برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. سماء ?????? ??
    سماء
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    June 2015
    -
    4
    تعداد تشکر : 1
    Thanked 3 Times in 3 Posts

    فلش_جدید scheduled maintenance

    سلام.
    می دونم قبلا هم در مورد چک های هواپیما تو انجمن بحث شده ولی من یکم گیج شدم:/
    من دقیقا متوجه نمیشم فرق scheduled maintenance با چک های A, B, C و D چیه؟
    لیست زیر تقریبا یه لیست کامل از چک های دوره ای(scheduled maintenance) است:
    Operational check
    Propeller check
    Engine compartment
    Fuselage check
    Fuel system check
    Flight control check
    Landing gear check
    Fairings check
    Wheels check
    Tier check
    Brake system check
    Tail-wheel landing gear check
    Wing check
    Stabilizer check
    Instruments check
    Electrical system
    General check
    اگه امکان داره درمورد چک های A, B, C و D و تفاوتش با لیست بالا یکم توضیح بدین.
    ممنون.
    #1 ارسال شده در تاريخ June 22nd, 2015 در ساعت 11:28:28

  2. The Following User Says Thank You to سماء For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (June 25th, 2015)

  3. e&e man ?????? ??
    e&e man

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    February 2013
    ایران سرای من است
    63
    تعداد تشکر : 59
    Thanked 148 Times in 44 Posts

    ??? ??? پاسخ: scheduled maintenance

    سلام این جوری که نوشتی ، ریز کارو توضیح دادی . هواپیما یه سری چک های کلی داره یا همون برنامه ریزی شده و زمان بندی شده (scheduled) که این چک های که بالا نوشتی هم نسبت به تایپ هواپیماش توش هست ( مثلا چک ملخ که نوشتی ، خوب هواپیمای که متور پراپ نیستن ، چک پراپل propeller ندارن)

    بطور کلی هواپیما یه چک قبل از پرواز داره یه چک بعد از پرواز pre flight check & post flight check ( پست چک ، چک اخر شبه ، یعنی هواپیما میره تا فردا . به چک بین پروازا میگن ترانزیت چک transit check )
    بعدش یه daily check داره چک روزانه ( معولا سه نفری دیلی چک انجام میدن )
    چک بعدی که ایتم هاش بیشتره weekly chek است چک هفتگی
    بعد a check nhvdl
    بعد c check داریم ( معولا بین 4 تا 5 ماه طول میکشه )
    اخریشم overhaul است که چک کلی هواپیما است که تمام قطعات هواپیما تا حتی پرچ های هواپیما رم باز میکنن دوباره ریپلیس میشه )

    هر شرکت هواپیمای نسبت به مجوزی که داره میتونه چک های بزرگ رو انجام بده ، مثلا الان ماهان قبلا تا c check انجام میداد الان جدیدا overhau انجام میده .
    چک هایم که نوشتی جزو این چک ها میشن ، مثلا چک ترمز هواپیما رو که نوشتی ،هم تویه pre flight check چک قبل از پرواز هست هم هم تو چک ای بعدی
    #2 ارسال شده در تاريخ June 25th, 2015 در ساعت 12:42:55

  4. The Following 3 Users Say Thank You to e&e man For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (June 25th, 2015), mohamadbaha (June 25th, 2015), سماء (June 26th, 2015)

??????? ?????

  1. Israel makes fresh push to perform F-35 maintenance
    ???? Yasser_Maximus ?? ????? English corner
    ????: 2
    ????? ?????: January 25th, 2012, 20:22:26

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0