برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 4 ?? 4
dqw
  1. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    new_1 شرکت های هواپیمایی با بیشترین و کمترین تاخیر

    بر اساس گزارش منتشره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، میانگین تاخیر پروازهای شرکت های هوایی داخلی از طریق فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) طی خرداد ماه سال جاری به ۸۵ دقیقه افزایش یافت.



    در حالی که میانگین تاخیر پروازهای هوایی طی اردیبهشت ماه و فروردین ماه سال جاری به ترتیب ۷۷ و ۷۱ دقیقه بود، طبق گزارش سازمان هواپیمایی کشوری میانگین تاخیر هر یک از پروازهای شرکت های هوایی کشور با روند صعودی در خرداد ماه سال جاری به ۸۵ دقیقه افزایش یافت.



    طبق این گزارش، شرکت هواپیمایی ایران ایر به عنوان شرکت حامل پرچم طی سه ماه گذشته بالاترین میانگین تاخیر پروازها را با ۸۷، ۱۰۴ و ۱۱۵ دقیقه به خود اختصاص داد و شرکت هواپیمایی کیش ایر بدون هیچ تاخیری، پروازهای برنامه ای خود را به خوبی مدیریت کرد تا مسافران بتوانند به موقع به مقاصد خود سفر کنند.



    آمار منتشره حاکی از آن است که روند تاخیر پروازهای هوایی در فرودگاه بین المللی امام و فرودگاه مهرآباد همواره در سال جاری روند صعودی داشته و این سبب سرگردانی بیشتر مسافران هوایی در این دو فرودگاه بزرگ کشور شده است.



    سالانه بیش از ۲۸ میلیون مسافر از طریق فرودگاه های کشور به سفر می روند که فرودگاه مهرآباد با بیش از ۱۳ میلیون مسافر در راس آنها قرار دارد. سالانه بیش از پنج میلیون مسافر نیز از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) در مسیرهای خارجی جابه جا می شوند.



    در گزارش اخیر سازمان هواپیمایی کشوری پس از شرکت هواپیمایی ایران ایر، شرکت هواپیمایی آسمان با میانگین ۹۹ دقیقه تاخیر در هر پرواز در رتبه دوم، شرکت هواپیمایی اتا با ۹۵ دقیقه و شرکت ایران ایرتور که یکی از زیرمجموعه های ایران ایر است با ۸۷ دقیقه تاخیر در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.



    براساس این گزارش شرکت هواپیمایی نفت در رتبه پنجم، هواپیمایی قشم در رتبه ششم، هواپیمایی زاگرس در رتبه هفتم و هواپیمایی سپاهان با میانگین ۶۸ دقیقه تاخیر در رتبه های بعدی قرار دارند.



    همچنین شرکت هواپیمایی تابان با میانگین ۶۶ دقیقه در رتبه نهم، ماهان با ۶۴ دقیقه در رتبه دهم و کاسپین نیز با ۶۲ دقیقه تاخیر رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده اند.



    در گزارش سازمان هواپیمایی کشوری شرکت هواپیمایی اترک ایر با ۵۸ دقیقه تاخیر پروازی و شرکت هواپیمایی معراج با ۵۰دقیقه میانگین تاخیر پرواز رتبه سیزدهم تاخیر پروازهای هوایی کشور را در خرداد ماه سال جاری به خود اختصاص دادند.



    در آخرین آمار ارایه شده از سوی سازمان هواپیمای کشوری، شرکت هواپیمایی ماهان با انجام یک هزار و ۱۳۹ پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی بیشترین پرواز و شرکتهای معراج و سپاهان با انجام ۱۳ و ۲۲ پرواز در رتبه پایین این آمار که مربوط به خردادماه سال جاری است، قرار گرفته اند.



    در این گزارش شرکت هواپیمایی ایران ایر با یک هزار و ۶۹ پرواز در رتبه دوم قرار گرفت و شرکت آسمان با ۸۳۰ پرواز در رتبه سوم و شرکت هواپیمایی آتا با ۴۸۲ پرواز رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.



    در خرداد ماه سال جاری شرکت هواپیمایی زاگرس با ۴۵۹ پرواز رتبه پنجم و هواپیمایی کیش ایر با ۳۰۴ پرواز هوایی و بدون هیچ تاخیری در رتبه ششم قرار گرفتند.



    طبق گزارش سازمان هواپیمای کشوری شرکت هواپیمایی حامل پرچم (ایران ایر) در خرداد ماه سال جاری در مجموع یک هزار و ۶۹ پرواز انجام داد که از این تعداد ۵۸۹ پرواز این شرکت در مسیرهای داخلی و خارجی با تاخیر انجام شد که میانگین تاخیر هر پرواز هوایی این شرکت به ۵۷ دقیقه رسیده است.



    در خرداد ماه سال جاری از یک هزار و ۱۳۹ پرواز شرکت ماهان ۵۶۴ پرواز آن با تاخیر انجام شد که میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت به ۳۲ دقیقه رسید و شرکت آسمان نیز با ۸۳۰ پرواز ۳۸۳ پرواز خود را با تاخیر انجام داد که میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت نیز به ۴۶ دقیقه افزایش یافته است.



    در گزارش سازمان هواپیمایی کشوری آمار تاخیر ۱۴ شرکت هوایی مورد بررسی قرار گرفته که با انجام پنج هزار و ۳۵۲ پرواز، میانگین تاخیر این شرکت ها به ۸۵ دقیقه و میانگین تاخیر هر یک از پروازهای هوایی شرکت های یادشده به بیش از ۴۰ دقیقه افزایش یافته است.



    این در حالی است که میانگین تاخیر این شرکت در اردیبهشت ماه سال جاری ۳۱ دقیقه و فروردین ماه سال جاری ۳۷ دقیقه بوده است.

    ایرنا
    #1 ارسال شده در تاريخ July 8th, 2014 در ساعت 17:23:16

  2. The Following 8 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    adin (July 11th, 2014), antonov225 (July 9th, 2014), baran92 (July 8th, 2014), IRIAF F-14A (July 11th, 2014), Mohammadme (July 9th, 2014), mojtabarahmani (July 8th, 2014), pakradm (July 8th, 2014), pilot 747 (July 9th, 2014)

  3. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: شرکت های هواپیمایی با بیشترین و کمترین تاخیر

    به نظرم یه همچین آماری نمی تونه ملاک خوبی برای قضاوت در مورد یه ایرلاین باشه . . .
    میگن دیکته ی نانوشته غلط نداره . . .
    یه ایرلاینی مثل کیش ایر فکر کنم از فرودگاه امام روزی یک یا دو پرواز داشته باشه . . . خوب به نظرم این ایرلاین اصلاً نباید با یک یا دو پرواز در روز تأخیر داشته باشه . . . چون اکثر تأخیر هایی که به هواپیما می خوره به خاطر مشکل فنی در هواپیما هست و حال وقتی یه ایرلاینی هواپیماش به پرواز می ره و بعد از برگشت تا پرواز بعدی یه دفعه ای 12 ساعت و بلکه بیشتر روی زمینه لزومی برای تأخیر نداره . . .
    حال از اون ور مثلاً ایران ایر یه پرواز داره به بغداد، وقتی هواپیما برگشت، پرواز بعدی همین هواپیما باید به فاصله ی یک ساعت و نیم دیگه انجام بشه، اون موقع هست که بحث تأخیر با یه همچین تایم بندی برای هواپیما مطرح میشه . . . یا مثلاً ماهان هم همینطور . . .
    من چند روز پیش یکی از پرواز ها که نشست فاصلش با پرواز بعدی سه ساعت بود . . .
    کتاب هواپیما رو که نگاه کردم دیدم که خلبان پنج تا آیتم خفن نوشته که کار کردن روی یه دونش، در صورتی که ترابلشوتینگ درست انجام بشه حداقل 5 ساعت کار داشت . . .
    مثلا یه آیتم نوشته بود bleed preeure from APU for engine start is low . خب یکی از مراحل عیب یابی این ایراد این بود که داکتی که از APU میاد میره توی ایرکاندیشنینگ بی، تمام پنل هایی که در مسیرش هست باز بشه تا در صورت لیک هوا مشکل رفع بشه . . . خب این کار حداقل چندین ساعت طول می کشید . . . البته آیتم های ضروری سعی شد طبق MEL رفع بشه اما با این حال این هواپیما با دو ساعت تأخیر پرید . . . و خیلی جالبه بعد از اینکه دوباره برگشت فاصله پرواز بعدیش فکر می کنم چهار پنج ساعت بود . . . خب یه ایرلاین با تعداد پرواز بالا و با فواصل کم بین پروازها طبیعیه که تأخیر داشته باشه و تأخیرش نسبت به ایرلاینی که تعداد پروازاش کمتره، بیشتر باشه . . .


    #2 ارسال شده در تاريخ July 9th, 2014 در ساعت 00:32:41

  4. The Following 8 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    Ali Pilot (July 9th, 2014), baran92 (July 9th, 2014), Dream Bird (July 10th, 2014), Farhan (July 9th, 2014), IRIAF F-14A (July 11th, 2014), pakradm (July 9th, 2014), pilot 747 (July 9th, 2014), سينا حمزانلويي (July 9th, 2014)

  5. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: شرکت های هواپیمایی با بیشترین و کمترین تاخیر

    ??? ??? ????? ???? ???? Mohammadme ????? ??? ??
    به نظرم یه همچین آماری نمی تونه ملاک خوبی برای قضاوت در مورد یه ایرلاین باشه . . .
    میگن دیکته ی نانوشته غلط نداره . . .
    یه ایرلاینی مثل کیش ایر فکر کنم از فرودگاه امام روزی یک یا دو پرواز داشته باشه . . . خوب به نظرم این ایرلاین اصلاً نباید با یک یا دو پرواز در روز تأخیر داشته باشه . . . چون اکثر تأخیر هایی که به هواپیما می خوره به خاطر مشکل فنی در هواپیما هست و حال وقتی یه ایرلاینی هواپیماش به پرواز می ره و بعد از برگشت تا پرواز بعدی یه دفعه ای 12 ساعت و بلکه بیشتر روی زمینه لزومی برای تأخیر نداره . . .
    حال از اون ور مثلاً ایران ایر یه پرواز داره به بغداد، وقتی هواپیما برگشت، پرواز بعدی همین هواپیما باید به فاصله ی یک ساعت و نیم دیگه انجام بشه، اون موقع هست که بحث تأخیر با یه همچین تایم بندی برای هواپیما مطرح میشه . . . یا مثلاً ماهان هم همینطور . . .
    من چند روز پیش یکی از پرواز ها که نشست فاصلش با پرواز بعدی سه ساعت بود . . .
    کتاب هواپیما رو که نگاه کردم دیدم که خلبان پنج تا آیتم خفن نوشته که کار کردن روی یه دونش، در صورتی که ترابلشوتینگ درست انجام بشه حداقل 5 ساعت کار داشت . . .
    مثلا یه آیتم نوشته بود bleed preeure from APU for engine start is low . خب یکی از مراحل عیب یابی این ایراد این بود که داکتی که از APU میاد میره توی ایرکاندیشنینگ بی، تمام پنل هایی که در مسیرش هست باز بشه تا در صورت لیک هوا مشکل رفع بشه . . . خب این کار حداقل چندین ساعت طول می کشید . . . البته آیتم های ضروری سعی شد طبق MEL رفع بشه اما با این حال این هواپیما با دو ساعت تأخیر پرید . . . و خیلی جالبه بعد از اینکه دوباره برگشت فاصله پرواز بعدیش فکر می کنم چهار پنج ساعت بود . . . خب یه ایرلاین با تعداد پرواز بالا و با فواصل کم بین پروازها طبیعیه که تأخیر داشته باشه و تأخیرش نسبت به ایرلاینی که تعداد پروازاش کمتره، بیشتر باشه . . .
    اما در این بین شما ماهان رو نادیده گرفتید که با وجود حجم پروازی بیشتر نسبت به هما ,جزء کم تاخیرترین ایرلاین هاست و این دلیلی است برای اثبات اینکه زمان تاخیر به تعداد پروازهای یک هواپیما در روز و فاصله زمانی بین آن پروازها ارتباطی ندارد بلکه زمان تاخیر مستقیما به سن و سال هواپیما و ساعت پرواز آن بستگی دارد
    ?????? ???? Farhan : July 9th, 2014 ?? ???? 08:00:23
    #3 ارسال شده در تاريخ July 9th, 2014 در ساعت 07:49:07

  6. The Following 3 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    baran92 (July 9th, 2014), IRIAF F-14A (July 11th, 2014), pakradm (July 10th, 2014)

  7. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: شرکت های هواپیمایی با بیشترین و کمترین تاخیر

    فرهان جان قطعاً یکی از عواملی که در تآخیر داشتن پرواز نقش داره عمر هواپیما و سایکل و ساعت های پروازش هست . . . در این شکی نیست . . .
    اما اگه شما عمر ناوگان ایران ایر و ماهان رو با هم مقایسه کنید می بینید تفاوت عمر ناوگانیشون یکی دو سال هست نه ده سال. . . که البته ماهان به قدری به ظاهر هواپیماهاش میرسه که مسافر رو به شدت گول می زنه و فکر می کنه که سوار جوونترین هواپیما شده! ماهان که دیده همین ظاهر گرایی چقدر روی نظر مشتری تأثیر داره چند وقت پیش با یه شرکت ایتالیایی قرارداد بسته تا سیت های هواپیماهاش رو مجدد عوض کنه و سیت های مجلل تر بیاره . . .
    من نه تو ماهان کار می کنم و نه توی ایران ایر که بخوام نسبت بهشون جانبداری و یا تعصب داشته باشم . . . اما سیستم کاریم توی این چند وقته یه جوری بوده که هم در کنار همکاران ماهانی و هم همکاران ایران ایری کار می کنم . . .
    یه چیزی رو جا داره که بگم . . . توی ماهان مدیریت به قدری قدرت داره که اون پریدن یا نپردن هواپیما رو تعیین . . . توی ماهان خیلی وقتا خلبان حق آیتم نوشتن نداره و قبل از آیتم نوشتن خلبان با مهندس فنی هواپیما مشورت می کنه و اگه فنی کانفرم داد که قطعه دارند و تا تایم پرواز بعدی می تونن آیتم های مذکور رو رفع کنند، خلبان آیتم رو توی کتاب می نویسه (چون از کتاب هواپیما اسکن گرفته می شه و یه نسخش برای هواپیمایی کشوری فرستاده میشه و در صورتی که خلبان یه آیتمی نوشته باشه و فنی بعد از چندین پرواز نتونسته باشه آیتم و عیب مذکور رو رفع کنه، هواپیمایی کشوری دخالت کرده و هواپیما رو گراند می کنه) . . . یکی از همکارانم که قبلاً توی ماهان بود تعریف می کرد که یه پرواز رفته بودم و وقتی نشستیم پیاده شدم و هواپیما رو یه walk around کردم که دیدم داره از drain mast موتور بنزین چکه می کنه . . . می گه اومدم کالینگ موتور رو بدم بالا . . . تا کالینگ رو زدم بالا حدود چند لیتر از موتور سوخت ریخت پایین . . . می گفت کلی محل چکه و لیک سوخت رو trace کردم تا فهمیدم مشکل از کجاست و چون توی ایستگاه بودیم و هیچ چیزی نداشتم، باید برمی گشتیم مهرآباد و این نشت سوخت از لحاظ safety برای هواپیما مشکلی ایجاد نمی کرد . . . اما می گفت خلبان که این صحنه رو دیده بود گفت تا نشت و چکه ی سوخت رفع نشه من دیگه سوار این هواپیما نمی شم . . . خلبان با تهران هم تماس گرفت و گفت مشکل اینه و من پرواز رو انجام نمی دم . . . این همکارمون می گفت چند دیقه بعد یکی به من زنگ زد و گفت من فلانی هستم (یکی از مدیران و معاونت مدیر عامل وقت). همکارم می گفت من از تعجب داشتم شاخ در آوردم که این شخص برای چی با من تماس گرفته . . . می گه به من گفت هواپیما مشکلش چیه؟ مشکل رو توضیح دادم . . . گفت از نظر شما این هواپیما می تونه به صورت safe و بدون مشکل بیاد تا مهرآباد؟ من گفتم که هواپیما مشکلی نداره و می تونه پرواز کنه. . . مدیر به من گفت اگه هواپیما پرواز کنه و مشکلی براش پیش بیاد تمام مسئولیتش با شما است . . . و من قبول کردم . . . بعدش همین مدیر زنگ زد به خلبان و خلبان گفته بود نمیرم به قدری به خلبان بد و بیراه و فحش داد و تهدید کرد که خلبانه گوشی رو که قطع کرد، گفت بریم . . . این قدرت ماهان در برخورد با نفراتش هست . . . اما ایران ایر به کیتان ایرلاین معروفه . . . خیلی وقتا خلبان یه آیتمی که می نویسه و فنی به دلیل کمبود وقت طبق MEL هواپیما رو C/F می کنه خلبان قبول نمی کنه و میگه تا آیتم مذکور رفع نشه من پرواز نمی رم و هیچ کس هم نمی تونه به خلبان بگه بالا چشت ابرو هست . . .
    همچنین چند وقت یکی از هواپیمای 600 ماهان landing gear تایم اکسپایر شده بود و باید تعویض می شد . . . تعویضش کردند اما فرصت برای secure کردنش نبود . . . یعنی اگه می خواستند اینکار رو بکنند، چون بلیت های هواپیما رو فروخته بودند، پروازش یا کنسل می شد یا تأخیر می خورد. . . خلاصه که هواپیما رو در حالتی که landing gear هاش secure نشده بود CRS رو امضا کردند و ترخیص کردند تا بره پرواز و وقتی برگشت سر فرصت اینکار رو انجام بدند . . . این در حالی بود که وقتی یه نفر اعتراض کرد که اینکار خیلی خطرناکه جواب شنید که قبلاً هم اینکار رو کردیم، مشکلی پیش نیومده . . .


    #4 ارسال شده در تاريخ July 10th, 2014 در ساعت 23:40:43

  8. The Following 8 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    Ali Pilot (July 11th, 2014), Dream Bird (July 10th, 2014), Farhan (July 11th, 2014), IRIAF F-14A (July 11th, 2014), pakradm (July 11th, 2014), pilot 747 (July 11th, 2014), REZAAKBARIASBAGH (July 11th, 2014), Warthog (July 11th, 2014)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0