برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Mehdi.M ?????? ??
    Mehdi.M
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    July 2013
    Isf
    428
    تعداد تشکر : 1,067
    Thanked 376 Times in 187 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    فلش_جدید آمادگی سه شرکت هواپیمایی برای پرواز مستقیم به آمریکا/ نمی‌ توان با دستور ایرلاین‌ها را ادغام کرد

    تین نیوز | رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی ضمن انتقاد از فعالیت شرکت های هواپیمایی در قالب یک کنسریوم که از سوی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی اعلام شد، از آمادگی سه شرکت هما(هواپیمایی جمهوری اسلامی)، ماهان و آسمان برای پرواز مستقیم به آمریکا خبرداد.


    عبدالرضا موسوی درباره فعالیت شرکت های هواپیمایی در قالب یک کنسرسیوم که از سوی قائم مقام امور هوانوردی وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، با بیان اینکه فعالیت شرکت های هواپیمایی در قالب یک کنسرسیوم بیشتر به یک اظهار نظر شبه است تا طرح، تصریح کرد: این طرح در مرحله اول شدنی نیست به دلیل اینکه هر شرکت دارای یک شخصیت حقوقی مستقل است و کسی هم نمی تواند شرکتی را مجبور به شریک شدن با سایر شرکت ها کند؛ مگر اینکه خود شرکت ها برای منافع خود در بخش های هندلینگ، کترینگ و عملیات زمینی برای کاهش هزینه های خود با یکدیگر همکاری کنند.


    رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: شرکت ها برای فعالیت در قالب یک کنسرسیوم باید مطالعه داشته باشند و اینگونه نیست که با دستور بتوان این طرح ها را اجرایی کرد؛ به دلیل اینکه شرکت ها برای فعالیت در قالب یک کنسرسیوم باید اعتقاد به این فعالیت داشته باشند و سپس با یک هدف مشترک نسبت به آن اقدام کند.


    موسوی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره حمایت دولت از شرکت های هواپیمایی با توجه به اینکه هزینه های این شرکت ها ارزی و درآمدهای آنها نیز ریالی است، گفت: دولت در حال حاضر در نگاه کلان با کسری بودجه شدید مواجه است و شاید اقدامات مهم تر از صنعت هواپیمایی در دستور کار دولت باشد و بعید می دانم در حال حاضر دولت به دلیل اینکه فعلا در اوایل دولت قرار داریم، بتواند اقدامی برای صنعت هواپیمایی انجام دهد، با توجه به شرایطی که دولت جدید مسئولیت را بر عهده گرفت زمان برای حمایت از این صنعت لازم است.


    مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس ادامه داد: امکاناتی که بتوان از صنعت هواپیمایی حمایت کرد وجود دارد؛ دولت می تواند با روانسازی مقررات و حمایت های معنوی مشکلات صنعت هواپیمایی را رفع کند و بار مالی زیادی متوجه دولت نمی شود.


    وی با بیان اینکه دولت باید از تصدی گری خارج شود، افزود: در حالی که دولت باید به سمت خصوصی سازی حرکت کند هر روز به شکل دیگر دوباره ورود پیدا می کند.


    رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی تصریح کرد: هدر رفتن منابع در بخش دولتی به راحتی امکان پذیر است اما بخش خصوصی مجبور به مدیریت منابع است به دلیل اینکه اگر با کمبود منابع مواجه شود زمین گیر خواهد شد.


    موسوی تاکید کرد: در همین دولت که اعلام می کند با کسری بودجه مواجه است، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی اعلام کرده که «150 میلیارد تومان از طلب ایران ایر و هزینه هایی که دولت به این شرکت وارد کرده را پرداخت کردیم ضمن اینکه 100 میلیارد تومان هم به شرکت هواپیمایی آسمان کمک کردیم»؛ این منابع در کجا هزینه شده، آیا برای سرمایه گذاری هزینه شده؟ بلکه همه این منابع برای پرداخت حقوق یا پروازهای بدون مسافر هزینه شده و امکاناتی برای مردم اضافه نشده است.


    وی ادامه داد: اگر این منابع در اختیار بخش خصوصی باشد نیازی به کمک های این چنینی نیست؛ بخش خصوصی فقط به دنبال روانسازی و شفاف سازی است.


    شرایط آزادسازی نرخ بلیت هواپیما فراهم نیست/ مردم توان افزایش قمیت ندارند

    موسوی همچنین درباره آزادسازی و متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما گفت: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما چند وجهی است؛ قدرت خرید مردم و پولی که در دست مردم بود به حدود یک سوم کاهش پیدا کرده است.


    مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: نکته دیگر این است که اگر با ارز 3000 تومان نرخ بلیت آزاد شود، خدمات فرودگاهی که دولت به شرکت های هواپیمایی ارائه می دهد نیز چندین برابر می شود؛ در این شرایط یا باید زمین گیر شویم یا باید مجدد قیمت های خود را افزایش دهیم و این افزایش قیمت متوجه مردم می شود؛ آیا مردم توان افزایش دوباره قیمت ها از سوی شرکت های هواپیمایی را دارند.


    وی با تاکید بر اینکه شرایط برای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما فراهم نیست، ادامه داد: یکبار قیمت ها در سال 90، 65 درصد افزایش یافت که علاوه بر مردم، شرکت های هواپیمایی نیز از این موضوع راضی نیستند.


    موسوی تاکید کرد: در این شرایط به دلیل افزایش قیمت شرکت های هواپیمایی یکسری از مشتریان خود را از دست دادند.


    رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه واژه «آزادسازی» یک واژه بزرگی است، افزود: آزادسازی بدین معناست که باید همه قیمت ها را آزاد کنیم و اعلام کنیم هر شرکتی بر اساس بهای تمام شده هزینه ها، نسبت به فروش بلیت اقدام کند؛ اما مطمئن باشید بخش خصوصی به راحتی دوام می آورد و اولین گروهی که زمین گیر می شود شرکت های هواپیمایی دولتی هستند مگر این که دولت با ابزار های حمایتی مجدد منابع به این شرکت ها تزریق کند.


    آزادسازی در شرایط ثبات اقتصاد

    مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس در پاسخ به این سوال که چه زمانی شرایط برای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما آزاد می شود، گفت: در شرایطی امکان پذیر است که شاهد ثبات اقتصادی باشیم.


    وی ادامه داد: با مقایسه قیمت بلیت در اوایل سال گذشته با اوایل امسال و تناسب آن با میزان افزایش حقوق پایه کارمندان، مشاهده می شود توان اقتصادی مردم کاهش یافته و به تناسب افزایش قیمت بلیت، شاهد افزایش درآمد و حقوق مردم نبودیم.


    رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: قبل از افزایش قیمت بلیت هواپیما باید نرخ بلیت آزاد می شد تا با شرایط اقتصادی کشور تنظیم می شد.


    موسوی با بیان اینکه سال ها با دولت ، مجلس و همه دست اندرکاران برای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مذاکره می کردیم، تاکید کرد: آزادسازی قمیت بلیت هواپیما باید قبل از افزایش قیمت، صورت می گرفت تا در حال حاضر متناسب با شرایط تنظیم شود؛ اما در حال حاضر هم درآمدها و هم هزینه های شرکت های هواپیمایی مانند خدمات ناوبری، فردوگاهی، فروش سوخت و سایر موارد از سوی دولت کنترل می شود.


    وی به هزینه های شرکت های هواپیمایی اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا قیمت سوخت هواپیما کمتر از قیمت سوخت خودرو است به طوری که قیمت سوخت خودرو در کشور ترکیه حدود 2.5 دلار است اما قیمت سوخت هواپیما حدود یک دلار و 2 سنت است؛ این در حالی است که در ایران می خواهند سوخت هواپیما را گران تر از سوخت خودرو عرضه کنند.


    رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه می توانیم از تجربه دنیا در استاندارسازی ها و نرخ گذاری استفاده کنیم، گفت: دیگر نباید به دنبال اختراع روش های جدید باشیم؛ به دلیل اینکه دنیا این روش ها را تجربه کرده است و نتیجه مثبت آن نیز مشاهده شد.


    توان پرواز مستقیم به آمریکا را نداریم

    مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به ارسال نامه ای از سوی دولت به شرکت های هواپیمایی برای پرواز مستقیم به آمریکا، آیا این شرکت آمادگی خود را برای برقراری این پرواز اعلام کرده است، گفت: به دلیل نداشتن هواپیمای دور برد، توان پرواز مستقیم به آمریکا را نداریم.


    موسوی با بیان اینکه برقراری این پرواز قطعا یکی از بهترین اقدامات دولت است، گفت: ایرانیان مقیم آمریکا برای سفر به ایران مجبور به عبور از سایر کشورها هستند و هزینه های عوارض فرودگاهی و نشست و برخواست برای مسافر در پی دارد و که پرواز مستقیم این هزینه ها را کاهش می دهد و شرایط سفر را تسهیل می کند که اقدام بسیار ارزشمندی است.


    رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی از آمادگی سه شرکت هما(هواپیمایی جمهوری اسلامی)، ماهان و آسمان برای پرواز مستقیم به آمریکا خبرداد و گفت: در صورتی که سایر شرکت ها هواپیمای دور برد خریداری کنند می تواند برای برقرار این پرواز اعلام آمادگی کنند.


    صنعت هواپیمایی از تسهیلات 1.5 میلیاردی صندوق استفاده نکردند

    وی با تاکید بر اینکه باید بنیه شرکت های هواپیمایی تقویت شود، خواستار تسهیل شرایط صندوق توسعه ملی برای شرکت های هواپیمایی شد و گفت: در سال گذشته یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای شرکت های هواپیمایی در نظر گرفته شد اما به دلیل اینکه شرایط استفاده از منابع این صندوق توسعه بسیار مشکل است، شرکت ها نتوانستند از این منابع استفاده کنند.


    موسوی افزود: اگر به دنبال افزایش سهم صنعت هواپیمایی ایران در حمل و نقل بین المللی هستیم و هاب منطقه شویم نیازمند سرمایه گذاری هستیم.


    وی با بیان اینکه قیمت هر ایرباس که یک هواپیمای دور برد است حدود 380 تا 400 میلیون دلار است، تصریح کرد: با یک و نیم میلیارد دلاری که برای صنعت هواپیمایی از صندوق توسعه اختصاص یافت حدود چهار هواپیمای ایرباس می توان خریداری کرد.


    مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس تاکید کرد: با توجه به اینکه درآمد شرکت های هواپیمایی ریالی است، زمانی که ارزش آن کاهش یابد در بازپرداخت تسهیلات صندوق به مشکل مواجه می شویم.


    وی گفت: اگر دولت به درخواست کارشناسان و دست اندرکاران صنعت هواپیمایی توجه داشته باشد مشکلات برطرف می شود.


    رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: متاسفانه عده ای که هیچ نقش اجرایی در دولت ندارند مشاوره های غلط به دولت می دهند و به دنبال منافع خود هستند.
    #1 ارسال شده در تاريخ November 30th, 2013 در ساعت 20:30:53

  2. The Following User Says Thank You to Mehdi.M For This Useful Post:

    mamad pilot123 (December 1st, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0