صنعت هوایی کشورمان امیدوارانه در انتظار بهبود فضای سیاسی است تا با شروع ارتباطات تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها به خصوص کشورهای پیشرو در این صنعت رونقی دوباره بگیرد.

1- لزوم سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای ورود سالانه 30 هواپیما
تین نیوز | شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان این که در هشت سال گذشته ناوگان فعال هوایی کشور، تنها 20 درصد افزایش داشته، یادآور شد: برای تحقق سند چشم انداز 1404، در هر سال نیاز به ورود حدود 30 فروند هواپیما با عمر کمتر از 10 سال داریم که تحقق این امر، نیازمند سرمایه گذاری حداقل یک میلیارد دلاری در سال است...
مطلب کامل

نظر |قاعده واردات هواپیما با عمر کمتر از 10 سال یک قاعده خود تحریمی است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۰۹-۱۷ در مورد این مطلب:
قاعده واردات هواپیما با عمر کمتر از 10 سال یک قاعده خود تحریمی است. زیرا در این سال ها سختگیری های غرب برای فروش این دسته هواپیما به ایران بسیار زیاد بوده است. محدودیت فروش هواپیما به ایران مربوط به سه چهار سال اخیر نیست، مربوط به سی چهل سال اخیر است. چیزی که تغییر داشته دامنه آن محدودیت بوده است.
همچنین برآورد 30 میلیون دلار برای یک هواپیما برآورد بزرگی است زیرا اقتصاد حمل و نقل هوایی در کشور ما به هیچ وجه نمی تواند پاسخگوی چنین رقمی باشد. متوسط نرخ سود آوری (Margin) کسب و کارهای مختلف در نیمه اول دهه گذشته میلادی حاکی از آن است که شرکت های هواپیمایی در دنیا از کمترین نرخ سود (2%-) برخوردارند (به طور متوسط).
به نظر می رسد اولویت اول صنعت هواپیمایی کشور ارتقاء شاخص های کارایی است. برای توسعه تعداد ناوگان نیز بهره گیری از مدل های اجاره ای بسیار بهتر از پیگیری خرید هواپیمای نو یا کارکرده است.

2- بررسی نحوه کاهش سهم مهرآباد در آلودگی هوای تهران/ پای وعده هایم هستم
تین نیوز | دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...علی محمد نوریان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این که برنامه ای برای کاهش سهم مهرآباد در آلودگی هوای تهران در دست بررسی است، گفت: پای تمام وعده هایی که می دهم هستم...
مطلب کامل

نظر |لزوم رسیدگی به حقوق و وضعیت معیشتی پرسنل
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۰۹-۱۱در مورد این مطلب:
لطفا راجع به حقوق و وضعیت معیشتی پرسنل تحت مدیریت‌تان نیزاندکی سخن بگویید. دنبال کاهش حقوق هستید. مثل تجربیات قبلی‌تان یا افزایش ابتدا مشکل کارمندانتان راحل کنید که خیردنیا و آخرت‌تان در آنست اینقدر کم توجه نباشید که انگارخبری نیست و شما واقفید به همه چیز.

نظر | یكی از مسائل اصلی فرودگاه امام بحث ظرفیت پذیرش مسافر است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۰۹-۱۲ در مورد این مطلب:
همانطوری كه استحضار دارید یكی از مسائل اصلی فرودگاه امام بحث ظرفیت پذیرش مسافر است. اكنون ترمینال یک تقریبا با حداكثر ظرفیت فعالیت می كند بنابراین لازم است عملیات اجرایی ترمینال 2 به سرعت شروع شود. همچنین نكات ذیل باید مد نظر قرار گیرد:
-حل مساله دسترسی به فرودگاه
-رفع مشكل ساختار اداری فرودگاه از طریق ایجاد شركت فرودگاه امام
-ایجاد قابلیت انجام پروازهای داخلی در فرودگاه امام و...

نظر | شفافیت و اطلاع‌رسانی از بروز منافذی برای رانت خواری و رانت خواران جلوگیری می کند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۰۹-۱۱ در مورد این مطلب:
جناب نوریان شفافیت و اطلاع‌رسانی از بروز منافذی برای رانت خواری و رانت خواران جلوگیری می کند. در ضمن این که شما در بسیاری از امور هنوز برنامه ندارید و تازه باید فکر کرده و برنامه بنویسید جای سوال دارد!؟ روز مرگی آفتی بوده که از دور قبلی که شما بوده اید تا حالا که دوباره هستید! دامنگیر این صنعت است.

3- جلوگیری از واردات آنچه خود، توان ساختش را داریم
تین نیوز | سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...یک فعال حوزه ساخت و بازسازی قطعه در صنعت هوایی، از مسئولان صنایع هوایی و سازمان هواپیمایی خواست ترتیبی اتخاذ کنند تا از واردات قطعات هواپیمایی که توان ساخت آن در داخل کشور وجود دارد، جلوگیری شود.
عیسی دین‌محمد، مدیرعامل شرکت صنعتی سخت‌پوشش، با بیان این که به عنوان یک شرکت خصوصی، هیچ گونه حمایت دولتی نمی شود، اظهار کرد: از سازمان هواپیمایی و سازمان صنایع هوایی می خواهم که تولیدکننده‌های این حوزه را تحت پوشش خود قرار دهند و گواهینامه های لازم برای ارائه خدمات بهتر را در اختیار ما قرار دهند...
مطلب کامل

نظر | حمایت باید هدفمند باشد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۰۹-۱۹در مورد این مطلب:
بر كسی پوشیده نیست كه لازم و حتی واجب است از تولید داخلی حمایت گردد، ولیكن شكل این حمایت باید چگونه باشد؟
اگر قرار باشد در فضای بین الملل با همه كشورها جنگ و دعوا داشته باشیم و همیشه نگران عدم امكان تامین نیازهایمان باشیم این رویكرد وارد است كه باید همه چیز را خودمان بسازیم و از خارج نیاید و درخواست هایی شبیه این نوشته را مشاهده كنیم.
ولی اگر ما هم در جامعه بین الملل همانند سایر كشورها زندگی و تعامل مثبت داشته باشیم، لازم است چیزهایی را تولید كنیم كه در آن مزیت داریم، فضای ورود اجناس از خارج باشد و بتوانیم در فضای رقابتی آنرا تولید كنیم و بفروشیم. نه اینكه صرف امكان تولید در داخل از خارج نخریم و نیاوریم.
عاقبت اینگونه حمایت ها می شود صنعت خودروسازی كه همزمان با كشور كره جنوبی شروع كرده ایم ولیكن الان ما كجاییم و آنها كجایند.
باز هم تاكید می كنم حمایت باید باشد، تعصب نسبت به خرید تولید داخل خوب است و لیكن حمایت باید هدفمند بوده و به نحوی عمل شود كه امیدوار باشیم در یك زمان مشخص تولیدكنندگان ما بتوانند در یك فضای رقابتی بازار فروش خود را بدست آورند.

نظر | برای کشوری که نفت مفت و مجانی دارد، هیچ کاری یه غیر از فروختن همان نفت مزیت ندارد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۰۹-۱۹ در مورد این مطلب:
این کلمه "مزیت در تولید" هم از آن دست عباراتی است که توسط کشورهای استعمار کننده وارد کشور شده است.
برای کشوری که نفت مفت و مجانی دارد، هیچ کاری یه غیر از فروختن همان نفت مزیت ندارد !
دلیل توسعه کند (و نه عدم توسعه) خودروسازی در ایران، مزیت نداشتن ایران نیست. بلکه دلیلش درست کار نکردن و سوء مدیریت است. همانطور که در کشاورزی و نساجی و پوشاک و لوازم منزل و ... دچار همان رکود شده ایم.
حرف این صنعتگر بخش خصوصی هم صحیح است. یک کلام می گوید اگر در داخل کشور امکانی وجود دارد از آن حمایت کنید. حمایت کنید تا به جای اینکه مثلا ارابه فرود هواپیماهای ایرانی برای تعمیرات به خارج فرستاده شود، ارابه های فرود هواپیماهای کشورهای خارجی برای تعمیر به ایران بیاید. ارتباط با دنیا اینطور هم می تواند باشد نه اینکه تا کاری جدید انجام می شود بگویم ما مزیت نداریم و اصلا نباید همه چیز را ساخت !

4- تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها بر بروز رسانی دانش فرودگاهی
تین نیوز | یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، چهارمین اجلاس سالانه رؤسای تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی فرودگاه‌های كشور در فرودگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.
در این اجلاس علاوه بر حضور محمود رسولی‌نژاد، حسین صادقی عضو هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی، مدیران و معاونین برخی فرودگاه‌های کشور حضور داشتند...
مطلب کامل

نظر | حاکمیت نگاه غیر تخصصی به حوزه خدمات فرودگاهی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۰۹-۲۴در مورد این مطلب:
متاسفانه در مجموعه فرودگاهی نگاه تخصصی به حوزه خدمات فرودگاهی در هر دو بخش ایرساید و لندساید از گذشته كمتر حاكم شده و تخصص را صرفا در بخش خدمات ناوبری خلاصه كرده ایم. جا دارد به آن بخش دقت مضاعف شود.

5- پیشرفت‌ها و چالش‌های موجود در عملیات هوانوردی کشور
خلاصه مطلب: ...ابراهیم شوشتری، معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در حوزه ارایه سرویس به پروازها، با امکانات موجود، همکاران ما در واحدهای مختلف مراقبت پرواز از جمله مرکز کنترل و فرودگاه‌های مهرآباد، امام خمینی(ره)، مشهد و سایر فرودگاه‌های پرتردد، با رعایت استانداردها و الزامات روز، در حال فعالیتند و همزمان، توسط همین پرسنل قابل و امکانات آموزشی موجود، سیاست‌های دفتر منطقه‌ای ایکائو را اعمال می‌کنیم و همزمان تلاش می‌کنیم امکانات مدرنی را که ایکائو، کشورها را به داشتن آنها ملزم کرده است، تهیه کنیم. به عنوان مثال مجهز شدن به AIS Automation و AMHS یک الزام بین‌المللی است که در این زمینه، امکانات و تجهیزات لازم، خریداری شده و به زودی نصب و راه‌اندازی خواهد شد. این تجهیزات، در راستای ارایه اطلاعات دقیق و صحیح از امکانات، تجهیزات، اطلاعات هواشناسی و همه حوزه‌های اطلاعاتی در ارتباط با انجام پرواز صحیح است که از این بستر، به صورت یکپارچه و دقیق، به خلبانان و همه کسانی که نیازمند دانستن اطلاعات دقیق هوانوردی هستند، ارایه خواهد شد...
مطلب کامل

نظر | وقتی حداقل ابزار مورد نیاز کنترل ترافیک تامین نشد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۰۹-۱۹در مورد این مطلب:
بیش از بیست 25 سال است که بنده شاهدم، نتوانستیم یک ارتباط رادیویی مناسب که حداقل ابزار مورد نیاز کنترل ترافیک است را تامین کنیم. ..دستگاه AIS AUTOMATION ..ارزانی تان باد.

نظر | اولین رکن مدیریت و نظم، شایسته سالاری در بین نیروهای انسانی هست
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۰۹-۲۸ در مورد این مطلب:
تا وقتی که شایسته سالاری حاکم نباشد شرکت به سمت هرج و مرج پیش خواهد رفت. شرکت فرودگاه ها یعنی سفره ای که پهن شده تا همه مهمانش باشند و این غلط است. اساسا بسیاری از مشکل کنترلرها بر می گردد به اینکه آقایان هیات مدیره نمی خواهند مراقبت کمی به حقش برسد. چرا مراقبت پرواز شغل خاص نشد در کشور؟ چون آقایان از ترس عده ای ناحق حق عدهای دیگه را پایمال کردند. کمتر حرفه ای تو دنیا پیدا می شود مثل مراقبت که از تمام ویژگی‌های مورد نیاز یک شغل حساس و خاص، مشخصه هایش بیشتر باشد. پس چرا اینقدر حق این بچه هایی را که بر اساس مستندات بین المللی و داخلی قابل قیاس با هیچ حرفه ای نیستند پایمال می کنند؟ مراقبت پرواز در فرطه نابودی پیش می رود... اولین رکن مدیریت و نظم، شایسته سالاری در بین نیروهای انسانی هست. شرکت دارد راه کج می رود و این دیوار بالاخره فرو می ریزد...