ایروسنتر,بزرگترین مرکز هوافضا و هوانوردی ایران

نمایش نتایج 1 تا 9 از 9 مجموع
dqw
  1. #1
    هوانورد عادی-استوار دوم

    تاریخ عضویت
    August 2012
    موقعیت
    کرج
    ارسالها
    129
    تشکر
    49
    تشکر شده : 268 بار در 96 پست

    پیشفرض پنهان کاری

    برای پنهان کاری :
    در فاز اولیه طراحی ..کاهش سطح مقطع راداری RSC
    برد اشکار سازی DR تابعی از توان چهارم سطح مقطع رادار هست.
    کاهش در اندازه هواپیما تاثیر زیادی در پنهان کاری نداره..
    عوامل مهم در پنهان کاری:
    1. شکل کلی هواپیما و در جزییات
    2.خصوصیات ااکترو مغناطیسی در روی بدنه و سازه

    حالا شماره 1 رو بیشتر توضیح می دم:
    1.نسبت منظری در تاثیر زیادی بر روی RSC دارد.
    2.شکل دماغه هواپیما
    3.لبه حمله و فرار بال و سطوح کنترل و لبه دهانه ورودی هوا به موتور

    روش های شکل دهی برای کاهش سطح مقطع راداری
    1. ایجاد از صفحه عای منقطع از سطوح صاف(البته روس ها...پیشنهاد دادند)



    این صفحه ها رو می تونید...روی بدنه F117 ببیند

    استفاده از سطوح منحنی پیوسته در پوسته خارجی


    B-2A


    HORTEN IX VI
    این هواپیما در1944 اولین پرواز خودشو انجام داد.(اساس طراحی این هواپیما کاهش سطح مقطع راداری بود..)
    شبا هت زیادی به B-2 AND A-12 دارد.

    3. استفاده از عقب گرد
    4. کاهش سطوح کنترل تا حداقل ممکن یا حذف کامل ان.
    5.سطح خارجی هواپیما (انتن و ورودی هوا و دریچه بازرسی)صاف بدون زایده باشد.

    6.ادامه دارد...
    آخرین ویرایش توسط ارش کمان گیر در تاریخ October 25th, 2013 انجام شده است

  2. 4 کاربر مطلب ارش کمان گیر عزیز را پسندیده اند

    afshinmardani (October 25th, 2013), IRIAF F-14A (October 25th, 2013), mamad pilot123 (October 25th, 2013), mohamadbaha (October 26th, 2013)

  3. #2
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    آواتار mamad pilot123

    تاریخ عضویت
    August 2012
    موقعیت
    فعلا خونمون
    ارسالها
    296
    تشکر
    1,764
    تشکر شده : 409 بار در 181 پست
    ارسال های وبلاگ
    4

    پیشفرض پاسخ: پنهان کاری

    واقعا خیلی از تکنولوژی هارو ما مدیون علم آلمان و هیتلر هستیم که بعدا توسط فاتحان برلین به سرقت و به نام خودشون زده شد.
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید. برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید...]

  4. 3 کاربر مطلب mamad pilot123 عزیز را پسندیده اند

    M.R.H (October 26th, 2013), mohamadbaha (October 26th, 2013), ارش کمان گیر (October 26th, 2013)

  5. #3
    هوانورد عادی-استوار دوم

    تاریخ عضویت
    August 2012
    موقعیت
    کرج
    ارسالها
    129
    تشکر
    49
    تشکر شده : 268 بار در 96 پست

    پیشفرض پاسخ: پنهان کاری

    نقل قول ارسالی توسط mamad pilot123 مشاهده موضوع
    واقعا خیلی از تکنولوژی هارو ما مدیون علم آلمان و هیتلر هستیم که بعدا توسط فاتحان برلین به سرقت و به نام خودشون زده شد.
    1917 المان ها بودند که ایرفویل گوتینگن 225 ساختند.
    1904 المان ها...لایه مرزی رو پیشنهاد دادند.
    1935 المان ها....زاوبه پس گرد پیشنهاد دادند.
    بال دلتا برای المان ها بود.
    .....

  6. 2 کاربر مطلب ارش کمان گیر عزیز را پسندیده اند

    M.R.H (October 26th, 2013), mamad pilot123 (October 26th, 2013)

  7. #4
    مدیر تالار مهندسی هوافضا و ..

    آواتار IRI.AMIR

    تاریخ عضویت
    May 2010
    موقعیت
    آبادان
    ارسالها
    709
    تشکر
    1,932
    تشکر شده : 3,871 بار در 680 پست

    پیشفرض پاسخ: پنهان کاری

    برد اشکار سازی DR تابعی از توان چهارم سطح مقطع رادار هست.
    اگر منظور از DR چیزی مثل برد رادار هست، طبق رفرنسی که بنده دارم ارتباط فاصله detect با توان یک چهارم سطح مقطع هست، به همین دلیل هم هست که زیاد تغییر نمی کنه. کلا کم کردن بازتاب راداری از طریق کاهش سطح راداری روش سخت و پر هزینه ای هست. بیشتر تلاش می شه که از روش radar jamming استفاده بشه که کم هزینه تر و آسان تر است.
    استفاده از سطوح یک پارچه نیز به این دلیل است که مقداری از امواج تابش شده به سطح بر روی سطح شروع به حرکت می کند و وقتی به انتهای سطح برسد پراکنده می شود که تعدادی از این بازتابهای پراکنده شده باعث شناسایی هواپیما می شوند.
    واقعا خیلی از تکنولوژی هارو ما مدیون علم آلمان و هیتلر هستیم که بعدا توسط فاتحان برلین به سرقت و به نام خودشون زده شد.
    هیتلر!!!!
    نفرمایید این حرف رو...یکم ساده انگاری هستش...
    اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
    دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به
    خدا عاریت بده
    پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
    از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی
    خدای سبحان است

  8. 4 کاربر مطلب IRI.AMIR عزیز را پسندیده اند

    AMIR-MOHAMAD (October 28th, 2013), mamad pilot123 (October 26th, 2013), mona (October 27th, 2013), سينا حمزانلويي (October 26th, 2013)

  9. #5
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    آواتار mamad pilot123

    تاریخ عضویت
    August 2012
    موقعیت
    فعلا خونمون
    ارسالها
    296
    تشکر
    1,764
    تشکر شده : 409 بار در 181 پست
    ارسال های وبلاگ
    4

    پیشفرض پاسخ: پنهان کاری

    نقل قول ارسالی توسط IRI.AMIR مشاهده موضوع
    اگر منظور از DR چیزی مثل برد رادار هست، طبق رفرنسی که بنده دارم ارتباط فاصله detect با توان یک چهارم سطح مقطع هست، به همین دلیل هم هست که زیاد تغییر نمی کنه. کلا کم کردن بازتاب راداری از طریق کاهش سطح راداری روش سخت و پر هزینه ای هست. بیشتر تلاش می شه که از روش radar jamming استفاده بشه که کم هزینه تر و آسان تر است.
    استفاده از سطوح یک پارچه نیز به این دلیل است که مقداری از امواج تابش شده به سطح بر روی سطح شروع به حرکت می کند و وقتی به انتهای سطح برسد پراکنده می شود که تعدادی از این بازتابهای پراکنده شده باعث شناسایی هواپیما می شوند.

    هیتلر!!!!
    نفرمایید این حرف رو...یکم ساده انگاری هستش...
    خوب طبق مستندی که من دیدم در رابطه با نازی ها...90درصد ایده هارو هیتلر میداده...و بعضی از دستگاه هارو خودش طراحی کرده بوده!
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید. برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید...]

  10. کاربر زیر پست mamad pilot123 عزیز را پسندیده است :

    ارش کمان گیر (October 26th, 2013)

  11. #6
    هوانورد عادی-استوار دوم

    تاریخ عضویت
    August 2012
    موقعیت
    کرج
    ارسالها
    129
    تشکر
    49
    تشکر شده : 268 بار در 96 پست

    پیشفرض پاسخ: پنهان کاری

    نقل قول ارسالی توسط IRI.AMIR مشاهده موضوع
    اگر منظور از DR چیزی مثل برد رادار هست، طبق رفرنسی که بنده دارم ارتباط فاصله detect با توان یک چهارم سطح مقطع هست، به همین دلیل هم هست که زیاد تغییر نمی کنه. کلا کم کردن بازتاب راداری از طریق کاهش سطح راداری روش سخت و پر هزینه ای هست. بیشتر تلاش می شه که از روش radar jamming استفاده بشه که کم هزینه تر و آسان تر است.
    استفاده از سطوح یک پارچه نیز به این دلیل است که مقداری از امواج تابش شده به سطح بر روی سطح شروع به حرکت می کند و وقتی به انتهای سطح برسد پراکنده می شود که تعدادی از این بازتابهای پراکنده شده باعث شناسایی هواپیما می شوند.

    هیتلر!!!!
    نفرمایید این حرف رو...یکم ساده انگاری هستش...
    D.R (Detection Rang یک چهارم سطح مقطع راداری هست نه سطح مقطع.
    اگر سطح مقطع راداری RCS از 10 به 1 برسد...برد اشکار سازی تنها 44 درصد کاهش می یابد..
    اون رابطه که شما می گید....قدرت پژواک راداری در رابطه با توان 1/4 مسافت می باشد.
    معمولا در طراحی جنگنده پنهان کار ...از تکنیک شکل دهی حداکثر استفاده یه عمل می یاد..ولی در شرایط در شزایطی ...امکان اعمال تکنیک پنهان کاری نباشه..از مواد جاذب امواچ راداری استفاده می شود...
    مثال هم جنگنده تورنادو ....چون رابطه با توان 1/4 مسافت هست....تاثیر زیادی بر برد اکتشاف ندارد..... تنها یک دهم درصد مقدار RCS کاهش داد...

    المان ها چند دهه از زمان خودشون جلوتر بودند.(جنگ جهانی دوم)

  12. #7
    مدیر تالار مهندسی هوافضا و ..

    آواتار IRI.AMIR

    تاریخ عضویت
    May 2010
    موقعیت
    آبادان
    ارسالها
    709
    تشکر
    1,932
    تشکر شده : 3,871 بار در 680 پست

    پیشفرض پاسخ: پنهان کاری

    خوب طبق مستندی که من دیدم در رابطه با نازی ها...90درصد ایده هارو هیتلر میداده...و بعضی از دستگاه هارو خودش طراحی کرده بوده!
    نمی دونم کجا همچین چیزی رو خوندید و منبعتون چی و کجا بوده...ولی بنده و دوستان مطلع تا به حال چنین چیزی رو مطالعه نکردیم...تنها چیزی که راجع به هیتلر مشهود بوده قدرت فوق العاده سخن وری و تهییج مردم و البته حماقت های بزرگ در استراتژی های میدان جنگ بوده...بنده هیچ جا و در هیچ مستند معتبری ندیدم و نخواندم و نشنیدم که هیتلر طرحی و پیشنهاد صنعتی ارائه کرده باشه.

    در مورد سطح مقطع هم منظور بنده در پست قبلی همان سطح مقطع راداری بود که به اختصار نوشتم. منظور جناب کمان گیر رو درست متوجه نشدم ولی برای توضیح بیشتر عرض کنم که اگر هواپیمایی با سطح مقطع راداری سیگما (یک عدد خاص) وارد محدوده ای بشه که رادار وجود داره، رادار اون هواپیما رو از فاصله R تشخیص می ده. حال اگر این سطح مقطع راداری بشه یک شانزدهم سیگما فاصله R نصف می شود. چون با توان یک چهارم با هم در ارتباط هستن.
    اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
    دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به
    خدا عاریت بده
    پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
    از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی
    خدای سبحان است

  13. 2 کاربر مطلب IRI.AMIR عزیز را پسندیده اند

    AMIR-MOHAMAD (October 28th, 2013), mona (October 27th, 2013)

  14. #8
    هوانورد ارشد - سرهنگ دوم
    آواتار number1

    تاریخ عضویت
    December 2009
    موقعیت
    nakoja
    ارسالها
    733
    تشکر
    1,452
    تشکر شده : 2,257 بار در 634 پست

    پیشفرض پاسخ: پنهان کاری

    سلام بهترین روش پنهان کاری روش فعال حذف هست که بتونه با توجه به محیط مورد نظر عکس العمل نشون بده البته هر روشی معایب و ضد روش خاص خودشو داره مثلا شکل و مواد جاذب زیاد روی امواج با طول بلند تاثیر گذار نیستند
    دیگران را ببخش نه بخاطر اینکه مستحق بخشش هسن بخاطر اینکه تو مستحق آرامشی

  15. کاربر زیر پست number1 عزیز را پسندیده است :

    IRI.AMIR (October 28th, 2013)

  16. #9
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم

    تاریخ عضویت
    November 2013
    موقعیت
    Mashhad
    ارسالها
    158
    تشکر
    208
    تشکر شده : 399 بار در 120 پست

    پیشفرض پاسخ: پنهان کاری

    نقل قول ارسالی توسط number1 مشاهده موضوع
    سلام بهترین روش پنهان کاری روش فعال حذف هست که بتونه با توجه به محیط مورد نظر عکس العمل نشون بده البته هر روشی معایب و ضد روش خاص خودشو داره مثلا شکل و مواد جاذب زیاد روی امواج با طول بلند تاثیر گذار نیستند
    روش فعال بسیار کارامد هستش ولی واقعا آیا تابحال نمونه ی عملی داشته؟
    فکر می کنم هنوز در مقیاس آزمایشگاهی پنهانکاری راداری به این روش اجرابشه. کلا هوشمندسازی و تطبیق پذیری سازه های هوایی یک هدف بلند مدت و آرزوی مهندسین سازه به حساب میاد.


 

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
 
Copyright © 2007 - 2012, Aerocenter.ir. All Rights Reserved.
تمامی حقوق نزد ایروسنتر محفوظ است.
مرکز هوافضا و هوانوردی ایروسنتر