برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 4 ?? 4
dqw
  1. benfm ?????? ??
    benfm
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    June 2013
    tabriz
    262
    تعداد تشکر : 218
    Thanked 399 Times in 168 Posts

    ??? ??? سوال در مورد ifr

    با عرض سلام
    آيا هنگام پرواز به صورت ifr خلبان بايد به دستورات كنترلر گوش بده؟
    مثلا تو شبيه ساز مي خوام در فرودگاه مشهد طرح ورودي metki 1b رو اجرا كنم ولي برج بهم ميگه بپيچ اينور بپيچ اونور بايد گوش كنم؟
    و اينكه معمولا در پرواز خاي شركت هاي هواپيمايي از چه نوع پروازي استفاده مي شود؟
    ifr or vfr?
    ..............::::::Best Airline ever:::::.............




    ATAirlines
    #1 ارسال شده در تاريخ June 29th, 2014 در ساعت 19:40:49

  2. ghiasisepehr ?????? ??
    ghiasisepehr
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    December 2013
    tehran
    4
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 5 Times in 2 Posts

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد ifr

    سلام دوست عزیز، معمولا پروازها بصورت IFR انجام میشه به استثنا مواقعی که قسمتی از پرواز IFR و قسمتی از پرواز VFR هست
    در در دنیای واقعی برخی فرودگاهها سیستم رادار دارن که میتونن شما رو Vector کنن
    برخی فقط بصورت Procedural
    و برخی مثل فرودگاه اصفهان تا ساعت 3 بعد از ظهر بصورت Procrdural ( بخاطر پروازهای نظامی زیاد این فرودگاه ) و از ساعت 3 تا 7 صبح رادار فعال هست
    زمانی که رادار فعال باشه و شما رو وکتور کنه ( به شما هدینگ و ارتفاع میده ) شما دیگه طرح نمیزنی و فقط به فرمانهای ATC عمل میکنی که خب خلبانها ترجیح میدن وکتور بشن چون کار خلبان راحتتر میشه.
    اما در شبیه ساز این نکته رو باید بهتون بگم که اگه شما میخواهید طرح زدن رو تمرین کنید نباید با ATC تماسی برقرار کنید چون همیشه شما رو وکتور میکنه
    امیدوارم که توضیحات مفید بوده باشه
    #2 ارسال شده در تاريخ June 29th, 2014 در ساعت 20:02:41

  3. The Following 4 Users Say Thank You to ghiasisepehr For This Useful Post:

    Ali Pilot (June 30th, 2014), benfm (June 29th, 2014), pakradm (June 29th, 2014), سينا حمزانلويي (June 30th, 2014)

  4. pakradm ?????? ??
    pakradm
    هوانورد فعال-ستوان یکم
    November 2011
    Tehran
    387
    تعداد تشکر : 11,147
    Thanked 2,068 Times in 375 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد ifr

    ??? ??? ????? ???? ???? benfm ????? ??? ??
    با عرض سلام
    آيا هنگام پرواز به صورت ifr خلبان بايد به دستورات كنترلر گوش بده؟
    مثلا تو شبيه ساز مي خوام در فرودگاه مشهد طرح ورودي metki 1b رو اجرا كنم ولي برج بهم ميگه بپيچ اينور بپيچ اونور بايد گوش كنم؟
    و اينكه معمولا در پرواز خاي شركت هاي هواپيمايي از چه نوع پروازي استفاده مي شود؟
    ifr or vfr?
    در پرواز به صورت IFR، ایرلاین یک Flight Plan که شامل Route پروازی، ارتفاع و ... هست را تنظیم می کند و آن را به تایید سازمان هواپیمایی کشوری می رساند. سپس یک کپی از آن در اختیار خلبان و یک کپی در اختیار ATC قرار می گیرد و شما خلبان باید مطابق با آن Flight Plan پرواز را انجام دهید. اما یادتان باشد ATC مثل پلیس هوایی می باشد که مثل قوانین راهنمایی و رانندگی گوش کردن به حرف او نسبت به تمام قوانین اولویت بیشتری دارد لذا شما در حالت عادی بر اساس Flight Plan رفتار می کنید و در مواقعی که ATC به شما دستور خاصی نظیر کاهش یا افزایش ارتفاع، Direct کردن مقداری از مسیر یا... می دهد شما ملزم به اطاعت از او هستید.

    در شبیه ساز در حدود 80NM مانده به فرودگاه مقصد، ATC نحوه فرود(ILS or Visual) و همچنین باند فرود را به شما می گوید و در حالت پیش فرض شما را تا Final فرودگاه Vector می کند اما اگر شما گزینه SELECT ANOTHER APPROACH و SELECT ANOTHER RUNWAY را بزنید میتوانید این تنظیمات را تغییر دهید، به عنوان مثال اگر نزدیک مهرآباد این گزینه ها را انتخاب کنید برای ILS RWY 29L میتوانید TRANSITION VR را انتخاب کرده و چارت بسیار معروف ILS-2 RWY 29L را اجرا نمایید.

    پرواز های شرکت های هواپیمایی همگی بلا استثنا IFR هستند. پروازهای VFR در شب، هوای ابری یا هر شرایط دیگری که دید کافی وجود نداشته باشد ممنوع می باشند. در پرواز های VFR الزامی به پرنمودن Flight Plan نمی باشد و تمام هواپیما ها می بایست SQUAWK 1200 تنظیم نمایند لذا با توجه به یکسان بودن SQUAWK تمام هواپیما میتوان نتیجه گرفت در پرواز VFR، کنترلر هیچگونه کمکی به شما در زمینه ناوبری نخواهد کرد. اصلا قانون داریم هر هواپیمایی که در Class A Airspace پرواز می کند(ارتفاع بالای FL180) می بایست به صورت IFR پرواز نماید... در یک کلمه، پرواز VFR واسه تفریح و آموزش است!!!
    #3 ارسال شده در تاريخ June 29th, 2014 در ساعت 22:54:59

  5. The Following 3 Users Say Thank You to pakradm For This Useful Post:

    Ali Pilot (June 30th, 2014), benfm (June 30th, 2014), Dream Bird (June 29th, 2014)

  6. kamy_f ?????? ??
    kamy_f
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    April 2010
    YVR
    208
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 737 Times in 199 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد ifr

    - جند تا مورد در صحبت های شما نیاز به اصلاح دارد:
    1- همانطور که پرواز روز VFR هست پرواز شب VFR نیز هست و ممنوعیتی برای پرواز VFR در شب وجود ندارد ( شاید قوانین داخلی ایران یا مدارس پرواز ایران باشد!!!) پرواز VFR نمی تواند پرواز داخل ابر (باید فاصله مناسب رعایت شود )و یا دید کمتر از 1مایل انجام شود.
    2- در پروازهای VFR کد عمومی 1200 هست ولی به محض اینکه بخواهید وارد فضای کنترل شده شوید، کنترل پرواز باید به شما کد مشخص اختصاص دهد و در صورت پرواز در فضای کنترل شده ملزم به اجرای دستورالمعل های کنترلر پرواز هستنید ( مگر در شرایط اظطراری و یا زمانی که اجرای آن به دلیلی مقدور نباشد) و در صورتیکی که نیاز داشته باشید در پروازهای VFR نیز به شما در پیدا کردن مسیر و یا فرودگاه کمک می کنند. برای پرواز IFR در فضای کنترل نشده کد عمومی 1000 است.
    3 - پروازهای VFR فقط برای تفریح نیست، به دلیل عدم پیشرفت ایران در هوانوردی این برداشت شما هست، در شرایط مساعد هوا هواپیماهای متوسط ( بیشتر در ایرتاکسی و commuter و نه در ایرلاین ) در برخی مسیرها ترجیح به پرواز VFR دارند به دلیل سریع تر بودن و برخی اوقات اقتصادی تر آن است.
    4- درست است در ایران تنها airline تعریف شده ولی شرکتهای مختلف هوایی ، با محدوده خدمات متفاوت وجود دارند که بسته به نیاز ، نوع عملیات ، شرایط آب و هوایی و ... قوانین مورد استفاده در پرواز را در دفترچه عملیات شرکت مشخص می کنند و آن را اجرا می نمایند.
    #4 ارسال شده در تاريخ June 30th, 2014 در ساعت 03:44:40

  7. The Following 3 Users Say Thank You to kamy_f For This Useful Post:

    Ali Pilot (June 30th, 2014), benfm (June 30th, 2014), pakradm (July 1st, 2014)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0