برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 6 ?? 6
dqw
  1. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? آنتونوف 12

    آنتونوف12 یک هواپیمای حمل و نقل توربوپراپ چهار موتوره طراحی شده در اتحاد جماهیر شوروی است. این نسخه نظامی آنتونوف 10 است و در بسیاری از انواع مدلها ساخته شده است.



    اولین پیش نمونه از این هواپیما در دسامبر 1957 ساخته شد . بهر حال ، تا پایان تولید (که در سال 1973به پایان رسید) بیش از 900 فروند از این هواپیما ، در هر دو مدل نظامی و غیر نظامی ساخته شده بود، آنتونوف 12 BP در سال 1959 وارد خدمت نظامی شوروی شد که از لحاظ پیکربندی، اندازه و توانایی ها، هواپیمایی شبیه به لاکهید C-130 هرکولس ایالات متحده ساخته شده بود . نمونه های نظامی که در شوروی سابق تولید میشدند دارای یک برجک مسلح به گان ( مسلسل) دفاعی در انتهای دم بودند .

    تولید در چین

    Y-8

    در دهه 1960 چین چند هواپیمای AN 12 از اتحاد جماهیر شوروی خریداری نمود . (همراه با مجوز به مونتاژ این هواپیما به صورت در داخل چین ) . با این حال، با توجه به شکاف در روابط چین-شوروی، اتحاد جماهیر شوروی کمک های فنی خود را پس گرفت. این باعث که تا قبل از سال 1974 چین نتواند هواپیمای انتونوف 12 مونتاژی خود را پرواز دهد . بالاخره برای اولین بار شرکت هواپیماسازی شیان و موسسه طراحی هواپیمای شیان توناست با مهندسی معکوس این هواپیما را تولید کند . در سال 1981، نسخه کپی شده چینی ازانتونوف12با نام Y-8، وارد تولید شد . از آن به بعد Y-8 تبدیل به یکی از محبوب ترین هواپیماهای ترابری، حمل و نقل نظامی و غیر نظامی چین شد که ،با تنوع زیادی تولید و صادر می شود. طرح کابین خلبان هدایتگرهواپیمای بمب افکن توپولف 16 و اچ 6 برای Y-8 به جای طرح کابین خلبان اصلی انتخاب شد . اگرچه آنتونوف 12 دیگر در روسیه و اوکراین ساخته نمیشود لیکن Y-8 همچنان به روز رسانی می شود و تولید آن در چین ادامه دارد . آخرین نمونه از این هواپیما مدل Y8-F600 است که حاصل سرمایه گذاری مشترک بینشرکت هواپیما سازی Shaanxi و شرکت حمل و نقل هوایی و مجتمع علمی-فنی آنتونوف (ASTC) و پرات و ویتنی کانادا است. Y8-F600 دارای یک بدنه دوباره طراحیشده ، اویونیک غربی، موتورهای توربوپراپ PW150B با یک سیستم پروانه R-408، و کابین خلبان شیشه ای دو نفره است .



    مشخصات آنتونوف 12

    مشخصات کلی


    خدمه: 5 نفر : 2 خلبان، مهندس پرواز، هدایتگر، اپراتور رادیو

    بار مفید: 20،000 کیلوگرم ( 44،000 پاوند )

    طول: 33.10 متر (108 فوت و 7 اینچ)

    طول بال های هواپیما: 38.00 متر (124 فوت و 8 اینچ)

    قد: 10.53 متر (34 فوت و 7 اینچ)

    سطح بال: 121.7 متر مربع (1310
    ft²)

    وزن خالی: 28000 کیلوگرم (62،000 پاوند)

    بار مفید : 60 چتر باز یا (دو خودروی BMD-1 زرهی)

    حداکثر وزن برخاست: 61000 کیلوگرم (£ 130،000)

    پیشرانش :: 4 موتور توربوپراپ ( مدل
    Ivchenko AI-20L or AI-20M ) با توان 4000 اسب بخار برای هر موتور (3000 کیلو وات)

    کارایی


    حداکثر سرعت: 777 کیلومتر در ساعت (419 گره، 482 مایل در ساعت)

    سرعت کروز: 670 کیلومتر در ساعت (361 گره، 415 مایل در ساعت)

    محدوده:

    با حداکثر سوخت: 5700 کیلومتر (3075 ناتیکال مایل، 3540 مایل)

    با حداکثر بار: 3600 کیلومتر (1945 ناتیکال مایل، 2235 مایل)

    سقف پرواز : 10200 متر (33500 فوت)

    نرخ صعود: 10 متر بر ثانیه ( 1960 فوت بر دقیقه )

    جنگ افزار

    اسلحه: 2 قبضه تیربار 23 میلی متر (0.906 اینچ ) ( مدل
    Nudelman-Rikhter NR-23cannons ) (در برخی از هواپیماها در یک برجک در قسمت دم)

    ترجمه و برداشت آزاد توسط : Dream Bird

    منبع :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-12

    #1 ارسال شده در تاريخ March 23rd, 2015 در ساعت 13:42:46

  2. The Following 11 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    Ali Pilot (March 23rd, 2015), AWG-9 (May 4th, 2015), B727 (March 23rd, 2015), davar_73 (March 26th, 2015), Esmaiel_F4 (March 23rd, 2015), Hamidreza rt (March 23rd, 2015), IRIAF F-14A (March 24th, 2015), mohamadbaha (March 23rd, 2015), pakradm (March 25th, 2015), reza_fvr (May 26th, 2015), سجیل (March 24th, 2015)

  3. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,067
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 862

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف 12

    این هواپیما درست با سی 130 تولید شده بود و مشخصات یکسانی با هم داشتند ولی برد بیشتر و سرعت بالاتر و همچنین داشتن توپ 23 میلیمتری ان را از سی 130 متمایز می ساخت


    #2 ارسال شده در تاريخ March 24th, 2015 در ساعت 06:07:18

  4. The Following 8 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    Ali Pilot (March 24th, 2015), AWG-9 (May 4th, 2015), davar_73 (March 26th, 2015), Dream Bird (March 24th, 2015), Esmaiel_F4 (March 24th, 2015), IRIAF F-14A (March 24th, 2015), pakradm (March 25th, 2015), reza_fvr (May 26th, 2015)

  5. Esmaiel_F4 ?????? ??
    Esmaiel_F4

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    July 2012
    اهواز
    959
    تعداد تشکر : 8,446
    Thanked 5,425 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف 12

    در وصف هرکولس هرچی بگیم کم گفتیم!

    هر دو هواپیما در یک کلاس هستند البته اولین پرواز هرکولس 4 سال زودتر انجام شد (1954)

    در مقایسه با An-12 هرکولس عضلانی تر و بدنه حجیم تر و حمل بار بیشتری داره در عوض آنتونف سبکتر و سریعتر هست و هردو هواپیماهای پرفروشی برای سازندگان خود بودند جالبه بدونید هرکولس یکی از قدیمی ترین هواپیماهایی هست که هنوز در خط تولید باقی مونده!

    اما جدا از مشخصات روی کاغذ در میدان جنگ و عملیات هرکولس بسیار جنگ دیده تر از آنتونف بوده و پس از 60 سال خدمت هنوز مدل های جدید در حال تولید هستند و عیب ها و مشکلاتی که با 60 سال تجربه رزمی بدست اومده رو رفع می کنند.

    از انعطاف پذیری هرکولس همین بس که به جز نقش اصلی ترابری تاکتیکی در ده ها کاربرد دیگه هم داشته مثلا جنگ الکترونیک و استراق سمع ( که در نیروی هوایی ما هم در سی130 های با کال ساین خفاش انجام میشه و از نوع RC-130) جاسوسی، سوخترسان(KC-130)، مدل توپدار (AC-130) ، پرتاب و هدایت پهپاد(DC-130A) ، آواکس(EC-130) ، گشت دریایی(HC-130) ، تجسس و نجات(MC-130) ، نقشه برداری ، هواشناسی(WC-130) ، مسافربری(L-100) ، بازیابی کپسول های فضایی و بسیاری موارد دیگه. لاکهید ماجراجویی با هرکولس را به جایی رسوند که حتی طرح نمونه ناونشین هم پیشنهاد داد(اطلاعات بیشتر اینجا: بزرگترین هواپیمایی که روی ناو هواپیمابر فرود آمده + عکس /اختصاصی/) یا حتی مدلی از هرکولس برای نشست و برخاست روی آب(C-130HOW) !!

    همین انعطاف پذیری هاست که تفاوت ها رو مشخص میکنه هواپیماهای ساخت شوروی شاید خیلی از اون ها بار ها روی کاغذ با رقبای امریکایی مقایسه شدند ولی یا اصلا تجربه رزمی نداشتند یا اغلب در میدان نبرد از رقیب امریکایی شکست خوردند.



    ماکت هرکولس با قابلیت نشست و برخاست از روی آب


    DC-130 با پهپاد های جاسوسی در زیر بال


    نمونه توپدار AC-130

    تیربار دمی هم سبک طراحی روس هاست که تقریبا در همه هواپیماهای ترابری و بمب افکن روسی نصب شده در امریکا آخرین هواپیمایی که به تیربار دم مجهز شد B-52 بود
    IRIAF F-4 Phantom


    Phantom Phor EVER
    #3 ارسال شده در تاريخ March 24th, 2015 در ساعت 16:25:24

  6. The Following 9 Users Say Thank You to Esmaiel_F4 For This Useful Post:

    Ali Pilot (March 24th, 2015), AWG-9 (May 4th, 2015), davar_73 (March 26th, 2015), Dream Bird (March 24th, 2015), F-BTCS (March 24th, 2015), IRIAF F-14A (March 24th, 2015), pakradm (March 25th, 2015), reza_fvr (May 26th, 2015), سجیل (March 25th, 2015)

  7. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,067
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 862

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف 12

    هم انتونف و هم سی 130 حدود 20 تن بار و یا دو نفر بر را توان حمل دارند .

    در زمان شوروی به دلیل مشکلات خاصی که توربوپراپ ها داشتند و توان کم عملیاتی در بارهای سنگین طراحان شوروی تولید انتونف 12 ا متوقف و ایلیوشن 76 را طراحی و تولید کردند.

    که حدود 1000 فروند ایلیوشن 76 از انواع مختلف ( با توان حمل 50 تن بار ) تولید و مدلهای مدرنیزه شده ان هم در حال تولید است.

    ایلیوشن 76 حدود 20 سال قبل از سی 17 تولید شده است و به راحتی میشود به شباهت سی 17 به ایلیوشن 76 پی برد.

    در کل باید در نظر گرفت دوران هواپیماها توربوپراپ باری در حال سپری شدن است ( ایرباس 400 بحش جداست)

    بالگردهای سنگین وزن مثل میل 17 و ان اچ 90 و بلک هاوک و کاموف 32 با حمل حدود 3 تا 5 تن بار و شینوک و میل 26 ( 10 تا 20 تن بار ) جای هواپیماهای توربوپراپ سیک و نیمه سنگین را اشغال کرده اند.

    و هواپیماهایی مثل ایلیوشن 76 و سی 17 و ایرباس 400 هم انتونف 12 و سی 130 را از دور خارج کرده اند .


    #4 ارسال شده در تاريخ March 25th, 2015 در ساعت 06:45:46

  8. The Following 6 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    AWG-9 (May 4th, 2015), davar_73 (March 26th, 2015), Dream Bird (March 25th, 2015), Esmaiel_F4 (March 25th, 2015), pakradm (March 27th, 2015), reza_fvr (June 24th, 2015)

  9. Esmaiel_F4 ?????? ??
    Esmaiel_F4

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    July 2012
    اهواز
    959
    تعداد تشکر : 8,446
    Thanked 5,425 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف 12

    اتفاقا به نظرم هواپیماهای ترابری توربوپراپ هنوز هم پرطرفدار هستند. توقف تولید C-17 از اون طرف C-130J که هنوز بعد از شصت سال خط تولید هرکولس رو فعال نگه داشته و A-400M همگی نشاندهنده این هستند که این هواپیماها هنوز هم محبوب هستند.مصرف سوخت کمتر هزینه نگهداری کمتر از برگ برنده های این هواپیماها هستند. تنها ضعف این هواپیماها سرعت کمتر هست که اتفاقا همیشه عیب نیست! با استفاده از همین سرعت کم هرکولس توانایی سوخترسانی به بالگرد رو هم داراست.



    میل17 و کاموف32 ؟! این بالگردها چه از لحاظ برد چه بارمزد و چه سرعت اصلا قابل مقایسه نیستند! تنها Mi-26 از نظر بارمزد با سی130 قابل مقایسه هست.

    و از همه جالبتر آمار Air Force 2011-2012 هست که تعداد هواپیماهای ترابری اکتیو نیروهای هوایی دنیا رو به شرح زیر معرفی کرده: (آمار سال 2011-2012)

    1. C-130/L-100 با 1150 فروند
    2. KC-135/B707 با 442 فروند
    3. An-24/26 با 304 فروند
    4. King Air با 246 فروند
    5. C-17 با 237 فروند
    6. Il-76/78 با 208 فروند
    7. An-32 با 149 فروند
    8. C-160 با 145 فروند
    9. An-12 با 137 فروند
    سایر هواپیما ها هم 1954 فروند

    همانطور که معلوم است هرکولس با اختلاف چشمگیری اول است و 22% هواپیماهای ترابری نیروهای هوایی جهان رو تشکیل داده و حالا حالا ها هم اول خواهد ماند!
    IRIAF F-4 Phantom


    Phantom Phor EVER
    #5 ارسال شده در تاريخ March 25th, 2015 در ساعت 15:51:49

  10. The Following 6 Users Say Thank You to Esmaiel_F4 For This Useful Post:

    AWG-9 (May 4th, 2015), davar_73 (March 26th, 2015), Dream Bird (March 25th, 2015), pakradm (March 27th, 2015), reza_fvr (May 26th, 2015), سجیل (March 25th, 2015)

  11. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,067
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 862

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف 12

    روی کاغذ و در شرایط اموزشی شاید ولی در شرایط رزمی نه

    با وجود تنوع دوش پرتاپ ها و سامانه های متحرک پدافندی حتی جنگنده ها هم به راحتی توان سوخت گیری را ندارند چه برسد به سوخت رسانی سی 130 به بالگرد

    در مورد بالگرد ها هم به راحتی با نصب دو مخزن سوخت مشکل کمبود سوخت حل میشود.

    در مورد بالگرد هایی مثل میل 171 و 172 و میل 8 و کاموف 32 و ان اچ 90 و بلک هاوک این بالگردها در همه شرایط نظامی و غیر نظامی از انتونف 24 و 26 و فوکر 27 و king air برتر هستند.

    تعداد تولید میل 8 و 17 بیش از 10000 فروند و بلک هاوک 4000 فروند ان اچ 90 حدود 200 فروند و کاموف 32 هم حدود 200 فروند

    در مورد امار هم باید عرض کنم که بیش از نیمی از سی 130 عمر بالایی داشته و توان عملیاتی هم ندارند و تا چند سال اینده تو کشورهای ناتو با ایرباس 400 و تو خود امریکا هم با سی 17 و تو ایران و برخی کشورها هم با ایلیوشن 76 و 78 جایگزین خواهد شد.

    بوئینگ 707 هم همینطور با سن بالای خود تو اروپا با ایرباس 330 و تو امریکا با نمونه سوخترسان 767 و تو برخی کشورها با ایلیوشن 78 جایگزین شده و در حال جایگزینی است.


    #6 ارسال شده در تاريخ March 25th, 2015 در ساعت 16:16:17

  12. The Following 5 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    AWG-9 (May 4th, 2015), davar_73 (March 26th, 2015), Dream Bird (March 25th, 2015), Esmaiel_F4 (March 25th, 2015), pakradm (March 27th, 2015)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0