برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. سید عماد رضوی ?????? ??
    سید عماد رضوی
    هوانورد نیمه فعال-سرگرد
    September 2013
    قزوین
    541
    تعداد تشکر : 808
    Thanked 1,583 Times in 443 Posts

    no مرکز فنون هوایی یک قدم تا اجاره‌نشینی

    مرکز فنون هوایی یک قدم تا اجاره‌نشینی

    نتیجه خانه‌دار کردن مردم در دولت دهم بس نبود اینک نوبت اجاره‌نشینی مرکز فنونی‌هاست.مرکزی که بیش از 70 سال قدمت دارد و تاکنون با هر سازی رقصیده.معلوم نیست که پس از اجاره دادن این مرکز چه اتفاقات ناخوشایندی می‌افتد اما آن‌چه که مسلم است همیشه در تاریخ بی‌تدبیری و بررسی نکردن همه جوانب برای تصمیم گیری مناسب تبعات ناخوشایندی را به همراه داشته است.





    خبرگزاری میراث فرهنگی ـ حمل و نقل ـ برای هر تصمیمی که شرکت فرودگاهها، اتخاذ می کند توضیحی نمی‌دهد و این می‌شود که اذهان عمومی نه تنها تشویش شده بلکه حتی رسانه‌ها هم به اشتباه می‌افتند که این تصمیم چه پیامد مثبتی می‌تواند داشته باشد و چقدر از نظرات تحلیلگران و پیشکسوتان صنعت هوانوردی ایران بهره برده شده است.اینک نوبت مستاجری مرکز فنونی هاست.این‌که چه برسرش خواهد آمد معلوم نیست اما مزایده اعلام شده از سوی شرکت فرودگاهها ، تشدید نگرانی کاشناسان را به دنبال داشته است.

    به گزارش CHN، به تازگی شرکت فرودگاههای کشور برای دومین بار تصمیم گرفته تا مرکز فنون و خدمات هوایی را به صورت مزایده اجاره دهد اما گفته می شود تاکنون افراد حقیقی یا حقوقی برای خرید این مرکز اعلام آمادگی نکردند این در حالی است که پیش از این و در زمان ریاست نخجوانی، شرکت هواپیمایی ماهان تمایل زیادی به خرید این مرکز داشته اما با مخالفت رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشور مواجه شده است. برای دومین بار است که شرکت فرودگاهها این مرکز را که گفته می‌شود زیان ده است برای فروش به مزایده گذاشته هر چند که کارشناسان صنعت هوانوردی ایران این اقدام شرکت فرودگاهها را تائید نکرده و معتقدند که بهتر است این مرکز به بخش خصوصی واگذار شود تا این که اجاره داده شود چرا که اموال این مرکز نه تنها حیف و میل شده بلکه ممکن است این اقدام تبعاتی را برای آینده این مرکز به دنبال داشته باشد.

    طبق این گزارش، شرکت فرودگاه‌های کشورآگهی فراخوان شناسایی بهره برداری از مراکز آموزش فنون و خدمات هوایی کشور را با این توضیحات به مزایده گذاشته است که در آن عنوان شده شرکت فرودگاه‌های کشور در نظر دارد در سال مزین به حماسه اقتصادی با هدف افزایش بهره‌وری و کارایی و همچنین ارتقاء کمیت و کیفیت آموزش و توسعه هوانوردی بهره‌برداری از مراکز آموزش فنون و خدمات هوایی مشتمل بر 5 شعبه در فرودگاه‌های اصفهان، اهواز، تبریز، مشهد و شیراز را جهت انجام فعالیت در زمینه آموزش خلبانی به صورت جداگانه به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط که توان تخصصی عملیاتی، فنی و مالی، اداره شعبات ندکور را دارا می باشند باشرایط ذیل واگذار نماید:

    الف: اجاره اماکن متعلق به مرکز در تمامی شعبات طبق لایحه قانونی واگذاری و تخلیه اماکن و محل ها را در فرودگاه های کشور مصوب سال 1358 و آئین نامه اجرایی آن

    ب: اجاره هواپیماهای سبک و فوق سبک فعال و غیرفعال

    ج: استفاده از خدمات فنی و مهندسی و عملیاتی پرسنل فنی و عملیاتی شعب در قالب قرارداد فروش خدمات

    طبق این گزارش، این مزایده در شرایطی اعلام می‎شود که چندی پیش رئیس شرکت فرودگاهها اعلام کرده بود افراد حقیقی یا حقوقی که مورد تائید این شرکت و سازمان هواپیمایی کشور باشند برای خرید مرکز فنون پیدا نشده است و در صورتی که مورد مورد نظر تائید شود این مرکز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

    گفتنی است این مرکز که از آن به خاظر قدمتش(بیش از 70 سال)، به عنوان دارالفنون هوایی یاد می‌شود از جمله تنها مرکز دولتی است که تاکنون برای یافتن استعدادهای هوانوردی اقدام کرده و دارای اساتید زبده در این زمینه است.

    "مهدی ایرانمنش" از کارشناسان ارشد صنعت حمل و نقل هوایی ایران در گفت و گو با CHN، این مرکز را دارای مشکلات بسیاری دانست و ابراز کرد: « دردوره اول وگذاری این مرکز، شرکتهای هواپیمایی ماهان و آسمان برای خرید آن به رقابت پرداختند اما در نهایت نخجوانی رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشور به این موضوع انتقاد کرده و با مخالفت او این مرکز به بخش خصوصی واگذار نشد.»

    وی با بیان این که یکی از مهمترین مشکلات این مرکز، نداشتن پشتوانه مالی مناسب است ادامه داد: «دستان پشت پرده برای اقتصادی جلوه ندادن این مرکز وجود دارد اما اگر قرارباشد مرکز فنون و خدمات هوایی ایران اجاره داده شود اما هیچ گونه نظارتی بر آن نباشد این مرکز ازبین می رود.»

    وی خاطر نشان داد: « این اتفاق شبیه فرودگاه آزادی است که به علت مشکلات این چنینی فعالیتش با مشکلات عدیدهای مواجه شده است.»

    اما "علیرضا منظری" از دیگر کارشناسان صنعت هوانوردی کشورمان نیز تا حدودی مخالفت خود رابرای اجاره این مرکز ابراز کرده و معتقد است: «مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی بخشی از تشکیلات ساختاری شرکت فرودگاه‌های کشور بوده که دارای نیروی انسانی و اموال به منظور انجام وظایف تعیین شده است در نتیجه طبق مقررات این بخش باید به بخش خصوصی واگذار شود.»

    او گفت: «همچنین علاوه بر نیروی انسانی و اموال ، این مرکز در اماکن متعلق به شرکت فرودگاه ها استقرار داشته و برای انجام فعالیت های خود از امکانات و تسهیلات و آشیانه های برخی از فرودگاه ها استفاده می کند پس برای واگذاری آنها نمی توانند اماکن و تسهیلات و ساختمان‌های متعلق به مرکز آموزش فنون را به فروش رسانند زیرا مالکیت آنها متعلق به مرکز آموزش نیست و چون جزء وظایف شرکت فرودگاه ها بوده از آنها تاکنون به صورت مجانی بهره‌برداری کرده است در حالیکه سایرین باید بابت آنها اجاره پرداخت کنند.»

    وی با ادامه این مطلب که در نتیجه هم اکنون هنگام واگذاری باید این اماکن را جدا کرده و به صورت اجاره در صورتی که طرف مقابل نیاز داشته باشد واگذار کند اذعان داشت: «زیرا مالکیت جداگانه ندارند تا قابل فروش باشند مگر آن که خارج از محیط فرودگاه ها بوده و مورد لزوم شرکت فرودگاه ها نباشد. ولی اموال آن مرکز را در این واگذاری می توانند به فروش رسانند چرا که در صورت واگذاری وظایف دیگر شرکت فرودگاه‌ها نمی تواند این وظایف را انجام دهد و نیازی به حفظ اموال ندارد. در این صورت بهتر است آنها را نه به اجاره بلکه به صورت فروش واگذار کنند. زیرا اگر آنها را نفروشند می تواند منجر به حیف و میل و عدم نگهداری صحیح شود.»

    او اضافه کرد: «در این صورت بخش خصوصی با خرید وسایل و امکانات و بکارگیری نیروی انسانی و پرداخت اجاره بابت اماکن فرودگاهی برای انجام فعالیت ها اقدام می کند و با اتخاذ سیاست های صحیح از افزایش هزینه ها جلوگیری می کند تا هزینه تمام شده فعالیت ها زیاد نشود.زیرا مجبور نیست همانند دوران دولتی بودن مرکز امکانات زیاد را در اختیار داشته بدون آنکه منفعتی داشته باشد.»

    به گزارش CHN، پیش از این محمود رسولی‌نژاد مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام در گفت و گو با خبرنگار ما به طور قطع اعلام کرده بود که قصد دارد این مرکز را به بخش خصوصی واگذار کند.اما چه شده که تصمیم گرفتند این مرکز را اجاره دهند از سوالاتی است که تاکنون ژساخ روشنی به آن ندادند. جالب این‌که بسیاری از کارشناسان ارشد و کارمندان و حتی دانشجویان این مرکز در پیامهایی که به خبرگزاری میراث فرهنگی ارسال کردند از نارضایتی خود در راستای عدم پشتیبانی مالی شرکت فرودگاهها و همچنین پاسخگو نبودن به نیاز دانشجویان به علت نداشتن هواپیمای مناسب انتقاد کردند.
    #1 ارسال شده در تاريخ October 30th, 2013 در ساعت 09:43:46

  2. The Following 3 Users Say Thank You to سید عماد رضوی For This Useful Post:

    امیررضا (October 30th, 2013), keyvanr (October 31st, 2013), mamad pilot123 (October 30th, 2013)

  3. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? پاسخ: مرکز فنون هوایی یک قدم تا اجاره‌نشینی

    تیم ما آمادگی کامل خودشو برای خرید و احیای شعب اهواز و مشهد اعلام کرد و حتی خود شخص من گفتگوهایی با کاپیتان کشتکار داشتم و خودشون هم بسیار علاقمند بودن اما حالا چه ساز نا کوکی رو دارن می نوازن خدا میدونه!!!
    این تصمیم یکی از عجیب ترین تصمیماتی هست که در تاریخ هوانوردی کشورمون گرفته شده!
    شرکت فرودگاه های کشور نه حاضر بودجه بده نه حاضره بفروشه!!! فقط چنبره زده روی این مراکز...
    نه اجازه میده ما وارد کار بشیم و این مراکز رو با وارد کردن حداقل 15 فروند هواپیمای نو و دست دوم(2005 و جوون تر)احیا بکنیم؛نه خودش بودجه میده!خو یدفعه درشو تخته کنید ما هم خیالمون راحت بشه و بریم دنبال گرفتن AOC...!!!
    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #2 ارسال شده در تاريخ October 30th, 2013 در ساعت 11:40:39

  4. The Following 3 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    امیررضا (October 30th, 2013), keyvanr (October 31st, 2013), mamad pilot123 (October 30th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0