برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    new_1 پشت پرده راه‌اندازی یک ایرلاین

    تاسیس یک ایرلاین جدید در صنعت هوانوردی کشورمان هر چند می تواند با مشکلات زیادی روبرو باشد اما خالی از لطف نیست بالاخص این که این ایرلاین متعلق به یک شرکت هلدینگی باشد که رئیس آن رد پای ناخوشایندی در اقتصادکشور برجای گذاشته باشد. کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی جدای از این که پشت پرده این همه تشریفات چیست این موضوع را یک سرمایه گذاری جدید در ناوگان هوایی می‌دانند.
    وچود یک ایرلاین قوی شاید اگر به طور محسوس حسادت سایر ایرلاین‌ها را مشهود نکند اما به طور حتم برخی نگرانی‌ها از جلب توجه مخاطبان را به دنبال خواهد داشت. بالاخص این‌که اگر تا چندماهه آینده جزو سه شرکت برتر ایران بعد از هما و ماهان باشد که دیگر رقابتی را برای سایر شرکت ها باقی نمی‌ماند.اما همه این ها در حد باید و شاید است.

    راه اندازی شرکت هواپیمایی با توجه به این که صنعت هوانوردی کشورمان به اندازه کافی با مشکلات زیادی مواجه است شاید بدون تدبیر باشد اما در این میان از سال‌‌های گذشته تاکنون همیشه این بحث مطرح بوده که ایرلاین‌های کوچکتر بایکدیگر ادغام شده و به یک شرکت هواپیمایی منسجم با عملکرد بهتری تبدیل شود هر چند که همه این سخنان و پیشنهادات کارشناسی از سوی سازمان هواپیمایی کشور و همچنین برخی کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی با موافقت همراه نشد. اما امروز با افتتاح یک شرکت هواپیمایی دیگر و ورود 17 هواپیما، شاید هنوز امیدی به کاهش ایمنی باشد.

    طبق این گزارش، به تازگی، یک شرکت هواپیمایی به نام فراز قشم وارد بازار رقابت صنعت حمل و نقل هوایی ایران شده این در حالی است که ورود این ایرلاین‌ نه تنها در شرایط فعلی با حرف و حدیث‌هایی مواجه شد بلکه به گفته برخی کارشناسان هوانوردی این موضوع یعنی سرمایه گذاری جدید که جای خوشحالی دارد.

    گفته می‌شود، بابک زنجانی که وی را به عنوان یکی از تاجران ایرانی می‌شناسند موسس این ایرلاین بوده به عبارتی یکی از زیرمجموعه‌های شرکت هلدینگی توسعه سورینت قشم شرکت هواپیمایی تازه افتتاح شده فراز قشم است.

    چیزی که دراین شرکت برای اولین بار نظر بسیاری را به خود جلب کرد پوشش قرمز مهمانداران این ایرلاین بود که بعدها در رسانه ها اعلام شد که این موضوع به علت دوستی بابک زنجانی و سردار رویانیان (سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس) و اختصاص این ایرلاین به تیم پرسپولیس است.

    همچنین، بابک زنجانی درسایت گل اعلام کرده که راه اندازی خط حمل و نقل پرسپولیس تاکسی شهری و بی سیم و راه اندازی اپراتور تلفن همراه نسل چهارم پرسپولیس با خدمات ویژه که مشتمل بر موج یا نسل چهارم خدمات سیم کارت منطبق با آخرین فناوری روز جهان از جمله اقداماتی است که این شرکت هلدینگ در آینده ای نه چندان دور پیش‌بینی کرده است.

    بابک زنجانی با توجه به این که یک تاجر است در برخی مسائل اقتصادی یا ورزشی که پای سود و زیان وسط باشد نیز دست دارد. در این میان تاسیس و افتتاح یک ایرلاین و به خدمت گماردن آن برای پرسپولیس کمی با ابهام بوده اما به گفته برخی کارشناسان از بعد هوایی بسیار هم خوشحال کننده است چرا که یک سرمایه گذاری جدید وارد بازار کار شده است.

    بابک زنجانی از جمله کسانی است که در تاریخ اقتصادی کشورمان و به علت تعامل نزدیکی که با برخی مسئولان دارد همیشه در ذهن ها باقی ماند. چرا که وی به گفته خودش دارای بیش از 60 شرکت از جمله شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم و "اولین بانک سرمایه گذاری اسلامی" (به انگلیسی First Islamic Investment Bank) در مالزی است. او همچنین شرکت هایی در دوبی، ترکیه و تاجیکستان دارد. در یکی از قطعنامه های تحریم اتحادیه اروپا که از او اسم برده شده 15 شرکت منتسب به او نام برده شد. همچنین وی مالک و رییس هیات مدیره باشگاه فوتبال راه‌آهن بوده و رئیس هیئت مدیره هواپیمایی فارس قشم نیز است.

    طبق آن چه که مشهود است، وجود وی برای ایجاد سرمایه گذاری جدید در ناوگان هوایی و حتی تیم فوتبال پرسپولیس کمی سوال برانگیز شده است اما علیرضا منظری کارشناس صنعت حمل و نقل هوایی چنین نظری ندارد و در گفت و گو با CHN، وجود ایرلاین جدید را خالی از لطف ندانسته و با بیان این که شرکت فراز قشم سابقه طولانی دارد ابراز کرد: « این شرکت ابتدا درسال های دهه 70 در منطقه آزاد قشم ثبت و پس از دریافت پروانه بهره برداری هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت خود را با دو فروند هواپیمای اجاره ای در مسیر قشم به تهران و بالعکس آغاز کرد ولی بعد از مدتی با مشکلات مالی مواجه شد.»

    او اضافه کرد: « یک هواپیمای یاک 40 (روسی) این شرکت در مسیر تهران ـ ساری حامل وزیر راه و ترابری و همراهان سانحه داد. و بعد از تغییر سهامداران، دوباره آغاز به کار کرد ولی نتوانست فعالیت خود را استمرار بخشد و بعد از مدتی فعالیت آن متوقف و پروانه بهره برداری آن معلق گردید.»

    منظری در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: «حدود چندین ماه قبل سرمایه گذار جدیدی سهام آن شرکت را خریداری و مالک آن شد و با سرمایه‌گذاری مناسب در فرودگاه قشم به عنوان پایگاه شرکت و فراهم آوردن امکانات و تسهیلات به نظر می آید که توان استمرار فعالیت را دارد و پس از آن نسبت به خرید چند فروند هواپیمای فوکر 50 از کیش ایر کرد و هم اکنون نیز تعدادی هواپیما از نوع فوکر100 وایرباس 320 و ایرباس 600-300 و RJ خریداری و پس از انجام تشریفات قانونی آماده پرواز کرده است.»

    وی در پاسخ به این سوال که ورود یک ایرلاین دیگر به جمع خمیدگان این صنعت با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم ها را چگونه ارزیابی می کنید ابراز کرد: « با توجه به این که سرمایه گذار جدید نسبت به ورود سرمایه خود در بخش هوایی کرده برای صنعت جای خوشحالی دارد که حدود 4000 صندلی اضافه شده است. البته بدیهی است این سرمایه گذاری و فعالیت جدید احتمالا زمینه رقابتی را با شرکت های هواپیمایی کوچک که سرمایه کافی برای ادامه حیات ندارد ایجاد می‌کند و در اثر آن این نوع شرکت ها در صورت نبود سرمایه از گردونه فعالیت خارج خواهند شد.»

    به گفته او، نکته مهم آن است که این شرکت با این حجم سرمایه و هواپیما باید بتواند به لحاظ استراتژیک از افراد خبره، متخصص ،باتجربه و مدیر استفاده کرده تا با طراحی و برنامه ریزی لازم نسبت به افزایش بهره وری و ایجاد پروازها در مسیرهای مناسب داخلی و خارجی اقدام کند.

    منظری ادامه داد:‌«چراکه امروزه در بازار رقابت هر شرکت هواپیمایی بویژه جدید نیازمند اتاق فکر و تدوین استراتژی بازار و برنامه ریزی صحیح است.»

    وی حضور این ایرلاین در صنعت هوایی را موجب تنوع دانست و یادآور شد: «این موضوع نه تنها منجر به تنوع ناوگان هوایی شده بلکه در صورت موفقیت این شرکت، ما بین سه شرکت هواپیمایی قوی ایران یعنی ماهان، هما و فراز قشم رقابت از لحاظ افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه ها به وجد می‌آیدکه در نهایت منافع مشتری یعنی بدست آوردن خدمات خوب در مقابل پرداخت پول تامین خواهد شد.»

    خبرگزاری ميراث فرهنگی
    ?????? ???? Farhan : July 31st, 2013 ?? ???? 11:13:27
    #1 ارسال شده در تاريخ July 31st, 2013 در ساعت 11:09:26

  2. The Following 6 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    B727 (August 1st, 2013), bozorg2011 (July 31st, 2013), Iran sky (July 31st, 2013), Jetstar (July 31st, 2013), mohammad mirahmadi (August 24th, 2013), pakradm (August 2nd, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0