برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. سید عماد رضوی ?????? ??
    سید عماد رضوی
    هوانورد نیمه فعال-سرگرد
    September 2013
    قزوین
    541
    تعداد تشکر : 808
    Thanked 1,583 Times in 443 Posts

    Question سکوت مسئولان ادامه دارد:در سی و هشتمین اجلاس مجمع عمومی ایکائو چه گذشت؟

    سکوت مسئولان ادامه دارد:در سی و هشتمین اجلاس مجمع عمومی ایکائو چه گذشت؟

    در حالی اوایل مهرماه، سال جاری تیم هوایی ایران به سی و هشتمین اجلاس مجمع بین‌المللی ایکائو راه یافت که هنوز بیان کردن جزئیات این نشست در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است و مشخص نیست چرا تاکنون مسئولان اعزام شده به این مجمع از عملکرد سازمان هواپیمایی ایران سخن نگفته‌اند.





    خبرگزاری میراث فرهنگی ـ حمل و نقل ـ در حالی انتظار می‌رفت رئیس سازمان هواپیمایی کشور پیش از سفر خود به سی و هشتمین اجلاس مجمع بین‌المللی ایکائو اطلاع‌رسانی شفافی از برنامه خود ارائه دهد اما نه تنها این طور نشد بلکه پس از بازگشت از سفر خود تاکنون نیز هیچ‌گونه اطلاع‌ر‌سانی هم انجام نشد.

    به گزارش CHN، در مجمع عمومی 36 در سال 2007 میلادی عملکرد ایران در تعداد نوشتارها در سطح کشورهای کوبا، نپال، آفریقای جنوبی بوده و البته از کشورهای برزیل، مالزی، لبنان، عمان اوگاندا و تانزانیا پیشرو بوده ایم و در سال 2010 میلادی کشورهای افریقای جنوبی با 11 و کوبا با 6 نوشتار، از ایران پیشی گرفته اند و جالب تر آن که کشورهای که در سال 2007 از ایران نوشتار کمتری داشتند در سال 2010 از ایران پیشی گرفته‌اند که طبق جدول فوق شامل مالزی با 4 ، برزیل با 6 و نیجریه با 6 نوشتار و حتی در مورد کشور تانزانیا 5 مورد مقاله مشاهده می شود در حالی که این کشور در سال 2007 هیچ گونه نوشتاری نداشت و در سال 2010 از ایران پیشی گرفته است.

    ایران در سال 2010 به لحاظ تعداد نوشتارها با کشورهای اوگاندا، عمان و نپال برابری می کند و چنین پدیده ی باعث شرمساری وجه علمی و بین المللی ایران است. هر چند که "محمود رسولی‌نژاد" رئیس شرکت فرودگاههای کشور معتقد است ایران در مجمع بین‌المللی 2013 در حدود 4 نوشتار ارائه داده است اما رئیس سازمان هواپیمایی در مقابل این ادعا سکوت کرده و اظهار نظری نکرده است.

    به گزارش CHN،‌ مجمع عمومی سازمان ایکائو هر سه سال یکبار با حضور اعضای سازمان تشکیل می گردد که سی و هشتمین اجلاس آن با حضور نمایندگان 176 کشور جهان از 24 سپتامبر 2013 تا 4 اکتبر تشکیل شد.

    در این اجلاس پس از سخنرانی افتتاحیه بوسیله وزیر حمل و نقل کانادا و شهردار مونترال جلسه رسمی خود را آغاز نمود و دستور کار اجلاس را به تصویب رساند و اعضای کمیته های اجرایی، اداری، فنی، اقتصادی و حقوقی را تعیین کرد تا بتوانند موضوعات دستور کا در آنها مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و برای تصویب در اختیار جلسه اصلی مجمع قرار گیرد.

    موضوعات مطرح در این اجلاس عبارت است از: انتخاب اعضای شورای ایکائو برای سه سال، بررسی گزارش عملکرد سالانه ایکائو در خصوص سه سال گذشته، بررسی سیاست و فعالیت های همکاری فنی، بررسی گزارش برنامه بازرسی امنیت هوانوردی جهانی و سیاست های امنیت هوانوردی، بررسی موضوعات مرتبط با حفاظت محیط زیست، بررسی گزارش تسهیلات و اسناد سفر قابل شناسایی با ماشین، بررسی طرح تغییر دوره مجمع عمومی از سه سال به دو سال، بررسی طرح موضوع افزایش اعضای شورای ایکائو از 36 به 39 صندلی، بررسی طرح مدیریت منابع انسانی، بررسی سیاست و استانداردها و تجزیه و تحلیل و نظارت بر فعالیت های ایمنی هوانوردی، بررسی سیاست و استانداردها و تجزیه و تحلیل و نظارت بر فعالیت های ایمنی ناوبری هوایی، گزارش پیشرفت اجرای طرح منطقه ای جامع برای ایمنی هوانوردی آفریقا، توسعه اقتصادی در زمینه حمل و نقل هوایی، تدوین مقررات اقتصادی برای حمل و نقل هوایی بین المللی، بررسی موضوعات فرودگاهی و خدمات هوانوردی از نظر حاکمیت، بررسی اعمال و جرایم مربوط به جامعه هوانوردی بین المللی که در اسناد حقوق بین الملل هوایی وجود ندارد، بررسی دستور کار کمیته حقوقی سازمان، بررسی و تصویب بودجه سازمان ایکائو برای سال های 2014 و 2015 و 2016، ارزیابی پرداخت حق عضویت کشورها، انتخاب حسابرس برای سازمان ایکائو.

    تا کنون در سی و هشتمین اجلاس مجمع عمومی انتخابات در مورد تعیین اعضای شورای ایکائو برای سه سال آینده انجام پذیرفته است که کشورهای زیر در سه گروه اول و دوم و سوم انتخاب شدند:

    گروه اول: کشورهای استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، روسیه، انگلیس، آمریکا. (11 کشور)

    گروه دوم: آرژانتین، مصر، هند، مکزیک، نیجریه، پرتقال، عربستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اسپانیا، ونزوئلا. (12 کشور)

    گروه سوم: بولیوی، بورکینافاسو، کامرون، شیلی، جمهوری دومینیکن، کنیا، لیبی، مالزی، نیکاراگوا، لهستان، کره جنوبی، امارات، تانزانیا. (14 کشور)

    نحوه انتخاب در سه گروه مذکور مطابق ماده 50 کنوانسیون هوانوردی کشوری بین المللی (1944) است.

    ماده 50 ـ ترکیب و انتخاب شورا
    الف) شورا نهاد دایمی در برابر مجمع عمومی مسئول است. آن متشکل از سی و شش کشور متعاهد خواهد بود که از طرف مجمع عمومی انتخاب می شوند. انتخاب اعضا در اولین اجلاس مجمع عمومی و بعد از آن هر سه سال یک بار انجام شده و اعضای شورا که به این ترتیب انتخاب شده اند تا انتخاب بعدی در آینده در سمت خود باقی خواهند ماند.

    ب) در انتخاب اعضای شورا، مجمع عمومی نمایندگی مناسب می دهد به:

    1 ـ کشورهایی که از لحاظ حمل و نقل هوایی دارای اهمیت زیاد هستند؛

    2 ـ کشورهایی که بیشترین سهم را برای فراهم آوردن تسهیلات هوانوردی کشوری بین المللی داشته اند؛

    3 ـ کشورهایی که غیر از این موارد تعیین آنها اطمینان خواهد داد که تمامی مناطق جغرافیایی اصلی جهان در شورا نمایندگی شوند.

    شورای ایکائو بعد از مجمع عمومی ایکائو بالاترین نهاد تصمیم گیر سازمان ایکائو است که در طول سال جلسات بسیاری را جهت مطالعه و بررسی گزارشات و مباحث مختلف هوانوردی جهانی تشکیل می دهد و طبق مواد 54 و 55 کنوانسیون هوانوردی کشوری بین المللی (1944) دارای وظایفی هستند.

    ماده 54 ـ وظایف آمرانه شورا
    شورا باید:
    الف) گزارش های سالانه را به مجمع عمومی ارایه کند؛

    ب) دستورات مجمع عمومی را اجرا نماید و وظایف و تعهداتی را که از طرف این کنوانسیون تعیین شده انجام دهد؛

    ج) در مورد سازمان و قواعد رویه کار خود تصمیم گیری کند؛

    د) اعضای کمیته حمل و نقل هوایی را که از میان نمایندگان اعضای شورا انتخاب خواهند شد، منصوب و وظایف آن را تعریف نماید و این که در مقابل آن مسئول خواهند بود.

    ه) کمیسیون هوانوردی را طبق مفاد فصل دهم تاسیس کنند؛

    و) امور مالی سازمان را طبق مفاد فصول دوازدهم و پانزدهم اداره کند؛

    ز) حقوق و مزایای رییس شورا را تعیین کنند؛

    ح) بالاترین متصدی اجرایی که دبیرکل نامیده می شود، منصوب و برای انتصاب چنین کارکنان دیگری که ممکن است ضرورت داشته باشد طبق مفاد فصل یازدهم پیش بینی کنند.

    ط) اطلاعات مربوط به پیشرفت هوانوردی و بهره برداری از خدمات هوایی بین المللی در برگیرنده اطلاعات در مورد هزینه های بهره برداری و تفصیل یارانه های پرداختی به شرکت های هواپیمایی از وجوه عمومی را درخواست، جمع آوری، بررسی و چاپ کنند.

    ی) هر اطلاعاتی در مورد این کنوانسیون و همچنین هر قصوری از اجرای توصیه ها یا تصمیمات شورا را به کشورهای متعاهد گزارش کند؛

    ک) هر تخلفی از این کنوانسیون در موردی که کشور متعاهد ناتوان از انجام اقدام مقتضی در زمان معقول پس از اعلام تخلف بوده را به مجمع عمومی گزارش کند؛

    ل) طبق مفاد فصل ششم این کنوانسیون استانداردهای بین المللی و رویه های توصیه شده را تصویب نماید و برای سهولت آنها را به عنوان ضمایم این کنوانسیون اختصاص داده و اقدامات متخذه را به تمامی کشورهای متعاهد اعلام کند؛

    م) توصیه های کمیسیون هوانوردی برای اصلاح ضمایم را بررسی و طبق مفاد فصل بیستم اقدام کند؛

    ن) هر موضوعی در مورد کنوانسیون که هر کشور متعاهدی آن را ارجاع می دهد، بررسی کند.

    ماده 55 ـ وظایف اختیاری شورا
    شورا امکان دارد

    الف) هر زمان مقتضی باشد و تجربه نشان دهد که مطلوب است،کمیسیون های فرعی حمل و نقل هوایی را بر مبنای منطقه ای یا سایر موارد ایجاد کرده و گروه هایی از کشورها یا شرکت های هواپیمایی که با یا از طریق آنها ممکن است برای تسهیل اجرای اهداف این کنوانسیون اقدام شود، را معین کند؛

    ب) علاوه بر وظایف مقرر در کنوانسیون وظایفی را به کمیسیون هوانوردی واگذارکند و در هر زمان چنین واگذاری وظایفی را لغو یا تغییر دهد؛

    ج) تحقیق در مورد تمامی جنبه های حمل و نقل هوایی و هوانوردی که به لحاظ بین المللی دارای اهمیت هستند را انجام داده و نتایج تحقیق خود را برای کشورهای متعاهد ارسال دارد و مبادله اطلاعات میان کشورهای متعاهد را در زمینه موضوعات حمل و نقل هوایی و هوانوردی تسهیل کنند؛

    د) هر موضوع تاثیر گذار بر سازمان و بهره برداری حمل و نقل هوایی بین المللی شامل مالکیت بین المللی و بهره برداری خدمات هوایی بین المللی در مسیرهای اصلی را مطالعه نموده و طرح های مربوط به آنها را به مجمع عمومی ارایه کنند.

    ه) با تقاضای هر کشور متعاهد، هر وضعیتی که به نظر می رسد ممکن است موانع اجتناب پذیر برای توسعه هوانوردی بین المللی بشمار آیند، را بررسی کرده و بعد از چنین رسیدگی گزارش هایی را که به نظر می آید ممکن است برای آن مطلوب باشد تدوین کند.

    همه این اقدامات ایکائو در شرایطی از سوی کارشناسان صنعت هوانوردی در اختیار CHN، قرار گرفته که همچنان سکاندار سازمان هواپیمایی کشور تمایلی به اطلاع رسانی در باره نحوه حضور ایران در این مجمع، تعداد نوشتارهای ارائه شده ،حتی تیمی که به این سفر اعزام شده و یا چگونگی اعلام مشکلات صنعت هوایی ایران نداشته است. در حالی که انتظار می رفت پیش از این ها باید هرگونه اطلاع رسانی انجام می شد.
    #1 ارسال شده در تاريخ October 9th, 2013 در ساعت 17:58:32

  2. The Following User Says Thank You to سید عماد رضوی For This Useful Post:

    B727 (October 10th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0