برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. سید عماد رضوی ?????? ??
    سید عماد رضوی
    هوانورد نیمه فعال-سرگرد
    September 2013
    قزوین
    541
    تعداد تشکر : 808
    Thanked 1,583 Times in 443 Posts

    ??? ??? برنامه ایران خرید 250 تا 400 هواپیما با لغو تحریم برای نوسازی ناوگان هوائی


    رویترز خبر داد
    برنامه ایران خرید 250 تا 400 هواپیما با لغو تحریم برای نوسازی ناوگان هوائی
    رویترز به نقل از یک مقام ایرانی نوشت: ایران در نظر دارد تا پس از لغو تحریم ها 250 تا 400 هواپیمای بوئینگ یا ایرباس خریداری کند.






    به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تجدید روابط تجاری قدیمی ایران و شرکت‌های هواپیمایی جهان می‌تواند گام‌های اولیه در روندی باشد که با توجه به روند دیپلماسی، بازاری را که یک دهه بسته شده بود، مجددا احیا کند.ایران در حال حاضر به این نکته اشاره می‌کند که اگر روابط اقتصادی به طور کامل از سرگرفته شود، کاهش تحریم‌ها می‌تواند بذر حضور آتی ایران در بازار خرید هواپیما را بکارد، البته دیپلمات ها می گویند که این مسئله به نتیجه مذاکرات ایران و غرب بستگی دارد.یک مقام ارشد ایرانی گفت: با توجه به توافق حاصله میان ایران و غرب در ژنو، امید است که ما بتوانیم قطعات هواپیما را نه از دلالان با قیمت بالاتر، بلکه به طور مستقیم از تولیدکنندگان خریداری کنیم.وی افزود: ما در انتظار زمانی هستیم که تحریم ها برداشته شوند و ما بتوانیم 250 تا 400 فروند هواپیمای بوئینگ یا ایرباس خریداری کنیم.بر اساس اطلاعات سازمان مشاوره هوانوردی انگلیس، ایران 189 هواپیما در ناوگان فعل خود دارد که به طور متوسط عمر 22 ساله دارد؛ همچنین این کشور 76 هواپیمای ذخیره با عمر متوسط 24 سال دارد.انتهای پیام/ ب
    #1 ارسال شده در تاريخ November 29th, 2013 در ساعت 16:04:46

  2. The Following 6 Users Say Thank You to سید عماد رضوی For This Useful Post:

    امیررضا (November 30th, 2013), B727 (November 30th, 2013), behnood (November 30th, 2013), mamad pilot123 (December 1st, 2013), Mohammadme (November 29th, 2013), pilotmilad (November 29th, 2013)

  3. سید عماد رضوی ?????? ??
    سید عماد رضوی
    هوانورد نیمه فعال-سرگرد
    September 2013
    قزوین
    541
    تعداد تشکر : 808
    Thanked 1,583 Times in 443 Posts

    ??? ??? پاسخ: برنامه ایران خرید 250 تا 400 هواپیما با لغو تحریم برای نوسازی ناوگان هوائی

    بهره‌وری پایین در صنعت هوایی ایران

    خبر توافق اخیر در ژنو باعث رفع نگرانی فعالان در حوزه حمل‌ونقل هوایی شد. حمیدرضا غوابش دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی در روز بعد از توافق ژنو به تسنیم گفته بود: «باید ببینیم از چه زمانی این امكانات فراهم می‌شود، ضمن آنكه به اطلاع‌رسانی بیشتری از طرف دولت در این زمینه نیاز داریم. در هر حال امكان ورود قطعات هواپیما به كشور باعث راه‌اندازی خیلی از هواپیماهایی می‌شود كه امروز به دلیل نداشتن قطعه زمین‌‌گیر شده‌اند.»


    به گفته غوابش، عمر متوسط ناوگان هوایی كشور بالای 21 سال و حدود 22 سال است در نتیجه این هواپیماها از بهره‌وری كافی برخوردار نیستند و به ناچار چرخه تعمیر و نگهداری طولانی‌تری نسبت به هواپیماهایی دارند كه از عمر كمتری برخوردار هستند. این موضوع می‌تواند به ارتقای سطح ایمنی پرواز كشور كمك كرده و قطعا تسهیلات تعمیر و نگهداری و ورود قطعه هواپیما به ایران به موضوع افزایش سطح ایمنی پروازها كمك فراوانی می‌كند. در عین حال از دولت می‌خواهیم تسهیلاتی برای ترخیص قطعات از گمرك كشور ایجاد كند تا به موقع به دست شركت‌های هواپیمایی برسد تا بتوانند هواپیماهایی را كه به دلیل كمبود قطعه زمین‌‌گیر شده‌اند مجددا به خط پروازی برگردانند.


    دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی در پاسخ به این پرسش كه آیا تامین قطعات در كاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری ایرلاین‌ها تاثیرگذار خواهد بود، هم گفته بود: «بسته به عمر ناوگان هزینه‌های تعمیر و نگهداری متفاوت است و معمولا هواپیماهایی كه كمتر از 5 سال دارند هزینه‌های نگهداری آنها خیلی پایین‌‌تر است. ممكن است كه 5 تا 6 درصد هزینه‌های یك ایرلاین را به خودش اختصاص دهد. اما با هواپیماهایی كه ما داریم و عمر متوسطی كه دارند هزینه تعمیر و نگهداری 5 درصد است و حدود 25 درصد هزینه‌ ایرلاین ها مربوط به تعمیر و نگهداری هواپیماست. جایگزین كردن قطعات نو به‌طور قطع هزینه‌های تعمیر و نگهداری را كاهش خواهد داد.» به گفته دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی، قطعا كاهش تحریم و محدودیت‌ها به توسعه صنعت حمل‌ونقل هوایی كمك خواهد كرد.


    رقابت بوئینگ و ایرباس برای حضور در ایران

    در حالی خبر خرید 250 تا 400 فروند هواپیمای ایرباس یا بوئینگ توسط كشورمان مطرح شده است كه دو غول عمده هواپیماسازی در جهان رقابت دیرینه‌ای با یكدیگر برای جلب مشتریان تازه دارند. به نظر می‌رسد كه بازار ایران می‌تواند مقصد جذابی برای این دو كمپانی بزرگ اروپایی و آمریكایی باشد. نمایشگاه هوایی دوبی كه حدود دو هفته پیش برگزار شد، آخرین محل رقابت این دو شركت هواپیماسازی بود. بوئینگ بعد از این نمایشگاه اعلام كرد سفارش ساخت 259 دستگاه از مدل هواپیمای جدیدش را دریافت كرد. ایرباس هم در همین نمایشگاه اعلام كرد 22 فروند از آخرین ساخته‌اش را به دو كشور قطر و امارات خواهد فروخت. به نظر می‌رسد در پی معرفی هواپیماهای جدید بوئینگ 777-ایكس این شركت از وضعیت مناسبتری در مقایسه با رقیب اروپایی خود برخوردار خواهد بود. رقابتی كه دیر یا زود به بازار ایران هم كشیده خواهد شد. هر چند نگاهی بر آمار فروش هواپیماها در چند ماه گذشته نشان می‌دهد كه رقیب آمریكایی از ایرباس پیش افتاده است. در پی معرفی هواپیماهای جدید بوئینگ 777-ایكس این شركت از وضعیت مناسب‌تری در مقایسه با رقیب اروپایی خود برخوردار خواهد بود چرا كه انتظار می‌رود شركت هواپیمایی امارات چندین فروند از این هواپیما را سفارش دهد. این هواپیما كه بدنه‌ای كاملا پهن دارد مجهز به موتورهایی با مصرف بسیار پایین و بال‌های كامپوزیت است و در سال 2020 به‌طور كامل جایگزین هواپیماهای 777 كنونی خواهند شدكه شركت بوئینگ در سال 1990 عرضه كرد و تا دوازدهم نوامبر 1473 فروند از این هواپیما را فروخته است. بوئینگ در واقع با عرضه هواپیمای جدید خود رقابت گسترده‌ای با هواپیمای ایرباس‌ای 350-1000 آغاز كرده است. یان دراكلیز تحلیلگر صنایع هوایی می‌گوید حتی پیش از عرضه رسمی بوئینگ 777 ایكس بسیاری از شركت‌ها به آن علاقه‌مندی نشان داده‌اند. به نظر می‌رسد هواپیمایی امارات سردمدار سفارش این هواپیمای جدید خواهد بود چراكه تیم كلاك رئیس این شركت اخیرا در مصاحبه با فایننشال تایمز گفته است این خطوط هوایی قصد دارد شمار قابل‌توجهی از این هواپیما را سفارش دهد. فایننشال تایمز تخمین زده است خطوط هوایی امارات كه درحال حاضر بزرگ‌ترین دارنده مدل‌های كلاسیك 777 است قصد دارد یكصد تا 175 فروند از نوع جدید این هواپیما را كه 400 مسافر ظرفیت دارد خریداری كند. با این حال ایرباس نیز قصد دارد به شدت به رقابت بپردازد. یك كارشناس هوانوردی كه خواست نامش فاش نشود گفت فكر نمی‌كنم ایرباس همین‌طور دست به سینه بایستد و سفارشات بوئینگ را بشمرد.خطوط هوایی اتحاد ابوظبی و خطوط هوایی قطر كه دو شركت در حال گسترش دیگر حوزه خلیج‌فارس هستند احتمالا سفارش‌های قابل‌توجهی در این نمایشگاه خواهند داشت. ایرباس از آغاز امسال با 1215 فروند سفارش بسیار از بوئینگ پیش است چرا كه بوئینگ تاكنون تنها 957 سفارش گرفته است.


    #2 ارسال شده در تاريخ November 30th, 2013 در ساعت 12:29:46

  4. The Following 2 Users Say Thank You to سید عماد رضوی For This Useful Post:

    B727 (November 30th, 2013), mamad pilot123 (December 1st, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0