برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. Mehdi.M ?????? ??
    Mehdi.M
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    July 2013
    Isf
    428
    تعداد تشکر : 1,067
    Thanked 376 Times in 187 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    فلش پرواز تهران - واشنگتن بعد از حل مناقشه هسته ای


    تین نیوز | چند روز بعد از بازگشت رئیس جمهور از نشست نیویورك ، اكبر تركان مشاور رئیس جمهور از دستور ویژه دكتر روحانی برای برقراری پرواز مستقیم بین تهران و واشنگتن خبر داد. اكنون با گذشت نزدیك به 2 ماه و با واگذاری مسئولیت شورایعالی ایرانیان از سوی تركان به شریعتمداری مسئول پیگیری این پرونده در هاله ای از ابهام قرار دارد. این در حالی است كه فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران‌ایر می‌گوید: به دنبال درخواست دولت از ایرلاین‌ها برای اعلام آمادگی در برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا، هما آمادگی کتبی خود را به این منظور به مشاور ارشد رئیس‌جمهور و سازمان هواپیمایی اعلام کرد. وی دیروز اظهار داشت: «یکی از تصمیمات و سیاست‌های دولت یازدهم و سازمان هواپیمایی کشوری، موضوع برقراری مجدد پرواز ایران - آمریکاست.»


    این گزارشات را در رسانه های ایرانی دیدیم!؟

    این آشفتگی در پیگیری این مسئله در حالی است كه مقام ارشد آمریكایی هم به طور تلویحی از این موضوع اظهار بی اطلاعی كرد. آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریكا روز گذشته در پاسخ به پرسش « قانون» درباره سرنوشت پرواز تهران _ واشنگتن گفت: «گزارشات در مورد از سرگیری پرواز مستقیم ایران – آمریکا را در بعضی رسانه های ایرانی دیدیم.» اما ظاهرا آقای ایر خبر ندارد كه در ایران هم این مسئله به طور جدی پیگیری نمی‌شود. اکبر تركان كه به گفته خودش دیگر مسئول پیگیری پرواز مستقیم نیست درباره سرنوشت این پرواز تاكید كرد: « باید همه جوانب را در نظر گرفت تا دستور رئیس‌جمهور که برای آسایش شهروندان ایرانی مقیم در آمریکا پیش‌بینی شده، اجرایی شود. »


    تمركز ما بحث هسته ای است

    این چهره سیاست خارجی آمریكا در حوزه زبان فارسی از فرصت پرسش «قانون» برای موضوع هسته‌ای بهره برده و ادامه داد: « تمرکز دولت ما حالا برطرف کردن نگرانی های جامعۀ بین المللی در بارۀ برنامۀ هسته ای ایران است. » آلن ایر اضافه كرد: «همانگونه که رئیس جمهور آقای اوباما گفته است، حل مناقشۀ هسته ای ایران می تواند گام بزرگی به‌سوی ایجاد روابط جدید بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحدۀ آمریکا– بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل – باشد.» سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریكا سخنان خود را چنین تمام كرد:« انتظار ما این است که این تغییر لحن ایران همراه با اقدامات ملموسی قابل تأیید باشد. »


    ضد و نقیض گویی

    با توجه به سخنان دیروز اكبر تركان، مشاور ارشد رئیس جمهور ایران و همچنین گفت و‌گوی سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریكا با «قانون » درباره پرواز تهران - واشنگتن پرسش این است كه آیا در این موضوع جوانب امر به درستی تدبیر شده است ؟ نامه اكبر تركان به شركت های هواپیمایی در حالی صورت گرفته كه اكنون رئیس حوزه ریاست معاونت اجرایی ریاست جمهوری تایید می‌كند كه هیچ تماسی با آمریكایی ها در این باره گرفته نشده است. البته مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: ایران‌ایر قبلاً نیز پرواز مستقیم به نیویورک داشته است و در صورت صدور مجوز، آماده برقراری دوباره این پرواز‌ها با بوئینگ‌های ۷۴۷ هستیم و در این‌باره هیچ مشکلی نداریم. مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: « وقتی مسافر و تقاضا برای این مسیر هوایی وجود دارد، مفهومی ندارد دولت آمریکا برای برقراری این مسیر هوایی مجوز صادر نکند. » اما محسن بهرامی‌سخنانی می‌گوید كه كاملا متفاوت با اقدام تركان و سخنان پرورش است. رئیس حوزه ریاست معاونت اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه ابتدا باید مقررات و مجوزهای داخلی برای پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا اخذ شود، گفت: هنوز هیچ رایزنی با طرف آمریکایی درباره پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا انجام نشده است محسن بهرامی رئیس حوزه معاونت اجرایی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فارس، درباره سرنوشت پرواز مستقیم میان ایران و ایالات متحده آمریکا گفت: یکی از حوزه‌هایی که زیر نظر معاونت اجرایی رئیس‌جمهور قرار دارد شورای عالی ایرانیان خارج از کشور است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه این موضوع در هنگام سفر آقای روحانی به نیویورک و به درخواست ایرانیان مقیم آمریکا مطرح شد و آن‌ها با اصرار زیاد خواستار تسهیل سفر ایرانیان به کشورمان شدند به همین دلیل موضوع به شورای عالی ایرانیان خارج از کشور واگذار شده است.


    مردم در پیچ و خم تصمیمات دولت

    بسیاری از هموطنانمان در خارج از كشور چشم انتظارند تا پرواز مستقیم زودتر برگزار شود و پرواز 24 ساعته آن ها به 15 ساعت تقلیل پیدا كند. محسن بهرامی دیروز با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در حوزه معاونت اجرایی و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور درباره برقراری پرواز مستقیم تصریح کرد: سازمان‌های اجرایی مانند سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌های داخلی که توان بالقوه امکان این پرواز را دارند، این مورد را پیگیری می‌کنند. رئیس حوزه معاونت اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه انجام این سفر نیازمند اخذ برخی مصوبات هیات وزیران است، اضافه کرد: کمیسیون‌های تخصصی دولت در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد تا پس از آن موافقتنامه‌های لازم با طرف‌های مقابل تبادل شود. وی افزود: برای انجام این پرواز کمیته‌هایی در حال تشکیل است و در هر حوزه بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد و پس از آماده شدن نتیجه بررسی‌ها در صورت موافقت هیات وزیران مبادله موافقتنامه با طرف‌های مقابل نظیر سازمان هوایی هواپیمایی بین‌المللی و دیگر نهاد‌ها انجام خواهد گرفت.
    #1 ارسال شده در تاريخ November 21st, 2013 در ساعت 17:47:26

  2. The Following 2 Users Say Thank You to Mehdi.M For This Useful Post:

    امیررضا (November 24th, 2013), mohamadbaha (November 24th, 2013)

  3. سید عماد رضوی ?????? ??
    سید عماد رضوی
    هوانورد نیمه فعال-سرگرد
    September 2013
    قزوین
    541
    تعداد تشکر : 808
    Thanked 1,583 Times in 443 Posts

    ??? ??? پاسخ: پرواز تهران - واشنگتن بعد از حل مناقشه هسته ای



    پای ایرلاین‌های ایرانی به آسمان آمریکا باز می‌شود؟!
    ◄ تاثیر دیپلماسی ظریف بر صنعت هوانوردی



    شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۴


    تین نیوز | در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره برقراری پرواز ایران ـ آمریکا همچنان ادامه دارد، به نظر می رسد سرنوشت این پرواز با سرنوشت مذاکرات ظریف با 5+1 گره خورده است.

    به گزارش تین نیوز، 34 سال از آخرین فرود هواپیماهای متعلق به ایران در فرودگاه های آمریکا می گذرد، وقتی بویینگ ۷۴۷ اس‌ پی هما، آخرین بار در هفتم نوامبر سال ۱۹۷۹در فرودگاه جان اف کندی نیویورک به زمین نشست.

    پس از سفر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، وی دستور برقراری پرواز مستقیم ایران ـ آمریکا را صادر کرد. صدور این دستور، در راستای پاسخ به درخواست ایرانیان مقیم آمریکا صورت گرفت؛ آنان از روحانی خواستند تا استفاده از خدمات یک ایرلاین ایرانی را برای آنان میسر کند.

    رئیس جمهور ضمن صدور این دستور، اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور و سرپرست معاونت امور بین الملل ریاست جمهوری را مسئول پیگیری این مساله کرد، هرچند ترکان به تازگی خبر داد که وی، دیگر در این باره مسئولیتی ندارد و اکنون، معاونت اجرایی ریاست جمهوری، مساله را پیگیری می کند. پس از صدور این دستور، ترکان به ایرلاین ها، نامه ای ارسال کرد و از آن ها خواست تا برای برقراری این پرواز، اعلام آمادگی کنند.

    صنعت هوانوردی ایران، آماده پرواز به آمریکا
    ایران ایر، از جمله شرکت هایی است که بلافاصله آمادگی کتبی خود را به این منظور به ترکان و نیز سازمان هواپیمایی اعلام کرد، به ویژه این که در گذشته و پیش از انقلاب نیز پروازهای ایران ـ آمریکا، توسط همین شرکت انجام می شد.

    به گفته فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران ایر، در صورت صدور مجور برای پرواز ایران ـ آمریکا، ایران‌ایر این پروازها را با بویینگ 747 انجام خواهد داد.

    درباره آخرین وضعیت برقراری این پرواز، اظهار نظر اخیر علی محمد نوریان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی، قابل تامل و حاکی از تحقق زودهنگام این مسئله دارد. وی در آخرین اظهار نظر خود درباره برقراری این پرواز گفت: تلاش می‌کنیم از ابتدای سال جدید میلادی، مقدمات راه‌اندازی اولین خط هوایی مستقیم بین ایران و آمریکا را فراهم کنیم.

    وی با بیان این که «ایرلاین‌های آمریکا و کانادا برای پرواز به ایران، پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند»، افزود: با توجه به فراهم شدن امکانات مناسب، چنانچه مذاکرات چند روز آینده، به سمت مثبتی برود، آمادگی برقراری پرواز تا پایان سال جاری میلادی را داریم.

    نوریان اعلام کرد که این پرواز در آغاز به ‌صورت چارتری خواهد بود و افزود: شرکت‌های آمریکایی و کانادایی، پیشنهاد داده‌اند که با هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ آماده‌‌اند پرواز ایران و آمریکا را برقرار کنند.

    وی ادامه داد: در حال پیگیری مسائل حقوقی و اجرای این موضوع هستیم و امیدواریم بتوانیم با نگاه مثبتی که هم در دولت ما وجود دارد و هم این‌که در شرایط مذاکرات بین‌المللی است این مسئله به انجام برسانیم تا هموطنان ایرانی که در آمریکا زندگی می‌کنند با راحتی بیشتری بتوانند بین ایران و آمریکا رفت و آمد کنند.

    سازمان هواپیمایی کشوری، به عنوان نهاد حاکمیتی صنعت هوانوردی کشورمان نیز در این باره اعلام آمادگی کرده است. علیرضا جهانگیریان، رئیس جدید این سازمان در مراسم معارفه خود اعلام کرد که منتظر اشاره برای برقراری پرواز ایران ـ آمریکاست. وی با بیان اینکه این سازمان بستر فنی برقراری پرواز ایران - آمریکا را تقریبا فراهم کرده، گفت: در حال حاضر منتظر علائمی از سوی مسئولان سیاسی کشور هستیم تا این پرواز عملیاتی شود.

    بر اساس گفته های مسئولان هوایی، شرکت های ایران ایر، آسمان و ماهان، توانایی برقراری پرواز در مسیر ایران ـ آمریکا را دارند.

    با وجود تمامی آنچه درباره آمادگی سازمان هواپیمایی و ایرلاین ها و علیرغم آنچه درباره آمادگی شرکت های خارجی در این باره گفته شد، به نظر می رسد هنوز در "بودن یا نبودن" این پرواز، قطعیتی وجود ندراد و اظهار نظرها درباره این پرواز به گونه ای نیست که بتوان روی آن حساب باز کرد، زیرا در حالی که مسئولان بخش هوایی کشور، از قریب به یقین بودن این پرواز سخن می گویند، در بخش سیاسی، به نظر می رسد هنوز اتفاقی نیفتاده است!

    همان طور که پیشتر گفته شد، ترکان به تازگی اعلام کرد که مسئولیت پیگیری این پرواز، بر عهده معاونت اجرایی ریاست جمهوری گذاشته شده است، با این حال، محسن بهرامی، ‌رئیس حوزه ریاست معاونت اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه ابتدا باید مقررات و مجوزهای داخلی برای پرواز ایران ـ آمریکا اخذ شود، گفته است «هنوز هیچ رایزنی با طرف آمریکایی درباره پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا انجام نشده است»؛ این گفته در تضاد کامل با گفته نوریان، درباره تمایل ایرلاین های آمریکا و کانادا برای این پرواز است.

    نمایندگان مجلس؛ موافق اما بی‌اطلاع
    از سوی دیگر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه، بی اطلاع یا فاقد اطلاعات کافی به نظر می رسند؛ هرچند ظاهرا نظر موافقی با این مساله دارند.

    سیدمهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، درباره صحبت های رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مبنی براین که بستر فنی برقراری پرواز ایران ـ آمریکا فراهم شده، گفت: در این باره به ما اطلاعی داده نشده و کسب نظر نشده است اما اگر برقراری پرواز مستقیم ایران ـ آمریکا با سیاست های کلی نظام مطابقت داشته باشد و از سهم سایر پروازها کم نکند، از نظر ما ایرادی ندارد.

    هاشمی معتقد است تقاضا برای این پرواز آنقدر آنقدر زیاد نیست که نیاز به برقراری پرواز مستقیم باشد.

    منصور حقیقت‌پور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نظر مثبتی در این زمینه دارد. وی با اشاره به این که بیش از 4 میلیون ایرانی در آمریکا زندگی می کنند، گفت: این افراد برای سفر به ایران به دلیل پرواز غیرمستقیم هزینه زیادی را متحمل می شوند، بنابراین راه اندازی پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا منفعت مردم ایران را به همراه دارد.

    به گفته وی، اگر نبود پرواز مستقیم ایران و آمریکا مستلزم ضرر و پرداخت پول بیشتر شهروندان ایرانی است، مجلس موافق پرواز بین ایران و آمریکاست اما این امر بدین معنا نیست که رابطه سیاسی بین ایران و آمریکا ایجاد می شود.

    محمدحسن آصفری، دیگر عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس نیز در ارزیابی خود از مطرح شدن پیشنهاد پرواز مستقیم ایران ـ آمریکا اظهار کرد: از این موضوع استقبال می‌کنیم، زیرا ما با مردم آمریکا مشکل نداریم، مشکل اساسی با دولت آمریکا است.

    وی افزود: خط قرمز ما رژیم صهیونیستی است که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم، اما از هر گونه رفت و آمد با مردم آمریکا استقبال می‌کنیم و آماده هستیم که در این قضیه کمک کنیم.

    وی ادامه داد: تاکنون به صورت رسمی از جایی نشنیدیم، تنها به صورت رسانه ای اعلام کردند که آمریکایی‌ها تمایل دارند و ما هم می‌پذیریم که پرواز برای مردم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

    استقبال فعالان اقتصادی از برقراری پرواز ایران ـ آمریکا
    با وجود تمامی اما و اگرها در برقراری این پرواز، بخش خصوصی از آن استقبال کرده و پیشنهادهایی هم برای چگونگی آن ارائه داده است، زیرا برقراری این پرواز، نخستین حرکت بخش اقتصادی برای کار تجاری با آمریکا خواهد بود.

    ابوالفضل حجازی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به این که نخستین گام در شکل‌گیری روابط اقتصادی، راه‌اندازی پرواز مستقیم میان ایران و آمریکاست، گفت: گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و پیشنهاد ما این است که مبدأ و مقصد این پرواز، کیش ـ نیویورک یا تهران ـ نیویورک باشد چرا که خیلی از توریست‌ها می‌توانند بدون نیاز به ویزا وارد کیش شوند و درآمد توریستی خوبی برای ایران فراهم شود.

    حجازی افزود: راه‌اندازی مسیر چارتر میان ایران و آمریکا زمینه سازی شده است و صحبت‌هایی نیز با مسئولین کشور انجام شده است. در این مرحله مقامات سازمان هواپیمایی کشوری منتظر مجوز مقامات آمریکایی هستند.

    به گفته حجازی، اگر بخش خصوصی بتواند تحریم هوایی را در بخش پروازی به آمریکا لغو کند، کار بزرگی صورت گرفته است زیرا بسیاری از شرکت‌های خارجی از این تحریم سود می‌برند. به اعتقاد وی، ایرانیان مقیم آمریکا می‌توانند به‌طور مستقیم بلیط این پرواز را بخرند و بدون ویزا وارد کیش شوند و سپس در صورت نیاز، از آنجا درخواست ویزا کنند و داخل کشور شوند.

    هواپیماهای ایران در آمریکا فرود می‌آیند؟!/ روحانی خواست احمدی‌نژاد را محقق می کند؟!
    علیرغم تمامی اما و اگرها و اعلام آمادگی ها، هنوز هیچ چیز درباره پرواز مستقیم ایران ـ آمریکا قطعی نیست، پروازی که محمود احمدی‌نژاد نیز در آبان ماه سال 91 گفت که در این باره پیشنهاد داده اما با آن مخالفت شده است. وی در یک نشست اظهار کرد که «چند سال پیش نامه نوشتم و پیشنهاد دادم که بین ایران و نیویورک ارتباط مستقیم هوایی برگزار شود، می‌دانم که چرا موافقت نکردند، البته برخی‌ها در داخل با این چیزها مخالف هستند.»

    روحانی، رئیس دولت یازدهم اما در این زمینه مصمم تر به نظر می رسد. وی با بیان این که «برقراری پرواز ایران ـ آمریکا در مکالمه تلفنی من با رییس‌جمهور آمریکا مطرح شد» افزوده است: به دلیل وجود ایرانیان و نسل جدید هموطنانمان در کشور آمریکا از برقراری چنین پروازی استقبال کرده و وجودش را ضروری می‌دانیم.

    اکنون با توجه به این که پیش‌نیاز ایجاد پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا، برقراری نوعی روابط کنسولی و در حقیقت در گرو بهبود روابط است، شاید پربیراه نباشد اگر سرنوشت این ماجرا را با سرنوشت مذاکرات ظریف با 1+5 گره خورده بدانیم، چنانکه نوریان نیز چندی پیش گفت که کارشناسان فنی در ژنو، در حال مذاکره برای برقراری پرواز ایران - آمریکا هستند و امیدواریم در فضای مساعد مذاکرات، اولین بخشی که از تحریم‌ها کاسته می‌شود، رفع تحریم‌های صنعت هوایی باشد.

    با این اوصاف باید منتظر بمانیم که آیا ظریف می تواند پای ایرلاین های ایرانی را به آمریکا باز کند؟!
    #2 ارسال شده در تاريخ November 24th, 2013 در ساعت 15:17:50

  4. The Following 2 Users Say Thank You to سید عماد رضوی For This Useful Post:

    امیررضا (November 24th, 2013), mohamadbaha (November 24th, 2013)

  5. mohamadbaha ?????? ??
    mohamadbaha
    هوانورد فعال-سرگرد
    May 2012
    تهران & ایلام
    697
    تعداد تشکر : 5,970
    Thanked 2,793 Times in 674 Posts

    ??? ??? پاسخ: پرواز تهران - واشنگتن بعد از حل مناقشه هسته ای

    دوستان لطفا وقتی یه خبری رو میزارید درست قرار بدین الان این قسمت های زرد رنگ ....یکم متن رو خراب کرده...( شرمنده یکم صریح حرف زدم )

    راستی دوستان بیان نظرشون رو بگن...حالا که توافق شده چه چیزهایی صنعت هوانوردی احتیاج داره و چه کارهایی باید انجام بگیره.


    #3 ارسال شده در تاريخ November 24th, 2013 در ساعت 15:47:05

  6. The Following 2 Users Say Thank You to mohamadbaha For This Useful Post:

    امیررضا (November 24th, 2013), سید عماد رضوی (November 24th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0