برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. IRAN1390 ?????? ??
    IRAN1390
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    February 2012
    خوزستان - دزفول
    360
    تعداد تشکر : 90
    Thanked 478 Times in 206 Posts

    new_2 نقش تحریم ها در تاخیرات پروازی



    در گفتگوی خلبان باسابقه کشور با تین‌نیوز مطرح شد:

    ◄ نقش تحریم در تاخیر پروازهای ایران/ مردم، محدودیت‌ها را درک و تاخیر را تحمل کنند


    يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت


    تین نیوز | یک خلبان باسابقه کشور معتقد است برخی تاخیرهای پروازی در کشور، به طور غیرمستقیم ناشی از شرایط تحریم ایران است؛ شرایطی که مانع از وجود چندین هواپیمای جایگزین در تمامی فردگاه های کشورمان می‌شود.

    منوچهر حاجی‌بنده در گفتگو با تین نیوز، درباره دلایل تاخیر در برخی پروازها در کشورمان گفت: برخی از تاخیرها، اجتناب ناپذیر است که دلیل آن هم، کمیِ دید است.

    وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر دستگاه های ناوبری در امکان پرواز در شرایط دید کم و هوای برفی اظهار کرد: دستگاه های ناوبری در شب و روز و در هر شرایطی، کار خود را انجام می دهند اما مشکلی که وجود دارد این است که به هر حال در شب، باید با سرعت کمتری حرکت کرد.

    تاخیر پرواز در هوای برفی، عادی است
    حاجی بنده تاکید کرد: مردم ما باید این موضوع را درک کنند که در زمان بارش برف، هرچقدر هم تلاش کنیم باز هم تاخیر در پروازها رخ خواهد داد.

    این خلبان بازنشسته ادامه داد: در فرودگاه مهرآباد، در شرایط عادی، در هر 5 دقیقه یک هواپیما می تواند پرواز کند، در حالی که در زمان بارش برف، این بازه زمانی دو یا سه برابر می شود زیرا باید هواپیما در این شرایط تجهیز شود، ضدیخ در آن ریخته شود و اموری انجام شود که مقداری زمان بر است.

    حاجی بنده افزود: باید این مطلب را صادقانه به مردم بگوییم که همان طور که سرعت حرکت اتومبیل در جاده آسفالته و خاکی یا در شرایط عادی و برفی متفاوت می شود و ما این موضوع را پذیرفته ایم، نباید انتظار داشته باشیم که در شرایط برفی و دید کم، پروازها سر وقت انجام شود.

    چهره ماندگار نیروی هوایی، با بیان این که «در زمان تاخیر، باید صبر داشته باشیم و شرایط را درک کنیم» ادامه داد: چندی پیش، در نیویورک، 12 هزار پرواز به طور یکجا و به خاطر کولاک و دمای هوای منفی 25 درجه، لغو شد در حالی که تمامی تکنولوژی ها را نیز دارند. آیا آنها نمی دانند باید چه کار کنند یا مردمشان، مدام اعتراض کردند؟! خیر، زیرا این گونه مشکلات را می فهمند.

    اطلاع‌رسانی ایرلاین‌ها در زمان تاخیر از طریق ارسال پیام به مسافران
    وی در پاسخ به این صحبت خبرنگار تین نیوز که «به نظر می رسد در ایران، در زمان تاخیرها، ناراحتی مردم بیشتر به خاطر نوع برخورد و عدم پاسخگویی مسئولان پرواز و ایرلاین است، نه خود تاخیر» اظهار کرد: البته مشکلاتی در این زمینه وجود دارد اما تا جایی که بنده مطلعم، ایرلاین های بزرگ کشور، مجهز به سیستم ارسال پیام هستند و در صورت پیش آمدن تاخیر در پروازهایشان، به تمامی مسافران اطلاع می دهند.

    به خاطر تحریم، هواپیمای جایگزین نداریم
    حاجی بنده ادامه داد: برخی مسائل اجتناب ناپذیر است و اینجاست که بحث تحریم پیش می آید. در اثر تحریم است که ما نمی توانیم در هر فرودگاه، چندین هواپیمای رزرو داشته باشیم تا اگر هواپیمایی، قبل از پرواز خراب شد، بلافاصله هواپیمایی جایگزین آن کنیم. بنابراین باید بپذیریم که درصدی از این مسائل نیز ناشی از تحریم است که آن را باید بپذیریم و تحریم را این گونه و با صبر، تحمل کنیم.

    خلبان باسابقه بوئینگ کشورمان با تایید این مطلب که «عملا بخشی از تاخیرها، به خاطر تحریم هاست» گفت: به طور غیرمستقیم این گونه است.

    وی ادامه داد: ما عملا باید در مهرآباد، دو هواپیمای رزرو داشته باشیم تا در موقع لزوم، سریعا یکی از آنها جایگزین هواپیمای خراب شود، هرچند آماده شده آن نیز یکی دو ساعت طول می کشد، البته در موارد خاص مثلا در پروازهای وی آی پی، معمولا همه پیش بینی ها می شود و هم هواپیمای جایگزین و هم کادر پروازی جایگزین آمادگی دارند، اما نمی توان گفت که در پروازهای معمولی هم این هواپیما و این کادر پرواز همیشه آماده باشند.

    چرا مردم حقوقشان را نمی‌دانند؟!
    این خلبان باسابقه کشورمان در پاسخ به این سوال که «آیا به مسافران، حقوقشان در زمان تاخیر، گفته می شود و مسافران، از قبل حقوق خود را می دانند یا در زمان تاخیر در فرودگاه، غافلگیر می شوند؟» اظهار کرد: ما در عصر اینترنت هستیم و مردم ما برای خرید کوچک ترین چیزی، ساعت ها جستجو می کنند، آیا این کار را در راستای آگاهی از حقوق خودشان هم انجام می دهند؟!

    اجرای کامل دستورالعمل حقوق مسافران در زمان تاخیر پروازها
    حاجی بنده در پاسخ به این سوال که «به نظر می رسد آخرین دستورالعمل سازمان هواپیمایی که در رابطه با حقوق مسافران در زمان تاخیر پروازها، به ایرلاین ها اعلام شده، مربوط به سال 88 است؛ آیا این دستورالعمل اجرا می شود؟» اظهار کرد: البته این دستورالعمل، یک قانون بین المللی است و در کشور ما نیز دقیقا اجرا می شود.

    تاخیر به خاطر امنیت جانی مسافران
    وی ادامه داد: هیچ ایرلاینی تاخیر را نمی پسندد اما گاهی پیش می آید که هواپیما نمی تواند پرواز کند یا بعد از برخاستن، عیبش آشکار می شود و خلبان به فرودگاه برمی گردد، و بلافاصله مسافران اعتراض می کنند! در حالی که مسافران ما باید شرایط را بفهمند و نخواهند که حتما باید پرواز صورت بگیرد زیرا در درجه اول، باید به فکر امنیت جانی خود باشند. ما باید محدودیت هایمان را که البته در همه کشورها به نوعی وجود دارد، درک کنیم.

    تاخیر زیاد نشانه ضعف مدیریت است
    وی در پاسخ به این صحبت خبرنگار تین نیوز که «اما برخی تاخیرها غیرمنطقی و در حد 20 ساعت است» گفت: این تاخیرها به هیچ وجه قابل قبول نیست و اصلا ایرلاینی که این همه تاخیر داشته باشد، ایرلاین نیست و تاخیر بیش از سه یا چهار ساعت، نشان می دهد که در جایی، ضعف مدیریتی وجود دارد.

    چهره ماندگار نیروی هوایی، با تاکید بر اهمیت ساماندهی و کاهش تاخیرها برای سازمان هواپیمایی کشورمان، اضافه کرد: همه توجه سازمان این است که این تاخیرات را تا حد امکان کاهش دهند و همه تلاششان در این راستاست.

    نقش تاخیر پرواز در اختلال خدمات هندلینگ فرودگاهی
    مدیرشرکت خدمات فرودگاهی سامان درباره تاثیر تاخیر پروازها بر فعالیت های هندلینگ فرودگاهی اظهار کرد: این تاخیرها به هندلینگ هم خسارت می زند زیرا برنامه ریزی های انجام شده برای سرویس دهی به تعداد مشخصی پرواز در روز برای شرکت هندلینگ وجود دارد که آن، به هم می خورد.

    مردم باید صبور باشند
    حاجی بنده با انتقاد از نبود صبر و بردباری در میان هموطنانمان در زمان تاخیر، ادامه داد: به عنوان مثال، پیش آمده که پروازی قرار بوده در اصفهان بنشیند اما وقتی فرودگاه اصفهان بسته شده، در مهرآباد به زمین نشسته و مسافران با این که می دانند قرار نبوده به مهرآباد بیایند، به محض رسیدن، گله و شکایت از شرایط را آغاز می کنند! این فرهنگی است که باید اصلاح شود و ما باید یاد بگیریم که صبرمان را بالا ببریم. در برخی فرودگاه های خارجی، 24 ساعت مسافر را در صف گذرنامه نگه می دارند و به او نمی گویند چه خبر است!

    وقتی ایرلاین مقصر است باید خسارت بدهد
    خلبان باسابقه ایرباس درباره جبران خسارت ها در زمان تاخیر از سوی ایرلاین ها اظهار کرد: اگر تاخیری طولانی مدت شود، باید به مسافران خسارت داده شود و در ایران نیز، همین گونه است و اگر در تاخیر، ایرلاین مقصر باشد، به اقتضای شرایط زمانی، به مسافران، هتل و غذای سبک داده می شود و این کمترین کاری است که باید ایرلاین انجام دهد.
    #1 ارسال شده در تاريخ February 3rd, 2014 در ساعت 13:41:33

  2. The Following 2 Users Say Thank You to IRAN1390 For This Useful Post:

    B727 (February 3rd, 2014), mamad pilot123 (February 3rd, 2014)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0