برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 5 ?? 5
dqw
  1. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    Post زمان اشغال باند( RUNWAY OCCUPANCY TIME ( ROT

    افزايش رقابت بين شركتهای هواپيمایی در جلب مسافران بيشتر؛ كاهش ميزان تاخيرات پروازها جهت بهره وری هر چه بيشتر از هواپيماهای موجود و افزايش قيمت سوخت در بازارهای جهانی از يكسو و سختگيری نهادهای حفاظت محيط زيست؛ افزايش ايمنی پروازها و افزايش ارزش زمان نزد كاربران شركتهای هوایی از سوی ديگرهمه وهمه عواملی هستند كه شركتهای هوایی و نهادهای دست اندركار امر پرواز را به سوی كاهش هزينه ها و افزايش بهره وری از سيستم ها و وسايل موجود سوق می دهد.
    از جمله مواردی كه علاوه بر كاهش هزينه های شركتهای هوایی و برآورده نمودن اهداف فوق سبب افزايش بهره وری از سطوح پروازی و بالطبع كاهش تاخيرات پروازها می گردد؛ كاهش زمان اشغال باند توسط هواپيماهای ورودی و خروجی می باشد.
    اهمیت کاهش زمان اشغال باند (ROT) توسط هواپيماها سبب گرديده تا مطالعات فراوانی در مورد استفاده از فن آوری پيشرفته در این مقوله و نيز همکاری بين بخشی در همه سطوح (خدمه پروازی – شرکتهــــــــای هواپيمائی و مراقبت پرواز) انجام گيرد. در اين مطالعات مشخص شده است كه واحدهای مراقبت پرواز از يكسو و خدمه پروازی از سوی ديگر می تواند نقش عمده ای در اين مبحث داشته باشند.
    به طور خلاصه اهداف كاهش زمان اشغال باند را می توان بصورت زير بيان نمود:
    - صرفه جوئی در وقت با كاهش تاخيرات
    - صرفه جوئی درپول با استفاده بهينه از هواپيماها و ساير تجهيزات
    - تقلیل نرخ خدمات با كاهش هزينه ها
    - بالا بردن ایمنی پرواز
    - مزایای جانبی ( آلودگی کمتر محيط زيست و... )

    برای بررسی بهتر موضوع دو تعريف از ROT ارائه می دهيم:
    - Landing ROT * زمان صرف شده روی يک باند از نقطه برخورد چرخ های هواپيما با باند در هنگام Landing تا زمانی که هواپيما باند را تخليه می نمايد.

    - Departure ROT * زمان صرف شده روی يک باند از زمان صدور اجازه در اختيار گرفتن باند توسط هواپيما تا زمان قطع Threshold باند مخالف .
    جهت بررسی زمان اشغال باند توسط هر هواپيما كارهای زير بايد انجام گيرد:
    - تحليل عمل Landing هواپيما در روی باند.
    - محاسبه دقيق سرعت زاويه خروج هواپيما از باند با استفاده از فن آوری روز.

    موارد موثردر کاهش ROT:
    1-هنگام Landing
    موارد مربوط به خلبان:
    الف- مرور RWY Layout قبل از Landing.
    ب- انتخاب اوليه مناسبترين و نزديكترين Taxiway در حين يا قبل از APP.
    ج- TOUCHDOWN همراه با كاهش سرعت مناسب Deceleration) ) برای خروج از
    Taxiway مورد نظر.
    د- کوشش در استفاده از Rapid exit taxiway.
    ه- در نظر گرفتن فاصله مسیر خروجی درهنگام به کار گیری ترمز اتوماتیک.
    و- تماس سریع با واحد GROUND هنگام تعویض فرکانس.

    موارد مربوط به ATC:
    الف- نظارت دقیق برعمل نشستن ( Landing ) هواپیما برروی باند.
    ب- توصیه مناسبترین و نزديكترين مسیر خروجی Exit taxiway.
    ج- پرهیزاز اجرای Back track تا حد امکان.
    د- ارائه مسیر مناسب جهت خزش ( Taxi ) به پارکینگ با حداقل تداخل با باندهای موجود در فرودگاه.

    2- هنگام TAKE-OFF
    موارد مربوط به خلبان:
    الف- گزارش سريع به واحد ATC ؛ در موارديكه نیاز به طول باند بیشتر دارند.
    ب- گزارش سريع به واحد ATC ؛ قبل از رسیدن به Holding Point در صورتی که نیازمند زمان بیشتری برای Take-Off مـــی بـــاشند.
    ج- عدم اقدام به خزش ( Taxi ) ؛ زمانیکه کوتاهی مسیر خزش اجازه آمــــــــادگی سريع برای Take-off را نـــمـــــــی دهــــــــــــــد.
    د- آگاهی از موقعیت خود در توالی مورد نظر برج مراقبت پرواز ( (Traffic sequence.
    ه- پرهیز از Back track تا حد امکان.
    و- واکنش سريع و به موقع درهنگام دریافت اجازه برخاستن از باند.

    موارد مربوط به ATC:
    الف- تنظیم توالی مناسب ترافیک ( (Traffic sequence برای کاهش هر چه بیشتر زمان اشغال باند.
    ب- ارائه اطلاعات مربوط به نحوه ترتیب و توالی ترافیکها كه توسط برج در نظر گرفته شده است به هواپیماهای مـــرتـــبـــط.
    ج- انتقال دستورات ومجوزهای لازم به خلبان قبل از رسیدن هواپیما به Holding point.
    د- استفاده از مسیر خزش مناسب.

    tinn news
    #1 ارسال شده در تاريخ November 2nd, 2013 در ساعت 12:29:33

  2. The Following 6 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    امیررضا (November 2nd, 2013), B727 (November 3rd, 2013), mamad pilot123 (November 2nd, 2013), pakradm (November 2nd, 2013), pilot 747 (November 2nd, 2013), سينا حمزانلويي (November 2nd, 2013)

  3. M.T.J ?????? ??
    M.T.J
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    July 2011
    Tehran
    11
    تعداد تشکر : 7
    Thanked 18 Times in 8 Posts

    ??? ??? پاسخ: زمان اشغال باند( RUNWAY OCCUPANCY TIME ( ROT

    با سلام خواهشآ اگر مطلبي را از سايت يا منبع ديگر كپي مي كنيد منبع آن را هم ذكر كنيد مگر اينكه مطلب ار سايت خود شما باشد
    با تشكر ( كنترلر فرودگاه اردبيل)
    #2 ارسال شده در تاريخ November 2nd, 2013 در ساعت 12:34:16

  4. The Following User Says Thank You to M.T.J For This Useful Post:

    سينا حمزانلويي (November 2nd, 2013)

  5. mamad pilot123 ?????? ??
    mamad pilot123
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    August 2012
    فعلا خونمون
    296
    تعداد تشکر : 1,763
    Thanked 424 Times in 181 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: زمان اشغال باند( RUNWAY OCCUPANCY TIME ( ROT

    ??? ??? ????? ???? ???? M.T.J ????? ??? ??
    با سلام خواهشآ اگر مطلبي را از سايت يا منبع ديگر كپي مي كنيد منبع آن را هم ذكر كنيد مگر اينكه مطلب ار سايت خود شما باشد
    با تشكر ( كنترلر فرودگاه اردبيل)
    خوب ایشون که زیر خبر نوشته اند تین نیوز....شما دقت کنید!
    #3 ارسال شده در تاريخ November 2nd, 2013 در ساعت 16:23:23

  6. The Following 3 Users Say Thank You to mamad pilot123 For This Useful Post:

    امیررضا (November 3rd, 2013), B727 (November 3rd, 2013), Farhan (November 2nd, 2013)

  7. M.T.J ?????? ??
    M.T.J
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    July 2011
    Tehran
    11
    تعداد تشکر : 7
    Thanked 18 Times in 8 Posts

    ??? ??? پاسخ: زمان اشغال باند( RUNWAY OCCUPANCY TIME ( ROT

    صبح كه مطلب رو سايت درج شد منبع ذكر نشده بود خوب الان مثل اينكه اصلاحش كردن
    ممنون
    #4 ارسال شده در تاريخ November 2nd, 2013 در ساعت 16:59:11

  8. The Following User Says Thank You to M.T.J For This Useful Post:

    امیررضا (November 2nd, 2013)

  9. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: زمان اشغال باند( RUNWAY OCCUPANCY TIME ( ROT

    ??? ??? ????? ???? ???? M.T.J ????? ??? ??
    صبح كه مطلب رو سايت درج شد منبع ذكر نشده بود خوب الان مثل اينكه اصلاحش كردن
    ممنون
    با تشکر از دقت شما دوست بزرگوار باید عرض کنم که منبع همراه با متن از ابتدا ارسال شده بود
    #5 ارسال شده در تاريخ November 2nd, 2013 در ساعت 20:56:08

  10. The Following 5 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    Ali Pilot (November 2nd, 2013), امیررضا (November 3rd, 2013), B727 (November 3rd, 2013), pakradm (November 2nd, 2013), سينا حمزانلويي (November 2nd, 2013)

??????? ?????

  1. PIA AT42 at Lahore runway excursion
    ???? Ali Pilot ?? ????? English corner
    ????: 1
    ????? ?????: September 2nd, 2012, 21:33:25

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0