برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. Mehdi.M ?????? ??
    Mehdi.M
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    July 2013
    Isf
    428
    تعداد تشکر : 1,067
    Thanked 376 Times in 187 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما ازاردیبهشت سال1393

    چهاردهمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق تهران به منظور بررسی "نواقص قراردادهای بیمه CMR" و نیز بررسی "مشکلات حمل و نقل ناشی ازعدم صحیح کنترل ورود و خروج کامیون ها در مرزهای کشور منتهی به اقلیم کردستان عراق" برگزار شد. اما در ابتدای این نشست و پیش از بررسی این دو موضوع "محمد جواد عطرچیان" مدیركل دفتر ترانزیت و پایانه های سازمان راهداری و حمل و نقل خبرهایی از حوزه تحت مدیریت خود ارائه کرد. او گفت:« اخیرا در مورد مجوزهایی که از سوی کشور گرجستان برای ایران صادر می شود، نشستی با مقامات این کشور داشتیم.» او ادامه داد:« گرجستان 3 هزار مجوز تردد برای ایران صادر کرده و قرار است، پس از انقضای زمان مجوزها، برای صدورهر مجوز 3هزار دلار خواهد فروختدریافت کند.» او افزود:«با احتساب 10 هزار ترددی که سالانه از ایران به این کشور صورت می گیرد و این ترددها حامل60 درصد، کالاهای صادراتی و باقیمانده آن کالای واراداتی است. براین اساس توافق شد که تعداد مجوزها افزایش یابد اما به هرحال سخت گیری هایی برای صدور مجوزها اعمال خواهند شد.» عطر چیان همچنین گفت:« درهفته نخست اسفند ماه نیز نشستی با مسئولان راهداری ترکیه در خصوص مابه التفاوت سوخت خواهیم داشت که این مساله را جمع بندی کنیم.»


    کاهش واردات جاده ای

    در ادامه این نشست "غلامحسین امیری" کارشناس این کمیسیون گزارشی از آمار صادرات و واردات در10ماهه نخست سال جاری ارائه کرد وگفت:« میزان واردات در طول این مدت به 32 میلیون تن برآورد شده است که 22 درصد کاهش یافته است، میزان صادرات از طریق صادرات نیز به 49 میلیون تن رسیده است که این میزان نسبت به مدت سال گذشته 16 درصد افزایش نشان می دهد.» او ادامه داد:«واردات جاده ای نیز با 15درصد کاهش به یک میلیون تن رسیده است و صادرات جاده ای نیز5500 میلیون تن بوده است که 4 درصد کاهش یافته است.» امیری افزود:« تعداد 212 هزارمسافر به وسیله21 هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری وارد کشور شده اند که سهم اتوبوس در حمل این مسافران مسافر38 درصد و سهم سواری62 درصد بوده است.» اوبه آمارمسافران خروجی نیزاشاره کرد و گفت:«تعداد 313 هزار به وسیله 29 هزار دستگاه نقلیه مسافری از کشور خارج شده اند که سهم اتوبوس 48 درصد و سهم سواری 52 درصد بوده است.»


    عضویت انجمن کشتیرانی در اتاق ایران

    "علی عیقرلو" نیزازاعزام نخستین محموله ترانزیتی ازبندرعباس به منطقه ویژه تجاری لرستان خبر داد و شکل گیری این مسیر ترانزیتی را در توسعه اقتصادی لرستان موثر دانست. خبر"محمد خداکرمی" معاون امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری برای کمیسیون حمل ونقل اتاق تهران نیز این بود که «متنوع سازی نرخ بلیت های هواپیما ازاردیبهشت ماه سال آینده اجرایی می شود.» خداکرمی در ادامه توضیح داد:«متنوع سازی دربرخی پروازها30 درصد نرخ بلیت ها را بیش از نرخ مصوب شورای عالی ترابری و در ازای آن، نرخ برخی صندلی ها و پروازها را کمتر تعیین کنند.»

    "سید فاطمه مقیمی" نایب رییس این کمیسیون نیز از برگزاری مجمع انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته خبر داد و گفت که به موجب رای گیری در این مجمع، این انجمن به عضویت کمیسیون تشکل های اتاق ایران درآمد و از این پس به صورت قانونی می تواند نماینده ای در هیات نمایندگان اتاق ایران داشته باشد.


    گلایه فعالان حمل و نقل از خدمات شرکت های بیمه

    با اعلام اخباری که حاضران کمیسیون حمل و نقل با خود به همراه آورده بودند، دستورات اصلی این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این کمیسیون در ابتدا به بررسی نواقص قراردادهای بیمهCMR پرداخت."غلامحسین امیری" دراین باره توضیح داد:«براساس بند 14 ماده22 مصوبه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، شرکت های حمل ونقل بین المللی موظف به بیمه کردن مسئولیت خود طبق مفاد کنوانسیون CMR هستند.»

    اوبا اشاره به برخی مفاد ماده17کنوانسیونCMR گفت:«دربند نخست این ماده آمده است، حمل کننده مسئولیت هرگونه خسارت وارده به تمام یا قسمتی ازکالا از زمان تحویل گرفتن تا تحویل دادن آن و تاخیر در تحویل کالا را بر عهده خواهد داشت. همچنین در بند3این ماده چنین آمده است که وضعیت معیوب وسیله نقلیه ای که حمل کننده از آن برای حمل استفاده می کند، غفلت شخصی که حمل کننده وسیله نقلیه را از او کرایه کرده،غفلت خدمه وغفلت نمایندگان شخص اخیر موجب برائت حمل کننده از مسئولیت نمی شود.» امیری ادامه داد:« براساس بند یک ماده 23 کنوانسیون CMR هنگامی که به موجب مقررات این کنوانسیون، حمل کننده مسئول جبران خسارت وارده به تمام یا قسمتی از کالا خواهد بود. غرامت مزبوربراساس ارزش کالا در مکان و زمان قبول آن برای حمل محاسبه خواهد شد.» او گفت که بند 5 این کنوانسیون نیز تکلیف خساراتی که به دلیل تاخیربه افراد وارد می شود را روشن کرده است:« درصورتی که مدعی ثابت کند که خسارتی ازبابت تاخیر به او وارد شده است، در این صورت، حمل کننده باید خساراتی را که بیشتر از هزینه حمل نباشد، بپردازد.»

    امیری درادامه توضیح داد:«متاسفانه قراردادهایی که شرکت های حمل و نقل منعقد می کنند، این مسئولیت ها را پوشش نمی دهد و بسیاری ازخسارت های های وارده به کالا توسط شرکت های بیمه جبران نشده است.» این کارشناس حوزه حمل و نقل بخشی از مشکلات شرکت های حمل ونقل درمواجهه با شرکت های بیمه را مورد اشاره قرار داد و گفت:«حدود مسئولیت حمل کننده به صورت سلیقه ای و بدون توجه به مفاد کنوانسیون CMR در قرارداد گنجانده می شود. برای مثال درقراردادی ذکر شده است که شرکت بیمه در هر خسارت تا پانصد میلیون ریال ودر طول قرارداد تا دو میلیارد ریال تعهد دارد. درصورتی که طبق مفاد کنوانسیون خسارت باید براساس وزن پرداخت شود.»

    او همچنین ادامه داد:«براساس قراردادهای جاری، اگرحادثه ای در داخل کشور رخ دهد باید شرکت حمل ونقل هماهنگ کند تا کارشناس شرکت بیمه از کالای آسیب دیده بازدید کند واگر این حادثه درخارج از کشوررخ داده باشد، بازدید باید توسط یکی از شرکت های مستقل به سفارش شرکت حمل و نقل صورت گیرد. درصورتی که روال صحیح آن است که صاحب کالا به منظور اثبات ادعای خود ازاشخاص حقیقی و حقوقی دارای مجوز بیمه مرکزی درداخل کشور و درخارج از کشور از شرکت های بازرسی مستقل درخواست تهیه گزارش کند و آن گزارش را مبنای ادعای خود قرار دهد، تا منجر به طرح دعوی در دادگاه نشود.»

    او ادامه داد:«نوسانات نرخ ارز همواره یکی از بزرگترین دغدغه های شرکت های حمل و نقل در مواجهه با صاحبان کالا به هنگام بروزحادثه منجر به خسارت است. اخیرا شرکت های بیمه، مبنای محاسبات خود را طبق نرخ ارز مبادله ای قرار داده اند که در خوشبینانه ترین حالت حدود5000 ریال به ازای هر دلار با نرخ واقعی اختلاف دارد که متاسفانه این خسارت ازجیب شرکت های حمل و نقل خرج می شود.» امیری درادامه گفت:«لازم است درمورد بیمه نامه هایCMR که ذینفع لزوما درایران نبوده یا به رغم استقرار در ایران کلیه هزینه ها به صورت ارزی برآورد و محاسبه و پرداخت شود. افزون بر این شرکت های بیمه در اغلب موارد اعلام می کنند که شرکت حمل و نقل مسئولیتی در قبال حادثه نمی پذیرند، در این صورت، طبیعی است که صاحب کالا برای احقاق حق خود به دادگاه شکایت کند و شرکت حمل و نقل نیز ناچار است برای دفاع ازخود وکیل بگیرد وحق الوکاله بپردازد. پیمودن این فرآیند خساراتی را برای شرکت ها به بار خواهد آورد.» او در ادامه گفت:«ضروری است که سازمان راهداری و حمل و نقل یا تشکل های صنفی حمل و نقل طی بخشنامه ای این موارد را به شرکت های حمل و نقل گوشزد کند.»


    شرکت های حمل و نقل و بیمه همسو باشند

    در ادامه این نشست، "خواجه نوری" نیز توضیح داد:«درسال های گذشته، تصمیم سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای بر آن شد که صادرکنندگان CMR مسئولیت حمل و نقل کالا را نیز بپذیرند. اما مشخص نبود که کنترل انطباق چه نهادی است و البته مقصود من این نیست که اداره ی جدیدی برای کنترل انطباق تاسیس شود.» او ادامه داد:« مهم آن است که هر آنچه که در کنوانسیون به عنوان مسئولیت برشمرده شده، تحت پوشش بیمه قرار گیرد.یا مواردی که در کنوانسیون مورد اشاره قرار نگرفته و مرتبط با این موضوع است، مانند خسارت های فیزیکی ، برآورد کنندگان این خسارت مشخص شوند.» اوافزود:«روال معمول این است که کارشناس بیمه این برآورد را صورت دهد و در بیمه های مسئولیت، شرکت بیمه و بیمه گذار، همسو هستند وقراراست برای رسیدگی به غرامتی که ادعا شده، به یکدیگر کمک کنند. اما در شرایط فعلی گویی شرکت بیمه اسنادی را برعلیه بیمه گذار تهیه می کند.» راه حل این است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به شرکت های حمل و نقل بگوید که نامه ای را از شرکت های بیمه به سازمان ارائه کنند که همه مسئولیت ها اعم ازارزیابی خسارت یا دفاع از متصدیان حمل و نقل براساس آن صورت گیرد.»

    "جواد سمساریلر" رییس انجمن حمل و نقل بین المللی ایران نیز در این باره گفت:« با توجه به اینکه هیچ یک از کنوانسیون ها به درستی در ایران به اجرا در نمی آید، کنوانسیون CMR نیز از این قاعده مستثنی نیست.» او ادامه داد:« نه شرکت های حمل و نقل و نه شرکت های بیمه نسبت به وظایفی که در این حوزه بر گرده دارند، اشراف کافی ندارند. در حالی که شرکت ها باید همه مسئولیت ها خود را در یک بسته بیمه کنند.» او افزود:« اکنون شرکت های بیمه، حق بیمه را دریافت می کنند، اما هنگامی که خسارتی رخ می دهد، تصمیم گیری در مورد بیمه مسئولیت به دادگاه سپرده می شود.»

    "فرهاد فزونی" نیز گفت:«همه مشکلات از عدم اطلاع حمل کنندگان از مفاد بیمه است.» او گفت:« من به عنوان کسی که 30 سال است در حوزه حمل و نقل فعالیت می کند، باید بگویم که دراین مدت، حتی یک قران ازشرکت های بیمه دریافت نکرده ام.»

    مقیمی نیز گفت که اجرای این کنوانسیون اکنون به صورت یک سویه و بر علیه شرکت های حمل و نقل است و او معتقد بود که مسئولیت شرکت ها مورد حمایت قرار نمی گیرد. اما در نهایت، با پیشنهاد "مسعود خوانساری" رییس کمیسیون حمل و نقل، مقرر شد، پروتکلی برای الزام شرکت های بیمه و شرکت های حمل و نقل نسبت به اجرای بیمه CMRتهیه شود.


    برگزاری نشست با رییس گمرک

    اما موضوع دیگری که درچهاردهمین نشست کمیسیون حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت، بررسی مشکلات حمل و نقل ناشی ازعدم صحیح کنترل ورود و خروج کامیونها در مرزهای کشور منتهی به اقلیم کردستان عراق بود. براساس توضیحی که امیری ارائه کرد، تعدادی از کامیون های عراقی به دلیل عدم آشنایی با مقررات گمرکی، بدون ثبت اسناد مربوطه از ایران خارج شده و موجب بروز مشکلاتی برای شرکت های حمل ونقل ازجمله شکل گیری پرونده های قاچاق علیه آنها می شود. امیری البته گفت:« تعداد این کامیون ها به دلیل آموزش های لازم توسط تعدادی از شرکت های حمل و نقل ایرانی درقالب تهیه بروشور و سایر اقدامات کاهش یافته است.»

    او ادامه داد:« اما در کنار این آموزش ها لازم است گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز با استفاده از منابع موضوع ماده 160 قانون امور گمرکی که بر اساس آن دودرصد از حقوق ورودی در حساب مخصوص نزد خزانه به نام گمرک جمهوری ایران واریز می شود و معادل آن در اختیار گمرک قرار می گیرد و گمرک مجاز است 70 درصد از اعتبار موضوع این ماده را برای تجهیز گمرک ها و ابنیه و ساختمان های گمرکات مرزی با اولویت گمرکات باشماق، پرویزخان و تمرچین را به سیستم های الکترونیکی ورود و خروج کامیونها مجهز کند تا به علت اشتباه یک راننده خارجی شرکت حمل ونقل ایرانی متهم به قاچاق و مشکلات بعدی از جمله صرف هزینه و جلوگیری از فعالیت نشود.»

    بر این اساس مقرر شد، مشکلات ناشی از عدم ثبت کامیون های خارجی از مرزهای منتهی به اقلیم کردستان در جلساتی که به این منظور با رییس گمرک و نمایندگان سازمان راهداری و انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بینالمللی ایران برگزار می شود، تدابیر لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ شود.
    #1 ارسال شده در تاريخ February 19th, 2014 در ساعت 20:07:42

  2. The Following User Says Thank You to Mehdi.M For This Useful Post:

    biue sky (February 20th, 2014)

  3. Mehdi.M ?????? ??
    Mehdi.M
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    July 2013
    Isf
    428
    تعداد تشکر : 1,067
    Thanked 376 Times in 187 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? آزادی نرخ‌ها در بند اماها و اگرها!

    آزادسازی نرخ بلیت و خدمات هوایی، اگرچه مدت‌هاست به یکی از مهم ترین چالش‌های حوزه هوانوردی تبدیل شده اما به نظر می رسد هنوز تفاهم اساسی و اصولی درباره نحوه و زمان اجرای کامل آن، میان دست‌اندرکاران این صنعت در دولت وجود ندارد، با این وجود، بخش خصوصی، آزادسازی را فوری‌ترین راه نجات صنعت هوانوردی از مشکلات موجود می داند.

    به گزارش تین نیوز، بر اساس ماده 161 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، از ابتدای سال سوم برنامه، يعنی سال 92، باید آزادسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوايی در مسيرهای داخلی، اتفاق می افتاد؛ اتفاقی که در آستانه آغاز ماه پایانی سال، هنوز رخ نداده و همچنان با اما و اگرهای متعددی روبروست.

    نوریان و وعده اجرای آزادسازی تا پایان سال در دو مسیر

    علی محمد نوریان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، در تازه ترین اظهار نظر در این باره، در هفته جاری در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه متنوع سازی قیمت‌ها به‌عنوان گام نخست انجام نشده دولت طرحی را برای اجرای برنامه پایلوت متنوع‌سازی و آزادسازی قیمت‌ها در دستور کار دارد.

    وی با اشاره به این که از یک سال و نیم گذشته، متنوع سازی قیمت‌ها از سوی برخی ایرلاین‌ها انجام شده، گفت که طرح پایلوت آزادسازی قیمت با بررسی هشت مسیر در حال انجام است که تا پایان سال، قیمت بلیت دو مسیر هوایی، آزاد می‌شود.

    نوریان، اولویت آزادسازی را مسیرهای جدید اعلام کرد و از تلاش ها برای اجرای بخشی از برنامه آزادسازی تا پایان سال خبر داد.

    جهانگیریان و خبر توقف آزادسازی در آستانه نوروز
    از سوی دیگر، علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی، در اظهار نظر دیگری، خبر از توقف آزادسازی در زمینه بلیت نوروزی داده است! وی گفته است که احتمال دارد، متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما اجرایی نشود، اما بررسی‌ها انجام شده و تنها دستور وزیر راه باقی مانده است. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین معتقد است موضوع متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما در حال طی کردن مسیر قانونی خود است، اما باید قبل از آن، تکلیف حامل‌های انرژی تعیین شود.

    جهانگیریان چند ماه پیش نیز در این باره گفته بود: برنامه‌های آزادسازی قیمت بلیت هواپیما را تا چند هفته آینده نهایی کرده و به دست مراجع تخصصی می‌رسانیم. در این برنامه، قیمت‌ها بر اساس فاکتورهای متنوع سازی پیش‌بینی شده است که بر اساس زمان پرواز از نظر فصل، روز و ساعت و زمان خرید بلیت و هواپیماهای مختلف است.

    آخوندی و نارضایتی از عدم اجرای آزادسازی
    این اظهارات نه چندان موافق، در حالی است که آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم معارفه جهانگیریان به عنوان ریاست سازمان هواپیمایی، از عدم اجرای قانون آزادسازی انتقاد کرد. به گفته وزیر، آزادسازی در صنعت هوایی باید در دو مرحله تنوع سازی قیمت ها و آزادسازی کامل، انجام می شد و دولت مکلف بود در پایان سال 92، آزادسازی را به صورت کامل انجام دهد اما حتی هنوز مرحله اول اجرا نشده است. وی از جهانگیریان و نوریان خواست تا برنامه زمان بندی دقیقی در این باره ارائه دهند.

    اما و اگرها و تاخیرهای طولانی در اجرای آزادسازی در حالی است که به گفته فعالان هوانوردی، این مساله سال هاست در بسیاری کشورها اجرا شده و ایرلاین‌های خارجی از مزایای آن، همچون نرخ‌گذاری بلیت و خرید ناوگان متناسب با ظرفیت مسافر و پرواز فرودگاه ها و نیز ایجاد بازار رقابتی بین ایرلاین‌های داخلی، بهره برده‌اند.
    #2 ارسال شده در تاريخ February 19th, 2014 در ساعت 20:10:11

  4. The Following User Says Thank You to Mehdi.M For This Useful Post:

    biue sky (February 20th, 2014)

??????? ?????

  1. نمایشگاه هوایی دزفول سال 1393
    ???? عابدین ?? ????? نمایشگاههای هوایی
    ????: 59
    ????? ?????: March 30th, 2014, 13:20:53

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0