برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 8 ?? 8
dqw
  1. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    Post چرخی در پاساژ الهیه برای خرید هواپیمای شخصی

    خیلی هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد که کسی بتواند با هواپیمای شخصی خودش به سفر برود، آن را در فرودگاه شخصی پارک کند و هر وقت دلش خواست مثلا به کیش برود سوار هواپیمایش بشود و کمربند ایمنی را بسته و نبسته پرواز کند.
    خیلی هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد که کسی بتواند با هواپیمای شخصی خودش به سفر برود، آن را در فرودگاه شخصی پارک کند و هر وقت دلش خواست مثلا به کیش برود سوار هواپیمایش بشود و کمربند ایمنی را بسته و نبسته پرواز کند... . اصلا تعجب نکنید، می‌توانید این رویای به ظاهر دور از دسترس را در پاساژ مدرن الهیه به واقعیت تبدیل کنید...

    به ما که گفتند در پاساژ مدرن الهیه هواپیماها را قطار گذاشته‌اند تا بروید و بپسندید و بخرید، کمی خنده‌دار به نظرمان آمد. اما از بزرگراه مدرس که وارد الهیه بشوید، درست روبه‌روی پاساژ الهیه یکی از این هواپیماهای فوق سبک را می‌بینید. یعنی شما دوست گرامی که در حال خواندن این مطلب هستید، همان‌طور که می‌توانید وارد این پاساژ بشوید و از فلان جواهرفروشی معروف آن یک سرویس ناقابل چندصد میلیونی بخرید، در یکی از مغازه‌ها هم می‌توانید مطابق آنچه در ویترین می‌بینید و دلتان می‌خواهد و البته جیبتان اجازه می‌دهد یکی از این هواپیماهای فوق‌سبک را بخرید و برای اتفاقاتی نظیر ولنتاین و سالگرد ازدواج و آشنایی به همسرتان هدیه بدهید.

    جیمبوهای شخصی

    ماشین را پارک کرده‌ام و خیلی جدی، انگار که پول خرید یکی از این هواپیماها را در جیب دارم وارد پاساژ الهیه می‌شوم. پاساژی که از ظواهر امر معلوم است خرید کوچک‌ترین اجناس آن می‌تواند برابر با حقوق سالیانه یک خبرنگار باشد. از نگهبان پاساژ سراغ هواپیمافروشی(!) را می‌گیرم و به من می‌گویند کنار این هواپیمایی که جلوی در پاساژ پارک کرده‌اند، یک نفر را گذاشته‌اند که هواپیما را به ما بفروشد. خانمی که اطلاعات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد زن جوانی است و به من به‌عنوان خریدار شک نمی‌کند.

    از او اطلاعاتی درباره ایمنی این هواپیماها می‌گیرم و خانم (الف) اطلاعاتش را این‌گونه تحویلم می‌دهد: «این هواپیماها ساخت ایتالیا هستند. تمام مجوزهایشان در اختیار ماست، حدود چندماه است که مجوز فروش آن به عموم صادر شده. از اطلاعاتش هم باید بگویم که قیمتش از 550 میلیون تومان تا 850 میلیون تومان نسبت به آپشن‌هایی که این هواپیماها دارند متغیر است و این تغییر قیمت ربطی به ایمنی این هواپیما ندارد و صرفا بحث روی آپشن‌های هواپیماست که قیمت را بالا می‌برد. باکش حدود 110 لیتر بنزین می‌گیرد و هر بار قابلیت پرواز هزارکیلومتر را دارد. در تمام فرودگاه‌های ایران به غیر از دو فرودگاه مهرآباد و امام‌خمینی(ره) و فرودگاه مشهد و اصفهان قابلیت فرود دارد.» از خانم می‌پرسم خب منی که در تهران هستم دقیقا کجا باید فرود بیایم و خانم می‌فرمایند: «شما تشریف می‌برید فرودگاه آزادی در 40 کیلومتری قزوین و هواپیما را آنجا می‌گذارید...»

    اطراف هواپیما چرخ می‌زنم داخلش را نگاه می‌کنم. خانم ایمنی هواپیما را تضمین می‌کند و با شوخی از شباهتش به جیمبو، همان هواپیمای جت کارتون کودکی‌هایمان یاد می‌کند. من درباره نحوه حرکت کردن این هواپیما سوال می‌کنم و او می‌گوید: «مساله دیگر این است که شما برای دریافت مجوز پرواز باید 50 ساعت آموزش پرواز ببینید و 40 ساعت هم تئوری بگذرانید که هزینه آن چیزی حدود 13 میلیون تومان خواهد شد. گذراندن این دوره از کلاس‌ها هم بستگی به شما دارد و حدود پنج ماه طول می‌کشد.»

    همان‌طور که داخل هواپیما را نگاه می‌کنم درباره این سوال می‌کنم که هواپیما را کجا باید نگهداری کنیم و خانم الف جواب می‌دهد: «این هواپیما اجازه فرود در سطح شهر را ندارد و باید در فرودگاه باشد و برای آشیانه‌ای که در فرودگاه اجاره می‌کنید هم مبلغی حدود ماهیانه 900 هزارتومان پرداخت خواهید کرد...» خانم الف وقتی نگرانی من را درباره ایمنی این هواپیماها می‌فهمد با خنده می‌گوید: «هیچ شرکت هواپیمایی به شما تضمین نمی‌دهد که حتما از پرواز سالم فرود خواهید آمد، اما ماجرا این است که این هواپیماهای فوق‌سبک از بوئینگ امنیت بیشتری دارند چراکه سقوط نمی‌کنند و حتی اگر شبیه یک تکه فلز در هوا بشوند، زیر آنها باز می‌شود و یک چتر بزرگ به نام پاراشوت باعث می‌شود شما بتوانید به راحتی فرود بیایید...»

    این هواپیماهای اولترالایت!


    البته ماجرای بیمه این هواپیماهای دونفره هم جالب است، ماجرای بیمه بدنه و شخص ثالث آن دقیقا شبیه ماشین است. در پاسخ خانم الف مبنی‌بر اینکه چه ماشینی دارم، طفره می‌روم و خانم ادامه می‌دهد: «بیمه شخص ثالث مثل ماشین اجباری است. این هواپیماهای اولترالایت در تمام جهان مثل ماشین هستند و بنزین سوپر هم مصرف می‌کنند، ولی هنوز در ایران جا نیفتاده‌اند. وگرنه همان بنزین سوپر ماشین را مصرف می‌کنند و خطرات زیادی هم ندارند. الان قیمت این هواپیماها از خیلی از ماشین‌هایی که در شهر داریم کمتر است...» از خانم درباره سفر کردن می‌پرسم، می‌خواهم بدانم که برای هربار پرواز باید از کجا مجوز بگیریم که خانم جواب می‌دهند: «شما یک مجوز کلی دارید. اگر بخواهید سفر داخلی انجام بدهید یک روز قبل اعلام می‌کنید تا ارتفاع شما اعلام شود، اما برای سفر خارجی باید از یک هفته قبل اعلام کنید تا به کشور مقصد اطلاع داده شود. در سفر خارجی یک‌بار سوخت‌گیری دارید و یک بار هم لندینگ می‌کنید.»

    در انتها هم خانم فروشنده مدل گلس این هواپیماهای اولترالایت را پیشنهاد می‌کنند که چیزی حدود 159 هزار یورو یعنی 650 میلیون تومان قیمت دارد. می‌گوید اگر بتوانم هواپیمای 800 میلیونی را بخرم خوبی‌اش این است که می‌توانم رنگش را انتخاب کنم...

    البته شما الان که هواپیما را سفارش بدهید، سه ماه بعد به دست‌تان می‌رسد چون از ایتالیا می‌آید و مونتاژش هم آنجا صورت می‌گیرد، یک‌سوم را الان پرداخت می‌کنید و مابقی را هنگام گرفتن هواپیما...

    ما کجای جهانیم؟

    واقعا نمی‌دانم چقدر حضور این نوع هواپیماها در ایران کار درستی است. آیا باید آن را تقبیح کرد یا به‌عنوان یک چرخش مالی به آن نگاه کرد. این سوالی است که از مهدی عیسی‌زاده نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پرسیدیم.

    عیسی‌زاده می‌گوید: «ورود این هواپیماها به کشور از طریق شرکت‌های خصوصی اتفاق می‌افتد و من نمی‌توانم عیبی روی آن بگذارم، چراکه هر کس حق دارد پولی که از راه حلال درمی‌آورد را هر طور که دوست دارد خرج کند، از طرفی هم این باعث در گردش افتادن پول می‌شود، بالاخره آموزش دادن استفاده از این هواپیماها هم مبلغی را می‌طلبد که باعث چرخش مالی می‌شود. ولی‌ ای‌کاش این هواپیماها ساخت داخل بود تا کمکی به صنعت کشور می‌شد. از طرفی هم اگر سرمایه‌داران کشور ابتدا به اولویت‌ها فکر می‌کردند و بعد مابقی پولشان را خرج تجملات می‌کردند شاید اتفاق بهتری می‌افتاد...»

    عبدالله مالمیر، رئیس آموزشگاه خلبانی فوق‌سبک مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی وابسته به شرکت فرودگاه‌های کشور درباره این هواپیماها می‌گوید: «در گذشته این هواپیماها برای آموزش خلبانی یا کاربردهای کشاورزی استفاده می‌شد. اما در حال حاضر مالکان خصوصی هم می‌توانند از این هواپیماها استفاده کنند ‌و اقدام به پرواز تفریحی کنند. البته مسئولیت تعمیر و نگهداری و دیگر خدمات این هواپیماها را برعهده می‌گیرند و مالک هزینه‌ای حدود یک تا 5/1 میلیون تومان را برای آن می‌پردازد.»


    منبع:فرهیختگان
    #1 ارسال شده در تاريخ June 2nd, 2014 در ساعت 17:50:21

  2. The Following 21 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    A-2727 (July 4th, 2014), aircraft ma (June 4th, 2014), Ali Pilot (June 2nd, 2014), Azi (October 15th, 2014), امیررضا (June 2nd, 2014), B727 (June 4th, 2014), baran92 (June 2nd, 2014), biue sky (June 3rd, 2014), Davidnioton (August 31st, 2014), Dream Bird (June 5th, 2014), farzad.r (June 2nd, 2014), Ferdowsi (June 2nd, 2014), IRIAF F-14A (June 2nd, 2014), kamaz (September 27th, 2015), Mehdi.M (June 3rd, 2014), mohsen heydarkhani (December 16th, 2014), nd_blacky (June 11th, 2014), Nima Amini (June 4th, 2014), pilot hosein (February 9th, 2015), سید عماد رضوی (June 6th, 2014), عبدالاحد (June 4th, 2014)

  3. Ferdowsi ?????? ??
    Ferdowsi
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    November 2013
    Mashhad
    185
    تعداد تشکر : 226
    Thanked 538 Times in 148 Posts

    ??? ??? پاسخ: چرخی در پاساژ الهیه برای خرید هواپیمای شخصی

    بابا!! جون بچه هاتون بیاین سرمایه گذاری کنین رو تولید انبوه داخلی این پرنده ها. بدین دست شرکت های خصوصی و نه دولتی. که دولتی های بزرگوار حساب پس داده ان در این زمینه ها!!!!

    ما دوساله رو طرح یه دونفره داریم کار می کنیم. 35% کار طراحی تموم شده نه اینکه نمی شد سریع تر پیش برد، مشکل این بود که پول نبود و سرمایه گذار نبود. الانم کاملا کنار گذاشته شده چون کسی نیست سرمایه گذاری کنه برای ادامه ی طراحی و ساخت. اگر جدی گرفته بشه، یک تا دو سال آینده به ابتدای تولید انبوه میرسه. پیش بینی قیمت با نرخ فعلی دلار و قیمت های داخلی هم 300 تا 350 میلیون هست که به مراتب از نمونه های وارداتی ارزون تر در میاد . . .

    یه عده نشستن یه گوشه پوزخند میزنن که کی میاد به ایمنی هواپیمای شما جلوی اروپایی ها رای بده؟؟؟
    پاسخش خیلی ساده است! موتور و تجهیزات و اویونیک اروپایی، در کنار مواد اولیه و مواد خام اروپایی، به همراه دانش طراحی کاملا غربی، تنها با کار و فعالیت ایرانی، فکر نمی کنم اونقدرا بشه گفت داریم پیکان تولید می کنیم! ادعایی هم نداریم! ولی ارزون تر در میاریم با همون کیفیت. در کنار این اولترالایت بالستیک پاراشوت داره که ضامن اول و آخر اینمنی پرواز این پرنده هاست.
    همه این ها یک طرف، منتهی واقعیت اینه که دست و بال خالی هست و حیف این پروژه که تعطیل شده . . . از دو سه ماه دیگه هم بچه های تیم پراکنده میشن و میرن دنبال کار خودشون . . .
    #2 ارسال شده در تاريخ June 2nd, 2014 در ساعت 22:32:08

  4. The Following 12 Users Say Thank You to Ferdowsi For This Useful Post:

    A-2727 (July 4th, 2014), aircraft ma (June 4th, 2014), امیررضا (June 2nd, 2014), B727 (June 4th, 2014), biue sky (June 3rd, 2014), Davidnioton (August 31st, 2014), Dream Bird (June 5th, 2014), Farhan (June 5th, 2014), Mehdi.M (June 3rd, 2014), mohsen heydarkhani (December 16th, 2014), pilot hosein (February 9th, 2015), yasini-phantom (June 10th, 2014)

  5. aircraft ma ?????? ??
    aircraft ma
    هوانورد عادی - سرباز صفر
    March 2014
    shiraz
    2
    تعداد تشکر : 3
    Thanked 3 Times in 2 Posts

    ??? ??? پاسخ: چرخی در پاساژ الهیه برای خرید هواپیمای شخصی

    اقا کی تضمین میکنه پدافند... عزیز نزنه هواپیما رو؟
    #3 ارسال شده در تاريخ June 4th, 2014 در ساعت 22:31:52

  6. The Following 2 Users Say Thank You to aircraft ma For This Useful Post:

    mohsen heydarkhani (December 16th, 2014), عبدالاحد (June 4th, 2014)

  7. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: چرخی در پاساژ الهیه برای خرید هواپیمای شخصی

    ??? ??? ????? ???? ???? aircraft ma ????? ??? ??
    اقا کی تضمین میکنه پدافند... عزیز نزنه هواپیما رو؟
    هواپیما های شخصی محدودیت پرواز در مناطق خاصی رو دارند و در مناطق ممنوعه مجوز پرواز ندارند.
    #4 ارسال شده در تاريخ June 4th, 2014 در ساعت 23:52:06

  8. The Following 5 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    A-2727 (July 4th, 2014), Dream Bird (June 5th, 2014), Farhan (June 5th, 2014), Ferdowsi (June 5th, 2014), mohsen heydarkhani (December 16th, 2014)

  9. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: چرخی در پاساژ الهیه برای خرید هواپیمای شخصی

    ??? ??? ????? ???? ???? Ferdowsi ????? ??? ??
    بابا!! جون بچه هاتون بیاین سرمایه گذاری کنین رو تولید انبوه داخلی این پرنده ها. بدین دست شرکت های خصوصی و نه دولتی. که دولتی های بزرگوار حساب پس داده ان در این زمینه ها!!!!

    ما دوساله رو طرح یه دونفره داریم کار می کنیم. 35% کار طراحی تموم شده نه اینکه نمی شد سریع تر پیش برد، مشکل این بود که پول نبود و سرمایه گذار نبود. الانم کاملا کنار گذاشته شده چون کسی نیست سرمایه گذاری کنه برای ادامه ی طراحی و ساخت. اگر جدی گرفته بشه، یک تا دو سال آینده به ابتدای تولید انبوه میرسه. پیش بینی قیمت با نرخ فعلی دلار و قیمت های داخلی هم 300 تا 350 میلیون هست که به مراتب از نمونه های وارداتی ارزون تر در میاد . . .

    یه عده نشستن یه گوشه پوزخند میزنن که کی میاد به ایمنی هواپیمای شما جلوی اروپایی ها رای بده؟؟؟
    پاسخش خیلی ساده است! موتور و تجهیزات و اویونیک اروپایی، در کنار مواد اولیه و مواد خام اروپایی، به همراه دانش طراحی کاملا غربی، تنها با کار و فعالیت ایرانی، فکر نمی کنم اونقدرا بشه گفت داریم پیکان تولید می کنیم! ادعایی هم نداریم! ولی ارزون تر در میاریم با همون کیفیت. در کنار این اولترالایت بالستیک پاراشوت داره که ضامن اول و آخر اینمنی پرواز این پرنده هاست.
    همه این ها یک طرف، منتهی واقعیت اینه که دست و بال خالی هست و حیف این پروژه که تعطیل شده . . . از دو سه ماه دیگه هم بچه های تیم پراکنده میشن و میرن دنبال کار خودشون . . .
    کاری که شما قصد انجام آن را دارید مونتاژ هواپیما هست نه صرفا تولید یک طرح داخلی.بنده طی چند سال گذشته چندین شرکت را در داخل کشور مشاهده کردم که برای مثال هواپیمایی به نام Free bird را با روشی که شما میفرمایید (مونتاژ) تولید میکنند.نمونه دیگر هواپیمای فجر 3 هست که توسط فجر اوییشن و با همکاری صنایع هوایی قدس ساحته میشود.

    #5 ارسال شده در تاريخ June 5th, 2014 در ساعت 10:01:59

  10. The Following 4 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    A-2727 (July 4th, 2014), Ali Pilot (June 5th, 2014), mohsen heydarkhani (December 16th, 2014), nd_blacky (June 11th, 2014)

  11. Ferdowsi ?????? ??
    Ferdowsi
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    November 2013
    Mashhad
    185
    تعداد تشکر : 226
    Thanked 538 Times in 148 Posts

    ??? ??? پاسخ: چرخی در پاساژ الهیه برای خرید هواپیمای شخصی

    ??? ??? ????? ???? ???? Farhan ????? ??? ??
    کاری که شما قصد انجام آن را دارید مونتاژ هواپیما هست نه صرفا تولید یک طرح داخلی.بنده طی چند سال گذشته چندین شرکت را در داخل کشور مشاهده کردم که برای مثال هواپیمایی به نام Free bird را با روشی که شما میفرمایید (مونتاژ) تولید میکنند.نمونه دیگر هواپیمای فجر 3 هست که توسط فجر اوییشن و با همکاری صنایع هوایی قدس ساحته میشود.
    نخیر قربان
    مونتاژ؟
    مونتاژ وقتی هست که شما اجزای پرنده رو خریداری کنید و تنها کار مونتاژی روش انجام بدین.
    مثل 60-70 درصد پرنده های اولترالایت داخلی از قبیل رموس و جبیرو و غیره که کیت وارد میشه و تنها کار ریوتینگ انجام میشه و مونتاژ میشه

    هیچ شرکتی حتی بوئینگ همه قطعاتش رو خودش تولید نمی کنه. بوئینگ هم موتور، اویونیک، هیدرولیک سیستم، آنتن ها و مخابرات، مدار سوخت رسانی، ارابه فرود و غیره رو میده شرکت های دیگه براش تولید کنن. بسیاری از هواپیماها، موتورهای مشترک دارن که تنها دش های متفاوتی از یک تولید هستن. این یعنی مونتاژ؟؟
    اینکه میگم ما از زیرسیستم های اروپایی و دارای TSO استفاده می کنیم نشون دهنده ی مونتاژ نیست.
    وقتی شما طراحی انجام میدی و توان موتور رو فیکس می کنی، میری تو بازار می گردی و یه موتور نزدیک اون توان پیدامی کنی که ترجیحا TSO داشته باشه که اگر نداشته باشه باید تست هاش رو برای هواپیمایی کشوری خودت انجام بدی. احتمالا اون موتور دقیقا توان شما رو نمیده و با مشخصات اون دوباره طراحیت رو تصحیح می کنی. برای هینج مومنت در وضعیت های فلپ تو طراحیت به مقادیری میرسی که میری باهاش عملگرسرو الکتریک یا سروو هیدولیک خریداری می کنی. اویونیک هم همینطور. تو پنلت رو جوری طراحی می کنی که به اویونیک ها پنل های استاندارد راکول یا گارمین بخوره. انتخاب سنسورها، آلتیمیتر، فشارسنج، دماسنج، پیتوت، استال سنسور، سنسور انگل آو اتک، اسلیپ انگل و موارد دیگه همه از داخل نمونه های موجود انجام میشه ولی جانمایی و اینتگریشنش با خودته.
    بعدش برادر تو پلنفرو و ایرفویل و سطوح برازا و دم و سطوح کنترلی و بدنه و بالانس و سی جی و ممان های اینرسی و هزارتا پارامتر دیگه رو سایز کردی! خودت طراحی کردی، مفهومی و جزئیات، در زیرسیستم ها باید از وندور استفاده کنی چون اختراع چرخ! کار درستی نیست!

    این کار مونتاژ نیست برادر!
    فجر هم مونتاژ انجام نمیده. اتفاقا بنده همین الان دارم باهاشون رو پروژه ای کار می کنم.
    پروژه ی فجر 3 یک طرح اولیه انگلیسی بود که به ایران اومد و در جزئیات مجددا طراحی شد. اصلا اساس ساختار فجر از سال 1370 بر این اساس شکل گرفت و تیم طراحی انگلیسی اونجا رو راه اندازی کرد. اولین پرواز فجر 3 هم 1373 بود و مال امروز و دیروز نیست.

    من در مورد هواپیماهای Bluebird و بعد از اون Freebird که زیر نظر مهندس انتصاری طراحی و تولید شد، نظری ندارم. چون اطلاعاتم کمه. اما همین رو میدونم که این هواپیماها TC دارن و چون TC دارن یعنی طراحی شدن. احتمال اینکه مهندسی معکوس باشه زیاد هست ولی کلیه اجزا و قطعاتشون بازطراحی شده و حداقل 25% اختلاف با نمونه ی مهندسی شده باید داشته باشه تا بتونه TC دریافت کنه.

    خلاصه اینه بزرگوار ما اصلا منظورمون مونتاژ نیست. در همین شهر مشهد آشیانه پرواز توس هست که پرنده های کیت وارد میکنه و یه تیم مهندسی انصافا خوب داره که از رو منول مونتاژ می کنن و می پرونن. اما کاری که ما داریم انجام میدیم طراحی از صفر هست. کاملا بومی و با در نظر گرفتن نیازها و توانمندی های داخلی در کنار استفاده از قطعات و تجهیزات مرغوب خارجی و انشالله تفکری به وجود بیاد که از مراکز اینچنینی حمایت کنن.
    ----------------------------------------------------
    پ ن: نامه سرگشاده آقای زیباکلام رو میخوندم در مورد بودجه نهادهای فرهنگی در سال جاری، یه چیزی در مجموع 3000 میلیارد تومن در سال. اگه یک دهم درصدش رو به ما داده بودن تو 3 سال ونه تو 1 سال، ما تاحالا نمونه اولیه رو پرواز داده بودیم و الان مشغول گرفتن تست ها و الزامات گواهی نامه صلاحیت پروازی بودیم . . .

    پ ن2: راستی این رو یادم رفت بگم! صنایع هوایی و مواد ترکیبی فجر، یه ده دوازده سالی هست رفته زیر نظر قدس! قبل از اون اصلا دفاعی نبود و زیر نظر دفتر همکاری های فناوری ریاست جمهوری اداره می شد. طراحی و تولید این فجر 3 هم ربطی به قدس نداره. هرچند باز تولید و جلب مشتری های جدیدش یه مقدار مربوط میشه . . .

    پ ن 3: نباید از حق بگذریم که مونتاژ تحت امتیاز اگر با انتقال دانش فنی همراه باشه ارزشمنده (که البته فعلا برنامه ی ما نیست!) به این مفهوم که اول کام CKD و به مرور با تولید تحت لیسانس برخی قطعات به نام یک برند دیگه تولید رو شروع کنی. نمونه اش ایران140 که مونتاژ صرف هست و همه قطعات از اوکراین میاد و اینجا فقط سرهم میشه. اما دانش مونتاژ، تعمیر و نگهداری، طراحی و ساخت فیسکچر و تجهیزات کارگاهی و دیگه با خط مونتاژش اومد به ایران. کم کم نقشه ها، مدارک طراحی و طراحی مشترک شروع شد که نمونه های گشت دریایی و ترابری تاکتیکی با طراحی و تولید برخی قطعات و اجزا در داخل ادامه پیدا کرده.
    ?????? ???? Ferdowsi : June 5th, 2014 ?? ???? 21:36:07
    #6 ارسال شده در تاريخ June 5th, 2014 در ساعت 21:18:58

  12. The Following 10 Users Say Thank You to Ferdowsi For This Useful Post:

    A-2727 (July 4th, 2014), Ali Pilot (June 5th, 2014), Azi (October 15th, 2014), B727 (October 13th, 2014), EP-IBZ (June 10th, 2014), Esmaiel_F4 (June 7th, 2014), Farhan (June 7th, 2014), IRIAF F-14A (October 13th, 2014), mohsen heydarkhani (December 16th, 2014), yasini-phantom (June 10th, 2014)

  13. yasini-phantom ?????? ??
    yasini-phantom
    هوانورد فعال-سروان
    July 2012
    تهران
    496
    تعداد تشکر : 821
    Thanked 1,920 Times in 442 Posts

    ??? ??? پاسخ: چرخی در پاساژ الهیه برای خرید هواپیمای شخصی

    550 تا 850 ميليون تومن!
    اولين قانون پرواز، دل كندن از زمين است

    #7 ارسال شده در تاريخ June 10th, 2014 در ساعت 21:04:44

  14. The Following User Says Thank You to yasini-phantom For This Useful Post:

    mohsen heydarkhani (December 16th, 2014)

  15. NikiPink ?????? ??
    NikiPink
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    October 2014
    teHran
    9
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 5 Times in 4 Posts

    ??? ??? پاسخ: چرخی در پاساژ الهیه برای خرید هواپیمای شخصی

    البته این مقاله (اخبار) دچار اشکالاتی است. نویسنده ظاهرا آن را از روی نیت بد نوشته اند...

    شروع قیمت هواپیما از 200 میلیون است، قیمت هواپیمای دست دوم از 110 میلیون آغاز می شود.

    بعضی از مردم عزیزمان در حالی هواپیمای فوق سبک را بد نام میکنند و آن را ویژه ی سووسل ها و یا ثروتمندان می دانند که امروز در ایران، اتوموبیل هایی در جاده ها حرکت می کنند که قیمتی در حد 1 الی 5 میلیارد تومان دارند.
    جالب تر این است که اتوموبیل های 400 میلیونی مانند پورشه دِ مدِ شده اند ...!


    اساس کار هواپیمای سبک و فوق سبک تنها "تفریح" نیست؛ اما متاسفانه نام این هواپیماها با نام "هواپیمای تفریحی" مد شده است...

    دوستان عزیزم ؛باید بدانید که در ایالت متحده آمریکا حدود 25.000 فرودگاه وجود دارد، و بیشتر فرودگاه ها متعلق به هواپیماهای فوق سبک و سبک هستند.
    کاهش هزینه های حمل و نقل، افزایش سرعت جابجایی و صرفه جویی در زمان، افزایش امنیت مسافران در طی مسیر و تضمین جان مسافران از ویژگی های اولیه ی هواپیمای سبک و فوق سبک است.

    نقشه برداری، عکس برداری هوایی، خاموش کردن آتش و کمک به حفظ محیط زیست و رصد مناطق برای هر نوع استفاده ای ، تنها چند مورد ساده برای استفاده از هواپیمای سبک و فوق سبک هستند.



    طبیعی است که هواپیمای فوق سبک، هم قیمت با یک پراید 25 میلیونی نیست، و فقط کسانی میتوانند هواپیما خرید کنند که سطح مالی قوی ای دارند....
    این مساله در همه جای دنیا هم به همین شکل است، و گاهی بدتر...
    حالا گرانترین هواپیمای خصوصی ما در ایران 1 میلیارد تومان است؛ اما در آمریکا هواپیماهای جت اختصاصی ای داریم با قیمت 10 میلیون دلار، هم قیمت با یک فرودگاه فوق سبک ایرانی...!


    با آرزوی رشد هوانوردی ایران بزرگ ♥
    ?????? ???? NikiPink : October 13th, 2014 ?? ???? 00:25:27
    تا زمانی که من تلاش می کنم، هیچ کس نمی تواند به من ثابت کند که "من نمی توانم"...
    Покуда не попробовал, никто не докажет мне, что я не могу

    www.Airplane.ir
    niKi Pink

    #8 ارسال شده در تاريخ October 13th, 2014 در ساعت 00:22:26

  16. The Following 2 Users Say Thank You to NikiPink For This Useful Post:

    IRIAF F-14A (October 13th, 2014), mohsen heydarkhani (December 16th, 2014)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0