برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 10
dqw
  1. davar_73 ?????? ??
    davar_73
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    May 2013
    تهران-ارومیه-مشهد-کرماشان
    376
    تعداد تشکر : 2,826
    Thanked 844 Times in 303 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    hot یک پیشنهاد برای حل مشکل حمل ونقل هوایی ایران

    من پیشنهاد دارم که همه بیاید سبک سنگین بعد به رهبر معظم انقلاب بدیم. نمی دونم شاید روش فکر کردن .

    5 سال پیش سوار شدن هواپیما با کلی درد سر بود وقتی میخواستی بلیت بگیری باید پارتی داشته باشی ولی الان خوش بختانه هر لحظه بخوای هست (به جز زمان های پیک) که از دلایل ان یکی افزایش ناوگان با هواپیما های متوسط و گرون شدن بلیت ( واقعا اگه کسی کار واجبی داشته باشه میگیره). اما گرون کردن دیگه فکر نکنم در اینده نزدیک فایده داشته باشه .اما باید یه برنامه ریزی درست باید برای اینده کرد ویک برنامه زود بازده درست کرد تا از مشکلات اینده جلوگیری کرد. با وجود این که تحریم های ظالمانه وجود دارد ما نمی توانیم تنهایی بشیم ایرباس یا بوینگ یا... . واین واقعیت باید قبول کنیم که مثلا اروپا با هم کاری هم توانستند ایرباس و انتونف و... ساختند و اگر کشوری بخواهد به ما کمک کند منافع چند برابری در ان باید داشته باشد. پس ما باید به اتکای خود و دور از مسائل حاشیه ای با کمک هم یک برنامه ای را بسازیم . با این وجود باید شرایط حمل ونقل در کشورمان بررسی کنیم

    باید سفر های هوایی را دسته بندی کنیم
    1-کسی که کاری فوری در مقصدش داره
    2-کسی که فقط برای علاقه به پرواز پرواز می کنه
    3- کسی که برای سفر ها و تور ها سفر میکنه
    4-مدیران پروازی

    دسته 2 و 3 که بیشترین افراد به خودشون اختصاص داده اند فکر نمیکنم اگه یک ساعت نیم پروازش تبدیل به 3 ساعت بشه مشکل داشته باشه.شاید چون زمانش بیشتر میشه لذت هم ببرند. حالا که ما تجربه کافی برای ساخت هواپیما در حد فوکر نداریم بیایم در مرحله اول هواپیمای 10 نفره و15 نفره بزنیم تا هم فرود گاه های مرده کشور زنده کنیم و هم از مشکلاتی که در سال های اتی با ان مواجه خواهیم شد نظیر فرسودگی بیشتر ناوگان یا بالا شدن تقاضای بیشتر به جهت اینکه مردم در اینده نزدیک بسیار کمتر از حمل و نقل جاده ای استفاده خواهند کرد. با ساخت این هواپیما ها هم تجربه بدست می اوریم و هم اشتغال زایی فراوان و هم از ضرر دهی شرکت ها کاسته میشود مثلا هواپیمای ماهان با 60تا مسافر از مشهد بلند نمیشه که پول سوختش هم نرسه .چون صنعت هواپیما سازی ما هم تجربه و هم فناوری و هم ضرفیت ساخت هواپیما 2 تا 20 نفری رو داره .پس ما می تونیم تو هر شهری یک هواپیماسازی بزنیم علاوه براشتغال زایی فراوان چه در ساخت چه در استخدام خلبان . بعد ازمدتی رو بیاریم به سمت هواپیماهای سنگین .



    جمع بندی:
    باساخت هواپیمای سبک 2 تا 20:

    1- زنده کردن فرودگاه کشور
    2-اشتغال زایی فراوان چه در ساخت چه در پرواز
    3-جلوگیری از مشکلات که در فرسودهتر شدن ناوگان
    4-جلوگیری از ضرر دهی شرکت ها در دیگر ایام سال
    5-صادرات
    6-هنگامی مشکل هوایی حل بشه تحریم ها در این موضوع کاهش پیدا می کنه
    #1 ارسال شده در تاريخ July 27th, 2013 در ساعت 19:54:21

  2. The Following 4 Users Say Thank You to davar_73 For This Useful Post:

    Alireza Sayah (July 28th, 2013), homa ye aseman (July 27th, 2013), tomcat6004 (March 14th, 2015), عبدالاحد (July 27th, 2013)

  3. mohamadbaha ?????? ??
    mohamadbaha
    هوانورد فعال-سرگرد
    May 2012
    تهران & ایلام
    697
    تعداد تشکر : 5,970
    Thanked 2,791 Times in 674 Posts

    ??? ??? پاسخ: یک پیشنهاد برای حل مشکل حمل ونقل هوایی ایران

    راستش من نظر شما رو خوندم اما به نظر شما فقط این کافیه ایا شما فکری به حال مسافرهای خارجی کردید....

    به نظر من اولویت اول در بازسازی ناوگان هست بله تحریم هست اما باید قبلش تحریم ها رفع بشه و پول ها مدیریت و بعدش به فکر بازسازی فرودگاه ها و ناوگان باشند نه اورهال بلکه تعویض با هواپیما های جدید....

    به نظر من اگه قراره کاری صورت بگیره باید برای نوسازی باشه چون بودجش به اندازه زیاد هست فقط میمونه شرایطش که امیدوارم هر چه زودتر فراهم بشه.


    #2 ارسال شده در تاريخ July 27th, 2013 در ساعت 21:54:36

  4. The Following 2 Users Say Thank You to mohamadbaha For This Useful Post:

    B727 (July 28th, 2013), عبدالاحد (July 27th, 2013)

  5. davar_73 ?????? ??
    davar_73
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    May 2013
    تهران-ارومیه-مشهد-کرماشان
    376
    تعداد تشکر : 2,826
    Thanked 844 Times in 303 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: یک پیشنهاد برای حل مشکل حمل ونقل هوایی ایران

    منظورم استفاده همینا برای خارجی استفاده بشه درسته اما اول نیاز داخل لازم تره چون نهایتش برای پرواز خارجی از پرواز عربی استفاده می کنیم چون می دونی که پیشنهاد پرواز خارجی ایران شرکت هواپیمایی خلیج پیشنهاد داد با 70 درصد درامد برای خود شرکت که ایران رد کرد.
    الان پرواز داخل مهمتر .بهتر به امار کشته های جاده ای سالیانه یک نگاهی بکنیم و اگر الان فکری نکنیم چند سال دیگه هیچکس ساعت ها نشستن در جاده ترجیح نمیده. اونوقت نمی تونیم باز بلیت گرون کنیم.
    و هواپیما نو صفر مایلی فکر نکنم کشوری به ایران بده .اگه بیایم نقطه ضعف مون حل کنیم خود امریکا باز برای اینکه شرکت های داخلی ضعیف کنه مجوز بهترین هواپیما ها رو میده

    البته کاملا موافقم
    ?????? ???? davar_73 : July 27th, 2013 ?? ???? 22:31:56
    #3 ارسال شده در تاريخ July 27th, 2013 در ساعت 22:30:33

  6. The Following 4 Users Say Thank You to davar_73 For This Useful Post:

    B727 (July 28th, 2013), mohamadbaha (July 27th, 2013), tomcat6004 (March 14th, 2015), عبدالاحد (July 27th, 2013)

  7. mohamadbaha ?????? ??
    mohamadbaha
    هوانورد فعال-سرگرد
    May 2012
    تهران & ایلام
    697
    تعداد تشکر : 5,970
    Thanked 2,791 Times in 674 Posts

    ??? ??? پاسخ: یک پیشنهاد برای حل مشکل حمل ونقل هوایی ایران

    و هواپیما نو صفر مایلی فکر نکنم کشوری به ایران بده
    خوب بله البته تا جایی که از انتونف و....به جای هواپیماهای نو استفاده کنیم همینه....منم نمیگم الان میدن گفتم اگه بشه تحریم رو رفع کرد بعد شما میدونید چقدر از پول کشور داره بیخود خرج میشه....اگه همین مقدار مدیریت بشه راحت میشه تغیر ناوگان رو حس کرد...

    بعدش من اصلا با خوداکتفایی مخالف نیستم اما خوب نمیشه از صفر تا صد رو یک شبه طی کرد حداقل چندسال تجربه و ازمایش لازمه و ا اون موقع نباید نشت...!!


    #4 ارسال شده در تاريخ July 27th, 2013 در ساعت 22:51:07

  8. عبدالاحد ?????? ??
    عبدالاحد

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    February 2011
    منزل
    1,402
    تعداد تشکر : 4,588
    Thanked 3,805 Times in 1,141 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: یک پیشنهاد برای حل مشکل حمل ونقل هوایی ایران

    حرف شما در صورتی که ایران اصلا نخواد قدمی در برداشتن تحریم ها برداره درسته. اما چه کسی بیاد و هواپیما سازی راه بندازه؟ میدونید چقدر هزینه زیادی میبره؟مطمئن باش خیلی ها به این موضوعات فکر کردند و اگر مقدور می بود تاحالا کارخونه زده بودند. بعدش هم با کدوم فن و تخصص؟ چه کسایی رو میشناسید که موتورهواپیما طراحی کرده باشند یا بلد باشند؟ جر چند تا واشر و از این قبیل چیزا مگه چیز دیگه ای بلدند؟ فقط بلدند مونتاژ کنند و بس اونم نه هواپیمای مسافر بری.
    اگر مسئولین قدم بردارند و راهی پیدا کنند تا تحریم ها برداشته بشه و عین بقیه کشور ها بریم و با شرکت های هواپیما سازی قرارداد ببندیم اونوقت میتونیم با همکاری شرکت های هواپیماسازی با هزینه خیلی خیلی کمتر از الان هم هواپیما بسازیم و هم دانشمندانمون شیوه ساخت رو ببینند و یاد بگیرند تا در آینده خودکفا باشیم. اما متاسفانه هیچ کدام از این حرف ها عملی نمیشه چون...بقیش رو نمیگم چون خودتون میدونید چیه.


    ما پگرمندء بین گوں دیما روگین ذمہ دارے نہ گوں گوستگین یادان

    #5 ارسال شده در تاريخ July 27th, 2013 در ساعت 22:59:10

  9. The Following 2 Users Say Thank You to عبدالاحد For This Useful Post:

    B727 (July 28th, 2013), mohamadbaha (July 27th, 2013)

  10. davar_73 ?????? ??
    davar_73
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    May 2013
    تهران-ارومیه-مشهد-کرماشان
    376
    تعداد تشکر : 2,826
    Thanked 844 Times in 303 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: یک پیشنهاد برای حل مشکل حمل ونقل هوایی ایران

    منظورم انتونوف نبود منظورم همین هواپیمای 2 نفره و 4 نفره که تو گلبهار می پرند مال ایران.
    تو فروردین سال 90 منوچهر منطقی رو نشون داد گفت تمام سیستم ها طراحی شده ازش نمونه ساختن ولی مشکلشون رو بال هاشه اون هواپیمای 52 نفره بود . حالا یا مونتاز یا تولید کرده بودند نمیدونم ولی موتور داشت .
    در ضمن فکر نکنم تحریم مفت بردارند فکر کنم خیلی باید باج بدن
    #6 ارسال شده در تاريخ July 28th, 2013 در ساعت 15:38:22

  11. The Following 2 Users Say Thank You to davar_73 For This Useful Post:

    B727 (July 30th, 2013), tomcat6004 (March 14th, 2015)

  12. B727 ?????? ??
    B727
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    December 2012
    بم
    363
    تعداد تشکر : 12,519
    Thanked 944 Times in 316 Posts

    ??? ??? پاسخ: یک پیشنهاد برای حل مشکل حمل ونقل هوایی ایران

    درود....
    دوست بزرگوارم این ها که فرمودین حرف دلتونه و یک نظره و خوب محترمه و در نوع خودش جالب ، اما بقول عبدالاحد عزیز در برخی موارد خانه از پای بست ویران است.... مشکل ما جای دیگه ست و در شرایط کنونی ما حتی نمیتونیم
    طراحی کاملی داشته باشیم چه رسد به تولید.باید پله پله رفت بالا.باید ابزارش و شرایطش فراهم بشه.... بایدکج اندیشی ها و ... جای خودشونو به دلسوزی ها و واقع بینی ها بدن.... باید ظرفمونو بزرگتر کنیم...باید دریایی باشیم که آسمان و دریارو
    فتح کنیم.چشمها را باید شست دوست عزیز.... و ما متاسفانه توی این مسابقه بزرگ بین المللی کمی ! عقب افتادیم و شل زدیم.....
    #7 ارسال شده در تاريخ July 28th, 2013 در ساعت 17:32:59

  13. mamad pilot123 ?????? ??
    mamad pilot123
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    August 2012
    فعلا خونمون
    296
    تعداد تشکر : 1,763
    Thanked 424 Times in 181 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: یک پیشنهاد برای حل مشکل حمل ونقل هوایی ایران

    نه تنها در صنعت هوانوردی بلکه در تمام صنایع ما فقط اماده خور شدیم....مطمعن باشید ما حتی نمیتونیم یه خودرو از خودمون بسازیم چه برسه به هواپیما....فقط مونتاژ و مهندسی معکوس!!!!.چطوری یه پراید9میلیونی میشه18ملیون اونم فقط با سه درصد واردات قطعه؟؟؟
    معلومه که همش ماس مالیه...وقتی ایران خودرو میاد به یه شرکت بزرگ خارجی سفارش طراحی موتور میده بعدش سرسری از روش مونتاژ میکنه و روی ساخت یه قطعه مشکل الیاژ پیدا میکنه وسرسری یه الیاژ دیگه جاش میذاره..چی میشه؟ حالا موتور هی روغن میده نمیشه هم کاریش کرد!!!!....در ضمن درجواب شما که گفتید هواپیمای52نفره(ان-140)موتور هاش مستقیما از خود اکراین وارد میشد...
    #8 ارسال شده در تاريخ July 28th, 2013 در ساعت 19:27:39

  14. The Following User Says Thank You to mamad pilot123 For This Useful Post:

    B727 (July 30th, 2013)

  15. davar_73 ?????? ??
    davar_73
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    May 2013
    تهران-ارومیه-مشهد-کرماشان
    376
    تعداد تشکر : 2,826
    Thanked 844 Times in 303 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: یک پیشنهاد برای حل مشکل حمل ونقل هوایی ایران

    فان 140 نبود و موتوراش پراپ نبود .
    به نظر من دولت اگه واقعا بخواد کاری بکنه یک هفته ای هم می کنه .من یکی از دوستام تو نیروگاه توس مشهد کار می کرد 3 سال پیش گفت که دو تا از توربین ها یاتاق زده بود و شکستگی خفیف داخلش بوده که با اون حالت 15 روز بیشتر کار نمی کرده اگه این توربین ها از مدار خارج می شدن 30 درصد برق شمال شرق قطع میشده. چون تکنولوژی شو نداشتن ظرف 2 و 3 روز با پول زیاد از ژاپن و فنلاند و یک کشور دیگه دانشمند میخرند میان توربین رو 10 روزه میسازن نصب می کنن.الان توربین هم میسازن . توربین نیروگاه قابل مقایسه با هواپیما نیست .من معتقدم با پول قیامت نمیشه خرید وگرنه همه چیز میشه خرید . اما نباید نامید بود وضعیت بد هست اما از بس گفتیم دلیل اوردیم واقعا باورمون شده وضعیت بد هست اما نه به اونشدت . البته این عقیده منه گرونی پراید و... جنبه سیاسی داره که فکر نمیکنم اینجا خوب باشه بحث کنیم
    #9 ارسال شده در تاريخ July 29th, 2013 در ساعت 19:27:20

  16. The Following User Says Thank You to davar_73 For This Useful Post:

    tomcat6004 (March 14th, 2015)

  17. mohamadbaha ?????? ??
    mohamadbaha
    هوانورد فعال-سرگرد
    May 2012
    تهران & ایلام
    697
    تعداد تشکر : 5,970
    Thanked 2,791 Times in 674 Posts

    ??? ??? پاسخ: یک پیشنهاد برای حل مشکل حمل ونقل هوایی ایران

    واقعا باورمون شده وضعیت بد هست اما نه به اونشدت
    دوست عزیز واقعا شما کجا زندگی میکنید اینطوری حرف میزنید .....میخوایید یه امار نه اصلا مدرک بدم تا ببینی بغیر از چندتا فرودگاه بقیه فقط در حد اسم تشریف دارند...>!!!

    این بحث رو تموم کنید چون اگه دولت میخواست میتونست توی یه سال کل ناوگان رو نوسازی کنه....!!!
    اینجام جای بحث سیاسی و....نیست....منم نمیتونم خارج از قوانین وارد بشم.


    #10 ارسال شده در تاريخ July 29th, 2013 در ساعت 20:32:38

  18. The Following 3 Users Say Thank You to mohamadbaha For This Useful Post:

    B727 (July 30th, 2013), tomcat6004 (March 14th, 2015), عبدالاحد (July 29th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0