برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. tu-154 ?????? ??
    tu-154
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    December 2012
    تهران
    243
    تعداد تشکر : 199
    Thanked 1,119 Times in 244 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? mach trim

    هواپیماهای مدرن جت مسافربری امروزی طوری طراحی و ساخته شده اند که پرواز هایی با سرعت های بالای MACH یا سرعت هایی نزدیک به آن انجام دهند .این امر سبب ایجاد مشکلاتی برای هواپیما میشود که از جمله میتوان به ایجاد پدیده shock wave اشاره نمود که حاکی از پرواز هواپیما در سرعت critical mach number است .نکته:mach number نسبت سرعت صوت به سرعت هواپیما هست .در این سرعت با پدید امدن shock wave که سبب جدا شدن و حرکت CP به سمت جلو شده و باعت pitch up شدن هواپیما میشود و باید کنترل شود .Mach trim system سیستمی که برای رفع این مشکل ساخته شده امکان کنترل کردن اتوماتیک زاویه pitc trim و نگه داشتن صحیح زاویه آن متناسب با سرعت هواپیما بوسیله ی tail-plane trim را به ما میده.این عمل سبب ایجاد درجه ای از پایداری طولی در محدوده ی عملکردی سرعت هواپیما میشود .Typical system 1-این سیستم در محدوده ی سرعتی 0.68 IMN تا 0.84IMN و ارتفاع پروازی بالا تر از 9000FT عمل میکند .2-این سیستم زمانی که خلبان خودکار روشن است غیر فعال بوده و به محض خاموش شدن خلبان خودکار عملیاتی میشود .3-همچنین این سیستم دارای چراغی در پنل آلات دقیق خلبان هست و دارای سویچی با دو قسمت on و off است .این سویچ همچنین امکان غیر فعال کردن این سیستم در زمان رخ دادن مشکل را به ما میدهد .Controllerقسمتی از این سیستم است که بوسیله ی فشار هوا و سرعت وردی به سیستمpitot & static هواپیما تغذیه شده ،این ورودی ها سبب بوجود آمدن یک سیکنال کنترلی برای مشخص کردن جهت و میزان چرخش mach trim actuator میشود .همچنین یک سیگنال 28V DC برای energize کردن کلاچ و متصل نمودن mach trim actuator به tail –plane sys مکیشود .Mach trim actuator این actuator در قسمت وسطی pedestal در کاکپیت نصب شده و به وسیله ی زنجیر به manual tail plane trim hand-wheels cross-shaft وصل شده .یک solenoid باعث عملکرد کلاچ که خود باعث متصل کردن mach trim actuator به سیستم عمل کننده ی tail plane auto trim actuator که بوسیله ی سیستم خلبان خودکار عمل میکند .این سیستم مطمئن میکند که فقط یه actuator در آن واحد عمل میکند .Operation زمانی که سویچ سیستم در حالت ON قرار میگیرد و خلبان خودکار غیر فعال است mach trim actuator متصل میشود به مکانیزم tail trim و این سیستم تا روشن بودن سیستم فعال میماند .وقتی که manual tail plane trim hand-wheels بوسیله خلبان در حال تنظیم شدن است mach trim actuator غیر فعال شده و وقتی tail تنظیم شد و دیگر manual tail plane trim hand-wheelsحرکت داده نشد سیستم دباره فعال میشود .
    #1 ارسال شده در تاريخ September 19th, 2014 در ساعت 07:53:08

  2. The Following 7 Users Say Thank You to tu-154 For This Useful Post:

    Azi (September 20th, 2014), امیررضا (September 19th, 2014), EP-IBZ (September 19th, 2014), Esmaiel_F4 (September 23rd, 2014), IRIAF F-14A (September 19th, 2014), mohamadbaha (September 19th, 2014), narenji (September 19th, 2014)

??????? ?????

  1. حالت فوق بحرانی Mach=1 و رژیم Transonic
    ???? Nima Amini ?? ????? آیرودینامیک
    ????: 18
    ????? ?????: September 27th, 2013, 14:07:47

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0