برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. parsmis ?????? ??
    parsmis
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    June 2013
    MIS-OIAI
    399
    تعداد تشکر : 321
    Thanked 1,040 Times in 323 Posts

    new_4 ایمنی پرواز در هلی کوپتر

    بالگرد در مقایسه با هواپیما از ساختمان و ساختار پیچیده تری برخوردار است. به عبارت دیگر تعداد قطعات گردان و چرخنده بسیار زیاد بوده و سیستم انتقال نیروی آن پر از چرخ دنده ها، شفت های انتقال نیرو و غیره است، در حالیکه ساختمان هواپیما بسیار ساده و عموما تنها قطعه گردنده آن موتورها هستند.

    ایمنی در صنعت هواپیمایی همیشه از اهمیت ویژه ای در مقایسه با سایر صنایع برخوردار بوده و هست، بحث ایمنی در هواپیمایی پیشگام بوده و به عبارت دیگر مقررات ایمنی هوا نوردی پیشاپیش دیگر صنایع راه خود را به جلو برده است و همه این موارد به دلیل تکنولوژی پیشرفته تری است که در صنعت هوانوردی در مقایسه با سایر صنایع وجود دارد.

    در دنیای هوانوردی نیز بدلیل تنوع و گوناگونی وسایل پرنده و نوع ماموریتی که برای هر وسیله پرنده در نظر گرفته شده است، بحث ایمنی از جهات مختلفی با یکدیگر متفاوت بوده است.

    بطور مثال مقوله ایمنی در خطوط هواپیمایی مسافربری، با ایمنی در هواپیماهای جنگی و هر دو این موارد با هلی کوپترها پاره ای موارد وجوه مشترک داشته و در موارد متعدد دیگری متفاوت هستند.

    بطور کلی بالگرد دارای خصوصیات و ویژگی هایی است از جمله این ویژگی ها می توان به قدرت فرود و برخاست در هر نوع زمینی اشاره کرد یعنی همانند هواپیما نیازی به باند خاصی ندارد همچنین پرواز ایستایی یکی از ویژگی های منحصر بفرد بالگرد است ، پرواز ایستایی بدین معنی است که این وسیله پرنده قادر است در یک نقطه در هوا ثابت بایستد، قادر است به پهلوها و عقب هم پرواز كند.

    بالگرد قادر است در ارتفاعات نزدیک به زمین پرواز کند و به همین دلیل در معرض برخورد با موانع زمینی و یا کابل های برق قرار دارد.

    با آنچه بیان شد، مشاهده می شود که برای حفظ ایمنی دربالگردها نیازمند در نظر داشتن عواملی هستیم که مستقیما با این وسیله درگیر هستند آمار سوانح هوایی در دنیا نشانگر این مطلب است که میزان سوانح بالگردها در قیاس با خطوط هواپیمایی از نرخ بالاتری برخوردار است.

    اما آنچه که بیان آن ضروری است توجه به این نکته است که سوانح هلی کوپتری نیز برحسب نوع ماموریتی که به آن واگذار می شود یکسان نیست. از میان انواع ماموریتهایی که برای این وسیله همه کاره در نظر گرفته شده است، یکی از خطرناک ترین آنها در ماموریتهای لرزه نگاری و اکتشاف مخازن زیر زمین است که به جهت انجام در مناطق کوهستانی و مبادرت به بلند شدن و نشستن های متعدد و در مکانی که جهت سرعت باد اغلب متغیر و نامعلوم است و همچنین حمل و جابجایی بار خارجی، از ضریب خطر بسیار بالایی نسبت به سایر ماموریتهای هلی کوپتری برخوردار است.

    به همین منظور در صنعت هواپیمایی و به ویژه بخش بالگرد متخصصین بطور مستمر دنبال بهترین راه ها برای به حداقل رساندن سوانح بالگردها هستند. کشور ایران نیز که به دلیل کوهستانی بودن و عوارض طبیعی متعدد، نیازمند استفاده گسترده از بالگردها است و شاید بتوان گفت که دومین ناوگان هلی کوپتری دنیا را دارا است، در امر ایمنی تلاش های وافری را بکار برده و می برد.

    مرجع : شرکت توسعه ترابر ایرانیان
    #1 ارسال شده در تاريخ August 16th, 2013 در ساعت 16:44:24

  2. The Following 2 Users Say Thank You to parsmis For This Useful Post:

    A-2727 (August 17th, 2013), carol (August 17th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0