برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. tu-154 ?????? ??
    tu-154
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    December 2012
    تهران
    243
    تعداد تشکر : 199
    Thanked 1,119 Times in 244 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? Anti – G system

    این سیستم طراحی شده برا هواپیماهای جنگنده برای مقابله با نیروهای ناشی از شتاب هواپیما در مانورهای با سرعت بالا .
    قبل از شرح این سیستم آشنایی با نیروی جاذبه زمین که GRAVITY نام دارد و با G نشان داده میشه الزامی هست .نیروی G یا همون جاذبه به صورت عمودی به هواپیما و بدن خلبان وارد میشود .به صورت عادی خلبان هنگام پرواز با نیروی 1G مواجهه است یعنی نیروی وارده بر او با وزنش برابر است ولی وقتی 2G شود یعنی دو برابر وزن خودش را باید تحمل کند .نیروی G به طور کلی به دو نوع + و – تقسیم میشود .
    Positive G
    تجربه ی این نیرو هنگام پرواز در هنگام شیرجه زدن و Bank شدید بدست می اید .این G سبب خستگی میشود و باعث میشود خون در قسمت های پایین بدن کشیده شود و کشیدن بیش از حد این G توسط خلبان سبب میشود جریان خون در چشم کم شده و Grey out شود و در نهایت Block out شود .همچینن باعث کم شدن اکسیژن در خون شده و سلول های مغز با کم بود اکسیژن مواجهه شود .حد توان یک فرد عادی برای تحمل این G حدود +5G است.
    Negative G
    وقتی خلبان به صورت invert پرواز میکند نیروی معادل -1G را تحمل میکند .افزایش این نیرو سبب میشود خون به قسمت های بالای بدن بره و باعث افزایش فشار خون در جمجمه ،لختگی در رگ ها ،خون ریزی از دماغ و گوش ها و در نهایت بیهوشی .این نیرو سبب میشو پلک پایینی بالا امده و لایه ای قرمز رنگ رو چشم را بپوشاند و باعث قرمز شدن دید شود .بیشترین حد تحمل برای یک فرد معمولی -3G است .
    در پست های که قبلا خانوم Xahra RMI زحمت کشیدن سیستم pressurize هواپیماهی civil به خوبی تشریح شد که سبب اشتنایی با این سیستم در هواپیماها شد در اینجا این سیستم برا هواپیماهای شکاری بررسی میشه ..قطعات اصلی این سیستم برا هواپیمای شکاری شمال G-suit - press.reducing valve - Anti-G valve -selector valve - Relef valve - و دستگاه تامین هوای ایرکاندیشن که قبلا توضیح داده شده در پست های قبلی.
    G-suit
    این که بر رو لباس خلبان هست سبب میشود تا تاثیرات G+ را به تاخیر بیاندازد .این قسمت از لباس از هوای pressurize استفاده میکند که سبب جلوگیری از اعمال نیروی جی به بدن با ایجاد حایلی از هوا بین بدن خلبان و لباس میشود .نیروی وارده بر بدن با فشار درونی لباس به طور مشتقیم با نیروی وارد از شتاب هواپیما متناسب است .این suit ها شامل 5 کیسه ی باد شونده است و شامل یک شلوار غیر انعطاف پذیر سبک وزن است .کیسه های باد شونده در جواب به نیروی G+ در روی ساقها ،ران ها و شکم خلبان باد میشود .
    press.reducing valve
    این شیر فشار هوای ایرکاندیشن را کاهش میدهد تا به حد قابل قبول برای Anti G suit برساند .
    Anti-G valve
    این شیر در مجاورت صندلی خلبان است که لوله suit به آن وصل میشود قرار دارد همچنین به صورت عمود قرار گرفته تا در صورت هرگونه مشکل ساختاری ساچمه داخلی در آثر نیروی G+ به طور خودکار عمل کرده .این شیر برای تغذیه هوا برا suit
    استفاده میشود در هنگام رویارویی با G+
    selector valve
    برای کاهش فشار هوا برای Anti-G valve است و گاهی با خود Anti-G valve یکی هست .
    Relef valve
    برای خلاص کردن فشار زیادی تعبیه شده .
    طرز کار سیستم به این صورت است که وقتی نیروی G نداریم Anti-G Valve هوایی که میخواهد به SUIT بفرسد را به درون کابین منتقل میکند .زمانی که G+ زیاد شد ساچمه داخلی Anti_G valve پایین رفته و اجازه میدهد فشار در SUIT تنظیم شده و هوا به 5 کیسه رفته و پر میشود و باعث میشود خون در همه جا یکسان جریان داشته باشد و. در زمان برگشتن به حالت عادی هوا به داخل کابین منتقل شده .برای سیستم اضطراری کپسول هایی تعبیه شده که فشار و هوا رو تامین میند .
    #1 ارسال شده در تاريخ September 19th, 2014 در ساعت 08:11:36

  2. The Following 6 Users Say Thank You to tu-154 For This Useful Post:

    Azi (September 20th, 2014), امیررضا (September 19th, 2014), EP-IBZ (September 19th, 2014), Esmaiel_F4 (September 23rd, 2014), IRIAF F-14A (September 19th, 2014), pakradm (November 7th, 2014)

??????? ?????

  1. ????: 2
    ????? ?????: July 17th, 2014, 22:45:48
  2. pro flight yoke system
    ???? ali gogoli ?? ????? پرسش و پاسخ شيبه ساز پرواز سری X
    ????: 2
    ????? ?????: June 25th, 2013, 15:11:50
  3. سوال در مورد دستگاه ins یا Interial Navigation System
    ???? sd-787 ?? ????? موضوعات متفرقه اموزش خلبانی
    ????: 2
    ????? ?????: July 9th, 2011, 20:03:40
  4. anti-ice
    ???? akbar e&e ?? ????? آیرودینامیک
    ????: 1
    ????? ?????: May 29th, 2010, 20:01:16
  5. سيستم هدايت و كنترل موشك (Guidance and control system):
    ???? melian ?? ????? سامانه موشک های هدایت شونده
    ????: 0
    ????? ?????: January 7th, 2008, 15:33:55

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0