برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 6 ?? 6
dqw
  1. pouria25 ?????? ??
    pouria25
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    May 2013
    luxembourg
    24
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 32 Times in 14 Posts

    new_news ١ سوال در مورد موتوره جت (جنگی )!

    میخواستم بدونم که , گردش اولیه پروانه های موتور برای مکیدن هوا است , به وسیله ی چه نیروی انجام میشه ؟
    آیا موتور دیگه ای هستش و این کار رو انجام میده ؟
    #1 ارسال شده در تاريخ July 21st, 2014 در ساعت 01:59:42

  2. The Following 3 Users Say Thank You to pouria25 For This Useful Post:

    alireza3258 (July 22nd, 2014), امیررضا (July 21st, 2014), Dream Bird (July 21st, 2014)

  3. pilotmilad ?????? ??
    pilotmilad
    هوانورد نیمه فعال-سرگرد
    February 2013
    تبریز
    525
    تعداد تشکر : 398
    Thanked 808 Times in 325 Posts

    ??? ??? پاسخ: ١ سوال در مورد موتوره جت (جنگی )!

    دوست عزیز سلام فکر کنم یک موتور مرکزی وجود دارد که همه ی پره هارا میچرخاند والا نمیدونم درست جواب دادم یانه باید دوستان جواب بدن من اینطور میدونم.....سوال خوبیه
    #2 ارسال شده در تاريخ July 21st, 2014 در ساعت 03:41:14

  4. Ferdowsi ?????? ??
    Ferdowsi
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    November 2013
    Mashhad
    185
    تعداد تشکر : 226
    Thanked 538 Times in 148 Posts

    ??? ??? پاسخ: ١ سوال در مورد موتوره جت (جنگی )!

    در موتورهای توربوفن، آلترناتور برروی فن نصب شده و در روی زمین به کمک جی پی یو برق به آلترناتور رسیده و نقش موتور رو بازی می کنه و فن رو می چرخونه و هوای کافی برای احتراق اولیه و راه اندازی کمپرسور و برقراری سیکل رو فراهم می کنه.
    در توربوجت ها هم خود جی پی یو هوای فشرده تولید می کنه و مستقیم به کمپرسور میده تا احتراق اولیه انجام بشه.
    #3 ارسال شده در تاريخ July 21st, 2014 در ساعت 09:36:10

  5. The Following 7 Users Say Thank You to Ferdowsi For This Useful Post:

    alireza3258 (July 30th, 2014), امیررضا (July 21st, 2014), Dream Bird (July 21st, 2014), Esmaiel_F4 (July 21st, 2014), maryam 69 (July 21st, 2014), mohamadbaha (July 21st, 2014), ژنرال (July 21st, 2014)

  6. alireza3258 ?????? ??
    alireza3258
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    July 2013
    teh
    140
    تعداد تشکر : 123
    Thanked 118 Times in 53 Posts

    ??? ??? پاسخ: ١ سوال در مورد موتوره جت (جنگی )!

    سلام دوست عزیز یک سری از موتورهای جت رو توربواستارتر که خود یک موتور جت کامل میباشد می چرخاند و با عث چرخش گریبکس و کمپرسور می شود
    در یک سری دیگر از موتورها APU باعث چرخش توربین و سپس کمپرسور می شود
    در بعضی موارداز وسیله ای به نام کارتریج(استارت فشنگی) استفاده می کنن:
    مثلا در هوا یا بعضی پایگاه های شکاری که فاقد apu هستند
    کارتریج (استارت فشنگی)یک ماده منفجره ای هستش که توی لوله ی هوای یک موتور گذاشته میشود وبا ان موتور را روشن می کندو زمانی که موتور روشن شد توسط لوله ای به نام تیوب کلاس اگنیشن به موتور شماره دوم هوا داده می شود تا موتور روشن شود
    ?????? ???? alireza3258 : July 21st, 2014 ?? ???? 17:19:06
    #4 ارسال شده در تاريخ July 21st, 2014 در ساعت 09:49:37

  7. The Following 7 Users Say Thank You to alireza3258 For This Useful Post:

    امیررضا (July 21st, 2014), Dream Bird (July 21st, 2014), Esmaiel_F4 (July 21st, 2014), Ferdowsi (July 21st, 2014), maryam 69 (July 21st, 2014), mohamadbaha (July 21st, 2014), ژنرال (July 21st, 2014)

  8. شوق پرواز ?????? ??
    شوق پرواز
    هوانورد عادی-استوار دوم
    February 2012
    ایران
    88
    تعداد تشکر : 69
    Thanked 173 Times in 64 Posts

    ??? ??? پاسخ: ١ سوال در مورد موتوره جت (جنگی )!

    دوستان عزیز نقش grand poewr unit مولد برق AC 400 هرتز به هواپیما میباشد که به BUS های هواپیما میرسد که توسط TRU به برق DC تبدیل میشود برای برخی از فعالیتهای سیستمهای که نیاز به برق الکتریکی دارند را فراهم میکند. مانند maintanace test panel و برخی از اینسترومنتها و شارژ مستر باتری تست پنل های سیستمهای هواپیما لایتها weather reader و انواع دیکر از این قبیل سیستمها استفاده میشود.
    برای استارت موتور چرخاندن فن به منظور مکش هوا برای اشتفاده در محفظه احتراق لازم میباشد. از این رو از جت استارت در اولویت اول و ای پی یو در صورت نبود جت استارت در اولویت دوم برای چرخاخدن فن استفاده خواهد شد. در برخی از موتورهای جت از استارترهای فشنگی نیز استفاده میشود.
    در مسلک ما قصه ی پرواز چنین است؛ با باله شکسته به هوای تو پریدن!!
    #5 ارسال شده در تاريخ July 21st, 2014 در ساعت 16:56:30

  9. The Following 5 Users Say Thank You to شوق پرواز For This Useful Post:

    Dream Bird (July 21st, 2014), Esmaiel_F4 (July 21st, 2014), Ferdowsi (July 22nd, 2014), maryam 69 (July 21st, 2014), ژنرال (July 21st, 2014)

  10. pouria25 ?????? ??
    pouria25
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    May 2013
    luxembourg
    24
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 32 Times in 14 Posts

    ??? ??? پاسخ: ١ سوال در مورد موتوره جت (جنگی )!

    درود
    دوستانمرسی از جوابتون ,اگه امکانش هست ١ عکس بزارید و با عکس توضیح بدید.
    وچه نیروی انتها ی بال ها که عامل اصلی پرواز و تقیره جهت هستش, رو تکان میده ؟


    با سپاس
    #6 ارسال شده در تاريخ July 25th, 2014 در ساعت 00:41:19

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0