برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 8 ?? 8
dqw
  1. Mehdi.M ?????? ??
    Mehdi.M
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    July 2013
    Isf
    428
    تعداد تشکر : 1,067
    Thanked 376 Times in 187 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    hot آزادسازی قیمت بلیت هواپیما







    رئیس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: نرخ های متنوع حمل و نقل هوایی از هفته جاری به اجرا گذاشته می شود.


    به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، علیرضا جهانگیریان اظهارداشت: متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما براساس بند "ب" ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه كشور و با تایید اجرایی شدن آن توسط شورای عالی هواپیمایی كشوری صورت گرفته است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان هواپیمایی كشوری نیز در راستای نظارت بر حسن اجرای طرح دستورالعملی را تهیه و جهت اجرا به شركت هواپیمایی ابلاغ كرده است.

    وی تصریح كرد: در همین راستا شركت های هواپیمایی، ضمن اعلام نرخ های متنوع به سازمان هواپیمایی كشوری كه در برخی مسیرها پائین تر از نرخ های فعلی و تا درصدی بالاتر از آن تعیین شده است به كار فروش خود ادامه می دهند.

    رئیس سازمان هواپیمایی كشوری، همچنین یادآورشد: براساس این دستورالعمل شركت های هواپیمایی موظفند آمار پروازهای انجام شده خود را به طور فصلی با لحاظ كردن ضریب اشغال صندلی، میزان تاخیرات و یا لغو پروازها به دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری ارسال كنند.

    جهانگیریان ادامه داد: همچنین شركت های هواپیمایی باید فهرست نرخ های پروازی خود در مسیرهای مختلف را به صورت به هنگام در دسترس عموم قرار داده و آمار عملكرد مالی و عملیاتی شركت را به به سازمان ارسال كنند.

    وی با بیان اینكه اجرای طرح شامل بلیت هایی كه قبل از ابلاغ آن فروخته شده اند نمی شود، گفت در طی اجرای طرح جلسات دوره ای برحسب نیاز با حضور نمایندگان كلیه شركت های هواپیمایی در محل سازمان جهت بررسی مشكلات احتمالی تشكیل خواهد شد.
    #1 ارسال شده در تاريخ June 18th, 2014 در ساعت 19:37:00

  2. Mehdi.M ?????? ??
    Mehdi.M
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    July 2013
    Isf
    428
    تعداد تشکر : 1,067
    Thanked 376 Times in 187 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? اعمال نرخ‌های جدید بلیت هواپیما در اغلب پروازها


    بسیاری از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی قیمت‌های جدید بلیت مسیرهای داخلی خود را ارائه و پروازهایشان را با این نرخ بسته‌اند و برخی از دیگر شرکت‌ها پس از نرخ‌گذاری جدید، بازاریابی‌های لازم و اطلاع‌رسانی به سازمان هواپیمایی وارد این عرصه خواهند شد.


    حمید غوابش - دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ضمن بیان این خبر اظهار کرد: تاکنون نرخ بلیت هواپیما به شکل واحد اندازه گیری و لحاظ می‌شده است به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت تمام شرکت‌ها با سرعت، تغییرات قیمتی را اجرایی کنند.


    وی افزود: البته در طول روزهایی که از ابلاغ قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گذشته بسیاری از شرکت‌های بزرگ قیمت‌های جدید خود را ارائه و پروازهایشان را با این نرخ بسته‌اند و برخی از دیگر شرکت‌ها نیز پس از نرخ‌گذاری جدید، بازاریابی‌های لازم و اطلاع رسانی به سازمان هواپیمایی وارد این عرصه خواهند شد.


    غوابش گفت:‌با توجه به زمان بر بودن طراحی جداول قیمتی جدید و لزوم اطلاع‌رسانی آن به سازمان هواپیمایی کشوری ثابت ماندن قیمت بلیت هواپیما توسط برخی شرکت‌ها طبیعی است.


    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از تبانی و اخلال در بازار رقابتی بلیت هواپیما نیز اظهار کرد:‌ طبق قانون بر تمام بازارهای رقابتی نظارت صورت می‌گیرد و قطعا شرکت‌های هواپیمایی نیز از این موضوع مستثنی نیستند.


    وی گفت:‌ با آزادسازی نرخ‌ها انتظار می‌رود رقابتی مناسب بین شرکت‌ها شکل بگیرد و از طرف مقابل مسافران برای چیدن برنامه‌های سفر انتخاب‌های بیشتری داشته باشند اما اگر هر عاملی در این رقابت خلل ایجاد کند طبق قانون مورد برخورد قرار خواهد گرفت.


    طبق برنامه پنجم توسعه باید نرخ بلیت سفرهای هوایی از حالت دستوری خارج شود که بر این اساس طبق تصویب شورای عالی هواپیمایی و اعلام قائم مقام وزیر راه و شهرسازی مقرر شده بود از 28 اردیبهشت، نرخ‌ها آزاد شود که این دستورالعمل کمی دیرتر از موعد به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.


    تاکنون قیمت بلیت هواپیما به صورت دستوری از سوی شورای عالی هواپیمایی تعیین و با تایید رییس‌جمهور ابلاغ می‌شد که بر اساس آن در آخرین تغییر که از 14 آبان 91 اعمال شد نرخ بلیت پرواز در مسیرهای داخلی 65 تا 70 درصد افزایش یافت لذا با توجه به اینکه تاکنون قیمت‌ها در هر مسیر دستوری و مشخص شده بود احتمال تخلف کمتر وجود داشت و مسافران نرخ‌های مصوب را به راحتی مطلع می‌شدند اما اکنون با اجرای آزادسازی و متنوع‌سازی، نرخ‌ها از حالت دستوری خارج می‌شود و ممکن است هر ساعت و هر روز قیمت یک مسیر متفاوت باشد.


    البته این امر مزایایی از جمله رقابت‌پذیری میان ایرلاین‌ها را دارد و مسافران هم می‌توانند برای ارزان شدن سفر خود زمان‌های کم‌تقاضاتر را انتخاب کنند اما نگرانی که در این زمینه وجود دارد این است که با توجه به سخت شدن نظارت در این شرایط ، بازار فروش بلیت چگونه خواهد بود؟
    #2 ارسال شده در تاريخ June 18th, 2014 در ساعت 19:43:18

  3. Mehdi.M ?????? ??
    Mehdi.M
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    July 2013
    Isf
    428
    تعداد تشکر : 1,067
    Thanked 376 Times in 187 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? اعمال نرخ‌های جدید بلیت هواپیما در اغلب پروازها












    بسیاری از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی قیمت‌های جدید بلیت مسیرهای داخلی خود را ارائه و پروازهایشان را با این نرخ بسته‌اند و برخی از دیگر شرکت‌ها پس از نرخ‌گذاری جدید، بازاریابی‌های لازم و اطلاع‌رسانی به سازمان هواپیمایی وارد این عرصه خواهند شد.


    حمید غوابش - دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ضمن بیان این خبر اظهار کرد: تاکنون نرخ بلیت هواپیما به شکل واحد اندازه گیری و لحاظ می‌شده است به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت تمام شرکت‌ها با سرعت، تغییرات قیمتی را اجرایی کنند.


    وی افزود: البته در طول روزهایی که از ابلاغ قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گذشته بسیاری از شرکت‌های بزرگ قیمت‌های جدید خود را ارائه و پروازهایشان را با این نرخ بسته‌اند و برخی از دیگر شرکت‌ها نیز پس از نرخ‌گذاری جدید، بازاریابی‌های لازم و اطلاع رسانی به سازمان هواپیمایی وارد این عرصه خواهند شد.


    غوابش گفت:‌با توجه به زمان بر بودن طراحی جداول قیمتی جدید و لزوم اطلاع‌رسانی آن به سازمان هواپیمایی کشوری ثابت ماندن قیمت بلیت هواپیما توسط برخی شرکت‌ها طبیعی است.


    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از تبانی و اخلال در بازار رقابتی بلیت هواپیما نیز اظهار کرد:‌ طبق قانون بر تمام بازارهای رقابتی نظارت صورت می‌گیرد و قطعا شرکت‌های هواپیمایی نیز از این موضوع مستثنی نیستند.


    وی گفت:‌ با آزادسازی نرخ‌ها انتظار می‌رود رقابتی مناسب بین شرکت‌ها شکل بگیرد و از طرف مقابل مسافران برای چیدن برنامه‌های سفر انتخاب‌های بیشتری داشته باشند اما اگر هر عاملی در این رقابت خلل ایجاد کند طبق قانون مورد برخورد قرار خواهد گرفت.


    طبق برنامه پنجم توسعه باید نرخ بلیت سفرهای هوایی از حالت دستوری خارج شود که بر این اساس طبق تصویب شورای عالی هواپیمایی و اعلام قائم مقام وزیر راه و شهرسازی مقرر شده بود از 28 اردیبهشت، نرخ‌ها آزاد شود که این دستورالعمل کمی دیرتر از موعد به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.


    تاکنون قیمت بلیت هواپیما به صورت دستوری از سوی شورای عالی هواپیمایی تعیین و با تایید رییس‌جمهور ابلاغ می‌شد که بر اساس آن در آخرین تغییر که از 14 آبان 91 اعمال شد نرخ بلیت پرواز در مسیرهای داخلی 65 تا 70 درصد افزایش یافت لذا با توجه به اینکه تاکنون قیمت‌ها در هر مسیر دستوری و مشخص شده بود احتمال تخلف کمتر وجود داشت و مسافران نرخ‌های مصوب را به راحتی مطلع می‌شدند اما اکنون با اجرای آزادسازی و متنوع‌سازی، نرخ‌ها از حالت دستوری خارج می‌شود و ممکن است هر ساعت و هر روز قیمت یک مسیر متفاوت باشد.


    البته این امر مزایایی از جمله رقابت‌پذیری میان ایرلاین‌ها را دارد و مسافران هم می‌توانند برای ارزان شدن سفر خود زمان‌های کم‌تقاضاتر را انتخاب کنند اما نگرانی که در این زمینه وجود دارد این است که با توجه به سخت شدن نظارت در این شرایط ، بازار فروش بلیت چگونه خواهد بود؟
    #3 ارسال شده در تاريخ June 18th, 2014 در ساعت 19:44:26

  4. Mehdi.M ?????? ??
    Mehdi.M
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    July 2013
    Isf
    428
    تعداد تشکر : 1,067
    Thanked 376 Times in 187 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? تنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما، تاثیرات مثبتی در افزایش خدمات فرودگاهی می گذارد

    چک به موقع ناوگان، دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در امور هوانوردی و فرودگاهی، جلب اعتماد بخش خصوصی برای ورود به پروژه‌های فرودگاه‌های سراسر کشور از جمله اقداماتی است که باید برای آنها سیاست‌گذاری و برنامه مشخصی تدوین شود.

    به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، علی‌اکبر آقایی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی در کشور گفت: تنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما تاثیرات مثبتی در افزایش خدمات فرودگاهی کشور خواهد گذاشت؛ به طوری‌که شرکت‌های هواپیمایی در یک فضای رقابتی سالم، خدمات خود را به نحو احسن با کیفیت بالا ارائه خواهند داد و این امر به شرطی امکان‌پذیر است که شرکت‌های هواپیمایی نخواهند از این موضوع برای افزایش بی‌رویه نرخ‌ها سوء استفاده کنند.

    وی در خصوص ارتقای امنیت پروازی در کشور ادامه داد: کسب رضایت مردم اصل اول و اساسی در بخش‌های مختلف حمل‌ونقلی به خصوص هوایی است بنابراین تامین تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌ها در جهت تامین امنیت پروازی گام مهمی برای تحقق اهداف مورد نظر در صنعت حمل و نقل هوایی به شمار می‌آید.

    نایب رئیس کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استانداری‌ها باید موانع پروازی و یا دغدغه‌های موجود در فرودگاه‌های مربوط به استان خود را با نمایندگان مطرح کنند تا مشکلات با برگزاری جلساتی مشترک بررسی ‌بیشتر و در کمیسیون طرح و نسبت به حل‌وفصل آنها، اقدامات موثری صورت گیرد.

    #4 ارسال شده در تاريخ June 18th, 2014 در ساعت 19:50:02

  5. Mehdi.M ?????? ??
    Mehdi.M
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    July 2013
    Isf
    428
    تعداد تشکر : 1,067
    Thanked 376 Times in 187 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? قیمت بلیت در ۳ شرکت هواپیمایی آزاد شد

    طرح آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما در سه شرکت هواپیمائی ایران ایر، ماهان و آسمان اجرا شد.

    قیمت بلیت در ۳ شرکت هواپیمایی آزاد شد


    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با اشاره به اینکه فروش بلیت با اجرای این طرح نظامند می شود؛ گفت : بر اساس این طرح قیمت بلیت متغیر خواهد بود و مسافران با توجه به دسته بندی که صورت میگیرد قدرت انتخاب خدماتی مانند نوع غذا و میزان بار را خواهند داشت .


    نوریان با بیان اینکه با اجرای این طرح هیچ چارتری حذف نخواهد شد، گفت: عمده ترین مشکل این ایرلاین ها بدهی سوخت و گرانی ارز و نبود قطعات است که مجبور هستند پروازها را چارتر کنند .


    قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان اینکه در حال حاضر تنها شرکت‌های ایران ایر، ماهان و آسمان شرایط اجرای این قانون را دارند آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما چند سال زمان می‌برد .


    نوریان با تاکید بر اینکه هیچ شرکتی حق کاهش پرواز را به نقطه‌ای که پیش از این پرواز داشته است ، ندارد، گفت: با اجرای این طرح باید خدمات شرکت های هواپیمایی بیشتر شود و اجازه نمی‌دهیم هواپیماهای غیرایمن پرواز کند.


    وی افزود: پروازهای تکلیفی به نقاط محروم ، حمایت می شود و پرواز به برخی از شهرهای کوچک هم قطع نمی‌شود.
    #5 ارسال شده در تاريخ June 18th, 2014 در ساعت 19:51:12

  6. The Following User Says Thank You to Mehdi.M For This Useful Post:

    baran92 (June 18th, 2014)

  7. Mehdi.M ?????? ??
    Mehdi.M
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    July 2013
    Isf
    428
    تعداد تشکر : 1,067
    Thanked 376 Times in 187 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? حمایت از حقوق مصرف کننده؛ شرط موفقیت آزادسازی نرخ بلیت هواپیما

    تا کنون تعرفه بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی به صورت تکلیفی از جانب دولت تعیین و اعلام می‌شد. امروزه با تصمیم دولت و در چارچوب مفاد ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه سیاست آزادسازی برای نرخ بلیت هواپیما اعمال و مقرر است تا شرکت های هواپیمایی نسبت به تعیین نرخ بلیت در بازار اقدام نمایند. طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در محافل مختلف دارای موافقان و مخالفانی بوده که برخی نیز آن را موجب گران شدن نرخ بلیت هواپیما دانسته اند.
    اگر چه عموما اصل آزادسازی به عنوان یکی از اصول اقتصادی پذیرفته شده است ولی موضوع قابل بحث مورد تایید بودن یا نبودن آزادسازی نرخ به لحاظ تئوری نیست بلکه اختلاف دیدگاه ها عموما مرتبط با مصلحت اجرا کردن یا اجرا نکردن آن به لحاظ رعایت حقوق مصرف کننده و یا مشتری می‌باشد زیرا بدیهی است عدم وجود یک برنامه ریزی صحیح برای اجرای هر یک از سیاست ها می تواند هر طرح اجرایی خوب را با شکست مواجه سازد و به حقوق مشتری لطمه وارد آورد.
    حال با توجه به مستندات قانونی و تصمیم به اجرای این سیاست نکته ای که می‌تواند مغفول بماند ایجاد زمینه های لازم برای اجرای این طرح است که نیازمند تدوین یک برنامه اجرایی مناسب بوده تا اجرای این اصل اقتصادی را در حمل ونقل هوایی موفق گرداند.
    آزادسازی به تنظیم رقابت کنترل شده در بازار حمل و نقل هوایی اطلاق می شود. رقابت یعنی تلاش شرکت‌های رقیب در یک مسابقه واحد با شرایط مشابه که منجر به ارایه خدمات با کیفیت بهتر و با قیمت کمتر گردد. در واقع شرایطی ایجاد شود که از یک طرف فروشنده کیفیت خدمات را بالا ببرد تا بهترین محصول را با نازل ترین قیمت در اختیار مصرف کننده قرار دهد و از طرف دیگر سازمان هواپیمایی کشوری بطوری نظارت نماید تا به حقوق مصرف کننده لطمه وارد نیاید.
    بنابراین آزاد سازی شامل مجموعه اقداماتی به منظور برداشتن کنترل های دولتی از بازار، حذف یارانه ها، گرایش به سیستم ارزی شناور، خصوصی سازی بنگاه های تجاری، تقویت بخش نظارتی دولت و ایجاد نظام حمایت از مصرف کننده با قدرت می باشد.
    در ایران آزادسازی در زمینه حمل و نقل هوایی بین المللی نسبتا پیشرفته تر بوده ولی اجرای آن در حمل و نقل هوایی داخلی به جهت برخی الزامات عقب نگه داشته شده است. به منظور اجرای صحیح اصل آزادسازی در این زمینه ضرورت مقررات زدایی در زمینه تعدد شرکت های هواپیمایی، تعیین مسیر، ظرفیت، تعیین نرخ در بازار و همچنین وضع مقررات مناسب برای پیشگیری از آسیب به حقوق مصرف کننده و نظارت مستمر دولت وجود دارد. در ایران اگر چه اقداماتی متفاوت برای حمل و نقل هوایی بین المللی و داخلی انجام پذیرفته است ولی به ویژه در مورد حمل و نقل هوایی داخلی این اقدامات کافی به نظر نمی‌آید.
    به منظور تکمیل فعالیت های قبلی و اجرای صحیح آزادسازی در صنعت حمل و نقل هوایی و کسب نتایج مطلوب کاهش قیمت بلیت، تنوع در قیمت بلیت، افزایش سفرهای هوایی، ایجاد فرصت شغلی جدید، ایمنی بیشتر، ارایه خدمات با کیفیت بالاتر، ارایه خدمات بیشتر به بازارهای کوچک و در واقع حفظ حقوق مصرف کننده باید موارد زیر در یک برنامه اجرایی مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.
    1ـ تحلیل اقتصادی وضع موجود و پیش بینی چالش های پیش رو
    نهاد حاکمیتی هوانوردی دولت باید همواره تحولات ایجاد شده در صنعت هوانوردی و شرکت های هواپیمایی را بررسی کرده و نیازها، چالش ها، فرصت ها، عناوین نقشه راه را تدوین نماید. سپس با فهم صحیح منطقه‌ای و جهانی شدن هوانوردی کشوری در میان مدت برنامه جامع راهبردی را همراه با اصلاح برنامه های اقتصادی حمل و نقل هوایی تهیه کند.

    2ـ آزادسازی اقتصادی و حرکت به سوی ایجاد یک فضای نسبتا با ثبات اقتصادی
    نهاد حاکمیتی هوانوردی دولت چالش های صنعت هوانوردی ناشی از موضوعات کلی اقتصادی کشور مانند ثبات ارزش پولی، تامین ارز و تثبیت نرخ تسعیر، تورم و غیره را بررسی و راهکارهای اصلاح آنها را ارایه دهد تا از طریق سایر نهادهای مسئول دولت چاره اندیشی شود.

    3ـ ایجاد تفکر اقتصادی در نهاد حاکمیتی هوانوردی کشوری
    به منظور نائل آمدن به این هدف باید در نهاد حاکمیتی هوانوردی کشوری تقویت واحد نظارت بر شرکت های هواپیمایی و تدوین روش های نظارت بر فعالیت های اقتصادی و تجاری شرکت های هواپیمایی، تنظیم دستورالعمل جلوگیری از تبانی میان شرکت های اصلی و ایجاد رقابت مضره و دامپینگ، تنظیم دستورالعمل تخصیص زمان برای نشست و برخاست هواپیما (اسلات) در فرودگاه های کشور، تدوین سیاست کاهش تدریجی حمایت ها و یارانه های دولتی متناسب با توان حمل و نقل هوایی کشور، تدوین برنامه آموزش نیروی انسانی کارآمد و حرفه ای برای مشاغل مختلف صنعت هوانوردی، مطالعه پیش بینی تقاضا و مدل سازی انتخاب مسافر، تسریع در اصلاح موافقتنامه های دوجانبه هوایی و یادداشت تفاهم ها در زمینه اعطای آزادی ها و تعیین مسیر و ظرفیت و نرخ متناسب با تغییرات الگوی تقاضا و شبکه حمل و نقل هوایی مورد توجه قرار گیرد.

    4ـ حذف مقررات محدود کننده
    نهاد حاکمیتی هوانوردی کشوری با همکاری شرکت های هواپیمایی مقررات محدود کننده از جمله مراحل صدور پروانه ها و گواهینامه ها، صدور مجوزها و تعیین مسیرها و ظرفیت ها، حضور در بازار، رفع موانع گمرکی، انحصارات و غیره را شناسایی نموده و با ارایه راهکار به منظور اصلاح مقررات از طریق مراجع تصویب کننده مربوطه پیگیری نماید.

    5ـ بهبود شبکه حمل و نقل هوایی
    نهاد حاکمیتی هوانوردی کشوری با توجه به لزوم تغییر الگوی پروازی از پروازهای نقطه به نقطه و همچنین توسعه شبکه های قطب و اقماری طرح مهندسی مجدد شبکه حمل و نقل هوایی را متناسب با تقاضاهای داخلی و بین المللی تدارک و زمینه های اجرایی طرح از جمله ورود هواپیماهای با ظرفیت کم و شرکت های تاکسی هوایی را فراهم آورد.

    6ـ ایمنی پروازها
    به منظور رعایت الزامات داخلی و بین المللی و ارتقای سطح ایمنی به سطح قابل قبول سازمان هواپیمایی کشوری نهاد حاکمیتی هوانوردی کشوری الزامات مرتبط با نقش نظارتی برای حفظ و ارتقای استانداردهای ایمنی و همچنین ممیزی های ایمنی هوایی از جمله به کارگیری کارشناسان خبره صنعت و اصلاح و بهبود روش های اداری و مالی و اجرای اصل برون سپاری را تدوین و اجرای آن را از طریق مراجع ذیربط پیگیری نماید.

    7ـ تعادل در نظام عرضه و تقاضا
    عرضه و تقاضا در تمامی مسیرهای هوایی داخلی قابل توجه است یعنی امکانات عرضه باید در حدودی وجود داشته که بتواند پاسخگوی تقاضا در هر یک از مسیرهای هوایی باشد و قابلیت رقابت را فراهم آورد. با در نظر گرفتن این که دیگر نیازی به تعیین مسیر و یا ظرفیت برای شرکت های هواپیمایی به وسیله دولت نیست و بازار تعیین کننده نرخ بلیت هواپیما خواهد بود لازم است چهار شاخص برای انجام رقابت رعایت گردد: خدمات همگن باشد، تعداد فروشندگان و خریداران خدمات آن قدر زیاد باشند که هر کدام به تنهایی بر روی بازار اثر نداشته باشند، آزادی ورود و خروج از بازار تامین باشد، آگاهی از وضعیت بازار و کسب اطلاعات کامل برای همه وجود داشته باشد.

    در این راستا دسته بندی شرکت های هواپیمایی به لحاظ امکانات و تسهیلات و تجهیزات و به ویژه تعداد و نوع هواپیما متناسب با شبکه پروازی و الگوی تقاضا و تعیین الزامات برای آنها با در نظر گرفتن استقرار در هر یک از دسته ها و نوع ارایه خدمات و نحوه حمایت از شرکت های منطقه ای ضرورت دارد تا ضمن نظارت بر کیفیت ارایه خدمات شرکت ها در دسته های گوناگون، تعیین قیمت به وسیله آنها متناسب با خدمات قابل ارایه تحت کنترل باشد و بتوان منافع مصرف کننده را نیز تامین نمود.

    8ـ تحول در سامانه های تولید و توزیع و نرخ گذاری شرکت های هواپیمایی
    به منظور ایجاد نظام نرخ گذاری صحیح در هر یک از شرکت های هواپیمایی باید در جهت تحول ساختار اداری و اجرایی همگام با آخرین داده‌های علمی جهان و متناسب با سیاست های شرکت طرح ساختار مدیریت درآمد و مدیریت هزینه های شرکت، ساختار مدیریت مسیرهای پروازی، مدیریت شبکه پروازی، تعیین سامانه نرخ گذاری و تخصیص صندلی، سامانه ذخیره جا با رایانه، جداسازی احتمالی واحدهای غیر ضروری و برون سپاری برخی از فعالیت ها و همچنین نحوه ارایه ترازنامه مالی شرکت تدوین و به تایید نهاد حاکمیتی هوانوردی کشوری برسد.

    9ـ اعطای یارانه به منظور ارایه خدمات در بازارهای غیر رقابتی
    نهاد حاکمیتی هوانوردی کشوری بازارهای غیر رقابتی را تعیین نموده و در صورت نیاز از اعتبارات عمومی همانند درآمد پروازهای عبوری از فضای هوایی کشور به عنوان توسعه زیرساخت ها به این مناطق کمک خواهد کرد تا در نرخ گذاری خدمات مدیریت فرودگاهی و هوانوردی به شرکت های هواپیمایی تخفیف داده شود و یا در صورت نیاز یارانه مستقیم برای آن مسیر در نظر گرفته شود.

    10ـ خصوصی سازی
    نهاد حاکمیتی هوانوردی کشوری روش اجرایی واگذاری شرکت‌های دولتی هواپیمایی (مانند هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و کیش ایر و ...) و موانع عدم اجرای اصل خصوصی سازی را به همراه راهکار تدوین و ارایه نماید. همچنین نهاد حاکمیتی با همکاری شرکت فرودگاه‌های کشور برنامه اجرای واگذاری مدیریت فرودگاه ها به بخش خصوصی را همراه با تبیین مدل های مختلف جهانی و متناسب با هر گروه از فرودگاه های کشور از جمله مدل ساخت و بهره برداری و انتقال را به منظور کاهش گام به گام تصدی گری دولت تدوین و به مرحله اجرا گذارد و در صورت نیاز موانع سرمایه گذاری داخلی و خارجی را مرتفع سازد.

    11ـ طرح نظام هوانوردی کشوری
    به منظور ایفای نقش تمامی آحاد متخصصین هوانوردی و همکاری با نهاد حاکمیتی و همچنین حمایت از حقوق مصرف کننده و ارایه کنندگان خدمات هوانوردی و فرودگاهی و حمل و نقل هوایی و برقراری و کنترل تعادل و تناسب میان نرخ های خدمات مختلف در بخش هوایی طرح نظام هوانوردی کشوری همانند نظام پزشکی و نظام مهندسی از طرف نهاد حاکمیتی دولت تهیه و برای طی مراحل استصوابی ارسال گردد.
    #6 ارسال شده در تاريخ June 22nd, 2014 در ساعت 10:24:04

  8. Mehdi.M ?????? ??
    Mehdi.M
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    July 2013
    Isf
    428
    تعداد تشکر : 1,067
    Thanked 376 Times in 187 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? جزئیات آزادسازی نرخ بلیت هواپیما/ شرکت‌ها حق حذف مسیرهای پروازی را ندارند

    رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به جزئیات اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، گفت: تمامی شرکت‌ها حق حذف هیچ یک از مسیرهای پروازی را ندارند و باید پرواز مسیرهای قبلی خود را تاپایان سال ادامه دهند. عبدالرضا موسوی با اشاره به اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از اواسط خردادماه، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت‌ها براساس روز، ساعت، فصل و دیگر موارد تعیین می‌شود و ممکن است در برخی مواقع قیمت‌ها ارزان تر از قبل هم تعیین شود. وی با بیان اینکه در برخی مواقع که زمان پیک سفر است قیمت‌ها با دیگر زمان ها متفاوت است، گفت: در جریان اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، مسافرانی که بار ندارند می توانند بلیت ارزان تری را خریداری کنند و یا اینکه کترینگ برای برخی سفرها حذف می شود تا نرخ بلیت ارزان تر باشد. رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی تصریح کرد: بنابراین نرخ بلیت هواپیما و شرایطی که برای هر سفر وجود دارد بستگی به ابتکار عمل ایرلاین‌ها و سیاست‌های اقتصادی آنها دارد و هرمسافری می‌تواند در موقعیت‌های مختلف، قیمت های متفاوتی را انتخاب کند. موسوی با بیان اینکه ورود به هر مسیر برای ایرلاین ها آزاد است، گفت: دولت هم تمامی کمک ها به ایرلاین‌ها از جمله تخفیفات هزینه‌های فرودگاهی و اختصاص ارز را قطع کرده است و دیگر امکاناتی به شرکت ها تعلق نمی‌گیرد بنابراین فقط عرضه و تقاضا در بازار است که نرخ بلیت ها را مشخص می کند. وی با اشاره به اینکه براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری تمامی شرکت‌ها حق حذف هیچ یک از مسیرهای پروازی را ندارند، بیان کرد: شرکت ها باید پرواز مسیرهای قبلی خود را تاپایان سال ادامه دهند اما پیشنهاد ما اینست که برای مسیرهای کم مسافر از سوی دولت تسیهلاتی تعلق بگیرد. رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی با تاکید بر اینکه اجرای این قانون به نفع مردم و ایرلاین‌ها است، افزود: با اجرای این قانون، نرخ بلیت برای هواپیماهایی جدید و نو با دیگر هواپیماها متفاوت است و هر مسافر می تواند با یک نرخ سفر کند. موسوی با بیان اینکه این اقدام باعث تشویق ایرلاین ها برای خرید هواپیماهای جدید می شود، اظهار داشت: دولت تلاش زیادی برای اجرای این قانون داشت و امیدواریم که نتایج مثبت اجرای این طرح به زودی در صنعت مشخص شود. وی در خصوص اخذمابه التفاوت از برخی مسافران توسط آژانس‌ها، گفت: شرکت‌های هواپیمایی و آژانس های فروش بلیت نمی‌توانند بابت بلیت‌هایی که از قبل فروخته شده مابه التفاوت پرداخت کنند بنابراین مسافرانی که با این مشکل مواجه شدند می‌توانند به واحد بازرگانی ایرلاین مراجعه کنند.
    #7 ارسال شده در تاريخ June 22nd, 2014 در ساعت 10:45:59

  9. Mehdi.M ?????? ??
    Mehdi.M
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    July 2013
    Isf
    428
    تعداد تشکر : 1,067
    Thanked 376 Times in 187 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? اظهارات ضد و نقیض و اطلاع‌رسانی ضعیف ایرلاین‌های بزرگ کشور درباره نرخ بلیت

    در حالی که قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، طی روزهای گذشته توسط چند ایرلاین بزرگ کشور اجرا شده است، همچنان ضعف ها و ناهماهنگی هایی در این زمینه دیده می شود.

    به گزارش تین نیوز، با وجود انتشار اخباری مبنی بر اجرای آزادسازی توسط سه ایرلاین بزرگ کشور، پیگیری های تین نیوز نشان می دهد نه تنها این اتفاق به طور کامل نیفتاده بلکه در شیوه اجرای این قانون نیز هماهنگی میان ایرلاین ها و مسئولان هوایی کشور وجود ندارد.

    واحد فروش تلفنی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران،در پاسخ به تماس خبرنگار تین نیوز گفت که قیمت های این شرکت، هنوز تغییری نکرده و هنوز بخشنامه ای برای شناورسازی نرخ ها به بخش فروش، ابلاغ نشده است.

    از سوی دیگر بخش فروش ماهان به تین نیوز اعلام کرد که نرخ بلیت، از یک هفته پیش تغییر کرده و در حال حاضر، قیمت ها با توجه به ساعت پرواز، متفاوت خواهد بود. اگرچه قیمت ها در این ایرلاین، با توجه به روز و ساعت بلیت، تغییر کرده اما به نظر می رسد، این تغییر، افزایش نرخ قبلی به عنوان نرخ پایه را مدنظر داشته است، افزایشی که در ساعت های مختلف، کم و زیاد می شود.

    هواپیمایی آسمان نیز در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز درباره قیمت ها، اعلام کرد که از اول تیرماه، قیمت های مصوب جدید به دفاتر فروش اعلام شده و طبق این ابلاغیه، قیمت ها افزایش یافته است. بنا به اعلام بخش فروش شرکت آسمان، تنها تفاوت قیمت ها در یک مسیر، بر اساس کلاس پرواز است؛ نه ساعت یا روز پرواز.

    همچنین شرکت هواپیمایی آتا، روز گذشته لیست جدید قیمت های خود در یکی از رسانه ها منتشر کرد که در آن، قیمت های جدید، به صورت ثابت در همه ساعت ها و روزها، اعلام شده است.

    افزایش قیمت‌ها در گام نخست اجرای آزادسازی
    به نظر می رسد اجرای آزادسازی نرخ بلیت، در نخستین گام، افزایش قیمت ها را به دنبال داشته است، این در حالی است که پیش از اجرای این قانون، همواره مسئولان تاکید داشتند که قیمت ها، متنوع خواهد شد؛ نه گران. دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی نیز دو روز پیش در یک مصاحبه، اعلام کرد که با اجرای طرح متنوع سازی بلیت هواپیما، افزایش قیمتی صورت نگرفته است و هیچ شرکتی جرات نمی‌کند نرخ بلیت خود را افزایش دهد و مشتریان خود را از دست بدهد.

    به عنوان مثالی برای افزایش قیمت ها، می توان به بلیت اکونومی تهران ـ مشهد اشاره کرد که نرخ مصوب آن با عوارض فرودگاهی و عوارض شهرداری، پیش از آزادسازی، 132 هزار تومان بود. این بلیت اکنون در شرکت آسمان، 170 هزار تومان و در شرکت آتا، 160 هزار تومان به فروش می رسد و در شرکت ماهان نیز، با توجه به ساعت پرواز، بین 144 تا 168 هزار تومان فروخته می شود.

    اطلاع‌رسانی ضعیف ایرلاین‌ها درباره تغییر نرخ‌‌ها
    اکنون با وجود این که چند روزی از تغییر نرخ بلیت در برخی ایرلاین ها می گذرد، اطلاع رسانی مناسبی در این باره از سوی شرکت ها صورت نگرفته و ایرلاین ها حتی یک خبر یا اعلامیه نیز در این باره در سایت های خود، منتشر نکرده اند، در حالی که تقریبا تمامی ایرلاین های بزرگ کشور، در سایت خود، بخش فروش اینترنتی دارند که روزانه مراجعات زیادی به این سایت می شود و شاید اطلاع رسانی از طریق آن، ساده ترین راه باشد.

    اطلاع رسانی مناسب درباره تغییر نرخ ها از سوی ایرلاین ها، نه تنها نشان دهنده احترام و تعامل ایرلاین با مشتری است، بلکه از سردرگمی مصرف کننده و معطلی او برای تماس های وقت‌گیر با دفاتر فروش، می کاهد.
    #8 ارسال شده در تاريخ June 23rd, 2014 در ساعت 15:12:56

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0