم یا بال باشه.
    وقتی بال به سمت بالا خم می شود . ممان پیچشی Nose down را تجربه می کنه. زمانی که محدوده ی بالا را طی کرد... مانند فنر به سمت پایین حرکت می کنه.
    ...........
    علت رخ دادن این پدیده ..وجود اختلاف فاز 90 درچه ای بین خمش و پیچش می باشد. بدین صورت که زمانی به خمش یه حداکثر مقدار خود می رسد و پیچش به مقدار میانی خود می رسی و برعکس.
    البته سرعت بحرانی فلاتر هم داریم...اگر به این صورت برسیم....دیگه گیم اور می شی.
    البته سطوح کنترلی هم control flutter هم رخ می دهد..........مخصوصا Aileron
    زمانی که مرکز ثقل پشت خط لولا قرار گیرد...وقتی بال به سمت بالا شتاب گیری می کند..اینرسی سطح کنترلی باعث می شود سطح کنترل نسبت به بال..به سمت پایین تاب بخورد...این امر موجب افزایش برا . ایجاد حرکت غیر میرا میشه.
    برای رفع این پدیده از mass balancing
    استفاده می کنند.(وزنهایی موقعیت مر کز ثقل را در محل مناسبی تنظیم کرد.)
    #2 ارسال شده در تاريخ July 26th, 2013 در ساعت 00:58:00

  4. The Following 4 Users Say Thank You to ارش کمان گیر For This Useful Post:

    fmspace (December 18th, 2013), Mehdi520 (October 20th, 2014), Nima Amini (July 26th, 2013), reza.mechanic (July 26th, 2013)

  5. ارش کمان گیر ?????? ??
    ارش کمان گیر
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2012
    کرج
    130
    تعداد تشکر : 49
    Thanked 292 Times in 97 Posts

    ??? ??? پاسخ: راهنمایی در مورد پدیده فلاتر

    برای ببن بردن این پدیده ....مقاومت پیجشی بال رو افزایش می دند.....و اصلاح توزیع جرمی بر روی بال (قرارگیری بال روی بال) پارامتر مهمی هست.
    #3 ارسال شده در تاريخ July 26th, 2013 در ساعت 01:00:58

  6. The Following 3 Users Say Thank You to ارش کمان گیر For This Useful Post:

    fmspace (December 18th, 2013), Nima Amini (July 26th, 2013), reza.mechanic (July 26th, 2013)

  7. ارش کمان گیر ?????? ??
    ارش کمان گیر
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2012
    کرج
    130
    تعداد تشکر : 49
    Thanked 292 Times in 97 Posts

    ??? ??? پاسخ: راهنمایی در مورد پدیده فلاتر

    نکته جالب برای افزایش مقاومت پیچش بال در هواپیما های یدون دم (tailless) جوابگو نخواهد بود..درچنین مواردی مقاومت flexural را افزایش می دهند.
    #4 ارسال شده در تاريخ July 28th, 2013 در ساعت 00:34:43

  8. The Following 2 Users Say Thank You to ارش کمان گیر For This Useful Post:

    fmspace (December 18th, 2013), reza.mechanic (August 16th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0