برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 6 ?? 6
dqw
  1. Hesasam ?????? ??
    Hesasam
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    September 2013
    كرج
    7
    تعداد تشکر : 2
    Thanked 7 Times in 2 Posts

    ??? ??? Headset communication

    سلام دوستان
    ميشه به طور كامل مكالماتي كه بين خلبان و فني توسط هدست هنگام شروع به تاكسي و پرواز هواپيما انجام ميشه توضيح بديد؟!
    و همچنين اشارات و اصطلاحات رو عنوان كنين؟!
    ممنون از همگي
    #1 ارسال شده در تاريخ November 18th, 2014 در ساعت 23:26:38

  2. pilotmilad ?????? ??
    pilotmilad
    هوانورد نیمه فعال-سرگرد
    February 2013
    تبریز
    525
    تعداد تشکر : 398
    Thanked 808 Times in 325 Posts

    ??? ??? پاسخ: Headset communication

    دوست عزیز این مباحث خیلی تخصصی و طولانی هستند ولی به طور مختصر
    Pilot: Tower , Ira277 , radio check,
    ATC: I read you x by 5
    Pilot: Tower , good day , ira 277 , at gate 301 , information echo onboard
    ATC: good day , standbye

    ATC: good day, goahead ( برعکس کردن کال ساین ھا ) یا
    Pilot: Tower , request startup and pushback , ira277
    ATC: ira277 , startup and pushback approved, QNH 1019
    Pilot: تکرار جملھ بالا بی کم و کاست
    3)
    VFR clearance
    Pilot: Tower , request vfr clearance around the airport , ira277
    ATC: ira277, Clear for VFR operation around the airport , climb 6000 feet or below , squawk 7001
    ATC: ira277, readback correct.
    4)
    Pilot: Tower , request taxi to active runway, ira277
    ATC: ira277 , taxi to ……a….. via taxiway ……b…. , report on holdingpoint.( you are number x
    behind y )
    *a= holding point of active runway
    *b= number of Taxiways
    *x= شماره شما در صف
    *y= نوع ھواپیمای جلوی شما در صف
    Pilot: تکرار جملھ بالا
    5)
    Pilot: At holdingpoint rynway ……x….. , ira277
    ATC: roger , standbye
    یا
    ATC: roger,ira277 , lineup and wait runway x , transponder Charlie mode
    Pilot: تکرار جملھ بالا
    6)
    ATC: ira277, Clear takeoff runway x , wind 290 at 4 knot , report airborn.
    Pilot: مشخصات باد از جملھ جھت و سرعت باد – تکرار جملھ بالا , ira277
    Pilot: Airborn.
    7)
    ATC: ira277 , traffic information , C172 at 12 oclock at 6000 feet, report insight.
    Pilot: traffic insight , ira277
    ATC: ira277,…
    A) Extend Upwind for 2 miles یا wait for further advise
    B) Join Downwind rwy 29L
    C) Make wide pattern
    D) Make closer pattern
    Pilot: تکرار یکی از جملات بالا
    ATC: join final rwy29L , report final
    Pilot: تکرار جملھ بالا
    Pilot: final rwy 29L, Request …
    A) full stop landing rwy 29L
    B) touch and go rwy 29L
    C) low pass rwy 29L
    ATC: Roger, تایید یا رد یکی از فرامین بالا
    یا
    ATC: ira277, Expect late landing clearance
    Pilot: Roger, late landing clearance
    یا
    ATC: ira277, Clear…
    A) to land rwy 29L, wind 290 at 04 knot, report rwy vacated.
    B) for touch and go rwy 29L , wind 290 at 04 knot, report airborn
    C) low pass rwy 29L,
    Pilot: تکرار یکی از جملات بالا
    Pilot: report جملھ مربوطھ
    VFR
    #2 ارسال شده در تاريخ November 19th, 2014 در ساعت 00:21:15

  3. The Following 3 Users Say Thank You to pilotmilad For This Useful Post:

    Hamidreza rt (November 19th, 2014), Hesasam (November 19th, 2014), pakradm (November 21st, 2014)

  4. pilotmilad ?????? ??
    pilotmilad
    هوانورد نیمه فعال-سرگرد
    February 2013
    تبریز
    525
    تعداد تشکر : 398
    Thanked 808 Times in 325 Posts

    ??? ??? پاسخ: Headset communication

    منظور از ira277همان ایران ایر 277...
    سوالی بود در خدمتم....
    #3 ارسال شده در تاريخ November 19th, 2014 در ساعت 00:22:54

  5. The Following User Says Thank You to pilotmilad For This Useful Post:

    Hesasam (November 19th, 2014)

  6. Hesasam ?????? ??
    Hesasam
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    September 2013
    كرج
    7
    تعداد تشکر : 2
    Thanked 7 Times in 2 Posts

    ??? ??? پاسخ: Headset communication

    خيلي خيلي ممنون
    ولي منظور من تكنسين فني بود كه با استفاده از هدست اعلام ميكنه چاكس ها برداشته شده و ترمز رو بايد خلبان اكتيو كنه و يا در اطراف موتورها كسي و يا چيزي نيست و كلير ميده و همچين اجازه روشن كردن موتور رو به خلبان ميده و ...
    ولي اينكه در كل چي ميگن و سيكل كاريش چطوره رو نميدونم
    اين موردي كه شما لطف كردين توضيح دادين نياز به اطلاعاتي هست كه فني هواپيما وقتي پاي پروازه اصلا به اين اطلاعات دسترسي نداره
    #4 ارسال شده در تاريخ November 19th, 2014 در ساعت 18:23:51

  7. The Following 2 Users Say Thank You to Hesasam For This Useful Post:

    pakradm (November 21st, 2014), pilotmilad (November 20th, 2014)

  8. tu-154 ?????? ??
    tu-154
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    December 2012
    تهران
    243
    تعداد تشکر : 199
    Thanked 1,119 Times in 244 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: Headset communication

    دوست عزیز بسته به تایپ هواپیما متفاوته ولی در اصل یکی هست. ..
    مکالمات به دو دسته کلی تقسیم میشه
    1 _ هواپیما نیاز به پوش نداشته باشه
    2 هواپیما نیاز به پوش داشته باشه
    در قسمت اول وقتیسر مهماندار به شما اعلام میکنه که ایرکاندیشن رو قطع کنید
    You:cockpit, ground
    Pilot:ground, cockpit
    You: please conframe disconnect air condition
    Pilot:conframe
    Pilot:ground cockpit please conframe cleare for start and the sequence engine no4 to no1.....as you ready conframe me
    you: engine no 4 clear
    در بعضی هواپیما ها باید چرخش رو اعلام کنید
    بعد استارت کامل موتور ها
    Pilot:ground cockpit please disconnect external and remove cocks and shand show hand signal from left
    you:o: OK all oground of ground equipment remove and you are cleare to go
    توجه داشته باشید تا نگفتن خلبان علامت برا قطع کردن ااکسترانال ندین ....اامیدوارم هند سیگنال ها هم بلد باشین
    #5 ارسال شده در تاريخ February 5th, 2015 در ساعت 08:00:01

  9. The Following 2 Users Say Thank You to tu-154 For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (February 5th, 2015), pakradm (February 6th, 2015)

  10. tu-154 ?????? ??
    tu-154
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    December 2012
    تهران
    243
    تعداد تشکر : 199
    Thanked 1,119 Times in 244 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: Headset communication

    در زمانی که هواپیما نیاز به پوش داشته باشه
    تا استارت موتور همون مکالمات هست و فقط یه موتور استارت گرفته میشه
    pPilot:gground cockpit
    You:cockpit ground
    Pilot: ready to push back
    You OK
    بعد از علامت دادن به پوش بک برا درگیر کردن ترمز ها
    به خلبان اعلام میکنید
    Cockpit ground please release parking brake
    Pilot:release parking brake
    بعد به پوش اعلام میکنی ترمز هواپیما آزاده
    بعد از قرار گیری در موقعیت دوباره به خلبان اعلام میکنید ترمز ها رو بگیره و بعد به پوش میگید تویبار رو آزاد کنه و سپس استارت بقیه موتورها
    البته اکثر خلبان ها فارسی صحبت میکنن
    #6 ارسال شده در تاريخ February 5th, 2015 در ساعت 08:07:06

  11. The Following 2 Users Say Thank You to tu-154 For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (February 5th, 2015), pakradm (February 6th, 2015)

??????? ?????

  1. Communication Loop
    ???? moji1366 ?? ????? اموزش زمینی درسهای خلبانی
    ????: 1
    ????? ?????: January 10th, 2013, 06:01:05

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0