برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 4 ?? 4
dqw
  1. C-ZeUs ?????? ??
    C-ZeUs
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    March 2013
    OIBB-Bushehr
    210
    تعداد تشکر : 130
    Thanked 481 Times in 162 Posts

    ??? ??? نیروهای وارد بر مدل

    سلام
    از دوستانی که توی مدل وارد هستند کمک میخوام ، میخام بدونم توی هواپیمای مدل رو زمین ، توی پرواز و حتی چرخش چه نیروهایی وارد میشه بر هواپیما
    متشکر
    #1 ارسال شده در تاريخ January 21st, 2014 در ساعت 12:58:30

  2. عابدین ?????? ??
    عابدین
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    June 2012
    فضولی مگه؟
    329
    تعداد تشکر : 211
    Thanked 649 Times in 260 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: نیروهای وارد بر مدل

    ??? ??? ????? ???? ???? C-ZeUs ????? ??? ??
    سلام
    از دوستانی که توی مدل وارد هستند کمک میخوام ، میخام بدونم توی هواپیمای مدل رو زمین ، توی پرواز و حتی چرخش چه نیروهایی وارد میشه بر هواپیما
    متشکر

    باسلام.
    دوست عزیز در هواپیمای مدل مثل هواپیمای واقعی ، تمام نیروهای وارده به هواپیماهای سرنشین دار به هواپیمای مدل هم وارد میشه.فقط ما اینجا وزن رو داریم که در مدل وزن کمتره و در سرنشین دار وزن بیشتره.
    اینم 4 نیروی وارده به مدل:روبه جلو:تراست
    روبه عقب:درگ (پسا)
    روبه بالا:لیفت
    روبه پایین:وزن (نیروی جاذبه.

    نیروهای پیچ و رول و بنک هم مثل واقعی انجام میشن.البته با سرعت و عکس العمل بیشتر.درمدل.
    نیروی حین حرکت بر روی زمین دوتا نیرو هست:اصطحکاک و نیروی وزن (سنتر گراویتی)
    نیروی هنگام چرخشها:رول و بنک (دور زدن ها) ، مثلا هواپیما میخواد سمت چپ دور بزنه (بنک کنه) به دلیل نیروی وزن روبه زمین ما کاهش ارتفاع رو داریم به صورت طبیعی که مدلر یا خلبان درچنین حالاتی مقداری الویتور (دم ) میده تا کاهش ارتفاع جبران بشه.در هواپیماهای مدل این عمر قابل حس تر هست تا سرنشین دارها.
    به عنوان مثال دیگر:مثال قبلی رو فرض کنید ما برای جبران کاهش ارتفاع باید دور موتور رو هم پایین بیاوریم و بعد مقداری الویتور دم بدهیم.در سرنشین دار هم همین امر وجود دراد.
    دوست عزیز تمام نکات مهم در طراحی و ساخت یک نمونه واقعی ابتدا بر روی مدلهای با مقیاس کوچک در اشل ازمایشی مخصوصا در تونل های باد صورت میگیرد.
    ?????? ???? عابدین : January 21st, 2014 ?? ???? 18:55:00
    #2 ارسال شده در تاريخ January 21st, 2014 در ساعت 18:49:05

  3. The Following 2 Users Say Thank You to عابدین For This Useful Post:

    C-ZeUs (January 21st, 2014), IRIAF F-14A (January 21st, 2014)

  4. C-ZeUs ?????? ??
    C-ZeUs
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    March 2013
    OIBB-Bushehr
    210
    تعداد تشکر : 130
    Thanked 481 Times in 162 Posts

    ??? ??? پاسخ: نیروهای وارد بر مدل

    تشکر فراوان
    یک سوال دیگه هم برام پیش اومده
    اگر بخوام یک مدل بسازم با نقشه همون مدل در ابعاد کوچکتر ، امکان پذیر هست؟
    مثلا هواپیمایی هست با طول 50سانت و عرض30سانت و من بخوام این هواپیما رو بزرگتر بسام مثلا دوبرابرش کنم یعنی یک متر با عرض 60سانت باید همه ی ابعاد طراحی همون هواپیمای کوچیک رو ضرب در دو کنم یا امکانش نیست؟
    #3 ارسال شده در تاريخ January 21st, 2014 در ساعت 21:11:41

  5. عابدین ?????? ??
    عابدین
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    June 2012
    فضولی مگه؟
    329
    تعداد تشکر : 211
    Thanked 649 Times in 260 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: نیروهای وارد بر مدل

    ??? ??? ????? ???? ???? C-ZeUs ????? ??? ??
    تشکر فراوان
    یک سوال دیگه هم برام پیش اومده
    اگر بخوام یک مدل بسازم با نقشه همون مدل در ابعاد کوچکتر ، امکان پذیر هست؟
    مثلا هواپیمایی هست با طول 50سانت و عرض30سانت و من بخوام این هواپیما رو بزرگتر بسام مثلا دوبرابرش کنم یعنی یک متر با عرض 60سانت باید همه ی ابعاد طراحی همون هواپیمای کوچیک رو ضرب در دو کنم یا امکانش نیست؟


    دوست عزیز شما اگر بخواهید نقشه رو دوبرابر کنید میشه.اما باید نکات ظریفی در طراحی رعایت بشه.علل الخصوص نقطه ثقل .که ایا تغییر میکنه یا نه.که صد البته تغییر میکنه.
    شما اگر تازه میخواهید شروع کنید بهتره یک نقشه کامل با سایز متعارف رو تهیه و شروع به کار کنید.
    البته من به شما توصیه اکید دارم که اطلاعات رو بالا برده و بعد شروع به کار کنید.
    برای مطالعه جامع و مفید و انلاین به این ادرس سر زده و عضویت رایگان داره و جامع تر همه چیز رو مطالعه بفرمایید و تا موقعی که تاپیک ها رو کامل مطالعه نکردید ، از زدن تاپیک جدید بپرهیزید .تا زودتر به هدفتون برسید.
    ارس:
    انجمن تخصصی مدل آرسی
    موفق باشید.
    #4 ارسال شده در تاريخ January 22nd, 2014 در ساعت 12:35:49

  6. The Following 2 Users Say Thank You to عابدین For This Useful Post:

    امیررضا (January 22nd, 2014), C-ZeUs (January 22nd, 2014)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0