برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 4 ?? 4
dqw
  1. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? مقایسه، بررسی و رتبه بندی آموزشگاه های خلبانی کشور/اختصاصی/تخصصی/

    سلام در این تاپیک قصد داریم به طور تخصصی و البته بی طرفانه و بدون هیچ تعصبی در مورد آموزشگاه های هوانوردی کشور نقد و بررسی انجام بدیم.البته با توجه به محوریت و پرطرفدار بودن رشته ی خلبانی، ملاک بررسی برای ما فقط دوره های خلبانی هستن.
    دوستان عزیزی که اطلاعات کامل دارن یا دانشجوی یکی از این موسسات هستن لطفاً وارد بحث بشن تا بتونیم یک رده بنده ی کلی با کمترین خطا رو انجام بدیم تا سایر دوستان برای انتخاب فلایت اسکول مورد علاقه دچار مشکل نشن.نکته ی مهم اینکه قبلاً تاپیک اینچنینی در انجمن وجود داشت اما به دلیل تغییرات پیش اومده همینطور اضافه و حذف شدن تعدادی موسسه تصمیم بر این هست که به این موضوع در تاپیکی جدید و به صورت جداگانه از ابتدا پر

    به ترتیب حروف الفبا شروع می کنیم.

    1-مدرسه ی خلبانی "آرتا کیش"
    2-موسسه ی "آموزش دانش پژوهان هوانوردی 110"
    3-آموزشگاه خلبانی "بوتیا ماهان"
    4-آموزشگاه هوانوردی "پارسیس"
    5-مرکز آموزش علوم و فنون هوانوردی کشور
    6-مرکز آموزش خلبانی و علوم هوانوردی "معراج"
    7-مرکز آموزش های هوایی "هما"

    در این لیست دو موسسه ی "110" و "هما" اگرچه عملیات پرواز ندارن اما قرار داده شدن تا کیفیت کلاس های زمینی اونها بررسی بشه.


    اگر موسسه ای هست که از قلم افتاده دوستان بگن.

    هدف در اینجا بررسی آموزشگاه های "خصوصی" و همینطور "فلایت اسکول" هست و آموزشگاه هایی مثل مجمع صنعت هوانوردی و... در این لیست گنجانده نشدن.

    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #1 ارسال شده در تاريخ May 1st, 2014 در ساعت 16:41:14

  2. The Following 9 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    Ali Pilot (May 1st, 2014), امیررضا (May 1st, 2014), bozorg2011 (May 7th, 2014), homa ye aseman (May 2nd, 2014), IRIAF F-14A (May 3rd, 2014), Mohammadme (May 2nd, 2014), pakradm (May 1st, 2014), SKY MAN (May 4th, 2014), سينا حمزانلويي (May 1st, 2014)

  3. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? پاسخ: مقایسه، بررسی و رتبه بندی آموزشگاه های خلبانی کشور/اختصاصی/تخصصی/

    خب ابتدا از آرتا کیش شروع می کنیم.

    من چون آرتا کیشی نیستم و با توجه به نظر و ملاک های شخصی حداقل تا این لحظه تصمیم بر این دارم که کلاً آرتا کیشی نشم در تمام این پست حتی یک کلمه از خودم نخواهم نوشت مگر در انتهای پست که نظر شخصی خودم رو بر اساس شنیده ها و گفته ها بیان می کنم.



    مدرسه ی خلبانی آرتا کیش | Arta Kish Pilot Training School


    تاریخچه:

    مدرسه خلبانی آرتاکیش در سال ۱۳۸۱با مجوز از سازمان هواپیمائی کشوری با هدف آموزش نسل جوان با شش فروند هواپیمای آموزشی شروع به کار کرد.به مرور زمان این تعداد به 10 فروند رسید.این موسسه وابسته به بنیاد خیریه ابوفاضل و هواپیمایی غیر فعال آریا هست

    این موسسه دارای یک ساختمان اداری-آموزشی در شهرک اکباتان به آدرس
    روبروی بلوک A1 - ساختمان ابوفاضل - مدرسه خلبانی آرتا کیش ؛هست که در اونجا کلاس های زمینی برگزار می شه.بیس پروازی این موسسه فرودگاه پیام هست.

    ناوگان:

    این موسسه از دو تایپ هواپیما برای پرواز استفاده می کنه شامل:

    Piper 28
    Cessna172

    از نظر تعداد این آموزشگاه 11 فروند پایپر 28 و یک فروند سسنای 172 هواپیما در اختیار داره که از این بین هواپیمای EP-VHA ,EP-VHC EP-VHG بر اثر سانحه به طور کامل از بین رفتند (Total Lost)همینطور هواپیمای EP-VHE مدتی پیش از باند خارج شد و دچار آسیب جدی شد اضافه بر این هواپیمای EP-VHH نیز هنگام فرود دچار سانحه شد که این دو هواپیما هم تعمیر شدند و به زودی به ناوگان پرواز آرتا اضافه خواهند شد.

    ناوگان فعال پایپر این آموزشگاه بدون در نظر گرفتن هواپیمای زمینگیر برای چک های دوره ای 6 فروند هست که با احتساب دو فروندی که تعمیر شده و آماده برگشت به لاین هستند تعداد پرنده های آبی آرتا 8 فروند خواهد بود.البته دو فروند پایپر 28 مدل 2006 هم خریداری شده و هم اکنون مرز رو رد کردن و در حال پیوستن به ناوگان این موسسه هستند تا جمع پایپر های عملیاتی به 10 فروند برسه.مضاف بر این یک فروند هواپیمای سسنای 172 SP نیز در ناوگان این شرکت فعال هست.پس با این حساب تا چند مدت دیگر تعداد هواپیمای آرتا به 11 فروند خواهد رسید.سابق بر این این موسسه دو فروند هواپیمای Piper34 Seneca هم در اختیار داشت که به موسسه ی "پارسیس" فروخته شدند و در پارسیس رنگ آمیزی و رجیستر شدند و به زودی به کیش منقل خواهند شد تا به عنوان ایرتاکسی فعال بشن.

    ناوگان کلی این فلایت اسکول عبارت است از :

    EP-VHA (بر اثر سانحه از بین رفت)
    EP-VHB(سانحه دید،تعمیر شد و به خط پرواز برگشت)
    EP-VHC(بر اثر سانحه از بین رفت)
    EP-VHD
    EP-VHE(سانحه دید،تعمیر شد و در شرف برگشت به خط هست)
    EP-VHF
    EP-VHG(بر اثر سانحه از بین رفت)
    EP-VHH(سانحه دید،تعمیر شد و در شرف برگشت به خط هست)
    EP-VHI
    EP-VHJ
    EP-VHK
    EP-VHN (سسنای 172)

    رجیستر های "لیما" و "نوومبر" هم متعلق به پایپر های سنکا بودند که الان در ناوگان این آموزشگاه نیستن.

    دوره ها:

    در این موسسه دوره های PPL-CPL-IR و AFI برگزار میشه.

    شرح دوره ها:

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    PPL یا Private Pilot License شامل دو مقطع زمینی و پروازی هست.
    این دوره شامل 496 ساعت کلاس تئوری هست که حدوداً 8 ماه طول می کشه (البته این مقدار تخمینی هست و ممکنه دوره ای در پنج ماه یا دوره ای در ده ماه تمام بشه)لباس فرم و کیف و کفش و لوازم تحصیلی هم در این دوره به دانشجویان داده میشه.پس از طی دوره ی زمینی و قبولی در امتحان داخلی و گذروندن دوره ی POH دانشجوها وارد خط پروازی میشن و می بایست 40 ساعت با هواپیمای پایپر 28 پرواز کنن.5 ساعت هم پرواز با لینک مورد تایید سازمان هواپیمایی کشور که در آرتا TB21 هست.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------
    CPL یا Commercial Pilot License شامل دو مقطع زمینی و پروازی هست.

    این دوره شامل 385 ساعت کلاس تئوری و 100ساعت پرواز با هواپیمای پایپر 28 هست.مضاف بر این 10 ساعت پرواز با شبیه ساز TB21.این دوره حدوداً 10 ماه تا یک سال طول خواهد کشید.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    IR یا Instrument Rating شامل دو مقطع زمینی و پروازی هست.این دوره حدودا4ماه تا 6ماه طول خواهد کشید.

    این دوره شامل 320 ساعت کلاس تئوری و 20 ساعت پرواز با پایپر 28 یا سسنای 172هست.همینطور20 ساعت پرواز با شبیه ساز TB21

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    دوره ی AFI یا معلم خلبانی شامل 65 ساعت کلاس زمینی و 50 ساعت پرواز با پایپر 28 هست.

    این از معرفی ان شاء الله تا شب نقد و نظرات دوستانی که در آرتا مشغول به آموزش هستن رو قرار می دم.

    مطالب فوق هم از گفته های این دوستان گردآوری شده و شامل آخرین اطلاعات و آپدیت هاست.
    ?????? ???? EP-IBZ : May 2nd, 2014 ?? ???? 10:29:15
    #2 ارسال شده در تاريخ May 1st, 2014 در ساعت 19:33:21

  4. The Following 7 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    Ali Pilot (May 1st, 2014), امیررضا (May 1st, 2014), IRIAF F-14A (May 3rd, 2014), Mohammadme (May 2nd, 2014), mojtabarahmani (May 2nd, 2014), pakradm (May 1st, 2014), SKY MAN (May 4th, 2014)

  5. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? پاسخ: مقایسه، بررسی و رتبه بندی آموزشگاه های خلبانی کشور/اختصاصی/تخصصی/

    بپردازیم به نقاط ضعف و قوت این موسسه:

    ابتدا نقاط قوت:

    اعتبار و وجهه ی بالا:


    1. از آرتا کیش شاید بشه به عنوان معتبرترین موسسه ی آموزش خلبانی کشور یاد کرد.حجم ورودی سالانه ی و همینطور فارغ التحصیلی این موسسه موید این مسئله هست.در این موسسه حتی دانشجویان خارجی هم به چشم می خورن که از بین موسسه های آموزش خلبانی خاورمیانه، آرتا رو برای آموزش و پرواز انتخاب کردند.

    2. اساتید پروازی مجرب و دوره دیده:

      اساتید پرواز (IP) آرتا اکثراً از خلبانان بازنشسته ی نیروی هوایی و دوره دیده ی آمریکا هستن که بعد از بازنشستگی به عنوان معلم خلبان به تربیت دانشجو پرداختند.همینطور اساتید پروازی مشغول در لاین های مختلف هم در بین این اساتید دیده می شن.اساتیدی هم هستند که تا به حال در لاین نبودند و صرفا با مدرک CPL-IR-AFI به کار آموزش دانشجویان می پردازند.

      دیسپچ و عملیات پرواز خوب و مثال زدنی:

      دانشجو ها از برنامه ی پروازی خوب این موسسه راضین و معتقد هستن که در انجام پرواز ها بی برنامه گی به اون صورت دیده نمیشه.البته مسائلی در مورد برنامه ی پروازی هست که در نقاط ضعف بیان میشه.

      نقاظ ضعف:

      وضعیت بد ایمنی پروازها:

      با نگاهی به آمار ناوگان این موسسه متوجه میشیم حدوداً نیمی از هواپیماهای آرتا گرفتار سانحه شدند و بعضی از این هواپیماها یا به طور کامل از بین رفتند یا تعمیر شدن و به خط برگشتن.در اینکه سوانح هوایی امری کاملا طبیعی هست و هیچ گاه نباید با نگاه به تعداد سوانح از نظر کمی در مورد ایمنی یک موسسه قضاوت کرد اما بررسی سوانح نشون میده بسیاری از این سوانح صرفا به دلیل سهل انگاری مسئولین یا دانشجو بوده و میشد از بروز این سوانح جلوگیری کرد.

      وضعیت ناوگان پروازی:

      \پایپر های آرتا از کل دنیای Instrument فقط یه Compass داره و لاغیر...!
      رفته بودیم پرواز...HSI که همینطوری عین فرفره میچرخید...!ASI که برای خودش داشت سیر و سیاحت می کرد و کلا تو باغ نبود...!دمای موتور که آمپر چسبونده بود
      برای پرواز های ناوبری یکی که از همه سرحال تره میرفت جلو می شد لیدر بقیه هم می افتادن دنبالش
      الان که به عقب نگاه می کنم به خودم میگم چطوری با این قوطی حلبی ها پرواز کردم و زنده موندم
      چهارتا نقل قول از چهارتا از دانشجوهای آرتا که طی چهار سال اخیر در این آموزشگاه درس خوندن یا مشغول به تحصیل هستن.

      به اذعان حدود 90% دانشجوهای این موسسه پایپر های آرتا واقعا پیر و خسته هستن.در اینکه تا یک هواپیمایی از نظر فنی صلاحیت پرواز نداشته باشه پرواز نمی کنه (حداقل رو کاغذ اینطور هست) اما خیلی از هواپیمای آرتا واقعاً مناسب آموزش نیستن و خیلی از Instrument های اون از کار افتاده هستن.

      کیفیت "بسیار بد" کلاس های گراند:

      خیلی از دانشجوها از کیفیت بد کلاس های زمینی گلایه دارن و میگن توی کلاس هیچ چیزی به ما آموزش داده نمیشه و همش باید توی خونه بشینیم و بخونیم و حضورمون در کلاس بیشتر حالت فرمالیته داره تا آموزشی...! کار به جایی رسید که چند تا از دانشجوهای آرتا وسط دوره انصراف دادن و رفتن موسسه ی 110 تا از اول گراند رو در اونجا بخونن.یکی از دوستان خود من هم وسط کلاس CR3 برگشت به شهر خودش تا خودش به صورت Self Study بخونه.نظر شخصی من اینه که کلاس های گراند رو نباید مکانی برای آموزش تصور کنیم.بلکه باید خودمون در خونه یا خوابگاه بخونیم و بخونیم و سر کلاس فقط رفع اشکال کنیم.

      طول دوره بسیار زیاد:

      دوتا از دوستان من که هر دو همشهری من هستن پارسال مرداد ماه خلبانی رو استارت زدن.یکی رفت آرتا یکی رفت یه موسسه ی دیگه.نفر دوم الان PPL رو تموم کرده و چند وقت دیگه امتحان سازمان داره و همزمان سرکلاس CPL هم هست اما نفر اول که رفته بود آرتا هنوز حتی یک ساعت هم پرواز نکرده.دلیل هم از نظردوستان بی برنامگی در زمینه ی برگزاری کلاس های گراند هست.طوری که یکی از دوره های PPL آرتا حدوداً "11ماه" طول کشید.!

      شلوغ بودن خط پرواز:

      دوستان آرتا کیشی از شلوغی زیاد خط پرواز شاکی هستند و میگن پرواز خیلی کم بهشون می رسه به طوری که گاهی اوقات ممکنه در یک ماه حتی کمتر از 20 ساعت هم پرواز برسه.در حالی که در موسسه پارسیس یکی از دوستان در یک ماه چیزی حدود 55 ساعت پریده بود...!


      اینها نقاط ضعف و قوتی بود که از گفته های دوستان گردآوردی شده.اگر سایر دوستان نظراتی در رابطه با رد یا تایید این حرف ها دارن بگن.

      تاکید می کنم هدف بررسی موسسه هاست نه تخریب اونها یا تبلیغ برای موسسه ای.

      کپی برداری از بخشی یا تمام مطالب این تاپیک بدون ذکر منبع مجاز نیست.



    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #3 ارسال شده در تاريخ May 2nd, 2014 در ساعت 11:34:17

  6. The Following 9 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    Ali Pilot (May 2nd, 2014), امیررضا (May 2nd, 2014), bozorg2011 (May 7th, 2014), homa ye aseman (May 2nd, 2014), IRIAF F-14A (May 3rd, 2014), mojtabarahmani (May 2nd, 2014), SKY MAN (May 4th, 2014), سجیل (June 26th, 2016), سينا حمزانلويي (May 2nd, 2014)

  7. hosein009 ?????? ??
    hosein009
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    June 2016
    تهران
    10
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 10 Times in 10 Posts

    ??? ??? پاسخ : مقایسه، بررسی و رتبه بندی آموزشگاه های خلبانی کشور/اختصاصی/تخصصی/

    سلام خدمت همه دوستان پیشاپیش بخاطر متن زیاد عذرمیخوام اما امیدوارم شما کمک کنید
    خلاطه بگم من دنبال بهترین آموزشگاه هستم
    یه سری دستان میگن گروند تو 110 پرواز تو ارتا و معراج
    یه سری میگن ارتا شلوغ+بوتیا هم شلوغه اما استخدامی ماهان رو داره پس میارزه
    یه سری دیگه میگن نه دوجا نباید درس خوند باید همش یه جا باشه(همه اموزشگاه ها قبول میکنن 110 رو من صحبت کردم تنها جایی که میگه از 0تا 100 باییید پیش ما باشی بوتیا ماهان هستش)
    من این انجمن و انجمن همسایه رو زیر رو کردم اما بازم نمیدونم چیکار کنم

    برای من دوتا چیز خیلی اهمیت داره یکی زمان یکی هم کیفیت زمان باز بیشتر من با بوتیا حرف زدم گفتن 27 ماه طول میکشه اما ارتا معراج پارسیس هر 3تاشون از 1.5 سال تا 2 سال طول میکشه
    اما تو ساعت پرواز دادن از نظر اون منشی که من حرف زدم گفت هفته ای 10 تا 15 ساعت پرواز میده-ارتا گفت هفته 6 ساغت و اما معراج حرفی نزد گفت بستگی به مربی داره
    من از نظر مالی فکر نیکنم مشکل پیش بیاد نکه بچه پولدار باشم برعکس پدرم یه واحد بهش ارث رسید دقیقا 120-100 تومن میارزه برای تحصیل من هزینه کنه


    از خودمم بگم 22 سالمه کارشناسی عمران میخونم تعریف نباشه گیراییمم بالا اگه از اول این رشته رو نخوندم چون هزینش رو نداشتم الان ممنون میشم راهنماییم کنید کدوم اموزشگاه برم من با همه اموزشگاه حرف زدم اما باز نفهمیدم چیکار باید بکنم
    ممنون میشم وقت بذارید یه راهنمایی کنید
    #4 ارسال شده در تاريخ June 26th, 2016 در ساعت 11:30:39

  8. The Following User Says Thank You to hosein009 For This Useful Post:

    سجیل (June 26th, 2016)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0