برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? آموزش کار با FMS بوئینگ 757 شرکت کاپیتان سیم

    سلام...

    در این تاپیک یاد خواهیم گرفت که چگونه با FMS یک فروند هواپیمای بوئینگ 757 شرکت کاپیتان سیم کار کنیم و اون رو برای یک پرواز به طور صحیح و کامل تغذیه کنیم.لازم هست همین ابتدا یه نکته رو عرض کنم!

    ...::: کپی برداری بدون درج لینک مجاز نمی باشد :::...


    ابتدا برای دانلود این افزونه روی اینجا بزنید(باید برنامه ی تورنت رو داشته باشید برای دانلود)بعد از دانلود ایرک این هواپیما رو از اینجا دانلود و نصب کنید(آخرین ایرک 1309 هست)

    خب ابتدا یه نگاهی میندازیم به FMS این بانو که زیبایی و هنر از هر انگشتش می باره!!!

    برای اینکه همه چیز واضح باشه من تصاویر رو شماره گذاری می کنم.

    در تصویر شماره یک FMS هواپیما رو می بینیم زمانی که برای اولین اونو باز میکنیم(با کلید ترکیبی Shift+7)

    1- صفحه ی اصلی FMS هست که در اونجا اطلاعات به نمایش در میان.

    2- در هر دو طرف صفحه شش کلید(مجموعاً 12)قرار دارن.با استفاده از این کلید ها(خط) می تونیم کار های زیر رو انجام بدیم:


    • اطلاعاتی که توسط کیبورد FMS نوشتیم و در scratchpad (محلscratchpad در تصویر بالا درست گوشه ی پایین سمت چپ صفحه مشکی رنگ زیر INDEXهست )قابل دیدن هستند رو به خط های مورد نظر منتقل کنیم.
    • با زدن روی هر خط اطلاعات اون رو به scratchpad منتقل کنیم.
    • با زدن روی این خط ها ما می تونیم پروسیجر ها،پرفورمنس ها و... رو انتخاب کنیم.
    • با زدن روی دکمه DEL و انتخاب خط می تونیم اطلاعات نوشته در اون حذف کنیم.


    همون طور که گفتم در هر طرف صفحه مجموعاً 6 کلید قرار دارن ما از اون ها به عنوان خط یاد می کنیم.برای اینکه در طول آموزش به مشکلی بر نخوریم روی هرکدوم از کلید ها یه اسم می ذاریم.کلید ها رو از بالا به پایین عدد بندی می کنیم.همینطور برحسب مکانشون.مثلاً وقتی میگم کلید چپ4 یعنی خط کلید های سمت چپ،از بالا چهارمی.وقتی بگم راست 2 ،یعنی خط کلید های سمت راست،از بالا دومی و الی آخر...!

    3-در این قسمت معمولاً چراغی با نام DSPY روشن میشه که به رنگ سفید هست.روشن شدن این چراغ پیام های زیر رو می تونه داشته باشه:

    • زمانی که در صفحه RTE 3 یا بالاتر ؛ صفحه ی 2 RTE LEG یا بالاتر ؛ صفحه ی 2 RTE DATA یا بالاتر باشیم.(در مورد این صفحه ها بعداً خواهیم خوند)
    • زمانی که هواپیما در Holding Pattern ـی که براش مشخص کردیم نباشه.
    • زمانی که در حال اصلاح موارد رو به رو باشیم: RTE, RTE LEGS, RTE DATA, HOLD,یا VNAV (در مورد این موارد بعداً خواهیم خوند)


    4- در این قسمت چراغی با نام FAIL روشن می شه که رنگش طلایی هست.روشن بودن این چراغ پیام زیر رو می تونه داشته باشه:

    • مشکلی در FMS پیش اومده.


    5- با استفاده از این کلید میشه نور صفحه رو کم یا زیاد کرد.

    6-روشن شدن چراغ Message به رنگ سفیدپیام زیر رو می تونه داشته باشه:

    • پیامی در scratchpad به نمایش در اومده.


    تصویر شماره ی 2

    در تصویر شماره ی 2 با دو کادر(قرمز و صورتی)مواجه هستیم.
    کادر قرمز:(به ترتیب از سمت چپ بالا به راست)
    INIT REF:با فشار دادن این دکمه به صفحه ای می رویم که در آن اطلاعات اولیه رفنرس های هواپیما می بایست وارد شوند.
    RTE:صفحه ای که در اون روت ،مبدا و مقصد قابل وارد شدن یا تغییر دادن هستند.
    DEP ARR:صفحه ای که در اون می تونیم طرح های خروجی و ورودی فرودگاه ها(SID & STAR)زو مشخص کنیم.
    ATC:(غیر فعال)
    VNAV:صفحه ای که در اون میشه ناوبری عمودی هواپیما(ارتفاع)رو تعیین یا تغییر داد.
    FIX:صفحه ای که در اون می تونیم رفنرس هایی روی HSI به وجود بیاریم.به زبان ساده تر اگر بخوایم بدونیم تا فلان نقطه یا فرودگاه چقدر فاصله داریم از این صفحه استفاده می کنیم.
    LEGS: دو کار میشه اینجا کرد اول تغییر مسیر ها(نادیده گرفتن چند نقطه و رفتن به سمت نقطه ای دیگر به طور مستقیم)و تغییر ارتفاع ها ، دوم میشه نقشه ی HSI رو دستکاری کرد.
    HOLD:در این صفحه میتونیم به هواپیما هلدینگ بدیم.
    FMC COM:(غیر فعال)
    PROG:در اینجا میشه اطلاعات متغیری در مورد میزان سوخت باقی ماند،زمان رسیدن به نقطه هاص یا فرودگاه مقصد و ... رو مشاهده کرد.
    MENU:در اینجا میشه زیرسیستم های FMS رو کنترل کرد.
    NAV RAD:برای کنترل و نظارت بر چرخش VORها(Radial)
    PREV PAGE/NEXT PAGE: برای رفتن به صفحه بعد یا قبل به کار میان...

    در کادر کوچیک صورتی رنگ ما یه دکمه داریم که وسطش یه چراغ روشن میشه.اسم این دکمه Execute(اکسکیوت)هست.
    اگر چراغ روشن بشه یعنی داده های جدیدی که به FMS دادیم فعال شدن اما اجرایی نشدن.در اصل ما اونها تایید کردیم اما هنوز وارد مدار ناوبری هواپیما نکردیم.زمانی که روی این دکمه می زنیم دوتا عمل اتفاق می افته.اول خاموش شدن چراغ هست دوم اینکه داده های جدید(میتونه ارتفاع جدید باشه مبدا جدید مسیر جدید و...)تایید و وارد مدار شدن.

    فعلا تا همینجا رو داشته باشید تا برم بازی پرسپولیس و سپاهان رو ببینم که چند دقیقه ش شروع شده...!
    اگر سوالی بود بفرمایید...برای تشکر از کلید سپاسگزاری استفاده کنید.با تشکر
    ?????? ???? EP-IBZ : September 20th, 2013 ?? ???? 22:30:17
    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #1 ارسال شده در تاريخ September 20th, 2013 در ساعت 19:21:01

  2. The Following 8 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    cp amirhossein (September 20th, 2013), Dream Bird (September 21st, 2013), homa ye aseman (September 20th, 2013), magid123 (September 21st, 2013), mohammad mirahmadi (September 21st, 2013), Mohammadme (September 20th, 2013), pakradm (September 22nd, 2013), WARWOLF (September 20th, 2013)

  3. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? پاسخ: آموزش کار با FMS بوئینگ 757 شرکت کاپیتان سیم

    به میمنت و مبارکی و به لطف داور کیسه کش بازی جناب محسن قهرمانی پرسپولیس از همون دقیقه 3 ده نفره شد و در دقیقه ی 4 یک گل از روی نقطه ی پنالتی دریافت کرد.اعصابم شدید خورده اما یه بنده خدایی آرومم کرد!بیخیال!!!به تعلیم و تعلم بچسبیم که عبادته!

    پست قبلی ویرایش شد و کلید اکسکیوت رو هم تعریفشو گفتیم!
    اما یکم پایین تر ما با کیبورد FMS سروکار داریم!
    تصویر شماره ی 3



    1-اون کادر بزرگه که معلومه برای چیه...پنل اعداد و ارقام برای نوشتن و درج کردن به همراه یه اسلش و یه کلید +و - که با فشردن بار اول منفی میزنه و با فشار دومی منفی رو به مثبت تبدیل میکنه!

    2- کلید SP:برای قرار دادن یه فضای خالی در
    scratchpad استفاده میشه از این دکمه.مثل همون کلید بزرگ اسپیس روی کیبورد کامپیوتر.

    3- کلید DEL: همونطور که از اسمش پیداست برای پاک کردن اطلاعات نوشته شده هست.کافیه اون رو بزنیم تا در اسکراچپد کلمه ی DELETE نوشته بشه بعد یکی از خطوط 12 گانه تصویر شماره ی 1 رو انتخاب کنیم.

    4- کلید CLR:با زدن این کلید میشه دوتا کار کرد:


    • نوشته ی توی اسکراچپد حذف میشه.
    • پیامی که توی اسپراچپد است حذف میشه.

    نکته:فشار دادن و نگه داشتن این کلید تمام مطالب نوشته شده در اسکراچپد رو حذف میکنه.

    کلید RTE تصویر دوم رو می زنیم و وارد این صفحه می شیم:


    تصویر شماره ی 4




    در اینجا با 8 تا کلید سرو کار داریم.
    1- RTE 1:بیانگیر اینکه ما در صفحه ی 1 روت هستیم.به هواپیماهای بوئینگ میشه دو تا روت داد.یکی روت اصلی و دیگری روت دخیره.خلبان ها معمولاً روت اصلی رو وارد RTE 1 می کنن و در RTE 2 روت فرودگاه آلترینیت رو وارد می کنن.اگر در این تایتل ACT نوشته بشه یعنی دیتای وارد شده اکتیو شده اگر MOD نوشته بشه یعنی دیتا تغییر یافته.

    2-در اینجا به دو عدد و یک اسلش مواجه هستیم.عدد سمت راست تعداد کل پیج ها هست و عدد سمت چپ عدد صفحه ای هست که در اون هستیم.!اگر فقط یک صفحه باشه این اعداد خاموش هستن.

    3-در اینجا تایتل ردیف پایین قرار داره

    4-محل وارد کردن کد ایکاوی فرودگاه مقصد(یا نام اینترسکشن ها یا چهار راه های هوایی)

    5-محل وارد کردن کد ایکائوی فرودگاه مبدا(در اینجا تهران - یا نام کریدور های هوایی)

    6-وارد کردن اطلاعات کلید های 2 چپ و راست و 3 چپ و راست اختیاری هستن.

    7-در اینجا می تونید از کلید های <-> برای مراجعه ی سریع به صفحه های مورد نظر وارد بشیم.

    8-اسکراچپد در اینجا قرار داره.و اطلاعات نوشته شده در اینجا به نمایش در میان(در تصویر کد ایکائوی فرودگاه اهواز نوشته شده.با فشار دکمه ی 1 راست این نوشته به عنوان فرودگاه مقصد درج میشه)


    در پست بعدی به طور تخصصی روی Operation های FMS خواهیم خوند.قصد دارم این تاپیک رو به طور کاملاً تخصصی با بیان کاملاً ساده و قابل درک برای همه ادامه بدم.انتظار نداشته باشید حالا حالاها این تاپیک تموم بشه.البته اگه گرفتاری های شخصی و کارهای مدیریت انجمن بذاره!
    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #2 ارسال شده در تاريخ September 20th, 2013 در ساعت 23:32:58

  4. The Following 7 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    abbbas (August 12th, 2014), Dream Bird (September 21st, 2013), magid123 (September 21st, 2013), mohammad mirahmadi (September 21st, 2013), Mohammadme (September 21st, 2013), pakradm (September 22nd, 2013), payam_zafar (June 6th, 2015)

  5. magid123 ?????? ??
    magid123
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    March 2013
    بغل خونه همسایمون
    625
    تعداد تشکر : 495
    Thanked 784 Times in 365 Posts

    ??? ??? پاسخ: آموزش کار با FMS بوئینگ 757 شرکت کاپیتان سیم

    ممنون بسیار عالی بود

    باخت پرسپولیس رو هم بهتون تبریک میگویم

    اطلاعات کامپیوتر شما
    #3 ارسال شده در تاريخ September 21st, 2013 در ساعت 09:13:12

  6. The Following User Says Thank You to magid123 For This Useful Post:

    EP-IBZ (September 21st, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0